.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 08:11:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3 1.8 Turbo]Instalacja gazowa LPG
PostNapisane: 25.lis.2006 06:18:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 21:40:59
Posty: 1229
Lokalizacja: Belchatow
Duzo osob prosilo mnie o opisanie jak sprawuje sie LPG w 1.8T.
Po przjechaniu 40tys km na gazie moge napisac kilka spostrzezen, ale zacznijmy od poczatku.

Wybor instalacji

Wybieralem miedzy dwoma firmami: Prins i Brc - wybor padl na BRC Seqent ze wzgledu na to ze mialem pod nosem dobry warsztat co zajmowal sie montowaniem wlasnie BRC i przerobili kilka turbo na gazie.
Obydwie instalacja maja te same wtryskiwacze kehin ktore sa bardzo szybkie.
Montowalem instalacje w lipcu 2005r. zaplacilem 4.500zl.


Obrazek Obrazek

O samej instalacji mozna przeczytac tutaj: http://www.czakram.pl/sequent_GPL.php

Jak wygalda instalacja w moim aucie?

Oto kilka fotek:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kilka danych szczegolowych:

Zbiornik mam 55 litrow w kolo - wchodzi realnie 42 litry gazu
Spalanie waha sie od 9 do 15 litrow w zaleznosci od stylu jazdy
Srednie spalanie utrzymuje sie w granicach 13 litrow - miastao / trasa
9 litrow spala jak sie jedzie 90-120km/h
Vmax na gazie to 240km/h licznikowe i moze ciut wiecej by poszlo.
ET na 1/4mili: 15.7


Jakie problemy napotkalem po drodze?
Po zatankowaniu jakiegos lewego gazu nie chcialo sie przelaczac na gaz i auto gaslo - po wyjezdzeniu calej butli i zatankowaniu dobrego gazu - wrocilo do normy wszystko.
I teraz 2 problem zawor od gazu sie zepsul i nie odbija - ale to wymienia na gwarancji tylko musze znalesc chwile aby jechac do serwisu.

No i chyba tyle.
A i wykresik ktory pokazuje roznice miedzy lpg a benzyna: Niestety na lpg troche slabiej ale mysle ze to kwestia wgrania nowej mapy

Obrazek


Wszyscy mi odradzali instalacje do turbo ale okazuje ze sie da i z jakimi wynikami.
Pisze dopiero teraz tego posta bo sadze ze przjechalem na tyle duzo km ze moge co nieco powiedziec na temat Turbo i LPG.

W miedzy czasie po ok. 30tys km zostala zdemontowana turbina no i okazuje sie ze jedno spustoszenie jakie wywarl gaz byl bialy nalot na lopatkach.
Myslalem o czipie ale sie zbieram i zbieram - zawsze cos wazniejszego staje na drodze.
Przciwskazan nie ma zadnych bo sama instalacja wytrzymuje grubo ponad 200KM

Na dzien dzisiejszy jesli mialbym okazje i fundusze to kupuje S3 - stroje na ok 250KM i wkladam LPG.
Samochody zostaly stworzone do benzyny to fakt ale nasze portfele do cen benzyny raczej nie.
Jesli ktos robi 10tys km rocznie naturalnie zadna instalacja sie nie oplaca - ale w moim przypadku gdzie robie ponad 30tys rocznie to mozna sie zastanowic napewno nad LPG
Naturalnie istnieja diesle, ale narazie to nie jest moje powolanie.

Przed zalozeniem LPG sprawdz czy w ogole Ci sie oplaca: http://www.autocentrum.pl/?FF=148

Jest duzo firm w polsce zajmujacych sie dobrze LPG - chyba jedni z najlpszych to egp.pl
Obecnie juz staje sie popularna instalacja 5 generacji ale jeszcze o niej malo wiem...
Tyle - jakies pytania? :)

_________________
Projektowanie stron www i sklepow internetowych: www.cenzura_na_audi_klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 21:31:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2006 19:43:38
Posty: 115
Lokalizacja: Kietrz-opolskie
Auto: 100 c4 AAH
Widze ze ktos inteligentny zamontował wlew w klapce,moim zdaniem wszedzie tam gdzie sie zmiesci powinien byc montowany,wlew w zderzaku wyglada okropnie,szczególnie w nowszych autach :)
Cytuj:
Wszyscy mi odradzali instalacje do turbo ale okazuje ze sie da i z jakimi wynikami.
Jesli to miałaby byc instalacja IIgen to jasne ze to sie odradza,ale IVgen przeciez nie powoduje płomienia zwrotnego wiec nie widze najmniejszych przeciwwskazan do tego aby ja instalowac w autach z turbo...

_________________
... a gaz jest do kuchenek... Płać i płacz przy dystrybutorze, badz fajny i miej oryginalny podpis .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 09:07:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Spartolony montaż albo/i kiepska regulacja spowoduje, że żadna generacja nie będzie chodzić tak jak należy. Natomiast dobry gazownik poradzi sobie z każdym autkiem (z małymi wyjątkami).

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 13:18:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
widać przy doladowaniu 0,6 bara jeszcze smiga na gaziwie.. dobrze wiedziec. masz kozacka instalke. poczekaj jeszcze jak mrozy przyłapią, jak bedzie sie zachowywala instalacjia gdy cisnienie w butli spadnie i napisz jak to sie zachowa.

u kolegi przy 0,8 bara juz jest problem w pewnych sytuacjach. Cisnienie na listwie spada i juz zaczynaja sie dolaczac wtryski benzynowe, zeby silnik sie nie wysral z powodu ubogiej mieszanki.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 00:19:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 21:40:59
Posty: 1229
Lokalizacja: Belchatow
Lukasik: czytasz uwaznie mojego posta?
Instalacja mem od lipca 2005 wiec jezdzilem na gazie w zime tego roku a kazdy wie jakie mrozy byly po blisko -30 stopni

A doladowanie mam 0.9bara

_________________
Projektowanie stron www i sklepow internetowych: www.cenzura_na_audi_klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 13:15:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
(A)rturo napisał(a):
Lukasik: czytasz uwaznie mojego posta?
Instalacja mem od lipca 2005 wiec jezdzilem na gazie w zime tego roku a kazdy wie jakie mrozy byly po blisko -30 stopni

A doladowanie mam 0.9bara


rzeczywiscie przeoczylem, ze juz 40kkm przejechales.

zatem widac, ze dorzucenie 1,5-2tys do lepszej instalki oplaca (procentuje potem;) ) sie. niestety 3em znajomym nie bangla/lo juz przy takim doladowaniu i byly problemy.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2006 22:11:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Przy małych cisnieniach doładowania i dobrze.... naprawde dobrze zestrojonej instalacji jako tako to działa.

Co by nie mówić... nie ma w powszechnej/pospolitej sprzedaży instalacji na tyle wydajnych aby były dobre do turbo. Niestety, w pewnych momentach dają zbyt uboga mieszankę.... a sami wiecie co za tym idzie.


Ale kończe ten temat bo zaraz wybuchnie kolejna wojna o LPG ;)

PS
Jaką wydajność ma ta instalacjia ?

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 13:14:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 21:40:59
Posty: 1229
Lokalizacja: Belchatow
chyba 250-300KM z tego co pamietam

_________________
Projektowanie stron www i sklepow internetowych: www.cenzura_na_audi_klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 13:22:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
(A)rturo napisał(a):
chyba 250-300KM z tego co pamietam


A jest to gdzieś na pismie ?

W swojej O1 RS'ce 180KM aby mieć bezpieczne więcej niż 250KM musiał bym wymienic wtyski na wydajniejsze..
.... wiec wybacz, ale seryjna LPG 250 do 300KM to bajka.

Mam wątpliwości, czy nawet na 150KM nie ma chwilowego zubożenia mieszanki.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 15:26:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 21:40:59
Posty: 1229
Lokalizacja: Belchatow
To sa najszybsze i najwydajneisze wtryskiwacze na rynku
Rozmawialem za egp.pl na bemowie i takie moce byly podawane przez ich technika
Mozesz zadzwonic i potwierdzic

_________________
Projektowanie stron www i sklepow internetowych: www.cenzura_na_audi_klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 22:20:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
A jakieś wymierne dane techniczne ?

Sam wiesz... jak to jest wierzyć "na słowo" jakiegoś technika od montowania instalacji. :peace:

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 18:59:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 21:40:59
Posty: 1229
Lokalizacja: Belchatow
Naprawde mnie to obecnie nie interesuje - jesli ciebie interesuje to mowie zadzwon czy do czakram czy do egp
Bede gazowal S3 wtedy sie bede dowiadywal

_________________
Projektowanie stron www i sklepow internetowych: www.cenzura_na_audi_klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 19:29:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Myślałem, że masz jakieś wymierne dane.... ;)

Jak się dzwoni do do firmy od LPG to się słyszy wszystko co się chce usłyszeć :peace:

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 20:16:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Z tego co mi wiadomo to Keihiny mają 1ms. I rzeczywiście są to najlepsze i najdroższe wtryskiwacze LPG na rynku.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 20:27:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Też o nich czytałem.

Sporo firm "podpiera się" nazwą KEIHIN, że ich produkty są oparte na ich technologii i że wytrzymują moce nawet do 400KM.
Owszem, że jeżeli jest silnik wolnossak V8... (np. S8)

Ale.... jakoś nie spotkałem się z takimi opisami do silników z turbo.

Ma ktoś jakieś wiarygodne info o takich instalacjach dostępnych u nas w kraju ?

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 22:46:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 21:40:59
Posty: 1229
Lokalizacja: Belchatow
czakram.pl to jest oficjalny dystrybutor na polske wiec pewnie oni kitu ci nie wcisna

_________________
Projektowanie stron www i sklepow internetowych: www.cenzura_na_audi_klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 22:51:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Największe wtryskiwacze do Sequent-a obsługują 36KW jeden, czyli ~48,9 KM, co dla silnika R4 daje ~195 KM.
Mam instrukcję montażu tej instalki gdzieś na kompie, w opisie tej instalacji, są podane wydajności wtryskiwaczy.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 22:54:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Możesz mi to podesłac na maila lub wstawić na forum ?

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2006 11:55:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Sluchajcie,

a nie ma zadnych przeciwskazan, aby zamontowac gaz do silnika V-TEC?
(silnik ze zmiennym ustawieniem zaworow) Np. Honda Type-R??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2006 13:37:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
080/31032 Injector 32cc green
080/31042 Injector 42cc white
080/31052 Injector 52cc blue
080/31063 Injector 63cc orange
080/31073 Injector 73cc yellow


Potrafi ktoś to przeliczyć na kW ?

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: