.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 15:03:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.8 AAH]Przekłamy wskazań czujnika oleju (chyba)
PostNapisane: 07.lis.2006 13:23:27 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Zacznę od tego, że wskaźnik ciśnienia oleju pokazuje niezbyt duże wartości. Na wolnych 1-1.5 bara a na obrotach max.3,3-3,5 bara, na zimnym silniku niecałe 4 bary. Przestraszyłem się najpierw że może to być pompa olejowa ale podpinałem manometr i wskazania były całkiem ok. Na wolnych nie schdził poniżej 1.8 bara a gdy dodawałem gazu do 3000 obr./min.to wskazówka manometru wędrowała poza skalę czyli ok.5 barów(manometr był wyskalowany do 4). Czy możliwe jest żeby manometr kłamał? Czy ewentualnie może to być wina licznika? A może dałoby się ustawić samą wskazówkę w innej pozycji?

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 20:44:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
na moje oko wygląda to na zwalone wskaźniki. U mnie to zalezy od temperatury chyba powietrza.Jak jest w miare ciepło to wszystko hula a jak około zera to wskaźnik sie jakby wieszał.Jak go czasem pukne to sie odwiesza.Jak w filmach normalnie:). Niedługo to rozbiore i dam znać co wyszło.

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 21:56:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lip.2006 21:34:35
Posty: 153
Lokalizacja: Biała Podlaska
cześć
czujnik oleju może być zepsuty . miałem czujnik który na gorącym silniku dawał na wskaźnik sygnał 0,5 bar a na zimnym max. 4 bar (rozszczelnił się, kapał z niego olej)

_________________
audi 80 b3 1.9e 113ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 22:43:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
kurde czemu nie dasz do sprawdzonego gościa jeden dzięn i będziesz miał wsio z głowy a nie mam kłopot poł roku

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 22:56:54 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
yooo25 napisał(a):
kurde czemu nie dasz do sprawdzonego gościa jeden dzięn i będziesz miał wsio z głowy a nie mam kłopot poł roku


co chcesz przez to powiedzieć?

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 14:23:35 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
napiszcie mi jeszcze czy warto wkładać czujnik oleju - zamiennik czy tylko oryginał? Nie wiem czy jeśli zmienie na podróbę to też nie będzie kłamać

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 20:35:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lip.2006 21:34:35
Posty: 153
Lokalizacja: Biała Podlaska
cześć
mam już drugi czujnik ciśnienia oleju (wymienili mi w sklepie bo z poprzedniego kapał olej) . czujnik firmy eps . z tego co prawda nie kapie olej ale wskazania : zimny silnik - ponad 5 bar
gorący silnik ( olej 90 stopni C ) - 0.5 bar.
silnik pracuje nomalnie nic nie stuka , zapala od strzała .sprężanie po 13 na każdym garze. olej minerał .
chiałem sprawdzić zegar więc podpiołem drugi
+ do akumulatora - do akumulatora pin G na zegarze do czujnika ( zegara w samochodzie nie odłączyłem)
wskazania na dwóch powyżej 2 bar (jeden 2.2 drugi 2.4)
kolejny czujnik do .... chyba sobie dam z tym spokój .
pozdrawiam

_________________
audi 80 b3 1.9e 113ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 09:21:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Na pierwszy ogień poszedłby w takim przypadku czujnik.
Możesz próbować reanimować stary, poprzez oczyszczenie.
Troche sie przez forum przewijało tematów właśnie o zaniżonych wartościach tego czujnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2007 20:14:41 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
wymieniłem dzisiaj czujnik ciśnienia oleju (bańka) na nowy EPS i jest dokładnie to samo. Sam już nie wiem co robić :/ silnik pracuje cicho, nie bierze oleju, 2 miesiące temu podpinałem manometr i było ok. Nie wiem czego mam się czepić. Może manometr u mechanika był jakiś wadliwy, albo w zegarach coś nie gra?

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 12:21:33 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
zmieniłem czujnik z powrotem na ten który był. Manometr pokazuje tak jak być powinno, więc teraz obstawiam sam wskaźnik. Wydaje mi się że w zegarach coś nie gra. Czy to możliwe żeby wskazówka ciśnieniomierza była przestawiona? Z moich obserwacji wynika że w każdych warunkach brakuje 1 bara i tak mniej więcej potwierdzałby manometr. Na zimnym ma 4 a na rozgrzanym 1-1,5 bara, przy obrotach 2000/min. jest 3 bary. Wg wskazań manometru (który ma skalę 0-4) jest następująco: 2 bary na jałowym przy rozgrzanym silniku, przy 2000obr./min. ok.4-4,5 bara, przy 3000 obr./min. wskazówka manometru wychodzi poza skalę, na oko jest ok.5 barów. Więc teraz pytanie: czy jest możliwość żeby w ogóle tą wskazówkę jakoś przestawić? Jak u Was wygląda ten wskaźnik przy włączonym zapłonie? Jak włączam zapłon wskazówka ustawia się dokładnie na zero

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 22:17:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lip.2006 21:34:35
Posty: 153
Lokalizacja: Biała Podlaska
cześć
dalej z tym walczysz
:diabel: ja odpuściłem , może kiedyś znajdę na szrocie orginalny czujnik to sobie sprawdzę jeszcze raz :D na razie mam na gorącym silniku 0.5 bar :diabel:

wskazówka ustawia się dobrze , stawiam na czujnik , odepnij przewód z czujnika i zobacz czy wskazówka na zegarze wychyli się do końca skali . wskazówkę da się przestawić (ale po co) :peace:
pozdrawiam

_________________
audi 80 b3 1.9e 113ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2007 00:00:26 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
master72 napisał(a):
cześć
dalej z tym walczysz
:diabel: ja odpuściłem , może kiedyś znajdę na szrocie orginalny czujnik to sobie sprawdzę jeszcze raz :D na razie mam na gorącym silniku 0.5 bar :diabel:

wskazówka ustawia się dobrze , stawiam na czujnik , odepnij przewód z czujnika i zobacz czy wskazówka na zegarze wychyli się do końca skali . wskazówkę da się przestawić (ale po co) :peace:
pozdrawiam


niestety dalej z tym walczę :/ i zamierzam zrobić z tym porządek. Po odpięciu czujnika wskazówka od razu leci do końca. Z drugiej strony dlaczego niby te czujniki EPS miałyby być wadliwe? Coś jest nie tak skoro na każdym z nich ciśnienie na zimnym jest 4 a nie 5 barów tak jak było przed remontem silnika? :zly:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2007 22:46:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lip.2006 21:34:35
Posty: 153
Lokalizacja: Biała Podlaska
cześć
jeżeli masz zamiar zrobić z tym porządek to pozostaje Ci jeszcze raz zmierzyć ciśnienienie manometrem (tylko jakimś dokładnym) . a czujniki ... one nie są wadliwe tylko trochę inaczej pokazują :diabel: :diabel: zresztą nie tylko te czujniki również : cz . temperatury, sondy , świece , kable , termostaty .....
kupując jakiś zamiennik nigdy nie mam pewnośći że będzie dobrze działał .
pozdrawiam

_________________
audi 80 b3 1.9e 113ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 00:15:18 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
master72 napisał(a):
cześć
jeżeli masz zamiar zrobić z tym porządek to pozostaje Ci jeszcze raz zmierzyć ciśnienienie manometrem (tylko jakimś dokładnym) . a czujniki ... one nie są wadliwe tylko trochę inaczej pokazują :diabel: :diabel: zresztą nie tylko te czujniki również : cz . temperatury, sondy , świece , kable , termostaty .....
kupując jakiś zamiennik nigdy nie mam pewnośći że będzie dobrze działał .
pozdrawiam


co mam rozumieć przez dokładny manometr? Ten którym mierzyłem był taki najzwyklejszy analogowy o skali 0.0-0.4 atmosfery chyba (nie wiem w jakich jednostkach się to mierzy). Co do czujnika... zastanawia mnie to że mój oryginalny jak i zamiennik pokazują tak samo. Na zimnym silniku wskaźnik pokazuje 4 bary. Nawet przed remontem na starym silniku, gdzie wał był wyjechany i panewy waliły, na zimnym wskaźnik pokazywał 5 barów. I wtedy czujnik był zamontowany ten sam co teraz

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 23:18:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lip.2006 21:34:35
Posty: 153
Lokalizacja: Biała Podlaska
zmierz manometrem który ma skalę co najmniej do 7 bar i jak już będziesz wiedział że ciśnienie jest ok to podłącz pod swój czujnik inny zegar. ja swój sprawdzałem na dwóch zegarach i wskazania są takie same .

_________________
audi 80 b3 1.9e 113ps


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: