.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 16:19:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 184 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2007 13:27:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
napisalem wczesniej w watku, zeby zapytac, czy przypadkiem nie beda sugerowac nastawnika... to swiadczyloby o braku jakiejkolwiek diagnozy [jak cos z pompa, to na pewno nastawnik]...

odnosze wrazenie, ze sterownik umarl od krecenia, a nie od PB.


przykra ta historia, przykra niekompetencja warsztatu, wielkie koszty...
...ale zeby byc sprawiedliwym: wina uzytkownika [ktoremu szczerze wspolczuje].

dla posiadaczy 2.5TDI moze to byc tylko przestroga na przyszlosc.

czekamy na dalszy bieg wydarzen.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2007 16:59:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 14:41:45
Posty: 839
Lokalizacja: Kraków
ja jestem ciekaw dalszych losow zony... :peace:

_________________
nf,mc,kg, aan
akn

nagie blondynki okazują się wcale nie takie głupie...

frustra vivit qui nemini prodest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2007 19:40:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
ADAM 12 napisał(a):
Pompa w Boschu na wymianę DX kosztuje 5000zł.Nowa w ASO 7000zł

To o czym czytałeś nie było zwykłym zapowietrzeniem tylko kontakt Pb z urządzeniem które nie toleruje niczego poza dobrym ON.

I nie jest powiedziane że tylko audi się tak psuje. Silniki D-Cat w toyotach też mają wadliwe pompy .A przedewszystkim wrażliwe na własciwą obsługę.


Nie wnikając w to, co było przyczyną uszkodzenia pompy, kto zawinił i czy inne auta też się psują, stawiam tezę, że koszty serwisowania 8-9 letniego C5 z 2.5tdi są absurdalne.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2007 19:48:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Absurdalne to sa ale nasze pensje

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2007 20:05:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
To też prawda.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2007 21:11:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
sebolec napisał(a):
Nie wnikając w to, co było przyczyną uszkodzenia pompy, kto zawinił i czy inne auta też się psują, stawiam tezę, że koszty serwisowania 8-9 letniego C5 z 2.5tdi są absurdalne.


jako, ze uzytkuje 2 sztuki C5 2.5TDI i mam kilku znajomych posiadajacych takie silniki, uwazam, ze absurdalne to zbyt delikatne slowo.
koszty utrzymania 2.5TDI V6 [pompa, wtryskiwacze, turbina, walki i hydraulika zaworowa oraz lmm we wczesniejszych modelach] sa jednym z najwiekszych debilizmow z jakimi mialem do czynienia [cos jak kontrakt Beckham'a w stanach].

z kazdym dniem uzytkowania tego silnika przekonuje sie, ze byl to moj ostatni diesel. jazda tymi autami po miescie to istna meczarnia, przynajmniej w m6.

poza tym, Bilo tez ma racje.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2007 22:02:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
meszrum napisał(a):
z kazdym dniem uzytkowania tego silnika przekonuje sie, ze byl to moj ostatni diesel.

Nie generalizuj przyjacielu. Zawsze możesz wykonać downgrade do 1,9 i cieszyć się mało awaryjnym toczydełkiem ;)
Niemniej skłaniam się ku tezie, że im bardziej nowoczesna konstrukcja, tym bardziej podatna na awarie.
Stare poczciwe 2,5 TDI R5 to synonim bezawaryjności ... V6 TDI , sami widzicie.
Niemniej pocieszę Was że 1,9 zostały zastapione przez 2.0 TDI a z nimi też nie jest tak różowo ... :|

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2007 22:04:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
sebolec napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Pompa w Boschu na wymianę DX kosztuje 5000zł.Nowa w ASO 7000zł


Nie wnikając w to, co było przyczyną uszkodzenia pompy, kto zawinił i czy inne auta też się psują, stawiam tezę, że koszty serwisowania 8-9 letniego C5 z 2.5tdi są absurdalne.

