antonimelmanowicz napisał(a):
z tymi wtryskami to bende wiedzial w poniedziałek jade do mechanika niestety nie dorobilem sie jeszcze urzadzonka do sprawdzania wtrysków a czy male pechezyki powietrza moga powodowac tez takie objawy cos mi tak dzisiaj wzielo i wymienilem wezyk na przezroczysty i zaowazyłem troszke bombelków a co do mixolu to sprubuje ale nie na cały bak bo 80 litrów to troszke duzo chyba ze po dziesiątym
![Very Happy :d](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
kompresja przed remontem byla na dwuch garkach troszke niska bo tylko 15 ale po remonciku wrucilo do normy jakies 30 na kazdym przynajmniej teraz jak chlody to odpala w miare wczesniej byla meczarnia
Tak, pęcherzyki powietrza w układzie zasilania paliwem na pewno spowodują problemy z poprawnym rozruchem.
Sprawdź szczelność wężyków zasilających paliwo oraz okolice filtra paliwa. Nie pamiętam czy w twojej pompie wtryskowej jest zawór zwrotny, ale podejrzewam że tak. Sprawdź jego stan u pompiarza. Jeśli nie masz takiej możliwości - kup i załóż zawór zwrotny na wężyku zasilającym paliwo.
Zakładam oczywiście , że twój silnik ma na wszystkich cylindrach 30 BAR`ów , wtryskiwacze rozpylają a nie leją, kat wtrysku jest ustawiony poprawnie, rozrusznik kręci odpowiednio a świece żarowe są sprawne.
Do czyszczenia wtrysków stosujemy "diesel spullung" a dolewając olej możemy doszczelnić stary zużyty silnik poprawiając sobie na chwilę samopoczucie.
Zdrowy diesel nie potrzebuje mixolu i apeluję do założyciela tematu, aby nie szedł tą drogą ... to tylko półśrodek.
@ Marcin: do rozruszania iglic we wtryskiwaczach służy pompa wtryskowa.
Jeśli są niesprawne - najlepiej je wymienić (końcówka wtrysku kosztuje 50 zł , wymiana 30).
Można je czyścić diesel spullungiem, ale nawet stosując ten sprawdzony preparat rzadko kiedy efekty są tak wyraziste.