cześć, widzę że zahaczyłeś o mój temat o sprawdzaniu oleju w automacie...czekamy na jakieś konkrety od innych!!!
Co do zasad jazdy autem z ASB jest kilka istotnych zeczy:
1) Nowo kupione auto z nieznanną przeszłością - wymień koniecznie olej w skrzynce, to podstawa i masz spoko na jakieś 30 40 tyś km.
2) Co do stosowania poszczególnych blokad, to chyba najlepiej poczytaj tego linka co Ci ktoś podesłał... generalnie 3 w mieście to niezły pomysł, jeśli do 80/h jeździsz, czy ekonomiczniej, przekonasz się sam, ale skrzynia przynajmiej nie wariuje 3-4 3-4 przy prędkości około 55-60 /h i dynamikę masz zachowaną.
3) bezwzględny zakaz holowania, pchania - ale to wie każdy, no i na pycha nie odpali, więc bateira i rozrusznik w dobrym stanie to podstawa.
Jak czytałeś mój temat o oleju to wiesz ze to mój 2 automat, przekonałem się do tego rozwiązania, nie tęsknię za mieszaniem manualem, a i przyspieszanie z kickdaunem może dać wiele frajdy (pod warunkiem że owe urządzenie jest sprawne)
Zastanawia mnie dlaczego handlaż namawiał cię do niestosowania "SPORTU", wciśnij tem magiczny guziczek i sprawdź czy działa poprawnie. Na sporcie powinien kręcić na wyższe obroty na każdym biegu (przy delikatnym wciskaniu gazu 4 dopiero przy 80/h, a nie przy 60 jak na zwykłym D, a jak depniesz to i przy 140/h). Takim podręcznikiem dla początkującego "automatyka" jest chybafaktycznie
www.automat.pl - żetelne i treściwe informacje.
A... i nie wdawaj się w dyskusję wyższości manuala nad automatem czy na odwrót, bo to nie ma sensu, tyle opinii ilu kierowców.
Co do nie podnoszącej się wskazówki paliwa, miałem to samo, ale coś się uspokoiło, poprostu nie odpalam auta wcześniej niż się nie podniesie, i jakoś działa.