.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 03:29:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 251 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona

co wolisz - diesel czy benzyna?
diesel 40%  40%  [ 36 ]
benzyna 60%  60%  [ 55 ]
Liczba głosów : 91
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 21:52:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Sprinter napisał(a):
Bilu - nie ponoć, taki jest fakt, 530d było cichsze, co udowodnili specjalnym miernikiem i jego wskazaniem w środku przed kamerami
... albo 545 bylo glosniejsze ;) wiadomo po co :P

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 22:16:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Bilu napisał(a):
Sprinter napisał(a):
Bilu - nie ponoć, taki jest fakt, 530d było cichsze, co udowodnili specjalnym miernikiem i jego wskazaniem w środku przed kamerami
... albo 545 bylo glosniejsze ;) wiadomo po co :P


:diabel:


A wyniki ankiety tak jakby odzwierciedlały procent posiadaczy gnojowników ;) Tylko ja odszczepieniec głosowałem na PB :):

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 22:31:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Bilu napisał(a):
albo 545 bylo glosniejsze ;) wiadomo po co :P


Patetyczne :P Krasnoludki robią wały na wyścigach. Kręcą się koło beemek z lewymi czujnikami. Potem chodzą po sieci jakieś filmiki, gdzie jedzie diesel na wyścigu a silnika w zasadzie nie słychać. Ale przecież to fotomontaż, prawda? My swoje wiemy :D

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 22:49:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Jozef napisał(a):
Bilu napisał(a):
albo 545 bylo glosniejsze ;) wiadomo po co :P


Patetyczne :P Krasnoludki robią wały na wyścigach. Kręcą się koło beemek z lewymi czujnikami. Potem chodzą po sieci jakieś filmiki, gdzie jedzie diesel na wyścigu a silnika w zasadzie nie słychać. Ale przecież to fotomontaż, prawda? My swoje wiemy :D

nie zrozumiales przeslania ;)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 22:50:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
Jozef napisał(a):
Patetyczne :P Krasnoludki robią wały na wyścigach. Kręcą się koło beemek z lewymi czujnikami. Potem chodzą po sieci jakieś filmiki, gdzie jedzie diesel na wyścigu a silnika w zasadzie nie słychać. Ale przecież to fotomontaż, prawda? My swoje wiemy :D

Jozef tak na marginesie pomijajac dzwieki :diabel: ,pokaz mi wyscigi/sport motorowy gdzie diezel istnieje oprocz tractor pulling,wyscigi ciezarowek i mastersa w SSS :peace:

_________________
A8


Ostatnio edytowano 15.lis.2006 22:55:26 przez wariatquattro, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 22:54:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
wariatquattro napisał(a):
Jozef napisał(a):
Patetyczne :P Krasnoludki robią wały na wyścigach. Kręcą się koło beemek z lewymi czujnikami. Potem chodzą po sieci jakieś filmiki, gdzie jedzie diesel na wyścigu a silnika w zasadzie nie słychać. Ale przecież to fotomontaż, prawda? My swoje wiemy :D

Jozef pokaz mi wyscigi/sport motorowy gdzie diezel istnieje oprocz tractor pulling,wyscigi ciezarowek i mastersa w SSS :peace:


On jest tu wałkowany już na 11 stron. Ale się nie liczy, bo krasnoludki mieszają tam w regulaminie i sprzedają lewą benzynę :):

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 23:30:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Jozef napisał(a):
On jest tu wałkowany już na 11 stron. Ale się nie liczy, bo krasnoludki mieszają tam w regulaminie i sprzedają lewą benzynę :):


Pewnie oszczędności z ciężarówek i pytają o to przez CB :diabel:

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 23:51:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Przestancie juz z tym Le Mans bo to jest jedna wielka sciema.
Gdyby tylko ktos zechcial skonforontowac to brandzlowanie z powszechnie znanymi faktami:

Cytuj:
"When the A.C.O threw down the gauntlet with this diesel challenge the A.C.O. made it quite clear that it would keep a close eye on the equivalence between diesel and petrol-engined cars," the president of the centenary club continued. "Thus, we have been working in close collaboration with the manufacturers, the petrol companies and major independent engineers. From these studies and on-going analyses with very sophisticated simulation models and computer programmes we came to the conclusion that corrections had to be made but with considerable caution, all the more so as those in the running for victory were separated by small gaps."


Jeszcze gdyby ktos sadzil ze chodzi tam o wyscigi a nie o ustawianie wyscigow
Cytuj:
Taking into account the results this year in the various events held under the "Le Mans" label (Le Mans 24 Hours, American Le Mans Series, Le Mans Series) the following modifications will be made to the 2007 technical regulations:

LM P1: Concerning the adjustments to be made to performances between petrol and diesel-engined cars, the advantages and disadvantages linked to the use of different types of engines must be taken into account. After making this clear the A.C.O considers that for 2007 in the light of the results achieved this year the size of the air restrictors, the supercharger pressures and the weight of all the LM P1s should remain identical to those of the 2006 season. The gap between the quantity of energy in a litre of diesel and a litre petrol being 10% the capacity of the diesel-engined cars' fuel tanks will be reduced by this amount to 81 litres.


Naprawde nie trzeba dlugo szukac aby sie przekonac jak naprawde dziala ta maszynka :peace:

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 00:11:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 15:01:49
Posty: 1067
Lokalizacja: Krakow
A ja dla odmiany zaglosowalem na Diesla :diabel: :): :galy:
Tylko krowa nie zmienia swojego zdania! ;)
Niech Audi czyms znow zaskoczy konkurencje, tym razem wsrod wozow z wyzszej polki!!!
Pozdro dla dieslomaniakow! :peace: :580:

PS. nie bede draznil :giveup: , a nie drazniony jestem potulny jak :angel2:

_________________
Subaru Legacy SW 2.2 "GT-B line" - ...mały romans na boku :511:
Audi Coupe 2.8V6 quattro - "Oldie & Goldie Edition" :diabelek:
Audi Avant 2.6V6 - byla [']... ale to od niej sie zaczelo... :579:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 00:21:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Ta maszynka tak działa od zarania dziejów. Jak to jest, ze w Le Mans wolnossace benzyny mogą mięć 6 litrów a doładowane 4? Jaki wpływ na regulacje w F1 miała niedawna dominacja Ferrari? Nie widziałem żeby ktoś o to robił halo. Tym razem jest inaczej. Dlaczego? Odpowiedź jest oczywista :):

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 01:05:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 21:35:30
Posty: 6
oddalem glos na benzynę :peace:

mówiąc w skrócie:
przyjemniej jeździ mi sie benzyniakami...
dlatego też mam zamiar zmienić samochód na E-klasse (W210) zwłaszcza, ze ceny ON poszły w górę i w tej chwili wolę lać 10-11,5 litrów do 3200 ccm benzyny niż 9-10 litrów ON do 3200 ccm Diesla (mówie o silnikach w E-klasse).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 01:06:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2005 00:35:48
Posty: 1226
Lokalizacja: Łódź -> Oxford Auto A6 TDI
Czy to już tradycja AKP że jak ktoś znajdzie jakąś słabą stronę silnika Diesla to od razu wiesza psy na Baskecie??

Ja przyznam że wszystkie moje poprzednie samochody były benzyniakami i o dziwo doceniłem Dieselka jeżdżąc po Karpatach w Rumunii..
Uprzedzając odpowiedzi dodam że mając 2.6 V6 doceniłem silnik 1.8 bez turbiny w starym Mitsubishi Lancerze..

_________________
[img]http://www.toya.net.pl/~cheater/logo/audi3.gif[/img:f16cacb4b]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 01:58:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2005 05:48:11
Posty: 351
Lokalizacja: Heidenheim (Germany)
Pozwole sobie wlaczyc sie do dyskusjii :peace:

@Sprinter
Test porownawczy BMW Diesla i PB byl nieco inny (albo ty ogladales inny) Wiec opisze to jak to wygladalo:
BMW (chyba 4.0D) w kazdym badz razie jakis nowy motor,o sporej pojemnosci VS BMW benzynowe o podobnej mocy (mialo pare KM wiecej) za to Diesel mial duuuzo wiekszy moment. Obydwa autka scigaly sie na torze i Traktor dostal niezly łomot,nie miał zadnych szans z beznyniakiem o podonych parametrach(swoja droga benzynka byla wolnossaca ofkorz :peace: ). No i trzeba sie zgodzic ze traktor był swietnie wyciszony i przy 100 na godzine miał o 3 decybele mnie :peace:

Pozwole sobie porownac 2 silniczki ktore były(sa) u mnie w domu:
A4 Avant 2.5 V6 TDI(150KM 310Nm) vs A4 Sedan 2.6 V6(150KM 225Nm)

Osiagi obydwa 9.0s do 100 Vmax 220 w obydwoch (dane katalogowe)

Teraz moje pytanie gdzie ta ultra technologia Diesla ? :): V6 TDI to duzo nowsza konstrukcja nic stary kondon 2.6 majacy 2 zawory okrojony z elektroniki i wszelkich ekstrasow po prostu cegła :diabel:

Wrzenia z jazdy sa jak dla mnie na korzysc 2.6 im wyzej krecisz tym szybciej jedziesz a 2.5 z dolu jest slabiutki niestety od 2 do 3 ma solidnego kopa a pozniej znowu jest cieniutko, od 1 do 1,5 benzyka lepiej sie zbiera a od 1,5 do 2 zbieraja sie podobnie. I mimo ze Traktor kopie mocno od 2 do 3 to krecac beznyniaka np do 5,5 na kadym biegu wrazenie jest takie (jak dla mnie) ze to autko jest po prostu bardziej dynamiczne przy ostrej jezdzie.
Nie ma co sie podniecac niepotrzebnie wiekszym momentem w Dieslu bo trwa on krotko i w ogole to sie nie przekłada na osiagi autka.

Inna spraa to koszty ewentualnych napraw,w przypadku Diesla (szczegolnie tego V6) to moze niemiło zdziwic :): a juz nie mowiac o ewentualnym kapitalnym remoncie :diabel:

Denerwujace jest powolne lapanie temperatur w Dieslu,szczegolnie w zimie mozna sie niezle wkur* zanim zaczniec dmuchac cieple powietrze to troche mija :peace:

Sound silnika to moze dla wielu jest smieszna sprawa,ale dla mnie to jest szalenie wazne jak motorek brzmi,daje mi to jakas frajde jak mi sie V wkreca na obroty to niewazne jak szybko jedzie,ale jak fajnie brzmi :diabel: Mala zecz a bardzo cieszy :peace: czego w przypadku diesla nie uswiadczysz (szczegolnie 1.9 :zly: )

Fakt ze Diesle tak sie rozwijaja i duzo sie ich sprzedaje jest spowodowany tylko i wylacznie tym ze ludzie nie maja kasy i szukaja oszczednosci,jako ze przez to diesle dobrze sie sprzedaja koncerny inwestuja glownie w te silniczkini,nie dlatego ze sa lepsze i bardzij rozwojow tylko tlatego ze jest aktualne na nie popyt a wiadomo liczy sie kasa :peace:

@beskecik-z tego co pisales to wszystkie twoje PB to był niezły szrot,skoro tyle problemu Ci to nastreczalo,do tego zepsute jakims kiszkowatym gazem to sie nie dziwie ze sie na 1.9 teraz zblokowales ;) (bez urazy :peace: ) skoro dieselki ci teraz zapewniaja bezproblemowa eksploatacje to nie dziwie Ci ze sobie chwalisz,ale zapewniem ci ze benzyniaczek moze byc tak samo bezproblemowy i miły w uzytkowaniu,wszystko zalezy na co sie trafi.

_________________
BMW E39-jest
Audi A4 2.6 bylo http://www.hasoo.mojewww.com/audi/
A6 2.4-Ojca wozidełko
Audi Coupe 2.0 było
Audi 100 c3 2.3 bylo
A4 2.5 V6 TDI Avant- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 06:54:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
:bigok:

Podobne spostrzeżenia mam jak wsiadam do ojcowego a4 1.9Tdi AFN av:

2.3 20V (N/A) - np. na drugim biegu od 1400-2200 i 3000-4000 ciagnie lepiej jak AFN (TURBO) a od 4200-7300 (czyli tam gdzie afn sra ogniem) to już jest :hmmm: masakra. (obydwa świerzo po vagowaniu).
ostanio trochu jeździłem 1Z w b4 z przebiegiem uwaga 120tyś autentyk i zdrowy (bo miałem go na kompie), można go porównać do jakiegoś 1.2, 1.4 w oplu astrze czy 1.3 vw polo czyli ni jak niejedzie ale jedno - ma chyba bardziej płaski moment obr. jak afn i dłuższą piątke.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 07:48:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
To jest jak z kobietami. Zdarzają się piękne, inteligentne, wierne (rzadko :peace: ), bogato wyposażone :P ,ale bez tego "czegoś", bez tej iskry - tak samo jak diesle :peace:

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 11:56:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
@Johny

Możliwe, że masz rację co do tych pojemności, szczegółów nie pamiętam, na pewno były to dwie nóweczki z serii 5. Obie z dużymi silnikami (benzyna ciut większa) i diesel wyszedł cichszy, ale wolniejszy.

Resztę wywodów popieram o tyle, że podobne odczucia mam jeżdżąc teraz moim AFN'em w stosunku do 2.0 R5 w poprzednim audi.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 14:19:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2007 14:55:03
Posty: 91
Lokalizacja: Wejherowo
Mauzer napisał(a):

Denerwujace jest powolne lapanie temperatur w Dieslu,szczegolnie w zimie mozna sie niezle wkur* zanim zaczniec dmuchac cieple powietrze to troche mija


No to zimą zagrzej sobie tą wczesniej wspomniana Astre 1,4... Dojezdzasz do pracy, silnik zostawiasz włączony, a po pracy masz juz cieplo :D No offense, ale imho klekot grzeje szybciej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 14:29:42 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Miałem diesla [1Z] i teraz mam benzynę [ABZ]
Benzyna bardziej mi się podoba, chociaż diesel był bardzo dobry i się raczej nie psuł

Myślę że obecna benzyna podoba mi sie bardziej bo ma wiekszą moc...

Ciągnie nieźle juz od 1500 RPM (bez turbo) i kończy dopiero powyżej 6000 :peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 14:56:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
scanikwwo napisał(a):
Mauzer napisał(a):

Denerwujace jest powolne lapanie temperatur w Dieslu,szczegolnie w zimie mozna sie niezle wkur* zanim zaczniec dmuchac cieple powietrze to troche mija


No to zimą zagrzej sobie tą wczesniej wspomniana Astre 1,4... Dojezdzasz do pracy, silnik zostawiasz włączony, a po pracy masz juz cieplo :D No offense, ale imho klekot grzeje szybciej.


spoko ja się nie obrażam tylko zastanawiam się jak można cytować kogoś kto takich słów nie napisał :diabel: :diabel: :diabel:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 16:44:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
dane techniczne, kultura pracy, oszczędność .... to nie ma nic do rzeczy
autko wygląda jak wyścigówka to i silnik ma być odpowiedni ( bp 98 )

król nie nosi korony z plastiku bo jest lżejsza i tańsza ;)

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 251 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: