.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 21:08:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5 TDI V6 AYM 155KM] - dwa wtryski
PostNapisane: 17.gru.2006 00:29:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Zbieram się z zamiarem otwarcia dekli na głowicach. Przy okazji pomyślałem że mógłbym zrobić porzadek z wtryskami. Otóż mam następujace korekcje na poszczególnych cylindrach:

http://img126.imageshack.us/my.php?image=0013014018jaowydg7.jpg

I teraz tak:

1. Wydaje mi się że cylindry 5 i 6 (czyli na jednej głowicy) pracują najsłabiej - mają nagorsze korekcje (w stosunku do pozostałych).
2. Podejrzewam że wpływa to na kulture pracy silniczka i objawia się chmurką błękitno-szarego dymku rano ZIMĄ przy odpalaniu :|
3. Pozostałe wtryskiwacze wyglądaja chyba w miarę zdrowo, sterujący wymieniany był w zeszłym roku na nówkę sztukę.
4. Zatem czy nie warto byłoby np. te 2 najgorsze wtryski zamienić np. na uzywane ale w bardzo dobrym stanie (może znacie pewne źródło, kto takowe sprzedaje 059130201F, lub spróbować je zregenerować (Pan z Nadarzyna w rozmowie telefonicznej stwierdził że da się je wyregulować, ale nie wiem czy to dobry pomysł.
5. Kupować cały komplet nowych jest chyba bez sensu.z temperaturach poniżej 0 stop C.
6. Myślałem jeszcze czy np. nie przełożyć tych 2 wtrysków symetrycznie na osobne głowice- mam wrażenie że przez te wtryski cała jedna głowica (cylindry 4,5,6) pracuje "gorzej", czuć jakby nierównomierny start zimnego motorka pr
7. A może na te korekcje mają wpływ wałki w tej jednej głowicy, albo ktoś wymieniał jedną głowicę na uzywaną z innego auta :zly: po jakimś dzwonie

Co przy okazji wymiany, wyjęcia wtrysków trzeba wymienić miedziane podkładki na nowe?

Prosze o pomoc i radę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2006 08:18:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
1. dobrze Ci sie wydaje :);
2. tak, wplywa. korekcja minusowa, czyli wtryskiwacz "leje" - stad chmura dymu przy rozruchu;
3. pozostale wrecz idealne;
4. poki nie zalozysz uzywanych, poty nie dowiesz w jakim sa stanie;
co do regeneracji to nie wiem - znam jednak ludowa legende, ze po wyjeciu i probie regeneracji z reguly jest kupa;
5. absolutnie bez sensu;
6. nie, j.w.;
7. nie, nie maja - walki zostaw w spokoju.

tak, miedziane podkladki kupuje sie w folijkach [duuuuzych folijkach] po jednej sztuce.

po wymianie 2 wtryskiwaczy nie bedziesz miec chmurki, lecz jezeli szukasz zapasow mocy, to w tych 2 wtr. ich nie znajdziesz. samochod bedzie jezdzic w zasadzie tak samo.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2006 13:33:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki Meszrumie za opinię i pomoc. Przemyślę to jeszcze raz zanim zrobię coś głupiego :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2007 02:50:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
wracając do tematu - zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz - czy na duże dawki korygujące może mieć wpływ to że wtrysk sterujący ma 30 000km a pozostałe wtryski 210 000km??? Czy włożenie w moim przypadku nowego wtrysku sterującego nie zaburza pracy pozostałych wtrysków i ma wpływ na zwiększenie dawek korygujących???

Drugie pytanie - czy uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego może mieć wpływ na dawki podawane na wtryski???

Jak w ogóle powinno się analizować dawki na poszczególnych cylindrach - jak odczytywać wartości jednego wzgledem drugiego cylindra - może ktoś wie?

i ostatnie pytanie jaka jest kolejność numeracji wtrysków patrząc na silnik stojąc z przodu samochodu???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2008 22:16:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2007 08:52:08
Posty: 58
Lokalizacja: Turek
W mojej V6 patrzyłem teraz i skoro sterujący jest jako 2 to kolejność idzie wraz z obrotem pompy.
Ustaliłem że sterujący jest ostatni od prawej strony (strony pasażera) a pierwszy czyli przed nim na lewej jako pierwszy od rozrządu.
Trzeci ostatni po lewo, czwarty środkowy po prawo, piąty środkowy po lewo i został 6 czyli pierwszy po prawo.
2 3
4 5
6 1 Proszę o sprostowanie jeśli się mylę. Mają dużo do powiedzenia
ci którzy widzieli otwarte głowice.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2008 23:19:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 20:58:56
Posty: 16
Lokalizacja: Radomsko
Miu napisał(a):
Ustaliłem że sterujący jest ostatni od prawej strony (strony pasażera) a pierwszy czyli przed nim na lewej jako pierwszy od rozrządu.Trzeci ostatni po lewo, czwarty środkowy po prawo, piąty środkowy po lewo i został 6 czyli pierwszy po prawo.
:zdziw:
nie ukrywam, że analiza tej wypowiedzi sprawiła mi niemałe kłopoty
:diabel:
Przychylam sie jednak do tej teorii;

Przy tej numeracji tłok 2 idzie w parze z 5, 4 z 1, a 6 z 3

_________________
A6 C5 2,5 TDI AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: