Pozwole sobie wlaczyc sie do dyskusjii
@Sprinter
Test porownawczy BMW Diesla i PB byl nieco inny (albo ty ogladales inny) Wiec opisze to jak to wygladalo:
BMW (chyba 4.0D) w kazdym badz razie jakis nowy motor,o sporej pojemnosci VS BMW benzynowe o podobnej mocy (mialo pare KM wiecej) za to Diesel mial duuuzo wiekszy moment. Obydwa autka scigaly sie na torze i Traktor dostal niezly łomot,nie miał zadnych szans z beznyniakiem o podonych parametrach(swoja droga benzynka byla wolnossaca ofkorz
). No i trzeba sie zgodzic ze traktor był swietnie wyciszony i przy 100 na godzine miał o 3 decybele mnie
Pozwole sobie porownac 2 silniczki ktore były(sa) u mnie w domu:
A4 Avant 2.5 V6 TDI(150KM 310Nm) vs A4 Sedan 2.6 V6(150KM 225Nm)
Osiagi obydwa 9.0s do 100 Vmax 220 w obydwoch (dane katalogowe)
Teraz moje pytanie gdzie ta ultra technologia Diesla ?
V6 TDI to duzo nowsza konstrukcja nic stary kondon 2.6 majacy 2 zawory okrojony z elektroniki i wszelkich ekstrasow po prostu cegła
Wrzenia z jazdy sa jak dla mnie na korzysc 2.6 im wyzej krecisz tym szybciej jedziesz a 2.5 z dolu jest slabiutki niestety od 2 do 3 ma solidnego kopa a pozniej znowu jest cieniutko, od 1 do 1,5 benzyka lepiej sie zbiera a od 1,5 do 2 zbieraja sie podobnie. I mimo ze Traktor kopie mocno od 2 do 3 to krecac beznyniaka np do 5,5 na kadym biegu wrazenie jest takie (jak dla mnie) ze to autko jest po prostu bardziej dynamiczne przy ostrej jezdzie.
Nie ma co sie podniecac niepotrzebnie wiekszym momentem w Dieslu bo trwa on krotko i w ogole to sie nie przekłada na osiagi autka.
Inna spraa to koszty ewentualnych napraw,w przypadku Diesla (szczegolnie tego V6) to moze niemiło zdziwic
a juz nie mowiac o ewentualnym kapitalnym remoncie
Denerwujace jest powolne lapanie temperatur w Dieslu,szczegolnie w zimie mozna sie niezle wkur* zanim zaczniec dmuchac cieple powietrze to troche mija
Sound silnika to moze dla wielu jest smieszna sprawa,ale dla mnie to jest szalenie wazne jak motorek brzmi,daje mi to jakas frajde jak mi sie V wkreca na obroty to niewazne jak szybko jedzie,ale jak fajnie brzmi
Mala zecz a bardzo cieszy
czego w przypadku diesla nie uswiadczysz (szczegolnie 1.9
)
Fakt ze Diesle tak sie rozwijaja i duzo sie ich sprzedaje jest spowodowany tylko i wylacznie tym ze ludzie nie maja kasy i szukaja oszczednosci,jako ze przez to diesle dobrze sie sprzedaja koncerny inwestuja glownie w te silniczkini,nie dlatego ze sa lepsze i bardzij rozwojow tylko tlatego ze jest aktualne na nie popyt a wiadomo liczy sie kasa
@beskecik-z tego co pisales to wszystkie twoje PB to był niezły szrot,skoro tyle problemu Ci to nastreczalo,do tego zepsute jakims kiszkowatym gazem to sie nie dziwie ze sie na 1.9 teraz zblokowales
(bez urazy
) skoro dieselki ci teraz zapewniaja bezproblemowa eksploatacje to nie dziwie Ci ze sobie chwalisz,ale zapewniem ci ze benzyniaczek moze byc tak samo bezproblemowy i miły w uzytkowaniu,wszystko zalezy na co sie trafi.