.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 02:01:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2010 18:53:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Ok, niech będzie merytorycznie - w końcu to mój temat :-D :


pajak100 napisał(a):
Gaz w 2.2T jest ok pod dwoma warunkami :
1) auto nie chipowane i nie grzebane = dwa reduktory ( goldy , czy jakieś tam scorpiony) - to i tak jedno gówno jak w grę wchodzi turbina , ale ważne żeby były dwa do tego f8 i jakieś szybkie wtryski.
2) auto chipowane lub inna turbina niż seryjna : ograniczona elektronicznie jazda na gazie do doładowania rzędu 1 bara , a dalej benzyna.

Jak ktoś używa esy do codziennej jazdy , do pracy do sklepu i na miasto- gaz jest perfekt . Bo gdzie niby się rozpędzić jak wszyscy jadą 60km/h , a głownie stoją w korkach i smrodzą nieprzepalonym Pb , nieoczyszczonym w dawno zdechłych katalizatorach. Spójrzcie na komputery swoich aut i zobaczcie średnie prędkości jazdy z ostatnich dni. Żal 35km/h.
Esa bez gazu to tylko jako drugie auto , na wieczorne i nocne repety po obwodnicach miasta. A na codzień LPG. Nie sztuką jest mieć esę i wyjeżdzać nią raz na tydzień.

Przyjacielu,

Nie zgodzę się. Wiedzy na temat silników z doładowaniem poddanych zagazowaniu zebrałem naprawdę bardzo dużo, zaryzykuję tezę,że wiemy o tym prawdopodobnie najwięcej spośród ludzików w tym kraju. Po zagazowaniu 500-konnego cayenna wiemy naprawdę rzeczy, o których przed przystąpieniem do rzeczy nawet nie śniłem. Temat był trudny, od początku wiadomo było, że to wyzwanie, ale właściciel auta ma sensowne podejście do tematu i mieliśmy auto do dyspozycji na miesiąc. To bardziej było jeżdżące laboratorium, niż samochód. Pomiar temperatury wody (8 miejsc), spalin, gazu, EGT, AFR, badanie przepływności układu zasilającego reduktory w wodę, sporo liczenia, mały doktorat z termodynamiki :-D
Efekt: Auto przejechało 15000 km i jedzie to VTG na podniesienie mocy do 650 KM,po czym... przyjeżdża do nas na modyfikację instalacji pod tą moc.

Oświadczam wszem i wobec, że podejmę się zagazowania 2.2T o mocy 500 KM. Warunek: program benzyny nie wykorzystujący 100% wydajności wtrysków Pb.

Pozdrawiam niedowiarków.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2010 09:20:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2010 17:51:50
Posty: 44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
2,2t jak najbardziej pod gaz. nie ma zadnych problemow je zrobić tylko trzeba chciec. ja juz zrobilem 3000 na gazie za 2 miesiace i jest super. nei czuje spadku mocy, nie gasne.. odpowiednie wtryski, szerokosc dyszy, reduktor (jeden, jak slysze o dwóch to mnie śmiech ogarnia) i dobre strojenie... dla mojej wygody butla obrócona w tył zaworem. jak kogos interesuje montaż na śląsku mogę podać namiary na firmę która wykonała mi to wg mojego życzenia, z komponentów jakie sobie zażyczyłem i to za cene 3200zl :)

pozdrawiam.

_________________
S6 2.2 turbo quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 21:22:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2007 12:06:12
Posty: 130
Lokalizacja: Płock
SebastianS napisał(a):
Ok, niech będzie merytorycznie - w końcu to mój temat :-D :


pajak100 napisał(a):
Gaz w 2.2T jest ok pod dwoma warunkami :
1) auto nie chipowane i nie grzebane = dwa reduktory ( goldy , czy jakieś tam scorpiony) - to i tak jedno gówno jak w grę wchodzi turbina , ale ważne żeby były dwa do tego f8 i jakieś szybkie wtryski.
2) auto chipowane lub inna turbina niż seryjna : ograniczona elektronicznie jazda na gazie do doładowania rzędu 1 bara , a dalej benzyna.

Jak ktoś używa esy do codziennej jazdy , do pracy do sklepu i na miasto- gaz jest perfekt . Bo gdzie niby się rozpędzić jak wszyscy jadą 60km/h , a głownie stoją w korkach i smrodzą nieprzepalonym Pb , nieoczyszczonym w dawno zdechłych katalizatorach. Spójrzcie na komputery swoich aut i zobaczcie średnie prędkości jazdy z ostatnich dni. Żal 35km/h.
Esa bez gazu to tylko jako drugie auto , na wieczorne i nocne repety po obwodnicach miasta. A na codzień LPG. Nie sztuką jest mieć esę i wyjeżdzać nią raz na tydzień.

Przyjacielu,

Nie zgodzę się. Wiedzy na temat silników z doładowaniem poddanych zagazowaniu zebrałem naprawdę bardzo dużo, zaryzykuję tezę,że wiemy o tym prawdopodobnie najwięcej spośród ludzików w tym kraju. Po zagazowaniu 500-konnego cayenna wiemy naprawdę rzeczy, o których przed przystąpieniem do rzeczy nawet nie śniłem. Temat był trudny, od początku wiadomo było, że to wyzwanie, ale właściciel auta ma sensowne podejście do tematu i mieliśmy auto do dyspozycji na miesiąc. To bardziej było jeżdżące laboratorium, niż samochód. Pomiar temperatury wody (8 miejsc), spalin, gazu, EGT, AFR, badanie przepływności układu zasilającego reduktory w wodę, sporo liczenia, mały doktorat z termodynamiki :-D
Efekt: Auto przejechało 15000 km i jedzie to VTG na podniesienie mocy do 650 KM,po czym... przyjeżdża do nas na modyfikację instalacji pod tą moc.

Oświadczam wszem i wobec, że podejmę się zagazowania 2.2T o mocy 500 KM. Warunek: program benzyny nie wykorzystujący 100% wydajności wtrysków Pb.

Pozdrawiam niedowiarków.


Jest jednak nadal mały szczegół , o którym nie wspomniałeś. Mianowicie o wysileniu silnika w stosunku do pojemność.
Jak to się ma ile wychodzi kuni z litra ?
2.2T -500KM
Porsche cayenn , już nie wiem którego gazowałeś , ale skoro ma 650KM , to zapewne jakiś V8 , więc pojemność powyżej 4l - strzelam- 4,5 litra chodzi o turbo S .
2.2T przy 500KM - ma wyciśnięcie z 1 litra pojemności 225KM , wówczas porsche gazowane powinno mieć coś około 900KM , żeby je porównywać do 2.2T .
Nie mówię i nie twierdzę , że jest to niemożłiwe :peace:

_________________
było dużo śmieci z Wolfsburga,
było audi coupe 2.3 20VQ
Jest S4/C4 2.2T k24 7200 wariant RS2
Jest żony VW polo G40.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2010 07:27:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
chłopy, że Wam sie jeszcze chce :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2010 21:09:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Mader fakier, zły guzik i post szlag trafił.
Sebastian wybacz, skasował się :(

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2010 10:37:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Kuuufa....
A ja temu Pająku tak ładnie odpisałem :/

W trzech słowach sparafrazuję:
Mamy wtryskiwacze obskakujące 100KM z cylindra, stopień wysilenia mnie wali (jeśli wytrzymuje na Pb, nie ma podstaw sądzić, że nie wytrzyma na gazie). Tak, jak dam radę 500KM z R5, tak dam radę 800KM z V8 (jeśli znajdę tyle ciepła by dogrzać gaz)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2010 13:53:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Cienko widzę te 500 ps z R5. Tyle mocy na benzynie z prawidłowym osprzętem jest już mocno niestabilne, co dopiero LPG, chyba, że idziesz na skróty i zaczynasz omijać zabezpieczenia, ale wtedy łatwo popłynąć motór ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2010 12:47:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
A co znaczy - "niestabilne"?

Masz na myśli trudność w utrzymaniu takiej mocy oddawanej w sposób długotrwały?

Weź pod uwagę, że strojąc gaz, nie jestem w stanie uczynić w zasadzie nic lepszego, jak dorównać parametrom benzyny - bo do tego sprowadza się prawidłowa regulacja LPG. Jeśli więc program benzynowy zawiera wady, może być cięzko je poprawić strojąc gaz (choć w obszarach obowiązywania pętli otwartej (pomijanie korekcji po sondzie lambda) - poprawienie sknoconego programu Pb jest w czasie strojenia LPG osiągalne).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2010 13:47:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Zakładamy, że program jest OK. Rozumiem, że Wy bazujecie na zachowaniu samochodu na benzynie i te ustawienia i odczyty, poza obciążeniem wtryskiwaczy przenosicie na program LPG.

Pisząc o stabilności miałem na myśli trud utrzymania osprzętu, ciśnień, odczytów przy takiej mocy. Jeden błędny zapłon przy 2 barach i może być krucho, na LPG raczej bezpieczniej nie będzie. ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2010 13:57:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
wiem, że nic mądrego do dyskusji nie wniose ale jak ktoś robi 2.2T na 500KM to na pewno nie do jeżdżenia na zakupy do Bierdwonki więc po co mu to LPG, takie auta są na zawody albo na niedzielne upalania


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2010 20:39:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
SebastianS jakie wtryskiwacze lpg byś zaproponował do takiego 500 KM 2.2T :?: Jakie wtryskiwacze zastosowaliście w tym Porsche Cayenne Turbo :?:

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2010 17:31:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
uki napisał(a):
SebastianS jakie wtryskiwacze lpg byś zaproponował do takiego 500 KM 2.2T :?: Jakie wtryskiwacze zastosowaliście w tym Porsche Cayenne Turbo :?:


Odpowiem za Sebastiana Hana H2100. W porsche były Magic Jety, ale czy nie nie było zmiany, to musi odpowiedzieć już Sebastian.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2010 22:33:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.gru.2010 22:27:55
Posty: 9
Zobaczymy jak się bedzie sprawowała instlacja narazie jest roznica jest w tankowaniu lpg niz 98pb jezeli chodzi o kase,moze się tez namowie kiedys zeby zalozyc lpg kto wie zobaczymy:P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: