.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 14:58:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ACQ 7A] Problem ze wspomaganiem.
PostNapisane: 19.gru.2006 13:31:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2005 14:27:57
Posty: 77
Lokalizacja: z południa
Wiem, że było wiele razy, ale niewiele znalazłem podobnych objawów do mojego. Jedynie Hans napomknął coś w temacie nieszczelności na drodze zbiorniczek - pompa.
Mój problem polega na tym, że pewnego miłego dnia zaczęła migać kontrolka (!) - wykrzyknik w kółeczku ;) , do tego pompa wspomagania zaczęła opętańczo wyć i hamulców prawie 0.
Pierwsze podejrzenie padło na pompę. Mechanik wymontował, zawiózł do warsztatu, gdzie je naprawiają/regenerują i.... pierwszy zonk - facet od regeneracji stwierdził, że pompa jest OK i nic jej nie dolega. Mój mechanik wsadził ją z powrotem do auta, zalał oczywiście jakimś dupiatym HIPOL'em ATF IID - nie dał sobie wytłumaczyć, że zdecydowanie lepszy jest chociażby BOXOL26. Zabuliłem - właściwie nie wiem za co, chyba za diagnozę stanu pompy i zabrałem auto z warsztatu. Jeszcze się łudziłem, że jak przepłuczę układ BOXOL'em to wszystko wróci do normy, ale niestety kicha.
Przepuściłem przez układ ok. 2 - 2,5 l BOXOL'u i nic. Z ciekawostek to właśnie powaliła mnie ilość piany w zbiorniczku. Ze dwa razy wyciekło mi górą. Płyn robi się jak nieco rzadsza śmietanka do kawy i przez wlew zbiorniczka spiernicza strumyk śmietanki. Pompa wyje jak wyła, wspomaganie pracuje jakby skokowo, z hamulcami żadnej poprawy. Zauważyłem, że jak przejadę kawałek, przegazuję auto to kontrolka przestaje migać i jest OK. Ale wystarczy przyhamować ze dwa razy i radośnie powraca migające badziewie :(.
Dodatkowo w aucie przy włączonym silniku na wolnych obrotach słychać bulgoty jakby woda przy napełnianiu kaloryferów. Jak pokręcę kierownicą to ich nie słychać - może przez wycie pompy. Zauważyłem też, że teraz układ wspomagania jakby bardziej obciążał silnik - przy manewrach garażowo - parkingowych udało mi się ze dwa razy zgasić silnik próbując skręcić kierownicą.
Nie mam bladego pojęcia, co to może być. Nie widzę żadnych poważnych nieszczelności w układzie, pompa jest OK, ze wspomagania kierownicy jakoś nie cieknie specjalnie.
Do mechanika póki co nie mam ochoty uderzać bo on zadziała na zasadzie wymieniania po kolei wszystkiego, aż trafi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2006 13:40:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
może wymienisz w końcu cały płyn nawet na zielony febi , ale z przepłukaniem układu włącznie - zabierze to z 3 litry płynu , ale będziesz miał pewność. Piana w zbiorniczku może też sugerować nieszczelność na rurkach, przez co zasysa się powietrze do układu.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2006 13:53:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2005 14:27:57
Posty: 77
Lokalizacja: z południa
Postaram się tak zrobić, tylko zauważyłem jeszcze jedną rzecz - wlewam czysty BOXOL, niedużo, odpalam silnik, powolutku kręcę kierownicą i ..... zaczyna płyn zasuwać górą w postaci wspomnianej śmietanki. Przestaję kręcić, silnik chodzi na wolnych obrotach i słyszę w okolicach zbiorniczka bulgoty jak w rurach z CO.
Wyłączam silnik, odsysam płyn ze zbiorniczka i po tych maksymalnie paru minutach pracy jest on koloru brudnego, burego syfu. Nie wiem, co jest grane.

P.S. Czytałem gdzieś na forum post, w którym wyraźnie stało, że BOXOL jest OK.
Czy coś źle zrozumiałem ? Oczywiście nie ma problemu, żeby wlać febi, pytam z ciekawości.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2006 14:40:55 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
mozesz miec cos nietak z pompa wspomagania ze daje cisnienie w obie strony

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2006 15:18:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2005 14:27:57
Posty: 77
Lokalizacja: z południa
A można ją tak złożyć, albo węże popierniczyć żeby tak się zrobiło ?
Bo ponoć magik od pomp się zaklinał, że pompa jest OK.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2006 15:47:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
nieszczelność przed pompą zniwelować przepłukać dwoma litrami boxolu potem zielony febi i modlitwa by pomogło :)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2006 18:35:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2005 14:27:57
Posty: 77
Lokalizacja: z południa
Nie pozostaje chyba nic innego.
A tak zupełnie przy okazji czy jest gdzieś jakiś opis/manual/schemat/cokolwiek jak to ustrojstwo działa ?
Mam takie coś, ale do innych typów i z inną pompą niestety.
Przeglądałem 20v.org i parę list dyskusyjnych i raczej słabo :(.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 21:01:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2005 14:27:57
Posty: 77
Lokalizacja: z południa
Chyba jednak słabo z tą dokumentacją :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2006 01:48:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
etka i jazda. A działa bardzo prosto, tyle że to pompa dwusekcyjna, czyli 2 w 1 ;) Łasz and goł.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2006 10:53:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2005 14:27:57
Posty: 77
Lokalizacja: z południa
Tak, tylko w etce jest rysunek poglądowy dla 4 - 5 typów, a były jeszcze takie fajne pdf'y z opisem różnych mechanizmów. Nazywało się bodajże SPP.... i jakieś numerki. I w nich różne podzespoły były dosyć dogłębnie opisane.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: