Duzo osob prosilo mnie o opisanie jak sprawuje sie LPG w 1.8T.
Po przjechaniu 40tys km na gazie moge napisac kilka spostrzezen, ale zacznijmy od poczatku.
Wybor instalacji
Wybieralem miedzy dwoma firmami: Prins i Brc - wybor padl na BRC Seqent ze wzgledu na to ze mialem pod nosem dobry warsztat co zajmowal sie montowaniem wlasnie BRC i przerobili kilka turbo na gazie.
Obydwie instalacja maja te same wtryskiwacze kehin ktore sa bardzo szybkie.
Montowalem instalacje w lipcu 2005r. zaplacilem 4.500zl.
O samej instalacji mozna przeczytac tutaj:
http://www.czakram.pl/sequent_GPL.php
Jak wygalda instalacja w moim aucie?
Oto kilka fotek:
Kilka danych szczegolowych:
Zbiornik mam 55 litrow w kolo - wchodzi realnie 42 litry gazu
Spalanie waha sie od 9 do 15 litrow w zaleznosci od stylu jazdy
Srednie spalanie utrzymuje sie w granicach 13 litrow - miastao / trasa
9 litrow spala jak sie jedzie 90-120km/h
Vmax na gazie to 240km/h licznikowe i moze ciut wiecej by poszlo.
ET na 1/4mili: 15.7
Jakie problemy napotkalem po drodze?
Po zatankowaniu jakiegos lewego gazu nie chcialo sie przelaczac na gaz i auto gaslo - po wyjezdzeniu calej butli i zatankowaniu dobrego gazu - wrocilo do normy wszystko.
I teraz 2 problem zawor od gazu sie zepsul i nie odbija - ale to wymienia na gwarancji tylko musze znalesc chwile aby jechac do serwisu.
No i chyba tyle.
A i wykresik ktory pokazuje roznice miedzy lpg a benzyna: Niestety na lpg troche slabiej ale mysle ze to kwestia wgrania nowej mapy
Wszyscy mi odradzali instalacje do turbo ale okazuje ze sie da i z jakimi wynikami.
Pisze dopiero teraz tego posta bo sadze ze przjechalem na tyle duzo km ze moge co nieco powiedziec na temat Turbo i LPG.
W miedzy czasie po ok. 30tys km zostala zdemontowana turbina no i okazuje sie ze jedno spustoszenie jakie wywarl gaz byl bialy nalot na lopatkach.
Myslalem o czipie ale sie zbieram i zbieram - zawsze cos wazniejszego staje na drodze.
Przciwskazan nie ma zadnych bo sama instalacja wytrzymuje grubo ponad 200KM
Na dzien dzisiejszy jesli mialbym okazje i fundusze to kupuje S3 - stroje na ok 250KM i wkladam LPG.
Samochody zostaly stworzone do benzyny to fakt ale nasze portfele do cen benzyny raczej nie.
Jesli ktos robi 10tys km rocznie naturalnie zadna instalacja sie nie oplaca - ale w moim przypadku gdzie robie ponad 30tys rocznie to mozna sie zastanowic napewno nad LPG
Naturalnie istnieja diesle, ale narazie to nie jest moje powolanie.
Przed zalozeniem LPG sprawdz czy w ogole Ci sie oplaca:
http://www.autocentrum.pl/?FF=148
Jest duzo firm w polsce zajmujacych sie dobrze LPG - chyba jedni z najlpszych to egp.pl
Obecnie juz staje sie popularna instalacja 5 generacji ale jeszcze o niej malo wiem...
Tyle - jakies pytania?