.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.lis.2024 14:49:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.7 BT A6 Avant] - LPG
PostNapisane: 24.lut.2008 11:18:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2008 10:43:26
Posty: 1
Witam,
Przeszukiwalem forum w poszukiwaniu tematow dot. ww. autka z silnikiem 2.7 BT Quattro. Wiem, ze zaraz trafia sie wpisy typu, "profanacja", po co gaz do takiej fury itp. Jednak nie o takie porady mi chodzi. Wiec porosze sie wstrzymac :-)

Mianowicie, zastanawiam sie nad kupnem takiej A6. Do tej pory mialem A6 2,8 Quattro. Jednak zostala sprzedana. Teraz mam szanse kupna A6 2.7 BT 2004 rok w dobrej cenie. Nie zstanawialbym sie nawet nad tym silnikiem, nie bralbym go pod uwage bo wiem ile palil 2.8. Zawsze myslalem nad TDI ale ww. autko znam od salonu, wiem dokladnie jakis jest jej stan, wiem gdzie i kiedy byly robione serwisy itp. Stan idealny, nie bujala sie na PL drogach. Dlatego powaznie zastanawiam sie nad kupnem.

Jednak chcialbym ja zgazowac, ale chcialbym poznac opinie wlascicieli takiej konfuguracji z LPG. Czy warto, jak sie sprawuja i jakie instalacje. Jakie jest spalanie, jakie koszty instalacji. Gdzie warto zakladac takie instalacje?

W watkach, kotre znalazlem, nie bylo niestety konkretow. Wiekszosc to opinie ludzi, kotryz nie mieli z takim silnikiem i lpg stycznosci lub opinie tylu znam kogos kto zna kogosc, kto mial 2.7 BT LPG i byla lipa. :-)

Z gory dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2008 08:05:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2007 07:48:18
Posty: 89
Lokalizacja: wrocław
Temat LPG w tego rodzaju silnikach wywołuje dużo emocji na forum. Raczej więcej użotkowników będzie odradzało tego tupu przerubek. Sam wiem po swoich doświadczeniach ponieważ szukałem odpowiedzi na pytanie czy LPG będzie działać w 2,2 T. Dużo odpowiedzi było negatywnych, że nie będzie jechać, że będzie się przełanczać sie benzyne powyżej 4 tys obr/min. Ale mam gaziwo u siebie i narazie nienażekam. Mam założoną sekwencje z kompem stag 300. Od razu Ci powiem że będzie ciężko ustawić go tak aby dobrze jechał. Z tego co mi wiadomo koleś ustawiał mojego 3 dni. Ale jest dobrze zestrojony. Co prawda czuć lekką różnice miedzy Pb a LPG ale nie ma jakiejś strasznej przepaści. Co do spalania to różnie zależy jak jedziesz :d ale mój przy jeżdzie bez szaleństw to 16 L pali, a jeżeli powciskam mu troche więcj to w 23 L sie zamyka. Trzeba pamiętać żeby co jakiś czas dać mu troche pojeździć na Pb (tak do przepłukania :d ). Przypuszczam, że jeżeli załorzysz jakąś dobrą sekwencję to niepowinno być problemów ale nie jestem ekspertem od gazu - pisze tylko o swich doświadczeniach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2008 15:25:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jak jest Turbio to zawsze są problemy z gazem, największym problemem jest wydajność instalacji, a wiesz przecież co znaczy dla silnika zbyt uboga mieszanka, tak jak kolega wyżej napisał na odczepke zrobią Ci tak jak większosci, że powyżej 4000obr przełączy Ci sie na benzyne, nie wiem jak wygląda cena zakupu auta i instalacji ale lepiej takie eksperymenty znosi 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2008 16:18:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Skoro istnieje RS na LPG, to ten silnik też da radę zagazować.
Z tego co ja wiem, warto założyć 2 reduktory.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 06:45:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2007 07:48:18
Posty: 89
Lokalizacja: wrocław
największym problemem jest wydajność instalacji, a wiesz przecież co znaczy dla silnika zbyt uboga mieszanka, tak jak kolega wyżej napisał na odczepke zrobią Ci tak jak większosci, że powyżej 4000obr przełączy Ci sie na benzyne, nie wiem jak wygląda cena zakupu auta i instalacji ale lepiej takie eksperymenty znosi 4.2[/quote]


nie wiem dlaczego większość sądzi ze powyzej 4tys obr/min będzie się przełanczał na benzyne :?: U mnie jest ustawione ze na benzyne się przełancza powyzej 6tys obr ale jest to celowo zrobione wrazie w gdy potrzeba więcej mocy ;) ale to można zmienić w ustawieniach i bedzie się kręcił na gazie do końca.

_________________
_______________________________________
S6 C4 2,2T + LPG AAN, 169KW (230 KM) było :(
A6 C5 2,5 TDI AKE avant quattro tip jest :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 07:57:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=68173

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 07:58:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
nikt nie twierdzi, że nie będzie zamykał obrotomierza na gazie tylko jakim kosztem, za uboga mieszanka przy 6000or na gazie to jest zabójstwo dla każdego silnika, zgadzam sie z Tobą, masz racje, że możesz soie ustawić kiedy ma Ci sie przełączyć na benzyne ale to nie jakiś wymysł gazownika czy właściciela tylko oni sprawdzają zakres obrotów i widzą przyj jakich ma dosyć gazu a przy jakich zaczyna braknąć, wiadomo, że dużo zależy od jakości instalacji, ceny, producenta, bo taki pierwszy lepszy gazownik to sklei w całość części różnych producentów byle chodziło i do widzenia, miał być gaz i jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 09:06:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2007 07:48:18
Posty: 89
Lokalizacja: wrocław
Simpson napisał(a):
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=68173




to co podesłałeś to widze że jest jakiś problem z montażem butli a nie instalki :D . ja mam C4 i u mnie nie było problemu z umiejscowieniem butli w miejscu koła zapasowego. Jedynym minusem jest to że butla jest mała i zasięg na gazie jest mały ok 180 km. Po wczorajszym tankowaniu wyszło mi że saplil 14,5 L gazu po mieście :peace: (to był test ekonomi i walki ze sobą :D )

_________________
_______________________________________
S6 C4 2,2T + LPG AAN, 169KW (230 KM) było :(
A6 C5 2,5 TDI AKE avant quattro tip jest :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 09:59:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
lukas2542 napisał(a):
Simpson napisał(a):
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=68173


to co podesłałeś to widze że jest jakiś problem z montażem butli a nie instalki :D

Masz napisane jakie komponenty użyte. Jaka cena. Że działa jak należy.
Czego chcesz jeszcze?
Taki problem napisać do Jaro i zapytać jak sie sprawuje? Zagazowanych 2.7 nie ma tutaj wiele, a nie każdy zagląda codziennie na forum :/

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: