.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 04:59:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Lotnicza JET-A1 do AELa
PostNapisane: 19.wrz.2010 08:59:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Witam. Z ciekawości przed zimą zapytam. Kiedyś z obawy przed mrozami zakupiłem naftę lotniczą i wlałem do 5cylindrowego dizla z 87roku i śmigał. Czy ktoś z Was próbował tego patentu wnowszych dieslach? Paliwko nie ma prawa zamarznąć - na górze jest czasami -70C....
Pozdrawiam

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2011 11:39:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Nikt nic, to wklejam co przypadkiem znalazłem o wyprawie Toyotą Hilux na Biegun Płn.

"Silniki 3.0 D-4D były zasilane odpornym na zamarzanie paliwem Jet A-1, które jest stosowane w lotniczych silnikach turbinowych."

Ciekawostka, ale może komuś się przyda jako patent na zamarzanie ropki.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2011 11:42:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2010 15:13:30
Posty: 721
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: C5 1.8T, B6 1.8T
Znajomy jest mechanikiem lotniczym. Jexdzi wyłącznie dieselami, wyłącznie na nafcie lotniczej. Warunek jest jeden - trzeba dolać litr mixolu na zbiornik paliwa. :peace:

_________________
Pozdrawiam,
Janek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2011 00:26:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
adiaudi z ciekawości spytam czy patent z tematu został wykorzystany tej zimy?? bo z tego co mi wiadomo ael jest strasznie czuły na jakość paliwa i czystość filtrów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2011 06:50:21 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Jaki tam czuły ?? :peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2011 11:44:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Patent od roku używany w Mazda6 CITD na CR- proporcje 50-50 ON i JET-A. Filtry czyściutkie, a auto śmiga aż miło...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2011 13:38:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
W tym roku nie. Ale był w c3 2.0TD. Jestem przekonany że co jak co ale tak oczyszczone paliwo z domieszką ON nie może zaszkodzić nawet najnowszym ropniakom. Jeśli się mylę to niech mnie uczeni wyprowadzą z przekonania. Paliwko jest w detalu droższe niż ON, ale do kupienia po legalu - chyba że ktoś ma inne sposoby zaopatrzenia.
Jeśli wrócą mrozy to na 100% kupię!
AEL nie jest czuły...

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2011 13:56:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Jest jeden problem - paliwo lotnicze nie ma właściwie żadnej smarności, a współczesny ON jest na granicy norm jeżeli chodzi o smarność, tak więc mieszanka Jet-A1 z olejem do dwusuwów jest jak najbardziej rozsądna tylko kwestia proporcji, myślę że 1:100 powinno być OK. Dobrze by było użyć jakiś syntetyczny olej który podczas spalania jak najmniej koksuje.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2011 10:48:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Cirrusy mają R5 TDI i latają na JETA1. Postaram się dowiedzieć jak jest z obsługą tych silników i tankowaniem tych samolotów...

Znalazłem takie dane specyfikacji. Czy ktoś może się wypowiedzieć które składniki i ich ilość są za/przeciw dla np.AELa dla ON/JETA1?

Olej napędowy I Z-40
Olej napędowy I Z-40 stosuje się do napędu silników z zapłonem somoczynnym oraz szczególnie przeznacza się do stosowania w aglomeracjach miejskich. Z uwagi na wyjątkowe własności niskotemperaturowe olej można stosować w warunkach arktycznych.
Spełnia wymagania
Produkt spełnia wymagania Warunków Technicznych Grupy LOTOS S.A. WT 39/06 wyd. 3.
Specyfikacja
Gęstość w 15ºC, kg/m3 800÷840
Zawartość siarki, max, mg/kg 10,0
Lepkość w 40ºC, min, mm2/s 1,50÷4,00
Temperatura zapłonu, min, ºC 56
Temperatura zablokowania zimnego filtra, max, ºC -32
Temperatura mętnienia, max, °C -22
Indeks cetanowy, min 46,0
Liczba cetanowa, min 51,0
Badanie działania korodującego na miedzi (3h, 50ºC), max 1

Eurodiesel
Olej napędowy EURODIESEL LOTOS stosuje się jako paliwo do silników Diesla. Produkt spełnia wymagania Warunków Technicznych Grupy LOTOS S.A. WT 68/04 wyd. 4.

• SDS - Karta Charakterystyki
Spełnia wymagania
Spełnia wymagania PN-EN 590 oraz Warunków Technicznych Grupy LOTOS S.A. WT 68/04 wyd. 4.
Specyfikacja
Gęstość w 15ºC, max, kg/m3 820÷845
Zawartość siarki, max, mg/kg 10,0
Lepkość w 40ºC, min, mm2/s 2,00÷4,50
Temperatura zapłonu, min, ºC 56
Temperatura zablokowania zimnego filtra, max, ºC
- lato 0
- zima -20
- okres przejściowy -10
Indeks cetanowy, min 46,0
Liczba cetanowa, min 51,0
Badanie działania korodującego na miedzi (3h, 50°C), max 1


Paliwo lotnicze Jet A-1
Paliwo lotnicze turbinowe Jet A-1 stosuje się jako paliwo do silników turboodrzutowych.

• SDS - Karta Charakterystyki
Spełnia wymagania
Produkt spełnia wymagania Warunków Technicznych Grupy LOTOS S.A. WT 3/89 wyd. 18.
Specyfikacja
Zawartość siarki całkowitej, max, % ( m/m ) 0,30
Zawartość siarki merkaptanowej, max, % ( m/m ) 0,0030
Temperatura zapłonu, min, ºC 38,0
Gęstość w temp. 15ºC, kg/m3 775,0÷840,0
Temperatura krystalizacji, max, °C -47,0
Lepkość kinematyczna w -20ºC, max, mm2/s 8,000
Zawartość węglowodorów aromat., max, % (V/V) 25,0
Wysokość niekopcącego płomienia, min, mm 19,0
Korozja na Cu, max 1
Stabilność termiczna (JFTOT) :
- spadek ciśnienia na filtrze, max, mm Hg 25,0
- wizualna ocena osadu na rurze mniej niż 3
Przewodność elektryczna, pS/m 50÷600

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2011 13:17:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Nie ma w tych podstawowych analizach pomiaru smarności, a ta jest głównym problemem. Poza tym parametrem to porządny ON zimowy.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2011 13:50:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Tomek, postaram się zdobyć jak najwięcej info. Pamiętam jak piloci odrzutowców jako nieliczna grupa na osiedlu jeździli dieslami - ON to te silniki nie widziały...

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2011 21:22:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
MorgothV8 napisał(a):
Jaki tam czuły ?? :peace:


w lubelskim nie ma problemu z ON "zza miedzy" i paliwo na któym pojedzie klekot 1.9 tdi 90 KM bez problemu to w aelu czuć różnicę(spalanie i jazda)-> tylko ze mnie taki laborant że zbadałem raptem na 2 ael'ach stąd moje podejscie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: