.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 05:04:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3 2.0D CN] odpala i szarpie
PostNapisane: 26.wrz.2008 21:34:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2008 21:02:17
Posty: 24
Lokalizacja: Kłodzko
mam taki mały problemik zwiazany tylko z rankami zaczyna sie to tak wsiadam przekrecam kluczyk grzeje swiece i odpalam lapie i gasnie tak ze cztery razy wkoncu wciskam gaz do polowy i odpala ale tragicznie szarpie i zuca silnikiem jakby palil na jeden gar wsumie niewiem juz co jest grane swiece nowe silnik po remoncie pompa ustawiona jak w zegarku

_________________
było 100 C3 2.0D CN
jest OOOO a8 D2 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2008 16:37:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Jak szarpie dieslem, to zwykle z tego powodu, że nie wtryskuje paliwa. Albo masz coś gdzieś zapowietrzone, albo przycierają się wtryskiwacze (a jak sie przytrze iglica i wtrysku nie otworzy, to też nie będzie pracy w cylindrze)
Dolej do paliwa Mixolu S w proporcji 1:100 - powinno przesmarować pompę i wtryski

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2008 16:41:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Mierzyłeś kompresję ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2008 16:42:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Cygaro :) W lepszej proporcji :peace:
Jeżeli masz takie cyrki to wlej tak z litr na cały bak na pierwszy raz.
Później zejdź z dawką do 0.5l na bak. Ja tak do siebie leję co każde tankowanie :): :peace:

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2008 16:44:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Dla lepszego samopoczucia nalej wiadro Mixolu, a silnik doszczelni się fantastycznie.
Ludzie ... :/

Silnik ma problem z samozapłonem a Wy proponujecie półśrodki ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2008 19:45:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2008 21:02:17
Posty: 24
Lokalizacja: Kłodzko
z tymi wtryskami to bende wiedzial w poniedziałek jade do mechanika niestety nie dorobilem sie jeszcze urzadzonka do sprawdzania wtrysków a czy male pechezyki powietrza moga powodowac tez takie objawy cos mi tak dzisiaj wzielo i wymienilem wezyk na przezroczysty i zaowazyłem troszke bombelków a co do mixolu to sprubuje ale nie na cały bak bo 80 litrów to troszke duzo chyba ze po dziesiątym :d :d kompresja przed remontem byla na dwuch garkach troszke niska bo tylko 15 ale po remonciku wrucilo do normy jakies 30 na kazdym przynajmniej teraz jak chlody to odpala w miare wczesniej byla meczarnia

_________________
było 100 C3 2.0D CN
jest OOOO a8 D2 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2008 07:54:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
A w moim takim samym silniku powodem było iż nie startował na wszystkie garki :) (przekręciłem coś? ). Jeszcze ktoś cośwspominał, że jakaś część nie trzyma paliwa przy silniku i ono odpływa (wraca sie) i dlatetgo nie chciał od strzała palić i troche nim szarpało.

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2008 09:20:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Rysiek88 napisał(a):
ono odpływa (wraca sie) i dlatetgo nie chciał od strzała palić i troche nim szarpało.

No ale paliwo cofa się tylko wtedy, gdy jest nieszczelność i zapowietrza się
Przemek: rozruszanie iglic we wtryskiwaczach poprzez ich poprawne przesmarowanie nie uwazam za półśrodek. Skąd wiesz ile leżały wykręcone wtryski podczas remontu motoru? Jak były przechowywane? Ile tam jest syfu?....
Kto smaruje ten jedzie - podobnie jak moje cygórko od ostatniego tankowania. Efektów negatywnych nie widzę, ale ani razu silnikiem nie zatelepało. Pewnie miałeś rację, wujku Stamleju :guru:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2008 09:33:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
antonimelmanowicz napisał(a):
z tymi wtryskami to bende wiedzial w poniedziałek jade do mechanika niestety nie dorobilem sie jeszcze urzadzonka do sprawdzania wtrysków a czy male pechezyki powietrza moga powodowac tez takie objawy cos mi tak dzisiaj wzielo i wymienilem wezyk na przezroczysty i zaowazyłem troszke bombelków a co do mixolu to sprubuje ale nie na cały bak bo 80 litrów to troszke duzo chyba ze po dziesiątym :d :d kompresja przed remontem byla na dwuch garkach troszke niska bo tylko 15 ale po remonciku wrucilo do normy jakies 30 na kazdym przynajmniej teraz jak chlody to odpala w miare wczesniej byla meczarnia

Tak, pęcherzyki powietrza w układzie zasilania paliwem na pewno spowodują problemy z poprawnym rozruchem.
Sprawdź szczelność wężyków zasilających paliwo oraz okolice filtra paliwa. Nie pamiętam czy w twojej pompie wtryskowej jest zawór zwrotny, ale podejrzewam że tak. Sprawdź jego stan u pompiarza. Jeśli nie masz takiej możliwości - kup i załóż zawór zwrotny na wężyku zasilającym paliwo.
Zakładam oczywiście , że twój silnik ma na wszystkich cylindrach 30 BAR`ów , wtryskiwacze rozpylają a nie leją, kat wtrysku jest ustawiony poprawnie, rozrusznik kręci odpowiednio a świece żarowe są sprawne.

Do czyszczenia wtrysków stosujemy "diesel spullung" a dolewając olej możemy doszczelnić stary zużyty silnik poprawiając sobie na chwilę samopoczucie.

Zdrowy diesel nie potrzebuje mixolu i apeluję do założyciela tematu, aby nie szedł tą drogą ... to tylko półśrodek.

@ Marcin: do rozruszania iglic we wtryskiwaczach służy pompa wtryskowa.
Jeśli są niesprawne - najlepiej je wymienić (końcówka wtrysku kosztuje 50 zł , wymiana 30).
Można je czyścić diesel spullungiem, ale nawet stosując ten sprawdzony preparat rzadko kiedy efekty są tak wyraziste.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2008 12:49:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2008 21:02:17
Posty: 24
Lokalizacja: Kłodzko
wtryski raczej nie leja bo jakies 3 miesiace temu bylem u mechanika na ogledzinach i stwierdzil ze sa okey ale cisnienie bylo be teraz cisnienie jes oki wtryski chyba tez ale jutro bende wiedzial czy napewno a wracajac do pompy to po wymianie wezyka na przezroczysty dzisiaj rano zauwazylem ze cofa sie ropka oczywiscie te modele mialy pompke na filterku i troszke podpompowalem wezyk sie zalal jutro jade jeszcze po wezyki i zaworek zwrotny chyba ze mozna samemu pogrzebac w pompie i jakos zregenerowac ten orginalny ???

_________________
było 100 C3 2.0D CN
jest OOOO a8 D2 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2008 13:08:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Baskecior napisał(a):
Do czyszczenia wtrysków stosujemy "diesel spullung" a dolewając olej możemy doszczelnić stary zużyty silnik poprawiając sobie na chwilę samopoczucie.

Zdrowy diesel nie potrzebuje mixolu i apeluję do założyciela tematu, aby nie szedł tą drogą ... to tylko półśrodek.

@ Marcin: do rozruszania iglic we wtryskiwaczach służy pompa wtryskowa.
Jeśli są niesprawne - najlepiej je wymienić (końcówka wtrysku kosztuje 50 zł , wymiana 30)

1) olej nie jest dolewany by uszczelnić silnik, ale by po pierwsze poprawić smarowanie ruchomych elementów w pompie (dzieki temu mamy mniejsze zużycie materiału tych elementów). Po drugie - by zmniejszyć tarcie między iglicą i jej "otoczeniem" we wtryskiwaczach. ZROWY wtryskiwacz przy ZDROWEJ pompie i paliwie WYSOKIEJ JAKOŚCI z pewnością otwiera się jak należy, ale raczej mamy do czynienia ze zużytym wtryskiwaczem, starą pompą i polskim paliwem....czyli jesteśmy daleko od warunków optymalnych...

2) ZDROWY diesel pewnie nie potrzebuje Mixolu, ale tu ewidentnie nie mamy do czynienia ze zdrowym dieslem... Niech więc właścicel problematycznego motoru doda nieco MixoluS.... A co, jesli będzie poprawa?....

3) wymiana rozpylacza (końcówki wtryskiwacza) - w odróżnieniu od dodatku MIxolu S - w żaden sposób nie wpływa na tarcie następujące głęboko wewnątrz wtryskiwacza. I jesli problem leży głęboko we wtrsku, nowy rozpylacz NIC nie zmieni :(:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2008 20:20:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Do czyszczenia wtrysków stosujemy "diesel spullung" a dolewając olej możemy doszczelnić stary zużyty silnik poprawiając sobie na chwilę samopoczucie.

Zdrowy diesel nie potrzebuje mixolu i apeluję do założyciela tematu, aby nie szedł tą drogą ... to tylko półśrodek.

@ Marcin: do rozruszania iglic we wtryskiwaczach służy pompa wtryskowa.
Jeśli są niesprawne - najlepiej je wymienić (końcówka wtrysku kosztuje 50 zł , wymiana 30)

1) olej nie jest dolewany by uszczelnić silnik, ale by po pierwsze poprawić smarowanie ruchomych elementów w pompie (dzieki temu mamy mniejsze zużycie materiału tych elementów). Po drugie - by zmniejszyć tarcie między iglicą i jej "otoczeniem" we wtryskiwaczach. ZROWY wtryskiwacz przy ZDROWEJ pompie i paliwie WYSOKIEJ JAKOŚCI z pewnością otwiera się jak należy, ale raczej mamy do czynienia ze zużytym wtryskiwaczem, starą pompą i polskim paliwem....czyli jesteśmy daleko od warunków optymalnych...

2) ZDROWY diesel pewnie nie potrzebuje Mixolu, ale tu ewidentnie nie mamy do czynienia ze zdrowym dieslem... Niech więc właścicel problematycznego motoru doda nieco MixoluS.... A co, jesli będzie poprawa?....

3) wymiana rozpylacza (końcówki wtryskiwacza) - w odróżnieniu od dodatku MIxolu S - w żaden sposób nie wpływa na tarcie następujące głęboko wewnątrz wtryskiwacza. I jesli problem leży głęboko we wtrsku, nowy rozpylacz NIC nie zmieni :(:


1) Rozumiem , że olej dolewany do paliwa jest antidotum na zużyty element ? Nie. Olej doszczelni jedynie pompę , nie rozwiązując problemu.

2) Tym bardziej nie wolno stosować półśrodków, tylko doprowadzić mechanicznie silnik do sprawności. Po dolaniu oleju zawsze będzie poprawa - nastąpi doszczelnienie silnika - podobny efekt uzyskasz zmieniając olej smarujący na mineralny... tylko co dalej ? Po Kilkudziesięciu tys km Motodoktor ?
3) Tarcie wewnątrz rozpylacza eliminuje olej napędowy. Jeśli problem lezy wewnątrz wtryskiwacza rozwiązaniem jest jego naprawa - wymiana końcówki, sprężyny i regulacja. Sam przechodziłem dwukrotnie regenerację totalnie padniętych wtrysków - efekt dwukrotnie satysfakcjonujący.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2008 22:04:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Olej w paliwie doszczelni Ci silnik? Jak? Nieszczelności możesz mieć na gładzi cylindrów, na uszczelce pod głowicą, lub na zaworach/świecach/wtryskach. Co z tym wszystkim ma wspólnego dodatek oleju w paliwie?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2008 22:26:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
Olej w paliwie doszczelni Ci silnik? Jak? Nieszczelności możesz mieć na gładzi cylindrów, na uszczelce pod głowicą, lub na zaworach/świecach/wtryskach. Co z tym wszystkim ma wspólnego dodatek oleju w paliwie?

Zyzute lub miekkie pierscienie tlokowe, zuzyte tloczysko pompy wtryskowej ...
Pamietaj ze mowimy o dieslu - o silniku z zaplonem samoczynnym - nie ma cisnienia , nie ma temperatury nie ma kle kle ...
Nie ma cisnienia na wysokim cisnieniuw VE/VP - nie ma kle kle ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2008 19:12:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2008 21:02:17
Posty: 24
Lokalizacja: Kłodzko
panowie niesprzeczajmy sie co uszczelni a co nie wlalem dzis mixolu i poczekamy co bendzie narazie nic ciekawego sie nie dzieje zobaczymy rano jak bendzie dzisiaj podlaczylem grzanie swiec na krutko i zauwazylem ze jak po odpaleniu zaloncze jeszcze raz swiece to silnik sie uspokaja i co teraz ???? mechanik na urlopie wtryski musza poczekac do 8. Zaworek zwrotny zalozony a paliwo i tak sie cofa czyzby pompa wytwazala cisnienie na wejsciu zwrotnie ????

_________________
było 100 C3 2.0D CN
jest OOOO a8 D2 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2008 20:05:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
antonimelmanowicz napisał(a):
dzisiaj podlaczylem grzanie swiec na krutko i zauwazylem ze jak po odpaleniu zaloncze jeszcze raz swiece to silnik sie uspokaja i co teraz ????


Miałem taki sinik. I przez jakiś czas podobne objawy. Problem leżał po stronie świec - tzn. mie były w stanie odpowiednio zagrzać komór wstępnych. Powodem było ich "niespasowanie" z przekaźnikiem grzania i czujnikiem temperatury. Otóż czujnik ten za szybko odłączał (poprzez przekaźnik) świece. Kupiłem inny czujnik i okazało się, że świece stale grzały przy uruchamianiu - nawet gorącego silnika (przedtem grzały tylko na zimnym). I grzały o kilka sekund dłużej. Zwątpiłem i zostawiłem to tak - zawsze mogłem skrócić grzanie włączając rozrusznik. W każdym razie - nierównomierny rozruch ustał.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2008 20:09:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Swiece działają również po rozruchu - akurat w moim Caddym miałem uszkodzony regulator czasu grzania świec ... masakra. Grzał jak chciał i ile chciał, najczęściej sekunde - dwie ...

Może warto iść tym tropem ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2008 20:15:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2006 14:10:41
Posty: 45
Miałem to samo przy mojje C3 w 2.5 tdi. Problem z zapalaniem oraz czesto szarpał podczas jazdy - wina była nieszczelnośc pompy wtryskowej - uszczelniłem i wszystko działa bez zarzutu - w ASO powiedzieli że są dwie mozliwosci. Pierwsza to ta która opisałem oraz jest jeszcze mozkliwośc ze wytarła sie jakas płytka w pompie wtryskowej - po jej wymianie powinno byc ok - u mnie naszczescie skonczylo sie na uszczelnieniu - 400 zł,.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2008 16:45:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2008 21:02:17
Posty: 24
Lokalizacja: Kłodzko
swieczki zaraz wymienie na inne i zobacze jak ranek kolejny minie ale boje sie ze to wina pompy niestety niema unas dobrego goscia ktury by to sprawdzil :| a z grzaniem swiec niemam problemu bo mam wszystko na krutko przez przekaznik grzanie jakies 10 do 15 sek nigdy nie liczylem ale jakos tak

_________________
było 100 C3 2.0D CN
jest OOOO a8 D2 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2008 17:08:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
kolega26 napisał(a):
Miałem to samo przy mojje C3 w 2.5 tdi. Problem z zapalaniem oraz czesto szarpał podczas jazdy - wina była nieszczelnośc pompy wtryskowej - uszczelniłem i wszystko działa bez zarzutu

Witaj kolego z "jedynym słusznym silnikiem w C3" - mało jest tu nas na forum.
Gdzie dokładnie miałeś tę nieszczelność pompy? Czym uszczelniłeś?
A wogóle skąd jesteś?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron