.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.kwi.2025 20:42:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zomontowałem BOV'a ;o)
PostNapisane: 08.sty.2005 16:38:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Wczoraj, po dwóch godzinach walki z wężami, rurkami itd... zamontowałem blow off'a własnego projektu, wykonanego przez zdolnego tokarza - pana Stanisława K. Konstrukcja opiera się na korpusie z aluminium, tłoczka wykonanego z brązu i kilku drobnych choć istotnych drobiazgów.
Tak jak pisałem w innym topicu BOV siedzi teraz między turbosprężarką a wejściem do IC. Trójniczek z nierdzewki i teflonowy wężyk do podciśnienia.
Pierwsza sprężyna i...na benzynce zero wolnych obrotów, a na lpg wysokie obroty. Okazało się, że za miękka i regulacja nie wystarcza. Tłoczek jest z łatwością otwierany przez podciśnienie na wolnych obrotach. Druga podobnie... Dopiero trzecia sprężyna pomogła (zebrałem ich 24). Delikatna korekta i komputer zaczął pokazywać prawidłowe spalanie na wolnych obrotach. Wcześniej przekłamywał przez lewe powietrze. Obroty wolne są.
Wyjeżdżam na próby... (w garażu silnik głośno hałasował i efekty były zakłócane :) )
Silniczek rozgrzany, benzynka, staję na prostej... START :

yyyyy pssss yyyyyyyy pssss yyyyyyyy pssss yyyyyyyyyyyyyy psssss yyyyyyyy... :galy: :D

SUPER!!!
Jestem zachwycony!!!
Fotki wkrótce, może jeszcze dziśśśśśśśśśś

pssss. Chyba zajeżdżę skrzynię biegów jak w reklamie A4 z Elvisem ;)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2005 19:56:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Bajka.... nagraj film z dźwiękiem... !!!!!!!!! :diabel:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2005 20:26:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 14:40:57
Posty: 481
Lokalizacja: Gliwice
Ten dzwiek lubie najbardziej:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2005 21:13:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Ehh...nadal nie mogę się nacieszyć :D Już zarazilem dwóch kumpli. Niedługo będę miał konkurencję w swoim mieście. Muszę zbudować kolejny egzemplarz. Jakiś morderczo zabójczy ;)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2005 22:58:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

hehe dawaj fotki

bov to zawor ktory wypuszcza w atmosfere nadmiar cisnienia rozpedzonej turbinki po zamknieciu przepustnicy ?

tak ???
czy to ma sluzyc czemus jeszcze czytylko psykaniu ???

kurde jak czytam kefira200 opowieci o silniku 2,2 T 10 V to zaczynam wierzyc ze da sie takie cos naprawiac i regulowac :P

pozdraiwma

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2005 23:40:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Obyś miał tylko osprzęt zbliżony do KG lub wybebeszony MC z niepotrzebnych gratów... To wówczas zostanie przerośnięty gaźnik z turbawką... :D


BOV wypuszcza w atmosferę. Podstawowa zaleta, to to, że po zamknięciu przepustnicy ciśnienie nie rośnie w dolocie i nie wyhamowuje turbosprężarki. BOV wypuszcza nadmiar powietrza w atmosferę. I po zmianie biegu turbawka jest nadal rozpędzona i ma szybszą reakcję. A psssss...to juz przyjemność gratis... :)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2005 18:30:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.paź.2004 19:21:12
Posty: 220
Lokalizacja: Wrocław
daj posluchac pssssss :) nagraj jakis filmik albo sam dzwiek chociaz :)))

Nice :)

_________________
Audi B3 1.8S.... ReZaNkO w toku :))) S2 look'in good ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2005 19:10:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Da się zrobić. Tylko nie mam czym. Coś wymyślę :)
Moja żona stwierdziła dziś że inaczej jeżdżę...że tak specjalnie żeby psyczało...E tam...nie prawda :D

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2005 22:29:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Pierwsze próby nagrania dźwięku spełzły na niczym... Jak auto kręcę na postoju jest tylko psss, ale na obciążeniu podczas jazdy dżwięk jest szarpany i o wiele fajniejszy. O mały wlos mój telefon nie wypał przez okno. ALe muszę skombinować mikrofon i kamerę. Od razu pochwalę się przyspieszeniem :)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2005 22:37:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Przy jakim cisnieniu ten bov psyczy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2005 22:52:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Już od 0,4 bara tak naprawdę fajnie. A przy 0,75 to już baaardzo fajnie. Na początku psyczał już od początku nadciśnienia ale popuszczał na wolnych obrotach, czyli lipa.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2005 22:55:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Moze byc teraz tak ze przylewa ci sielnik benzyną, jesli bov upuszcza powietrza w trakcie przyspieszania to tak jakbys mial dziure w dolocie, paliwo jest dozowane adekwatnie do ilosci przeplywajacego powietrza przez przeplywomierz, a niestety czesc powietrza nie dolatuje do silnika, wez to pod uwage. Ja osobiscie ustawil bym go na wiecej niz 0,4 bar , w kazdym razie na tyle wysoko, zeby podczas przyspieszania nie bylo mozliwosci jego otwarcia, tylko zeby psyczal podczas zmiany biegu (gdy zamykamy przepustnice, a turbawka jest rozpędzona (mysle ze wtedy nadcisnienie przed przepustnicą spokojnie przekracza 1 bar, takze jak ustawisz na ten 1 czy 1,2 to bedzie lux). brrrryyyyyyszzzz pcsssss rrrszzzzzzyyyyy pcsss :)

P.S. na swoim starym silniku, jak mialem ladowanko 1bar to przy wysprzeglaniu w okolicach 6000obr byl taki fajny dzwiek jak czasem mają wozki wrc : taka jakby kaczka i dalej ognia :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2005 23:30:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Masz rację. Dlatego praktycznie codziennie wymieniam sprężynę i testuję. Dziś podłaczyłem zawór pod sprężarkę i okazało się, że delikatnie popuszcza przy 0,6 bara. Skręcanie sprężyny już nic nie daje. A jak daje, to już tłok nie ma gdize pracować. Popuszczanie nawet słychać podczas jazdy, bo mam wymontowaną nagrzewnicę. Jutro planuję wyprawę po kolejne sprężyny. Już nie mam skąd dobrać. Ale coś wymyślę ;)
Dziś nagrałem źwięki silnka i zaworu. Poezja. Wstawie sobie jako dzwonek w moim MDA. A już napewno jako budzik...tylko żona mnie popędzi :D
Ale w sumie podczas jazdy jej się te efekty podobają :peace:
Jutro po zmianie kolejnych sprężyn...wstawię tu najnowze dzieło w wykonaniu dj'a kefir200... ;)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2005 15:49:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
:peace: efekty dzwiekowe jak w szybkich i wscieklych :) Do tego masz podkrecony silniczek. Moj tymczasowo zamula, chodzi jak seria, moze troszke gorzej. Jak dorwe sprawny wtrysk to zajme sie bajerami :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 10:09:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
gość, który sprzedaje na allegro bloww-offy razem z przejściówkami proponuje zamontowanie go między przepustnicą a Ickiem. Tam jest elastyczna rura (Audi 200), której nie można zastąpić raczej czymś innym z racji porusznia się silnika na poduszkach. Czy nie robi to różcnicy jak zamotnuję to właśnie tam gdzie Kefir?? Czyli między turbawką a Ickiem. Tam jest właśnie dużo miejsca na to. Proponuje mi coś wypasionego (lepszego nie ma) za 350 zeta razem z przejściówką na rurę i rurką do podciśnienia. Co o tym myślicie?? :peace:

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 10:23:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Montowanie zaworów przed IC i za IC to temat taki jak blondynki czy brunetki. Zakłądaj gdzie łatwiej. Jeżdżę z bov'em przed IC już prawie 9 miesięcy i nic złego się nie urodziło :D Reakcja zaworu jest poprawna, dźwięk fajny. Jedyna wada tego sposobu zamontowania jest taka, że bov jest z przodu auta przed silnikiem i pod IC. Kierowca nie słyszy mocno bova. Ale staruszki na chodnikach owszem, także swoją rolę spełnia :P Jeżeli bovy od Propera, to są dobre. Podaj linke ewentualnie.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 10:34:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12010
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
super kefir :) wystaw dźwięk gdzieś, żeby można było sobie ściągnąć :D

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 10:38:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
firma ProPerfect, czyli wychodzil z tego Proper :D na stronie http://www.properfekt.witam.net/ w ofercie jest Blow - off, ktory mi zaproponowal - Typ II

Dwu-tłoczkowy zawór upustowy z teflonowym tłoczkiem, wykonany z aluminium wypuszczający sprężone powietrze do atmosfery tworząc jednocześnie dźwięk "Psssst!" taki, jaki jest spotykany w sportowych samochodach, kiedy przepustnica jest zamykana

Zdjecie: http://www.properfekt.witam.net/oferta/typIIb.jpg

Pssssst: http://www.properfekt.witam.net/oferta/bov.wav :D


Zamontuje to sam bez większych problemów?? Zamontowanie na rure trójnika wydaje się być proste jak budowa cepa. A co z rurką od podciśnienia? gdzie ja podlączamy?? Pod kolektor, ale gdzioe ona jest?? :)

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 19:32:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Jeśli to tak brzmi jak w przykładzie powyżej to hehehehehe wybaczcie ale ja bym raczej "wyrwał chwasta" :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2005 16:21:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2005 08:51:05
Posty: 203
Lokalizacja: Wrocław
HKS nie jest lepsza opcja????

_________________
.: A6 2.5TDi V6 AKN quattro '99 .:. Black Pearl :.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: