.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 10:04:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 251 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Następna strona

co wolisz - diesel czy benzyna?
diesel 40%  40%  [ 36 ]
benzyna 60%  60%  [ 55 ]
Liczba głosów : 91
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 23:49:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
baskecik napisał(a):
nie wiem moze 2,2 T do 2,5 TDI ? Chyba wielkich rozbieznosci pomiedzy nimi nie ma , prawda ?

lol na maxa :diabel:
nie ma juz u nas serii 230km,ale 2003rok 180km audi TDI od 0 do 100km/h to jest ok 3sek sobie smiga z tylu :peace: ,troche pogoda wpi...du i juz na lotnisku sie nie spotykamy bym ci pare filmikow nagrlal

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 00:04:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
wariatquattro napisał(a):
baskecik napisał(a):
wariatquattro napisał(a):
baskecik napisał(a):
Byk napisał(a):
baskecik napisał(a):
Masz rację , porównywałeś 1Z z pierwszych okresów produkcji, który posiadał wtrysk, przepływkę i ECU z epoki kamienia łupanego ;) Zajrzyj do nieco młodszej literatury o 1Z (94 wzwyż), gdzie wykres momentu jest nieco inny a silnik osiaga 202 Nm już poniżej 1900 rpm ;)
Sam lubię NG za jego klang, pieknie mruczy ... ale to stara nierozwojowa konstrukcja na mechanicznym wtrysku. Czas jej dobiegł końca :)


O tym niewiedziałem. Jeśli tak to trochę :peace: wygrywa z NG ale nie mam danych jak wygląda jego przebieg. Więc nie będę polemizował. Poza tym diesel ma krzywą momentu bardzo ostrą co powoduje że fajnie ciągnie tylko i wyłącznie w tym zakresie, poza nim to takie wewnętrzne fuj :diabel:

No zaczyna się ukryte bleeee ;)
Tam gdzie diesel ciągnie na maxa, tam benzyna dopiero zaczyna łapać ocb ;)
W trasie przy wyprzedzaniu i przy miejskiej jeździe - bezcenne :):


nie wiem co ty tak z tym diezlem lol robisz.....jeden woli bezyne a drugi diezla to normalne,no ale nie pisz ze diezel jest lepszy od bezyny z turbo lub innym mocnym motorem bo glupoty piszesz,jezeli mowimy o sciganiu sie i osiagach,takie R8 V12 TDI w USA podejrzewam ze sie nie sprzeda nawet jedna sztuka ;) jak narazie to topowe modele z roznych firm motoryzacyjnych sa w bezynie i pewnie dlugo tak zostanie,diezel w sporcie motorowym nie istnieje i widocznie nie bez powodu....
w diezlu przy 1800obr/min masz max momen/obr a jak jedziemy razem przy 160km/h to ty masz zapiete 5/6biegow a ja 3 z 5/6ciu,jak pisalem wczesniej zalezy po co/do czego ma sluzyc samochod...i ten np. lepszy na taxi a ten do szybkiej jazdy
octavia TDI by Masters z bialegostoku moment 450nm ja nie wiem czy u mnie tyle jest(nie mierzone) to nie bylo sie sciganie a znecanie nad slabszym....
duuuzzzo wody uplynie zanim mocny diezel dorowna mocnej bezynie

jak wsadza TDI do porsche,lamborghini,astona,celic'y,supry..... i jak japonczyczy w D1 beda driftowac w TDI :diabel: ,Sebastian Lob i kubica beda z tego korzystac to wtedy moze TDI faktycznie bedzie gora,niestety narazie to tylko ekonomia i kwestia gustu
bez urazy pozdrawiam




[/u]

Mocne diesle czekają na okazję do konfrontacji kolego ... doczekały się w tym roku na Le Mans i pomimo że konkurencja dobrze wiedziała, że Audi szykuje traktora to nie przygotowałą tych swoich szatanów na tyle żeby ich nie objechały 2 traktory z czego jeden zdechł i po remoncie dojechał na 3 miejscu ... przypominam , że startowała tam czołówka szatańskich benzyniaków. Dziwne , że koledzy zdajecie się tego nie zauważać.
Piszesz , że , cyt: "no ale nie pisz ze diezel jest lepszy od bezyny z turbo lub innym mocnym motorem bo glupoty piszesz,jezeli mowimy o sciganiu sie i osiagach" - rozwiniesz temat ,czy tylko będziesz mówił ogólnikami ?
W czym jest gorszy a w czym lepszy ?
Poza tym piszesz, że swoim 300-konnym autem ścigałeś się z innym, które miało prawdopodobnie nie więcej niż 200-230 KM (sądząc po 450 Nm momentu więcej nie miało) i rozumiem , ze to jest miarodajne porownanie, zwazywszy ze o v-max decyduje moc ... do tego pewnie Octa była w ośce ?
Stań z mastersowym Audi 200 i niech Marek obniży moc równiutko do 300 KM , wtedy to bedzie miarodajne porównanie. Ta sama buda, moc identyczna, wtedy to ma sens ...
Czytam i czytam i oczom nie wierzę , jakie argument padają w dyskusjach na obecny temat ... widzę , że pojedynek na argumenty nie jest możliwy a tak na to liczyłem ...
:galy:

No offence oczywiscie ;)

ja nie mam nic przeciwko diezlomi sie nie obrazaj(aczkolwiek diezla nigdy nie kupie)no ta octavia ma ponad 200Km,ze startu zatrzymanego no comments,to bylo z rolowanego co pisalem,mastesrs nie robi w mojej wadze(5cyl do przodu),ale jak obnizy moc do 300km (albo ja podciagne)to stane na kresce..

"W czym jest gorszy a w czym lepszy ? " ja ci mowie ze diezel a bezyna,jedno jest lepsze w tym a drugie w tamtym,zalezy czego oczekujemy od auta

nie chcem sie z toba bic na argumenty i co 'lepsze' kazdy silnik/marka ma sluzyc uzytnikowi tak jak sobie wymyslil i dlatego wlasnie kupil "to" a nie tamto

Sam widzisz że kill Octavii nie był niczym nadzwyczajnym. Sam jestem ciekaw takiego pojedynku typu 300 KM w TB vs 300 KM w TD , czyli jakbyś stanął z Markiem, wszystko by się wyjaśniło , tak sądzę. :) Co do obrazania się, to spokojnie, dopoki dyskusja jest na poziomie nie ma o co ;)
Tak mozna dyskutowac ... byle logicznie ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 00:06:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
jmm napisał(a):
baskecik napisał(a):
mq napisał(a):
Moje drogie TROLLE zanim juz sie zatrolujecie to proponuje tylko jedno porownywac silniki turbodoladowane a nie turbodoladowane vs wolnossace ;)

(tutaj najgorzej, najmocniejsze 1,9 TDI w Seatach miało 170 KM


W którym modelu? Mi sie wydaje, że było 150KM w Toledo/Ibizie :)

Byla jakas krotka seria ... cos kole 170 KM , ten 150 konny tez był ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 00:07:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bilu napisał(a):
ja mam takie porownanie: 2.2T vs. 2.5 TDI (AAN vs. AEL)
i nie chce diesla :diabel:

Ale pojechałeś ... :diabel: Niezłe porównanie. :):
Tradycyjnie z dyskusji zrobiły się ... jaja ;)

@ wariatquattro - były zdaje się 2,2T 163 konne i 200 konne ? Moze by takiego dac do konfrontacji ?

Podsumowując, masz rację , że w tamtym okresie czasu TD odstawały od TB co widać na załaczonych obrazkach , średnio o ok 30-50 KM (porównując te same pojemnosci i wykorzystanie turboladera). Jak jest dziś ? Co mamy zaturbionego w TB co mozna porownac do TD ?
Zdaje się że benzynka poszła w duże pojemnosci rzędu 3,2 4,2 itd a klekoty poszły w swoją czyli w turbo ...
Ciekaw jestem dlaczego ... ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 00:23:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Moze porównajcie 1.4TFSI 170KM z 1.4TDI 90KM, tylko ze klekot ma 3 garki, wiec znowu ciezkie porownanie :peace:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 00:29:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
A jakiegos Wankla Audi ma w ofercie? To dopiero byłoby porównanie :los:
O kurka , chyba strzeliłem samobója ... musowo czas zrezac wankla-diesla ... ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 00:30:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
A ja to tak czytam i czytam i moja sugestia jest taka żeby skończyć tą dyskusje na temat diesel vs benzyna ... Basket, chce Ci się tak ciągnąć takie rozmowy prowadzące do nikąd ? Czytam już któryś z kolei taki temat i za każdym razem kończą się tak samo. Basket, lubisz diesle - rozumiem Cie - ja też lubie, drudzy lubią benzyniaki - też ich rozumiem - ale ja nie zamierzam przekonywać aby wszyscy jeździli dieslami - każdy ma wolny wybór. Jeden lubi diesle a drugi lubi jak mu śmierdzą skarpetki. Dyskusja bez sensu ...

Dobranoc.

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 00:32:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Chciałem kolegów pociągnąć za języki i chyba się udało. Tym razem było mało wodolejstwa, aż miło ...
Ps: Prezes, nikogo do niczego nie namawiałem i nie namawiam.Dyskusja miala dotyczyc techniki i juz. :)
Z mojej strony dziekuję i miłych snów
VTC ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 01:30:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
proponuję wydzielić i kontynuować :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 02:11:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
No jak to co teraz mamy, jeśli seryjne to np. dla A4 Avant:

2.0TDI - 170KM@4200RPM, 350Nm, 1750-2500RPM, 9s 0-100km/h, 222km/h max

2.0TFSI - 200KM@6000RPM, 280Nm, 1800-5000RPM, 8s 0-100km/h, 235km/h max

Zakresy są podawane dla momentu minimum 80% wartości maksymalnej.

Poza ekonomią jakichś cudów przeważających technologicznie specjalnie nie widzę, a przy VTG w TB, to hmm hmm...


Gdyby porównywać inne silniki z doładowaniem, to nie wiem, 2.7T (265KM) do 2.7TDI (180KM) ? Generalnie doładowane benzyny są przy tej samej lub podobnej pojemności sprzedawane seryjnie z większymi mocami, a cofając się wstecz, to nawet stare poczciwe 2.2T sprzed 15 lat trzebaby dzisiaj postawić z 3.0TDI... gdzież ten geniusz techniki ?

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 02:21:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Czyli nadal +30 koni roznicy, -70 Nm roznicy i z +5 litrów paliwa na setkę ... i sekunda do setki ... Geniusz techniki w niesamowitej sprawności i momencie , na chwilę obecną. Moc nadal dzierży benzin.V-max tez.
VTG spisało się w TD w benzynie tez sie spisze ... wplynie na przebieg momentu ... bedzie płaski jak stół.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 07:36:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
baskecik napisał(a):
Czyli nadal +30 koni roznicy, -70 Nm roznicy i z +5 litrów paliwa na setkę ... i sekunda do setki ... Geniusz techniki w niesamowitej sprawności i momencie , na chwilę obecną. Moc nadal dzierży benzin.V-max tez.
VTG spisało się w TD w benzynie tez sie spisze ... wplynie na przebieg momentu ... bedzie płaski jak stół.


No i co z tego że 70Nm mniej, jeśli w dieslu dostępne tylko w zakresie 750obr. a potem i wcześniej zbocza jak na Giewoncie. Natomiast benzynka trzyma moment przez 32000 obr. Technologicznie w ostatnim czasie może i dielse są z przodu, ale to przez sytuacje na rynku paliw (ekonomia). Gdyby benzynka, ropa były po załóżmy 1 zl/l zobaczyłbyś jakie benzynki śmigałyby po drogach :D Dam głowę że nikt (no prócz ciężarowych itp.) nie bawiłby się specjalnie w rozwijanie technologii ropniaków.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 09:37:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Jedna jest tylko prawda.TAM GDZIE DIESEL SIĘ KOŃCZY ZACZYNA SIĘ BENZYNA :!: :!: :!:

I ta prawda jest bardziej mojsza niż twojsza :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 11:17:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Byk napisał(a):
baskecik napisał(a):
Czyli nadal +30 koni roznicy, -70 Nm roznicy i z +5 litrów paliwa na setkę ... i sekunda do setki ... Geniusz techniki w niesamowitej sprawności i momencie , na chwilę obecną. Moc nadal dzierży benzin.V-max tez.
VTG spisało się w TD w benzynie tez sie spisze ... wplynie na przebieg momentu ... bedzie płaski jak stół.


No i co z tego że 70Nm mniej, jeśli w dieslu dostępne tylko w zakresie 750obr. a potem i wcześniej zbocza jak na Giewoncie. Natomiast benzynka trzyma moment przez 32000 obr. Technologicznie w ostatnim czasie może i dielse są z przodu, ale to przez sytuacje na rynku paliw (ekonomia). Gdyby benzynka, ropa były po załóżmy 1 zl/l zobaczyłbyś jakie benzynki śmigałyby po drogach :D Dam głowę że nikt (no prócz ciężarowych itp.) nie bawiłby się specjalnie w rozwijanie technologii ropniaków.

Co ciekawe najpierw ekonomiczne i wydajne TD zaczeto stosować w ciężarówkach - przykładem Scania, która rozpoczęła ten wyścig.
Później parę firm zrozumiało, że przyszłością będą mocne i bardzo sprawne silniki.
Co do rozwoju poszczególnych technologii to pamietaj że jak wspomniałem za paredziesiat latek skonczy nam sie ropka ... klekoty maja te "wade", że pojadą na byle czym ...
Co do przebieg momentu - taki zakres maja dopiero benzyny V6 lub zaturbionej ... byle klekot, nawet bez turbiny ma moment bardzo nisko, co powoduje ze nie trzeba go krecic wysoko aby jechał, biegi można zmieniać przy 2000 rpm - do jazdy miejskiej sprawa niezwykle przydatna.
Co do cen paliw ... twoja hipoteza jest mało realna, zwazywszy że Pb jest produktem pochodznie naftowego tak jak ON i wymaga większego zaangażowania w procesie przygotowawczym - to co teraz obserwujemy to zagrania wymuszone, mające na celu zdarcie z wiekszości jak największej kaski .... albowiem diesle są w większości - procentowo spozywajacych ON jest najwiecej - nie chodzi mi o ilość aut , ale łacznąilość spalanego paliwa (głównie tiry).
Pamietaj ze do glosu dochodza technologie zasilania silników paliwami alternatywnymi ... juz teraz niektórzy leją olej posmażalniczy za 1 zł/l ... wychodzi na to że 100 km kosztuje czasami 5-6 zł ... to w kontekście finansowym.
Może słabo to dociera do większości , ale tegoroczny Le Mans, oraz eksperymenty fabryk Audi w zakresie popularyzacji diesli i stosowania ich gdzie popadnie (nawet do aut sportowych) jednoznacznie wskazują na to, że era panowania benzyn się skończyła.
Dlaczego ? Prosty przykład: teoretycznie w obu technologiach można wyprodukowac równie mocne silniki obdarzone potwornym momentem. Ile potrzebujemy do przemieszczania sie po drogach koni i momentu ? 200,300,400,500, może 1000 KM? Wszystko bez problemu do osiągnięcia zarówno dla jednej i drugiej technologii ... chyba sie zgodzisz ?
W sporcie motorowym na razie króluje benzyna - co jest faktem niezaprzeczalnym (oprócz wspomnianego Le Mans, który jest hardcore`owym testem wytrzymałości ludzi i sprzętu)
O co więc biega i po co tak ogromne nakłady na rozwój d ?
Sprawność ... do czasu kiedy benzyna przy mocach rzędu 200 KM nie zacznie palić poniżej 10/100 produkcja d nie zatrzyma się ... nie każdy lubi bowiem tankowac co chwila, znam paru bardzo bogatych ludzi, ktorzy cale zycie jeździli 3-litrowymi japońcami czy ich odpowiednikami z hameryki, ale w kontekście o którym mówię kupili sobie odpowiedniki dieslowskie. Tankują bardzo rzadko, moc i moment podobne, a skoro tak , po co przepłacać ? ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 11:48:54 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
basket - a ja slyszalem ze fenomen diesla w Le Mans polega na mniejszej ilosci tankowan a nie fenomenalnych osiagach :):
nie tragizuj o konczacych sie zasobach ropy bo to rowniez marketing ;)
nam, naszym dzieciom oraz ich wnukom to nie grozi.
tak dlugo jak budzet panstwa bedzie sie opieral w tak duzym stopniu na oplatach w paliwie tak dlugo "atrakcyjniejszy" bedzie diesel.
dlaczego udzial diesla w usa jest marginalny?

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 11:53:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
baskecik napisał(a):
Co ciekawe najpierw ekonomiczne i wydajne TD zaczeto stosować w ciężarówkach - przykładem Scania, która rozpoczęła ten wyścig.
Później parę firm zrozumiało, że przyszłością będą mocne i bardzo sprawne silniki.
Co do rozwoju poszczególnych technologii to pamietaj że jak wspomniałem za paredziesiat latek skonczy nam sie ropka ... klekoty maja te "wade", że pojadą na byle czym ...


I tu mam nadzieję rozwinie się technologia silików benzynowych (chodzi o kostrukcję nie spalane paliwo). Patrz przykład BMW i jego silnika na wodór. Silnik niewiele różni się od silnika benzynowego (głownie uszczelnienia i zasilanie). Mam nadziej że fmy motoryzacyjne pójdą tą drogą nie ogniw paliwowych i silników elektrycznych.


Cytuj:
Co do przebieg momentu - taki zakres maja dopiero benzyny V6 lub zaturbionej ... byle klekot, nawet bez turbiny ma moment bardzo nisko, co powoduje ze nie trzeba go krecic wysoko aby jechał, biegi można zmieniać przy 2000 rpm - do jazdy miejskiej sprawa niezwykle przydatna.


Nawet benzyna bez turbo ma moment dużo bardziej płaski niż diesel. Ja w NG bez żadnego problemu mogę zmieniać biegi nawet poniżej 2000 obr/min (wiadomo mam poniżej 2tys większy moment :peace: ) i nie będę zawalidrogą. Nie raz wioząc kogoś moim audi zadziwiłem go elestycznością tego silnika szczególnie na wyższych biegach z obciążeniem.

Cytuj:
Co do cen paliw ... twoja hipoteza jest mało realna, zwazywszy że Pb jest produktem pochodznie naftowego tak jak ON i wymaga większego zaangażowania w procesie przygotowawczym - to co teraz obserwujemy to zagrania wymuszone, mające na celu zdarcie z wiekszości jak największej kaski .... albowiem diesle są w większości - procentowo spozywajacych ON jest najwiecej - nie chodzi mi o ilość aut , ale łacznąilość spalanego paliwa (głównie tiry).
Pamietaj ze do glosu dochodza technologie zasilania silników paliwami alternatywnymi ... juz teraz niektórzy leją olej posmażalniczy za 1 zł/l ... wychodzi na to że 100 km kosztuje czasami 5-6 zł ... to w kontekście finansowym.


No mówiłem że ekonomia głownie :peace:

Cytuj:
Może słabo to dociera do większości , ale tegoroczny Le Mans, oraz eksperymenty fabryk Audi w zakresie popularyzacji diesli i stosowania ich gdzie popadnie (nawet do aut sportowych) jednoznacznie wskazują na to, że era panowania benzyn się skończyła.
Dlaczego ? Prosty przykład: teoretycznie w obu technologiach można wyprodukowac równie mocne silniki obdarzone potwornym momentem. Ile potrzebujemy do przemieszczania sie po drogach koni i momentu ? 200,300,400,500, może 1000 KM? Wszystko bez problemu do osiągnięcia zarówno dla jednej i drugiej technologii ... chyba sie zgodzisz ?
W sporcie motorowym na razie króluje benzyna - co jest faktem niezaprzeczalnym (oprócz wspomnianego Le Mans, który jest hardcore`owym testem wytrzymałości ludzi i sprzętu)
O co więc biega i po co tak ogromne nakłady na rozwój d ?
Sprawność ... do czasu kiedy benzyna przy mocach rzędu 200 KM nie zacznie palić poniżej 10/100 produkcja d nie zatrzyma się ... nie każdy lubi bowiem tankowac co chwila, znam paru bardzo bogatych ludzi, ktorzy cale zycie jeździli 3-litrowymi japońcami czy ich odpowiednikami z hameryki, ale w kontekście o którym mówię kupili sobie odpowiedniki dieslowskie. Tankują bardzo rzadko, moc i moment podobne, a skoro tak , po co przepłacać ? ;)


Jak ktoś wcześniej napisał producenci MUSZĄ pokazać nowego dielsa. Czy tego chcą czy nie. Teraz taka moda :peace: Nie może np. AUDI pozwolić sobie na nierozwijanie tej technologii.

PS
Post pisany w warunkach "polowych" (w pracy, latający nad głową dyrektor)więc mogłem coś popierdzielić :peace: Nie w sensie wyższości benzyny nad ropą oczywiście :peace:

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 11:55:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Baskecik no i wreszcie zaczynasz mówić jak człowiek :): Chodzi o EKONOMIĘ. Dizelek przy swojej sprawności zdecydowanie mniej pali, bo powtarzanie ciągłe moment i moment, to już nudziarstwo ;)
Jeździłem wolnossącym R5, było 10 lat starsze, miało prawie 2 razy mniej niutków, mniej mocy, a jeździło porównywalnie... ciągnęło od samego dołu, wkręcało się wysoko, a przy tym wspaniały dźwięk. Niestety paliło sporo więcej. Dziś z perspektywy czasu, już na to nie patrzę, następna będzie TB lub duża wolnossąca :peace:

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Ostatnio edytowano 14.lis.2006 11:56:50 przez Sprinter, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 12:24:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Basket ja Cie prosze daj juz na luz tym LeMans przeczytaj na poczatek jakie byly ograniczenia konstrukcyjne w bezynie a jakie w dizlu. diesel np. moze miec o 20mm wieksza srednice dolotu - chyba nie trzeba tlumaczyc. Ponaddto diesel wg. przepisow moze byc sporo lzejszy ;-) TDI wygralo LeMans i wystartowalo tam tylko dlatego ze regulamin techniczy faforyzowal dizle.
Miales prowadzic merytoryczna dyskusje a sam belkoczesz bez ladu i skladu :P

PS. A co zlego w porownaniu 2.2 i 2.5 Bila ? Nawet w takiej samej budzie i napedzie mial oba silniki (oba doladowane i o tej samej liczbie cylindrow), wiec chyba nie ma lepszego porownania ;)

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 12:40:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
@ Bilu. Wiadomości o kończącej się ropce to niestety nie marketing :( Nie mówię tego przez pryzmat On czy Pb ...
Co do Le Mans ... wyobraź sobie teraz co by było gdyby TDI wystartowało w F1 ... zdaje się, że bolid Ferrari ma ok 800 KM, spokojnie do osiągnięcia dla R10 ... tankuje rzadziej i ...? Zważywszy na to że spokojnie przeturlał się przez 24h wyścig, w F1 mógłby siać spustoszenie ... do tego potworny moment od dołu, a i moc wyżej , dzięki CR`owi ... ciekaw jestem tylko czy Audi pójdzie w tym kierunku ... Niemniej chyba przepisy F1 zabraniają stosowanie turbin i tutaj leży pies ... to jawna dyskryminacja ;) To oczywiście tylko teoria, ale jeszcze pare lat temu . Gdybym komus powiedział że bocian wygra Le Mans, zostalbym wyśmiany ... Poza tym ciężko Wam przez usta przechodzi ten fakt, ale pomińmy to :)

@Byk. O wodorze mówi się sporo ... na razie niewiele z tego wynika, czas pokaże. Co do momentu wolnossącego NG to proszę Cię nie przesadzaj ... mam NG do dyspozycji i dół w porównanu do 1Z wygląda mulasto ... twierdzi to nawet nie znający się na technologiach jego (NG) użytkownik :)
Producenci nic nie muszą ... producenci rozwijają się niezależnie od naszych upodobań. Sądzę , że idą w dobrym kierunku, cały świat kiedyś jeździł benzyniakami , a dziś mamy D, hybrydy i Bóg wie co za chwilę.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 12:54:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
mq napisał(a):
Basket ja Cie prosze daj juz na luz tym LeMans przeczytaj na poczatek jakie byly ograniczenia konstrukcyjne w bezynie a jakie w dizlu. diesel np. moze miec o 20mm wieksza srednice dolotu - chyba nie trzeba tlumaczyc. Ponaddto diesel wg. przepisow moze byc sporo lzejszy ;-) TDI wygralo LeMans i wystartowalo tam tylko dlatego ze regulamin techniczy faforyzowal dizle.
Miales prowadzic merytoryczna dyskusje a sam belkoczesz bez ladu i skladu :P

PS. A co zlego w porownaniu 2.2 i 2.5 Bila ? Nawet w takiej samej budzie i napedzie mial oba silniki (oba doladowane i o tej samej liczbie cylindrow), wiec chyba nie ma lepszego porownania ;)

Nic nie jest złego w ty porównaniu , 2,2 T jest mocniejsze to fakt.
Marku ... słabszym zawsze daje się fory ... co to jest 20 mm. dolotu przy tych sztańskich benzynach , które pewnie miały średnio po 200 koni więcej ... wygrali i już ... nigdy wam przez usta nie przejdzie , że diesel objechał benzynę, ba 2 diesle objechały ( w tym jeden stanał w polu i zdażyli go naprawić w międzyczasie) - nokaut. Przy okazji pobili rekord liczbg okrążeń ...
Za rok następna fabryka wystawi kolejnego klekota i podium zajmą diesle - wtedy znów usłyszę , że to przypadek i pewnie zawiniła pogoda, albo benzyniaki jechały na LPG II gen, bo zabronili założyć Blos`a ;)
Kończę, bo zaczyna mnie to śmieszyć po mału ... :)
EOT i pozdrawiam , dziękując za wyczerpującą dyskusję. Kto miał coś z niej wynieść to wyniósł, przyznaję że sporo się dowiedziałem.
VTC

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 251 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: