.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 10:35:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 251 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Następna strona

co wolisz - diesel czy benzyna?
diesel 40%  40%  [ 36 ]
benzyna 60%  60%  [ 55 ]
Liczba głosów : 91
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 21:00:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Byk napisał(a):
baskecik napisał(a):
Byk napisał(a):
Piszesz duży moment. Zgoda ale tylko w nowych Dieselkach. Taki np. 1Z moment ma mniejszy niż NG nie wspominając o V6.

Kolega widać niedoinformowany ... Ng ma 189 Nm a 1Z ma 202 Nm. Pudło ;)
Relatywnie odnosząc się do silników o takich samych mocach , np 130-konne TDI AWX/AVF, do np 1,8 T (które nawet ma więcej kucyków) tutaj różnica jest już ogromna ;)
Pamietaj rowniez ze era "nowego" diesla zaczela sie dopiero w 1990 roku ... caly czas ostro idzie do przodu ... dopiero lata 1998/2000 zarysowały ogromny postęp w parciu dieselków na podium ... PD, później CR ...


W SSP139 jak byk stoi przy 1Z - 182 Nm od 2000 - 3000 obr, poza tym moment przy 1000 obr wynosi 130 Nm dla 1Z do ~155 Nm w NG i 185 Nm w AAH (czyli przy bardzo niskich obrotach benzyna też górą), no i oczywiście powyżej 3000 w 1Zcie ostro leci w dół.
Oczywiście nowe diesle zdecydowanie lepiej wyglądają jeśli idzie o moment. Natomiast przy wyborze starego kondona B4 :peace: jak w moim przypadku nie było się na czym zastanawiać. Na plus "tylko" ekonamia.

moment oraz przelozenie skrzyni ma decydujacy wplyw na odpychanie.
nie ma wiec sensu porownywanie momentu diesla z momentem benzyny bo i tak najslabszy moment maja kosiarki spod znaku hondy :):

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 21:02:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Problemem są kończące się zasoby ropy naftowej. W tym kontekście nie widzę przyszłości dla zasilania diesla ON`em o PB dla benzynek juz nie wspominając.
Pozostanie wodór, sun i rzepak... (dla każdego coś innego). ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 21:08:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Byk napisał(a):
baskecik napisał(a):
Byk napisał(a):
Piszesz duży moment. Zgoda ale tylko w nowych Dieselkach. Taki np. 1Z moment ma mniejszy niż NG nie wspominając o V6.

Kolega widać niedoinformowany ... Ng ma 189 Nm a 1Z ma 202 Nm. Pudło ;)
Relatywnie odnosząc się do silników o takich samych mocach , np 130-konne TDI AWX/AVF, do np 1,8 T (które nawet ma więcej kucyków) tutaj różnica jest już ogromna ;)
Pamietaj rowniez ze era "nowego" diesla zaczela sie dopiero w 1990 roku ... caly czas ostro idzie do przodu ... dopiero lata 1998/2000 zarysowały ogromny postęp w parciu dieselków na podium ... PD, później CR ...


W SSP139 jak byk stoi przy 1Z - 182 Nm od 2000 - 3000 obr, poza tym moment przy 1000 obr wynosi 130 Nm dla 1Z do ~155 Nm w NG i 185 Nm w AAH (czyli przy bardzo niskich obrotach benzyna też górą), no i oczywiście powyżej 3000 w 1Zcie ostro leci w dół.
Oczywiście nowe diesle zdecydowanie lepiej wyglądają jeśli idzie o moment. Natomiast przy wyborze starego kondona B4 :peace: jak w moim przypadku nie było się na czym zastanawiać. Na plus "tylko" ekonamia.

Masz rację , porównywałeś 1Z z pierwszych okresów produkcji, który posiadał wtrysk, przepływkę i ECU z epoki kamienia łupanego ;) Zajrzyj do nieco młodszej literatury o 1Z (94 wzwyż), gdzie wykres momentu jest nieco inny a silnik osiaga 202 Nm już poniżej 1900 rpm ;)
Sam lubię NG za jego klang, pieknie mruczy ... ale to stara nierozwojowa konstrukcja na mechanicznym wtrysku. Czas jej dobiegł końca :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 21:09:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Bilu napisał(a):
Byk napisał(a):
baskecik napisał(a):
Byk napisał(a):
Piszesz duży moment. Zgoda ale tylko w nowych Dieselkach. Taki np. 1Z moment ma mniejszy niż NG nie wspominając o V6.

Kolega widać niedoinformowany ... Ng ma 189 Nm a 1Z ma 202 Nm. Pudło ;)
Relatywnie odnosząc się do silników o takich samych mocach , np 130-konne TDI AWX/AVF, do np 1,8 T (które nawet ma więcej kucyków) tutaj różnica jest już ogromna ;)
Pamietaj rowniez ze era "nowego" diesla zaczela sie dopiero w 1990 roku ... caly czas ostro idzie do przodu ... dopiero lata 1998/2000 zarysowały ogromny postęp w parciu dieselków na podium ... PD, później CR ...


W SSP139 jak byk stoi przy 1Z - 182 Nm od 2000 - 3000 obr, poza tym moment przy 1000 obr wynosi 130 Nm dla 1Z do ~155 Nm w NG i 185 Nm w AAH (czyli przy bardzo niskich obrotach benzyna też górą), no i oczywiście powyżej 3000 w 1Zcie ostro leci w dół.
Oczywiście nowe diesle zdecydowanie lepiej wyglądają jeśli idzie o moment. Natomiast przy wyborze starego kondona B4 :peace: jak w moim przypadku nie było się na czym zastanawiać. Na plus "tylko" ekonamia.

moment oraz przelozenie skrzyni ma decydujacy wplyw na odpychanie.
nie ma wiec sensu porownywanie momentu diesla z momentem benzyny bo i tak najslabszy moment maja kosiarki spod znaku hondy :):


Co nie zmienia faktu że w tym konkretnym przypadku wygrywa benzyna :peace:

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 21:15:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
baskecik napisał(a):
Masz rację , porównywałeś 1Z z pierwszych okresów produkcji, który posiadał wtrysk, przepływkę i ECU z epoki kamienia łupanego ;) Zajrzyj do nieco młodszej literatury o 1Z (94 wzwyż), gdzie wykres momentu jest nieco inny a silnik osiaga 202 Nm już poniżej 1900 rpm ;)
Sam lubię NG za jego klang, pieknie mruczy ... ale to stara nierozwojowa konstrukcja na mechanicznym wtrysku. Czas jej dobiegł końca :)


O tym niewiedziałem. Jeśli tak to trochę :peace: wygrywa z NG ale nie mam danych jak wygląda jego przebieg. Więc nie będę polemizował. Poza tym diesel ma krzywą momentu bardzo ostrą co powoduje że fajnie ciągnie tylko i wyłącznie w tym zakresie, poza nim to takie wewnętrzne fuj :diabel:

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 21:37:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Byk napisał(a):
Bilu napisał(a):
Byk napisał(a):
baskecik napisał(a):
Byk napisał(a):
Piszesz duży moment. Zgoda ale tylko w nowych Dieselkach. Taki np. 1Z moment ma mniejszy niż NG nie wspominając o V6.

Kolega widać niedoinformowany ... Ng ma 189 Nm a 1Z ma 202 Nm. Pudło ;)
Relatywnie odnosząc się do silników o takich samych mocach , np 130-konne TDI AWX/AVF, do np 1,8 T (które nawet ma więcej kucyków) tutaj różnica jest już ogromna ;)
Pamietaj rowniez ze era "nowego" diesla zaczela sie dopiero w 1990 roku ... caly czas ostro idzie do przodu ... dopiero lata 1998/2000 zarysowały ogromny postęp w parciu dieselków na podium ... PD, później CR ...


W SSP139 jak byk stoi przy 1Z - 182 Nm od 2000 - 3000 obr, poza tym moment przy 1000 obr wynosi 130 Nm dla 1Z do ~155 Nm w NG i 185 Nm w AAH (czyli przy bardzo niskich obrotach benzyna też górą), no i oczywiście powyżej 3000 w 1Zcie ostro leci w dół.
Oczywiście nowe diesle zdecydowanie lepiej wyglądają jeśli idzie o moment. Natomiast przy wyborze starego kondona B4 :peace: jak w moim przypadku nie było się na czym zastanawiać. Na plus "tylko" ekonamia.

moment oraz przelozenie skrzyni ma decydujacy wplyw na odpychanie.
nie ma wiec sensu porownywanie momentu diesla z momentem benzyny bo i tak najslabszy moment maja kosiarki spod znaku hondy :):


Co nie zmienia faktu że w tym konkretnym przypadku wygrywa benzyna :peace:

Jeśli chodzi o moc - tak. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 21:38:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Byk napisał(a):
baskecik napisał(a):
Masz rację , porównywałeś 1Z z pierwszych okresów produkcji, który posiadał wtrysk, przepływkę i ECU z epoki kamienia łupanego ;) Zajrzyj do nieco młodszej literatury o 1Z (94 wzwyż), gdzie wykres momentu jest nieco inny a silnik osiaga 202 Nm już poniżej 1900 rpm ;)
Sam lubię NG za jego klang, pieknie mruczy ... ale to stara nierozwojowa konstrukcja na mechanicznym wtrysku. Czas jej dobiegł końca :)


O tym niewiedziałem. Jeśli tak to trochę :peace: wygrywa z NG ale nie mam danych jak wygląda jego przebieg. Więc nie będę polemizował. Poza tym diesel ma krzywą momentu bardzo ostrą co powoduje że fajnie ciągnie tylko i wyłącznie w tym zakresie, poza nim to takie wewnętrzne fuj :diabel:

No zaczyna się ukryte bleeee ;)
Tam gdzie diesel ciągnie na maxa, tam benzyna dopiero zaczyna łapać ocb ;)
W trasie przy wyprzedzaniu i przy miejskiej jeździe - bezcenne :):

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 22:09:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Cytuj:
Sam lubię NG za jego klang, pieknie mruczy ... ale to stara nierozwojowa konstrukcja na mechanicznym wtrysku. Czas jej dobiegł końca


Niestety.Ja staram się jeszcze patrzeć z podziwem na auta na gaźnikach.Fakt że jest to konstrukcja ograniczana w przyrostach mocy,jednak nie zapominajmy że silniki z zastosowaniem gaźnika posiadały dużą większą moc niz silniki na wtrysku przy tej samej pojemności.
A sam fakt wymyslenia wtrysku jest głupotą dążąca do zmniejszenia emisji spalin.Do niczego więcej.Zaniżona moc,kupa niepotrzebnej elektryki.
Wydaje mi się że gdyby rozwój gaźników był dalej kontynuowany były by większe możliwości rozwoju autek na Pb.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 22:11:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
baskecik napisał(a):
Tam gdzie diesel ciągnie na maxa, tam benzyna dopiero zaczyna łapać ocb ;)
W trasie przy wyprzedzaniu i przy miejskiej jeździe - bezcenne :):

do czasu az wejdzie do seryjnej produkcji TFSI z kierownicami.
tdi w lemans i R8 to marketing promujacy przodownictwo koncernu w technologii TDI (czytaj: propaganda :diabel: )
skoro honda, ford i inne odmience maja w ulicznych autach rownie dobre (a moze nawet i lepsze) silniki diesla to trzeba pokazac "misia na miare naszych mozliwosci" ;)
"... i to nie jest nasze ostatnie slowo!"

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 22:13:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Takie podejscie do marketingu osobiscie bardzo mi odpowiada ... :diabel:
;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 22:14:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
ADAM 12 napisał(a):
Cytuj:
Sam lubię NG za jego klang, pieknie mruczy ... ale to stara nierozwojowa konstrukcja na mechanicznym wtrysku. Czas jej dobiegł końca


Niestety.Ja staram się jeszcze patrzeć z podziwem na auta na gaźnikach.Fakt że jest to konstrukcja ograniczana w przyrostach mocy,jednak nie zapominajmy że silniki z zastosowaniem gaźnika posiadały dużą większą moc niz silniki na wtrysku przy tej samej pojemności.
A sam fakt wymyslenia wtrysku jest głupotą dążąca do zmniejszenia emisji spalin.Do niczego więcej.Zaniżona moc,kupa niepotrzebnej elektryki.
Wydaje mi się że gdyby rozwój gaźników był dalej kontynuowany były by większe możliwości rozwoju autek na Pb.

Racja. Gaźnik poza ewidentną wadą w postaci "ile wlejesz tyle spalę" pozwalał na wiele ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 22:45:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Moje drogie TROLLE zanim juz sie zatrolujecie to proponuje tylko jedno porownywac silniki turbodoladowane a nie turbodoladowane vs wolnossace ;)

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 22:45:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
baskecik napisał(a):
Byk napisał(a):
baskecik napisał(a):
Masz rację , porównywałeś 1Z z pierwszych okresów produkcji, który posiadał wtrysk, przepływkę i ECU z epoki kamienia łupanego ;) Zajrzyj do nieco młodszej literatury o 1Z (94 wzwyż), gdzie wykres momentu jest nieco inny a silnik osiaga 202 Nm już poniżej 1900 rpm ;)
Sam lubię NG za jego klang, pieknie mruczy ... ale to stara nierozwojowa konstrukcja na mechanicznym wtrysku. Czas jej dobiegł końca :)


O tym niewiedziałem. Jeśli tak to trochę :peace: wygrywa z NG ale nie mam danych jak wygląda jego przebieg. Więc nie będę polemizował. Poza tym diesel ma krzywą momentu bardzo ostrą co powoduje że fajnie ciągnie tylko i wyłącznie w tym zakresie, poza nim to takie wewnętrzne fuj :diabel:

No zaczyna się ukryte bleeee ;)
Tam gdzie diesel ciągnie na maxa, tam benzyna dopiero zaczyna łapać ocb ;)
W trasie przy wyprzedzaniu i przy miejskiej jeździe - bezcenne :):


nie wiem co ty tak z tym diezlem lol robisz.....jeden woli bezyne a drugi diezla to normalne,no ale nie pisz ze diezel jest lepszy od bezyny z turbo lub innym mocnym motorem bo glupoty piszesz,jezeli mowimy o sciganiu sie i osiagach,takie R8 V12 TDI w USA podejrzewam ze sie nie sprzeda nawet jedna sztuka ;) jak narazie to topowe modele z roznych firm motoryzacyjnych sa w bezynie i pewnie dlugo tak zostanie,diezel w sporcie motorowym nie istnieje i widocznie nie bez powodu....
w diezlu przy 1800obr/min masz max momen/obr a jak jedziemy razem przy 160km/h to ty masz zapiete 5/6biegow a ja 3 z 5/6ciu,jak pisalem wczesniej zalezy po co/do czego ma sluzyc samochod...i ten np. lepszy na taxi a ten do szybkiej jazdy
octavia TDI by Masters z bialegostoku moment 450nm ja nie wiem czy u mnie tyle jest(nie mierzone) to nie bylo sie sciganie a znecanie nad slabszym....
duuuzzzo wody uplynie zanim mocny diezel dorowna mocnej bezynie

jak wsadza TDI do porsche,lamborghini,astona,celic'y,supry..... i jak japonczyczy w D1 beda driftowac w TDI :diabel: ,Sebastian Lob i kubica beda z tego korzystac to wtedy moze TDI faktycznie bedzie gora,niestety narazie to tylko ekonomia i kwestia gustu
bez urazy pozdrawiam




[/u]

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 23:11:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
baskecik napisał(a):
Byk napisał(a):
baskecik napisał(a):
Masz rację , porównywałeś 1Z z pierwszych okresów produkcji, który posiadał wtrysk, przepływkę i ECU z epoki kamienia łupanego ;) Zajrzyj do nieco młodszej literatury o 1Z (94 wzwyż), gdzie wykres momentu jest nieco inny a silnik osiaga 202 Nm już poniżej 1900 rpm ;)
Sam lubię NG za jego klang, pieknie mruczy ... ale to stara nierozwojowa konstrukcja na mechanicznym wtrysku. Czas jej dobiegł końca :)


O tym niewiedziałem. Jeśli tak to trochę :peace: wygrywa z NG ale nie mam danych jak wygląda jego przebieg. Więc nie będę polemizował. Poza tym diesel ma krzywą momentu bardzo ostrą co powoduje że fajnie ciągnie tylko i wyłącznie w tym zakresie, poza nim to takie wewnętrzne fuj :diabel:

No zaczyna się ukryte bleeee ;)
Tam gdzie diesel ciągnie na maxa, tam benzyna dopiero zaczyna łapać ocb ;)
W trasie przy wyprzedzaniu i przy miejskiej jeździe - bezcenne :):



Eeee nie zgodzę się :diabel: Wrócę do AAH, przy obrotach rzędu 1900-wzwyż ma większy moment :diabel: niż 1Z (nawet ten 94r) i nie kończy tak szybko :peace: Poza tym porównujmy silniki turbo z turbo jak napisał mq :P Osobiście nie mam nic przeciwko dieslom. Może byłbym mniej oporny gdyby nie to brzmienie :zly:

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 23:14:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
wariatquattro napisał(a):
baskecik napisał(a):
Byk napisał(a):
baskecik napisał(a):
Masz rację , porównywałeś 1Z z pierwszych okresów produkcji, który posiadał wtrysk, przepływkę i ECU z epoki kamienia łupanego ;) Zajrzyj do nieco młodszej literatury o 1Z (94 wzwyż), gdzie wykres momentu jest nieco inny a silnik osiaga 202 Nm już poniżej 1900 rpm ;)
Sam lubię NG za jego klang, pieknie mruczy ... ale to stara nierozwojowa konstrukcja na mechanicznym wtrysku. Czas jej dobiegł końca :)


O tym niewiedziałem. Jeśli tak to trochę :peace: wygrywa z NG ale nie mam danych jak wygląda jego przebieg. Więc nie będę polemizował. Poza tym diesel ma krzywą momentu bardzo ostrą co powoduje że fajnie ciągnie tylko i wyłącznie w tym zakresie, poza nim to takie wewnętrzne fuj :diabel:

No zaczyna się ukryte bleeee ;)
Tam gdzie diesel ciągnie na maxa, tam benzyna dopiero zaczyna łapać ocb ;)
W trasie przy wyprzedzaniu i przy miejskiej jeździe - bezcenne :):


nie wiem co ty tak z tym diezlem lol robisz.....jeden woli bezyne a drugi diezla to normalne,no ale nie pisz ze diezel jest lepszy od bezyny z turbo lub innym mocnym motorem bo glupoty piszesz,jezeli mowimy o sciganiu sie i osiagach,takie R8 V12 TDI w USA podejrzewam ze sie nie sprzeda nawet jedna sztuka ;) jak narazie to topowe modele z roznych firm motoryzacyjnych sa w bezynie i pewnie dlugo tak zostanie,diezel w sporcie motorowym nie istnieje i widocznie nie bez powodu....
w diezlu przy 1800obr/min masz max momen/obr a jak jedziemy razem przy 160km/h to ty masz zapiete 5/6biegow a ja 3 z 5/6ciu,jak pisalem wczesniej zalezy po co/do czego ma sluzyc samochod...i ten np. lepszy na taxi a ten do szybkiej jazdy
octavia TDI by Masters z bialegostoku moment 450nm ja nie wiem czy u mnie tyle jest(nie mierzone) to nie bylo sie sciganie a znecanie nad slabszym....
duuuzzzo wody uplynie zanim mocny diezel dorowna mocnej bezynie

jak wsadza TDI do porsche,lamborghini,astona,celic'y,supry..... i jak japonczyczy w D1 beda driftowac w TDI :diabel: ,Sebastian Lob i kubica beda z tego korzystac to wtedy moze TDI faktycznie bedzie gora,niestety narazie to tylko ekonomia i kwestia gustu
bez urazy pozdrawiam




[/u]

Mocne diesle czekają na okazję do konfrontacji kolego ... doczekały się w tym roku na Le Mans i pomimo że konkurencja dobrze wiedziała, że Audi szykuje traktora to nie przygotowałą tych swoich szatanów na tyle żeby ich nie objechały 2 traktory z czego jeden zdechł i po remoncie dojechał na 3 miejscu ... przypominam , że startowała tam czołówka szatańskich benzyniaków. Dziwne , że koledzy zdajecie się tego nie zauważać.
Piszesz , że , cyt: "no ale nie pisz ze diezel jest lepszy od bezyny z turbo lub innym mocnym motorem bo glupoty piszesz,jezeli mowimy o sciganiu sie i osiagach" - rozwiniesz temat ,czy tylko będziesz mówił ogólnikami ?
W czym jest gorszy a w czym lepszy ?
Poza tym piszesz, że swoim 300-konnym autem ścigałeś się z innym, które miało prawdopodobnie nie więcej niż 200-230 KM (sądząc po 450 Nm momentu więcej nie miało) i rozumiem , ze to jest miarodajne porownanie, zwazywszy ze o v-max decyduje moc ... do tego pewnie Octa była w ośce ?
Stań z mastersowym Audi 200 i niech Marek obniży moc równiutko do 300 KM , wtedy to bedzie miarodajne porównanie. Ta sama buda, moc identyczna, wtedy to ma sens ...
Czytam i czytam i oczom nie wierzę , jakie argument padają w dyskusjach na obecny temat ... widzę , że pojedynek na argumenty nie jest możliwy a tak na to liczyłem ...
:galy:

No offence oczywiscie ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 23:17:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Byk napisał(a):
baskecik napisał(a):
Byk napisał(a):
baskecik napisał(a):
Masz rację , porównywałeś 1Z z pierwszych okresów produkcji, który posiadał wtrysk, przepływkę i ECU z epoki kamienia łupanego ;) Zajrzyj do nieco młodszej literatury o 1Z (94 wzwyż), gdzie wykres momentu jest nieco inny a silnik osiaga 202 Nm już poniżej 1900 rpm ;)
Sam lubię NG za jego klang, pieknie mruczy ... ale to stara nierozwojowa konstrukcja na mechanicznym wtrysku. Czas jej dobiegł końca :)


O tym niewiedziałem. Jeśli tak to trochę :peace: wygrywa z NG ale nie mam danych jak wygląda jego przebieg. Więc nie będę polemizował. Poza tym diesel ma krzywą momentu bardzo ostrą co powoduje że fajnie ciągnie tylko i wyłącznie w tym zakresie, poza nim to takie wewnętrzne fuj :diabel:

No zaczyna się ukryte bleeee ;)
Tam gdzie diesel ciągnie na maxa, tam benzyna dopiero zaczyna łapać ocb ;)
W trasie przy wyprzedzaniu i przy miejskiej jeździe - bezcenne :):



Eeee nie zgodzę się :diabel: Wrócę do AAH, przy obrotach rzędu 1900-wzwyż ma większy moment :diabel: niż 1Z (nawet ten 94r) i nie kończy tak szybko :peace: Poza tym porównujmy silniki turbo z turbo jak napisał mq :P Osobiście nie mam nic przeciwko dieslom. Może byłbym mniej oporny gdyby nie to brzmienie :zly:

Zważywszy że AAH ma 2 razy tyle koni co 1Z i 1,5 raza tyle cylindrow to zaiście wygrywa :peace: AAH rzeczywiscie ciągnie mocno od dołu, od czasu do czasu mam okazje byc wieziony B4 z tym silniczkiem i rzeczywiscie jest super :)
Co do brzmienia ... fakt, klekocze jak diabli, ale wewnątrz i tak tego nie słychać tak jak kiedyś, wysoki nacisk połozono na wyciszenie komory silnika i kabiny ... przejedź się takim B5 , przy 90 km/h cichutko , nie jest źle ... w porównaniu do starych 1,6 D które najpierw było słychać a później widać.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 23:24:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
mq napisał(a):
Moje drogie TROLLE zanim juz sie zatrolujecie to proponuje tylko jedno porownywac silniki turbodoladowane a nie turbodoladowane vs wolnossace ;)

No to porównujmy. Rozumiem że jako kryterium przyjmujemy pojemność silnika, zeby bylo sprawiedliwie ?
Jest kilka silniczkow , ktore mozna w miare porownac , np 1,8 T vs 1,9 TDI (tutaj najgorzej, najmocniejsze 1,9 TDI w Seatach miało 170 KM , 3.0 TDI vs 2,7 bT (tutaj 226 Km vs. 250 KM) , nie wiem moze 2,2 T do 2,5 TDI ? Chyba wielkich rozbieznosci pomiedzy nimi nie ma , prawda ? ;) Zwazywszy oczywiscie na fakt, ze klekot jest "gorszy" mozna mu wybaczyc pare konikow na niekorzysc ? Zawsze mozna olać ekonomię i poprawić krzywa mocy chipkiem :)
Nie jestem mocny w benzynkach, wiec podpowiedzcie ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 23:39:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
baskecik napisał(a):
wariatquattro napisał(a):
baskecik napisał(a):
Byk napisał(a):
baskecik napisał(a):
Masz rację , porównywałeś 1Z z pierwszych okresów produkcji, który posiadał wtrysk, przepływkę i ECU z epoki kamienia łupanego ;) Zajrzyj do nieco młodszej literatury o 1Z (94 wzwyż), gdzie wykres momentu jest nieco inny a silnik osiaga 202 Nm już poniżej 1900 rpm ;)
Sam lubię NG za jego klang, pieknie mruczy ... ale to stara nierozwojowa konstrukcja na mechanicznym wtrysku. Czas jej dobiegł końca :)


O tym niewiedziałem. Jeśli tak to trochę :peace: wygrywa z NG ale nie mam danych jak wygląda jego przebieg. Więc nie będę polemizował. Poza tym diesel ma krzywą momentu bardzo ostrą co powoduje że fajnie ciągnie tylko i wyłącznie w tym zakresie, poza nim to takie wewnętrzne fuj :diabel:

No zaczyna się ukryte bleeee ;)
Tam gdzie diesel ciągnie na maxa, tam benzyna dopiero zaczyna łapać ocb ;)
W trasie przy wyprzedzaniu i przy miejskiej jeździe - bezcenne :):


nie wiem co ty tak z tym diezlem lol robisz.....jeden woli bezyne a drugi diezla to normalne,no ale nie pisz ze diezel jest lepszy od bezyny z turbo lub innym mocnym motorem bo glupoty piszesz,jezeli mowimy o sciganiu sie i osiagach,takie R8 V12 TDI w USA podejrzewam ze sie nie sprzeda nawet jedna sztuka ;) jak narazie to topowe modele z roznych firm motoryzacyjnych sa w bezynie i pewnie dlugo tak zostanie,diezel w sporcie motorowym nie istnieje i widocznie nie bez powodu....
w diezlu przy 1800obr/min masz max momen/obr a jak jedziemy razem przy 160km/h to ty masz zapiete 5/6biegow a ja 3 z 5/6ciu,jak pisalem wczesniej zalezy po co/do czego ma sluzyc samochod...i ten np. lepszy na taxi a ten do szybkiej jazdy
octavia TDI by Masters z bialegostoku moment 450nm ja nie wiem czy u mnie tyle jest(nie mierzone) to nie bylo sie sciganie a znecanie nad slabszym....
duuuzzzo wody uplynie zanim mocny diezel dorowna mocnej bezynie

jak wsadza TDI do porsche,lamborghini,astona,celic'y,supry..... i jak japonczyczy w D1 beda driftowac w TDI :diabel: ,Sebastian Lob i kubica beda z tego korzystac to wtedy moze TDI faktycznie bedzie gora,niestety narazie to tylko ekonomia i kwestia gustu
bez urazy pozdrawiam




[/u]

Mocne diesle czekają na okazję do konfrontacji kolego ... doczekały się w tym roku na Le Mans i pomimo że konkurencja dobrze wiedziała, że Audi szykuje traktora to nie przygotowałą tych swoich szatanów na tyle żeby ich nie objechały 2 traktory z czego jeden zdechł i po remoncie dojechał na 3 miejscu ... przypominam , że startowała tam czołówka szatańskich benzyniaków. Dziwne , że koledzy zdajecie się tego nie zauważać.
Piszesz , że , cyt: "no ale nie pisz ze diezel jest lepszy od bezyny z turbo lub innym mocnym motorem bo glupoty piszesz,jezeli mowimy o sciganiu sie i osiagach" - rozwiniesz temat ,czy tylko będziesz mówił ogólnikami ?
W czym jest gorszy a w czym lepszy ?
Poza tym piszesz, że swoim 300-konnym autem ścigałeś się z innym, które miało prawdopodobnie nie więcej niż 200-230 KM (sądząc po 450 Nm momentu więcej nie miało) i rozumiem , ze to jest miarodajne porownanie, zwazywszy ze o v-max decyduje moc ... do tego pewnie Octa była w ośce ?
Stań z mastersowym Audi 200 i niech Marek obniży moc równiutko do 300 KM , wtedy to bedzie miarodajne porównanie. Ta sama buda, moc identyczna, wtedy to ma sens ...
Czytam i czytam i oczom nie wierzę , jakie argument padają w dyskusjach na obecny temat ... widzę , że pojedynek na argumenty nie jest możliwy a tak na to liczyłem ...
:galy:

No offence oczywiscie ;)

ja nie mam nic przeciwko diezlomi sie nie obrazaj(aczkolwiek diezla nigdy nie kupie)no ta octavia ma ponad 200Km,ze startu zatrzymanego no comments,to bylo z rolowanego co pisalem,mastesrs nie robi w mojej wadze(5cyl do przodu),ale jak obnizy moc do 300km (albo ja podciagne)to stane na kresce..

"W czym jest gorszy a w czym lepszy ? " ja ci mowie ze diezel a bezyna,jedno jest lepsze w tym a drugie w tamtym,zalezy czego oczekujemy od auta

nie chcem sie z toba bic na argumenty i co 'lepsze' kazdy silnik/marka ma sluzyc uzytnikowi tak jak sobie wymyslil i dlatego wlasnie kupil "to" a nie tamto

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 23:40:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
baskecik napisał(a):
mq napisał(a):
Moje drogie TROLLE zanim juz sie zatrolujecie to proponuje tylko jedno porownywac silniki turbodoladowane a nie turbodoladowane vs wolnossace ;)

(tutaj najgorzej, najmocniejsze 1,9 TDI w Seatach miało 170 KM


W którym modelu? Mi sie wydaje, że było 150KM w Toledo/Ibizie :)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 23:49:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
ja mam takie porownanie: 2.2T vs. 2.5 TDI (AAN vs. AEL)
i nie chce diesla :diabel:

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 251 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: