antonimelmanowicz napisał(a):
z tymi wtryskami to bende wiedzial w poniedziałek jade do mechanika niestety nie dorobilem sie jeszcze urzadzonka do sprawdzania wtrysków a czy male pechezyki powietrza moga powodowac tez takie objawy cos mi tak dzisiaj wzielo i wymienilem wezyk na przezroczysty i zaowazyłem troszke bombelków a co do mixolu to sprubuje ale nie na cały bak bo 80 litrów to troszke duzo chyba ze po dziesiątym
kompresja przed remontem byla na dwuch garkach troszke niska bo tylko 15 ale po remonciku wrucilo do normy jakies 30 na kazdym przynajmniej teraz jak chlody to odpala w miare wczesniej byla meczarnia
Tak, pęcherzyki powietrza w układzie zasilania paliwem na pewno spowodują problemy z poprawnym rozruchem.
Sprawdź szczelność wężyków zasilających paliwo oraz okolice filtra paliwa. Nie pamiętam czy w twojej pompie wtryskowej jest zawór zwrotny, ale podejrzewam że tak. Sprawdź jego stan u pompiarza. Jeśli nie masz takiej możliwości - kup i załóż zawór zwrotny na wężyku zasilającym paliwo.
Zakładam oczywiście , że twój silnik ma na wszystkich cylindrach 30 BAR`ów , wtryskiwacze rozpylają a nie leją, kat wtrysku jest ustawiony poprawnie, rozrusznik kręci odpowiednio a świece żarowe są sprawne.
Do czyszczenia wtrysków stosujemy "diesel spullung" a dolewając olej możemy doszczelnić stary zużyty silnik poprawiając sobie na chwilę samopoczucie.
Zdrowy diesel nie potrzebuje mixolu i apeluję do założyciela tematu, aby nie szedł tą drogą ... to tylko półśrodek.
@ Marcin: do rozruszania iglic we wtryskiwaczach służy pompa wtryskowa.
Jeśli są niesprawne - najlepiej je wymienić (końcówka wtrysku kosztuje 50 zł , wymiana 30).
Można je czyścić diesel spullungiem, ale nawet stosując ten sprawdzony preparat rzadko kiedy efekty są tak wyraziste.