.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 08:58:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2,5 TDi AEL] Czujniki temperatury
PostNapisane: 12.gru.2006 14:58:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie czujników temperatury w tym silniku. Ile ich wogóle jest i gdzie i który za co odpowiada ? I czy ssanie polega tu na podwyższeniu obrotów czy może też być włączone nawet na obrotach normalnych ?

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 18:00:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
Jeden z czujników temperatury znajduje się pod tą plastikową pokrywą silnika z napisem 2.5 TDI. Odpowiedzialny jest za pomiar temperatury i na tej podstawie decyduje czy włączać świece czy nie.

Jeśli chodzi o ssanie, to polega na tym że po odpaleniu zimnego silnika obroty są podniesione na kilkadziesią sekund do 1000 obr/min. Przynajmniej jest tak u mnie.

A co wogule boli Twojego AELa ? Dlaczego pytasz o czujniki temp ?

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 19:06:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
Prezes napisał(a):
Jeden z czujników temperatury znajduje się pod tą plastikową pokrywą silnika z napisem 2.5 TDI. Odpowiedzialny jest za pomiar temperatury i na tej podstawie decyduje czy włączać świece czy nie.

Jeśli chodzi o ssanie, to polega na tym że po odpaleniu zimnego silnika obroty są podniesione na kilkadziesią sekund do 1000 obr/min. Przynajmniej jest tak u mnie.

A co wogule boli Twojego AELa ? Dlaczego pytasz o czujniki temp ?


Jest jedna dziwna sprawa że na Vagu po przejechaniu paru kilosów pokazuje temperature około 83 stopnie a na wskaźniku pokazuje ledwo 3 kreseczke. A druga rzecz że przy takiej temperaturze wahają się minimalnie obroty a jak wskaźnik pokazuje tą kreseczkie przed 90 stopni to chodzi równiótko i zauważyłem wtedy sporą różnice w spalaniu bo jak temperatura blisko 90 stopni na wskaźniku to pali około 8 l a jak koło 3 kreski to 10 l. Ale najbardziej dziwią mnie te różnice między wskazaniem na liczniku a na Vagu.

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 19:36:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
a czy ta temperatura na wskaźniku wzrasta w końcu do 90 stopni po przejechaniu większej ilości km ??

czy w czasie tych pomiarów temperatury miałeś włączoną klime ?

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 20:18:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
Prezes napisał(a):
a czy ta temperatura na wskaźniku wzrasta w końcu do 90 stopni po przejechaniu większej ilości km ??

czy w czasie tych pomiarów temperatury miałeś włączoną klime ?


Wzrasta w końcu ale po długim czasie. Tylko dziwi mnie ta róznica miedzy Vagiem i wskażnikiem. Klima była wyłączona

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 20:59:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2005 22:01:41
Posty: 16
Lokalizacja: dąbrowa górnicza
Witam różnice miedzy vagiem a szafą wynikają z dwóch osobnych czujników, umieszczone są pod plastykową obudową silnika i są koło siebie na aluminiowym króćcu. Czujnik z prostokątną wtyczką odpowiada za dane dostarczane do sterownika czyli obroty silnika czas grzania swiec itp. a drugi bodajże okrągła wtyczka dostarcza dane na konsole(wskaznik)
Pozdrawiam

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL :)' 96

"We wszystkich dziedzinach życia wymagana jest obecnie
fachowa wiedza. Jedyni dziś amatorzy to politycy."


Harold Macmillan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 21:52:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
dziobaak napisał(a):
Witam różnice miedzy vagiem a szafą wynikają z dwóch osobnych czujników, umieszczone są pod plastykową obudową silnika i są koło siebie na aluminiowym króćcu. Czujnik z prostokątną wtyczką odpowiada za dane dostarczane do sterownika czyli obroty silnika czas grzania swiec itp. a drugi bodajże okrągła wtyczka dostarcza dane na konsole(wskaznik)
Pozdrawiam


Czyli wynika że ważniejszy jest ten od góry który steruje świecami a także dawką paliwa czy ssania czy tak?

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 22:37:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
lysy1141 napisał(a):
dziobaak napisał(a):
Witam różnice miedzy vagiem a szafą wynikają z dwóch osobnych czujników, umieszczone są pod plastykową obudową silnika i są koło siebie na aluminiowym króćcu. Czujnik z prostokątną wtyczką odpowiada za dane dostarczane do sterownika czyli obroty silnika czas grzania swiec itp. a drugi bodajże okrągła wtyczka dostarcza dane na konsole(wskaznik)
Pozdrawiam


Czyli wynika że ważniejszy jest ten od góry który steruje świecami a także dawką paliwa czy ssania czy tak?

tak .....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 23:48:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2005 22:01:41
Posty: 16
Lokalizacja: dąbrowa górnicza
zgadza sie ;)

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL :)' 96

"We wszystkich dziedzinach życia wymagana jest obecnie
fachowa wiedza. Jedyni dziś amatorzy to politycy."


Harold Macmillan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 20:05:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2006 17:43:48
Posty: 40
Lokalizacja: Poznan
u mnie tez dochodzi do 3 kreski (trasa i miasto)gdzie wg. vaga to 76*! wymienilem termostat i dochodzilo do 90* lecz po 2 tygodniach mam znowu to samo czyli trzecia kreska i bardzo dlugie grzanie! zastanawiam sie nad wymiana kolejnego termostatu? moze ktos mial podobny problem i znalazl rozwiazanie! jeszcze jedno; kiedy mialem na wskazniku 90* to autko mniej palilo!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 22:08:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
właśnie mam to samo. na klimatroniku pod kodem 51 pokazuje mi 90 stopni a na liczniku ledwo 3 kreskie krótką. termostat zmieniłem i to samo. Dla pewności wziąłem termostat w gorącą wode i razem z termometrem w reku sprawdzałem przy jakiej temperaturze się otworzy i rowniutko otwiera na 87 stopni. Nie wiem który czujnik odpowiedzialny jest za spalanie i za wskazanie na liczniku bo w Vagu pokazuje temperature zblizona do klimatronika a na liczniku zanirza. I własnie przy temperaturze 90 stopni na liczniku malo palil a jak 3 kreska to pali duzo.

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 12:26:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2005 22:01:41
Posty: 16
Lokalizacja: dąbrowa górnicza
wina może leżeć po stronie wskaźnika lub czujnika od wskaźnika, silnik ma swoje 90 stopni a na szafie ledwo 3 kreski
Pozdrawiam

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL :)' 96

"We wszystkich dziedzinach życia wymagana jest obecnie
fachowa wiedza. Jedyni dziś amatorzy to politycy."


Harold Macmillan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 14:05:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
dziobaak napisał(a):
wina może leżeć po stronie wskaźnika lub czujnika od wskaźnika, silnik ma swoje 90 stopni a na szafie ledwo 3 kreski
Pozdrawiam


To skoro czujnik od wskaźnika to skąd ta rożnica w spalaniu czy czujnik ten od wskaźnika odpowiada za coś jeszcze? I który to czujnik i ile on może kosztować ?

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 16:36:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2006 17:43:48
Posty: 40
Lokalizacja: Poznan
czy moze mi ktos powiedziec o co chodzi z tym kodem 51 na klimatroniku? co i jak sie tam sprawdza?
dzisiaj kupilem nastepny termostat (nawet orginal) i mam zamiar jutro wymienic. zobacze jaki bedzie efekt! moze wkoncu zagrzeje auto do 90*


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 19:59:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.paź.2006 13:52:27
Posty: 183
Lokalizacja: Szczecin(Włocławek)
no własnie ciekawe tez czekam na wiecej info.O tym klimatronicu. I ... u mnie to samo dużo pali i zle wskazuje wskaźnik a na vag'u dobrze.U mnie jak sie w miare nagrzeje pokazuje 2-3 kreske ta koło 50 stopni celcjusza.

_________________
ObrazekObrazekObrazek

Audi A6 C4 2.5TDi quattro Avant było :(
BMW 330d sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 21:16:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2005 22:01:41
Posty: 16
Lokalizacja: dąbrowa górnicza
wiec z klimatronikiem wyglada tak ze na włączonym zapłonie naciskamy guźik od obiegu zamkniętego trzmając naciskamy strzałke w góre na konsoli powinno wyskoczyc 01 wtedy przyciskami + - od ustawiania temperatury przechodzimy na kanał 51 i wciskamy znowu guźik od obiegu wewnetrznego i mamy temperature :)
Pozdrawiam

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL :)' 96

"We wszystkich dziedzinach życia wymagana jest obecnie
fachowa wiedza. Jedyni dziś amatorzy to politycy."


Harold Macmillan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 21:59:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2006 16:05:37
Posty: 45
Lokalizacja: Poznań
widze ze problem niedogrzanego AELa pojawia sie srednio raz na tydzień ;) mam ten sam problem, wogole co jest z tymi silnikami ? wszystkim pieprzly czujniki ?? termostat tez mam wymieniony i bylo chwile ok nawet, a teraz to nagrzewa sie jak mu sie chce, czy to faktycznie czujnik czy moze sprzeglo wiskotyczne jednak...

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL `97

po przejsciach... dużych ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 22:54:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
faktycznie te silniki miały problem z temperaturą ... jak nie za niską to w początkach produkcji za wysoką ... tak mi mówił niemiec mechanik od którego kupiłem swojego AELa .... i dlatego często w niemieckich ogłoszeniach można wyczytać że po ilus tam tysiącach wymieniane były silniki właśne z przegrzania ... mój był wymieniony po 40 tyś km. Taka zdaje się wada fabryczna wieku dziecięcego ... u mnie z temperatura już OK, ale termostat musiałem wymienić, bo raz temperatura była na szafie 90* a raz 60* ale wszystko już cacy... sorry za OT ... kontynujcie :)

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2006 21:00:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2006 17:43:48
Posty: 40
Lokalizacja: Poznan
dzieki za podpowiedz z klimatronikiem! czy pod innymi kodami tez cos jest bo skala jest od 01 do 60? jesli chodzi o temperature to naprawde wskaznik pokazuje jak chce! wczoraj wskoczyl na 90* dzsisiaj 3 kreska!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2006 09:46:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
U mnie jest też tak samo już nie wiem co jest grane termostat wymieniony i sprawdzony dziwne rozbieżności we wskazaniach też kilka dni temu miałem koło 80 na wskaźniku na klimatroniku 90 a teraz znowu na wskaźniku 3 kreska a na klimatroniku dalej 90 dziś sprawdze jeszcze na Vagu ile pokazuje. Dziwi mnie to u wszystkich występuje taki problem i nie jest nadal rozwiązany. Wkurza mnie już to troche bo zaczynam powoli żałować że zmieniłem z Merca na Audi.

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: