.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 10:15:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Tuning Vag`iem w AFN
PostNapisane: 17.gru.2006 13:48:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 12:55:08
Posty: 28
Lokalizacja: Szczecin
Witam,
Znalazłem trochę informacj na forum o "tuningu" przez Vag`a.
Mam pytanko czy ktoś to robił i jakie parametry są "bezpieczne"?
pozdro all.

_________________
Audi A4 Avant 1,9 TDI 81KW AFN rok 99.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2006 20:30:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
weź sobie tylko ustaw mniejszy czas dawki i tyle - a najlepiej nie kombinuj ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2006 22:04:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 12:55:08
Posty: 28
Lokalizacja: Szczecin
Taaak,
Zmniejszyłem czas dawki bo miałem ustawiony parametr 9 */*
jest lepiej, teraz mam 4*/*.
Czy może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
pozdr.

_________________
Audi A4 Avant 1,9 TDI 81KW AFN rok 99.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2006 22:26:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
wywal kata, udrożnij dolot ze sadzy piecowej :): zaślep egr'a przynajmniej będzie to dobra droga do ...chipsa.
możesz 3.8 nawet ale po co, zbieraj na chrupki + może suszarka asz pd.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2006 16:44:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 12:55:08
Posty: 28
Lokalizacja: Szczecin
Kata wywaliłem tydzień temu i zbieram na chipa. :D
Masz jakiś patent na zaślepienie EGR? :?:
pozdro. :diabel:

_________________
Audi A4 Avant 1,9 TDI 81KW AFN rok 99.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2006 19:02:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
mam ale poszukaj na google.pl a może na forum też znajdziesz ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2006 20:59:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 12:55:08
Posty: 28
Lokalizacja: Szczecin
Znalazłem trochę info. na temat zaślepienia EGR.
Może coś pokombinuje ale nie z puszką po Coli. :D
pozdro. :peace:

_________________
Audi A4 Avant 1,9 TDI 81KW AFN rok 99.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2006 21:38:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
tutaj nie ma co kombinowac ... doprowadz autko do serii a potem dzialaj ..... na poczatek proponuje maly wirusik .... :diabel:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 10:02:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Witaj. W sprawnym seryjnym aucie nie zaślepiaj EGR, ma to swoje minusy.

Dawkę którą ustawiłeś jest bardzo dobra i nawepno czujesz sporą różnicę.

Jeżeli chodzi o kolejne modyfikacje to turbo od ASZ nie będzie pasować do Twojego auta.

VAG-COMem już nic tam nie zdziałasz więcej...


Pozdrawiam.

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 16:51:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 12:55:08
Posty: 28
Lokalizacja: Szczecin
W Styczniu już nie wytrzymam i chyba wymienię chipy. :>
Nie mogę się doczekać jak będzie wciskać w fotel. :galy:
Bez Kata i poprawioną dawką jest nieźle ale apetyt rośnie w miarę jedzenia. :diabel:
pozdro. :D

_________________
Audi A4 Avant 1,9 TDI 81KW AFN rok 99.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 18:13:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Bertos napisał(a):
W Styczniu już nie wytrzymam i chyba wymienię chipy. :>
Nie mogę się doczekać jak będzie wciskać w fotel. :galy:
Bez Kata i poprawioną dawką jest nieźle ale apetyt rośnie w miarę jedzenia. :diabel:
pozdro. :D

W fotel wciskaja dopiero ESKI
poniżej nic nie wciska. :peace:
ale usmiech na twarzy murowany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2006 09:44:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 14:40:57
Posty: 481
Lokalizacja: Gliwice
Ale przeciez zeby dorbze wgrac wirusa to wsyztsko musi dzialac cacy i nie wolno zaslepieac EGR'a - z tego co wiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2006 14:09:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
EGr można zaślepić, zdiąć, odłączyć albo jego prace zmienić poprzez modyfikację mapy w sterowniku. Bo ma on swoją mape która nim steruje w zależności od żądanej dawki i obrotów silnika.

Pozdrawiam.

PS. Tylko sprawny silnik po chipie będzie pokazywał założone parametry

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2006 18:44:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 12:55:08
Posty: 28
Lokalizacja: Szczecin
Rogal napisał(a):
EGr można zaślepić, zdiąć, odłączyć albo jego prace zmienić poprzez modyfikację mapy w sterowniku. Bo ma on swoją mape która nim steruje w zależności od żądanej dawki i obrotów silnika.


To po co wymyślili ten EGR :?:
Rogal napisał(a):
PS. Tylko sprawny silnik po chipie będzie pokazywał założone parametry

Ale po czym poznać czy silniczek jest sprawny np: w 98% :?: i jeżeli:
Vag nie pokazuje błędów, silnik nie kopci, leci około 200km/h, do setki raczej w normie, brak wycieków, odpala bez problemów, pali 6l/100km- to czy wszystko jest ok? Czy może są jakieś ukryte wady tych silników, które występują po zaszczepieniu softu. :?: :/
pozdro :peace:

_________________
Audi A4 Avant 1,9 TDI 81KW AFN rok 99.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2006 18:58:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Bertos napisał(a):
To po co wymyślili ten EGR :?:


Ekologia kolego, ekologia.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2006 19:58:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 12:55:08
Posty: 28
Lokalizacja: Szczecin
Sprinter napisał(a):
Bertos napisał(a):
To po co wymyślili ten EGR :?:


Ekologia kolego, ekologia.

Kolego ja rozumiem działanie EGR`a i wiem z czym to jest związane.
Pytanie było retoryczne :D - Egr jest raczej pseudo ekologiczny (niemieckie myślenie).
Nie bym miał zastrzeżenia do niemieckiej inżynierii :)

_________________
Audi A4 Avant 1,9 TDI 81KW AFN rok 99.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2006 20:05:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
EGR jest także po to żeby studzić komore spalania kiedy silnik pracuje bez obciążenia. Ja zawsze przez chip tuningiem sprawdzam stan elementów wykonawczych VAGiem oraz wykonuje testy pod obciążeniem. Jeżeli wszystko jest w normie, silnik na ucho pracuje dobrze a klient nie skarży się na jego prace robie program. W innej sytuacji żeby mieć 100% potwierdzenia należało by cały motor rozebrać i badać strukture elementów ;)

Pozdrawiam.

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2006 22:48:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 12:55:08
Posty: 28
Lokalizacja: Szczecin
Rogal napisał(a):
EGR jest także po to żeby studzić komore spalania kiedy silnik pracuje bez obciążenia. Ja zawsze przez chip tuningiem sprawdzam stan elementów wykonawczych VAGiem oraz wykonuje testy pod obciążeniem. Jeżeli wszystko jest w normie, silnik na ucho pracuje dobrze a klient nie skarży się na jego prace robie program. W innej sytuacji żeby mieć 100% potwierdzenia należało by cały motor rozebrać i badać strukture elementów ;)


I tu się zgadzam w 100% :D
Dzięki za porady :peace:
I pozdrawiam

_________________
Audi A4 Avant 1,9 TDI 81KW AFN rok 99.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 00:57:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lis.2004 01:45:02
Posty: 280
Lokalizacja: Sanok
W nowszych motorkach jest dodatkowo domykany dolot aby EGR pracował
bardziej wydajnie. Ciekawe czy znajdą się tacy, którzy też będą chcieli go zaślepić.
Prościej jest powyłączać zasilanie od zaworów lub podciśnienie.
Modyfikacja mapki jest znacznie lepszym rozwiązaniem niż blaszka. :diabel:
Prawdę mówiąc samo zaślepienie EGRa w AFN praktycznie niewiele
daje oprócz zmiany głosu silnika. Podobnie jest z wycinaniem niezabitego katalizatora. :diabel:

Co do testów samochodu/silnika, przed modyfikacja to w interesie tunera jest
sprawdzenie wszystkiego co się da, aby później za frajer nie naprawiać
klientowi bryki, który będzie robił cielęce oczy.

_________________
Pozdrawiam Mariusz
A3 TDI '00 038906018BP
chiptuning , regeneracja elektroniki pomp wtryskowych AUDI V6 2.5 TDI, i etc...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: