.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 06:12:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.3 NG] dziwny termostat
PostNapisane: 17.gru.2006 00:27:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 22:26:47
Posty: 475
Lokalizacja: Łuków
Witam. Wymienilem ok miesiaca temu termostat bo caly czas byuł otwarty. Więc założyłem nowy z oringiem(uszczelką)i wszystko cacy sprawdzam łapie temperaturę 90c. Przed wymianą ciężko go było zagrzać powyżej 60, ale pojawil sie maly problem bo delikatnie przeciekalo spod sruby wiec przedwczoraj tj czwartek wyjalem go i posmarowalem silikonem delikatnie założyłem i sprawdzam czy się zagrzeje. Niestety cięzko mu było złapać temperaturę, ale sądziłem że to minie. Dzisiaj trochę sobie poszalałem no i temperatura jak byk cały czas ~70c i nic nie rośnie. Co to może byc?

_________________
Fiat 126p 650 - był---17,7kw
Audi 80 B2 1.8 - było---66kw
Audi B3 Coupe 2.3 NG - było---98kw
Audi A6 C4 1.9 TDi- było---93kw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2006 10:18:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Moze to nie termostat tylko czujnik temperatury? Przeczysc styki na czujniku i wsuwkach i lekko dognij te wsuwki zeby wchodzily z wyczuwalnym oporem. Moze jak powuszyles to zaczely lepiej kontaktowac i pokazywalo dobrze, a jak drugi raz poruszyles to znowu nie za dobrze laczy. Termostat w prosty sposob sprawdzisz:
uruchom zimny silnik, otworz maske i zobacz czy ta gruba rura idaca do chlodnicy robi sie szybko ciepla. Jesli juz po minucie jest ciepla to masz walniety termostat. Jesli jest zimna przez kilka minut to termostat jest OK.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2006 11:53:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Widzę, że kolega ma znowu problem.

No więc tak. Ja u siebie małem podobry problemik a mianowicie też źle wskazywał temperaturę a przyczyną tego był źle przykręcony wskaźnik temperatury do tablicy zebarów. Jak ja wyjmiesz to zobaczysz takie dwie śrubki małe na śrubokręt gwiazdkowy. Sprawdź czy nie są poluzowane albo zaśniedziałe, u mnie były luźne. Czujnik temperatury jest dość drobi bo kosztuje 140zł zamiennik a 320zł oryginał. Jednak jest też możliwość jego sprawdzenia.

Należy go wykręcić i podgrzewać najlepiej w jakimś naczyniu z wodą sprawdzając przy tym temperaturę i kontrolując rezystancję jakimś omomierzem i sprawdzając z wykresem. Omomierz należy podłączyć pod styk oznaczony literą T i drugi styk z oznaczeniem +. Ściągnij sobie instrukcję z tego linku :Instrukcja napraw (klikasz prawy przyciskiem i zapisz jako). Na stronie 105 będziesz miał wykres i znajdziesz tam opis co i jak robić.

Z termostatem też jest sposób aby go sprawdzić. Ja kiedyś kupiłem nowy i okazał się gorszy od tego starego.

Termostat powinien się zacząć otwierać przy temperaturze ok 87 stopni a całkowicie otwarty przy ok 102 stopniach jak dobrze pamiętam. Oczywiście trzeba go wyjąć i dopiero sprawdzać.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2006 21:03:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 22:26:47
Posty: 475
Lokalizacja: Łuków
Jutro pojadę sobie na warsztat i to zrobię :D Dzisiaj miałem małe zwarcie. Panna leżąć na dwóch siedzeniach wcisnęła kolanem zapalniczkę i nawet nie wiedziałem ale po chwili poczułem smród przepalanego metalu a po chwili strzał bezpiecznika:)ale niestety nie jest to wina bezpiecznika :| pewno przewody się skleiły(siedział 15a)ale jutro rozbiorę i popatrzę dokładnie

_________________
Fiat 126p 650 - był---17,7kw
Audi 80 B2 1.8 - było---66kw
Audi B3 Coupe 2.3 NG - było---98kw
Audi A6 C4 1.9 TDi- było---93kw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2006 22:01:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
matrixs napisał(a):
Jutro pojadę sobie na warsztat i to zrobię :D Dzisiaj miałem małe zwarcie. Panna leżąć na dwóch siedzeniach wcisnęła kolanem zapalniczkę i nawet nie wiedziałem ale po chwili poczułem smród przepalanego metalu a po chwili strzał bezpiecznika:)ale niestety nie jest to wina bezpiecznika :| pewno przewody się skleiły(siedział 15a)ale jutro rozbiorę i popatrzę dokładnie

Dobre to z "panną" na przednich siedzeniach... :P Powodzenia w dłubanku

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2006 08:12:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 22:26:47
Posty: 475
Lokalizacja: Łuków
ArtHurO napisał(a):
matrixs napisał(a):
Jutro pojadę sobie na warsztat i to zrobię :D Dzisiaj miałem małe zwarcie. Panna leżąć na dwóch siedzeniach wcisnęła kolanem zapalniczkę i nawet nie wiedziałem ale po chwili poczułem smród przepalanego metalu a po chwili strzał bezpiecznika:)ale niestety nie jest to wina bezpiecznika :| pewno przewody się skleiły(siedział 15a)ale jutro rozbiorę i popatrzę dokładnie

Dobre to z "panną" na przednich siedzeniach... :P Powodzenia w dłubanku

Tylko mam nadzieję że koło zapalnicznki przeowdy się skleiły oby nie poszło dalej bo będę miał roboty:)
A ten bezpiecznik odpowiada za zapalniczkę? I chyuba jeszcze światełko w środku radio i zegarek w liczniku

_________________
Fiat 126p 650 - był---17,7kw
Audi 80 B2 1.8 - było---66kw
Audi B3 Coupe 2.3 NG - było---98kw
Audi A6 C4 1.9 TDi- było---93kw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2006 19:41:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 22:26:47
Posty: 475
Lokalizacja: Łuków
Jakby ktos miał podobną sytuację to naprawa polega na wymianie zapalniczki(nie wkladu)A teraz panna ma nauczkę na przyszłość:)

_________________
Fiat 126p 650 - był---17,7kw
Audi 80 B2 1.8 - było---66kw
Audi B3 Coupe 2.3 NG - było---98kw
Audi A6 C4 1.9 TDi- było---93kw


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: