Cirrusy mają R5 TDI i latają na JETA1. Postaram się dowiedzieć jak jest z obsługą tych silników i tankowaniem tych samolotów...
Znalazłem takie dane specyfikacji. Czy ktoś może się wypowiedzieć które składniki i ich ilość są za/przeciw dla np.AELa dla ON/JETA1?
Olej napędowy I Z-40
Olej napędowy I Z-40 stosuje się do napędu silników z zapłonem somoczynnym oraz szczególnie przeznacza się do stosowania w aglomeracjach miejskich. Z uwagi na wyjątkowe własności niskotemperaturowe olej można stosować w warunkach arktycznych.
Spełnia wymagania
Produkt spełnia wymagania Warunków Technicznych Grupy LOTOS S.A. WT 39/06 wyd. 3.
Specyfikacja
Gęstość w 15ºC, kg/m3 800÷840
Zawartość siarki, max, mg/kg 10,0
Lepkość w 40ºC, min, mm2/s 1,50÷4,00
Temperatura zapłonu, min, ºC 56
Temperatura zablokowania zimnego filtra, max, ºC -32
Temperatura mętnienia, max, °C -22
Indeks cetanowy, min 46,0
Liczba cetanowa, min 51,0
Badanie działania korodującego na miedzi (3h, 50ºC), max 1
Eurodiesel
Olej napędowy EURODIESEL LOTOS stosuje się jako paliwo do silników Diesla. Produkt spełnia wymagania Warunków Technicznych Grupy LOTOS S.A. WT 68/04 wyd. 4.
• SDS - Karta Charakterystyki
Spełnia wymagania
Spełnia wymagania PN-EN 590 oraz Warunków Technicznych Grupy LOTOS S.A. WT 68/04 wyd. 4.
Specyfikacja
Gęstość w 15ºC, max, kg/m3 820÷845
Zawartość siarki, max, mg/kg 10,0
Lepkość w 40ºC, min, mm2/s 2,00÷4,50
Temperatura zapłonu, min, ºC 56
Temperatura zablokowania zimnego filtra, max, ºC
- lato 0
- zima -20
- okres przejściowy -10
Indeks cetanowy, min 46,0
Liczba cetanowa, min 51,0
Badanie działania korodującego na miedzi (3h, 50°C), max 1
Paliwo lotnicze Jet A-1
Paliwo lotnicze turbinowe Jet A-1 stosuje się jako paliwo do silników turboodrzutowych.
• SDS - Karta Charakterystyki
Spełnia wymagania
Produkt spełnia wymagania Warunków Technicznych Grupy LOTOS S.A. WT 3/89 wyd. 18.
Specyfikacja
Zawartość siarki całkowitej, max, % ( m/m ) 0,30
Zawartość siarki merkaptanowej, max, % ( m/m ) 0,0030
Temperatura zapłonu, min, ºC 38,0
Gęstość w temp. 15ºC, kg/m3 775,0÷840,0
Temperatura krystalizacji, max, °C -47,0
Lepkość kinematyczna w -20ºC, max, mm2/s 8,000
Zawartość węglowodorów aromat., max, % (V/V) 25,0
Wysokość niekopcącego płomienia, min, mm 19,0
Korozja na Cu, max 1
Stabilność termiczna (JFTOT) :
- spadek ciśnienia na filtrze, max, mm Hg 25,0
- wizualna ocena osadu na rurze mniej niż 3
Przewodność elektryczna, pS/m 50÷600
_________________ Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika. Jest Touareg 7P lift 3.6. Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka. Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.
|