:galy: ... nie no... czytam i nie wierze... Czy całe użytkowanie silników 2.5 TDi jest tak kosmicznie drogie? Czy to sie tyczy także 1.9 i 2.0 TDi? Jak sie podliczy koszty wtryskiwaczy, pompy itd... i to nawet na każde 150-200 000 km to koszty przejechanego kilometra wychodzą więcej niż TIRem :D

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2007 22:15:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
baskecik napisał(a):
meszrum napisał(a):
z kazdym dniem uzytkowania tego silnika przekonuje sie, ze byl to moj ostatni diesel.

Nie generalizuj przyjacielu. Zawsze możesz wykonać downgrade do 1,9 i cieszyć się mało awaryjnym toczydełkiem ;)
Niemniej skłaniam się ku tezie, że im bardziej nowoczesna konstrukcja, tym bardziej podatna na awarie.
Stare poczciwe 2,5 TDI R5 to synonim bezawaryjności ... V6 TDI , sami widzicie.
Niemniej pocieszę Was że 1,9 zostały zastapione przez 2.0 TDI a z nimi też nie jest tak różowo ... :|


padre, wlasnie mnie zlapales na generalizowaniu w doslownym znaczeniu...
zaczynam miec dosyc calej otoczki TDI - poczawszy od plynow [olej, ON], a skonczywszy na technice jazdy i sposobie uzytkowania. zaczyna mnie draznic, ze to pudlo nagrzewa sie dopiero jak dojezdzam na miejsce, ze o palowaniu nie ma mowy, bo jest ciagle zimny...
zaczalem pokonywac mniejsze odleglosci ostatnio [nie jezdze czesto do wawy] i wychodzi mi nosem gumowy sposob jazdy 2.5TDI.

a moze to tylko zly dzien? ;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2007 22:31:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
meszrum napisał(a):
baskecik napisał(a):
meszrum napisał(a):
z kazdym dniem uzytkowania tego silnika przekonuje sie, ze byl to moj ostatni diesel.

Nie generalizuj przyjacielu. Zawsze możesz wykonać downgrade do 1,9 i cieszyć się mało awaryjnym toczydełkiem ;)
Niemniej skłaniam się ku tezie, że im bardziej nowoczesna konstrukcja, tym bardziej podatna na awarie.
Stare poczciwe 2,5 TDI R5 to synonim bezawaryjności ... V6 TDI , sami widzicie.
Niemniej pocieszę Was że 1,9 zostały zastapione przez 2.0 TDI a z nimi też nie jest tak różowo ... :|


padre, wlasnie mnie zlapales na generalizowaniu w doslownym znaczeniu...
zaczynam miec dosyc calej otoczki TDI - poczawszy od plynow [olej, ON], a skonczywszy na technice jazdy i sposobie uzytkowania. zaczyna mnie draznic, ze to pudlo nagrzewa sie dopiero jak dojezdzam na miejsce, ze o palowaniu nie ma mowy, bo jest ciagle zimny...
zaczalem pokonywac mniejsze odleglosci ostatnio [nie jezdze czesto do wawy] i wychodzi mi nosem gumowy sposob jazdy 2.5TDI.

a moze to tylko zly dzien? ;)

Masz rację senior. Dziś w 14-letnim pierdzącym dieslu pękł mi czujnik oleju. :szczerbol: Jestem na niego wściekły. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2007 22:58:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
meszrum napisał(a):
sa jednym z najwiekszych debilizmow z jakimi mialem do czynienia [cos jak kontrakt Beckham'a w stanach]


Masz na myśli skromny milion $ za tydzień ciężkiej pracy?

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2007 23:22:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
sebolec napisał(a):
meszrum napisał(a):
sa jednym z najwiekszych debilizmow z jakimi mialem do czynienia [cos jak kontrakt Beckham'a w stanach]


Masz na myśli skromny milion $ za tydzień ciężkiej pracy?


aha, i nie chodzi tutaj o zazdrosc.
bardziej o fakt, ze wolnorynkowa dystrybucja dobr zaczyna byc wlasna karykatura...
w kazdym razie ma teraz pole do popisu, przynajmniej jezeli chodzi o dzialalnosc charytatywna.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2007 23:27:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Cale szczesce ze zapomnialem sprzedac b3 ;)....... a Religa znow sie zaczyna bac i kolega Mis wziol co jego. Bedzie dobrze :peace:

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2007 01:57:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Panowie, wątek z merytorycznego zszedł na pogaduchy. Sądzę , że wystarczy już ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2007 11:01:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2006 22:46:44
Posty: 55
Lokalizacja: Trzebnica
A zdecydowany byłem na A6 2,5 TDI quattro i po tej lekturze przeszło mi na dłuższy czas na pewno jeżeli A6 to 2,4 i sekwencja LPG. Moja B4 2,3 śmiga ponad 2 lata u mnie na LPG i odpukać naprawde nic nie padło , no z wyjątkiem kabli w wiązce tylnej klapy.Kurcze a tą A6 pojezdziłem chwile i napalony byłem bo quattro i avant = marzenie ale przeraża mnie dizelek , wcześniej mialem citroena disla z silnikiem wszystko było OK ale zawiecha i elektryka to istny koszmar do tego części drogie

_________________
Audi B 4 2,3 NG obniżona /warcząca burgundowa laska


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2007 15:32:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Wlasnie, tak czytam te posty, i wychodzi na to ze chyba trzeba bedzie sprzedać to A6, 2,5 TDI, bo ta naprawe jeszcze przezyje (z mojej winy), ale jednak czesci i cala reszta - koszta masakryczne. Jesli mi znów przyjdzie cos podobnego - to bankructwo, zamiast jedzenia bede czesci kupował.... Morał jest taki, że nie dla byle kogo jest takie A6, auto z klasą to i trzeba z klasą zarabiać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2007 15:45:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Mariojr napisał(a):
Wlasnie, tak czytam te posty, i wychodzi na to ze chyba trzeba bedzie sprzedać to A6, 2,5 TDI, bo ta naprawe jeszcze przezyje (z mojej winy), ale jednak czesci i cala reszta - koszta masakryczne. Jesli mi znów przyjdzie cos podobnego - to bankructwo, zamiast jedzenia bede czesci kupował.... Morał jest taki, że nie dla byle kogo jest takie A6, auto z klasą to i trzeba z klasą zarabiać.


tak zle nie jest...
ten silnik ma jedna wielka wade: nie wybacza oszczedzania na jego eksploatacji. mniejsza wada jest scisla potrzeba przestrzegania zasad uzytkowania TDI [wieksza niz w przypadku innych TDI, nie mowiac o nowych konstrukcjach BMW, ktore sa naprawde dobre].

a na koniec, jezeli trafisz dobry egzemplarz, bedziesz go dobrze uzytkowac [czyt. drogo], to okaze sie, ze coraz wiecej cywilnych kompaktow zacznie Cie objezdzac...

tak, jak jeszcze 6 miesiecy temu polecalem ten silnik - tak dzis zaczynam sie z tego wycofywac.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2007 23:15:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
A kto mi wytłumaczy dlaczego na allegro można kupić te pompy w cenie 450 zł:
http://www.allegro.pl/item157383760_aud ... skowa.html
lub 770 zł:
http://www.allegro.pl/item156044984_pom ... _5tdi.html
lub
1500 zł:
http://www.allegro.pl/item155234752_pom ... di_v6.html
lub
1700 zł:
http://www.allegro.pl/item156864552_kom ... ys_km.html

Jest tego od cholery. Nie opłaca się naprawiać.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 01:50:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Na to pytanie odpowiedz sobie po przeczytaniu nazwy uzytkownika z pierwszej linki wklejonej przez ciebie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 13:23:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Garrett napisał(a):
Na to pytanie odpowiedz sobie po przeczytaniu nazwy uzytkownika z pierwszej linki wklejonej przez ciebie :D


Kolego, są też inne aukcje ;) Nie przesadzajmy ale w cenie naprawy kupisz 3 najprawdopodobniej działające pompy. Masz za dużo pieniędzy, na tyle aby nie przejmować się naciąganiem? Jestem niemalże pewien, że na prawa polega na zakupie używki i wymianie uszkodzonej części. Jak myślisz skąd się biorą części? z serwisu ASO? M.in. z allegro kolego, z allegro...
Pozdro.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 184 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: