jmm napisał(a):
Johny napisał(a):
Przeciw 2.3 20v (nie mialem takowego wiec teoretyzuje na bazie danych tech i z wiedzy z forum AKP)
Osiagi gorsze 8,4 lub 8,6 zaleznie od wersji moment 225 przy 4500
moim zdaniem to porazka niesamowita
spalanie katalogowe wieksze
Autek z tm motorem jest malo to i czesci mniej.
Nic dziwnego ze ten motor wycofano,moim zdaniem przy 2.8 to kupa jest
NIe miałeś styczności i teoretyzujesz
0.4 sekund do 100tki roznicy
, napewno to odczujesz w codziennym uzytkowaniu, ale jak ktyos w jakis wyscigach startuje to jasne
A po co ma miec moment na dole, to nie ciezarowka, przyjemnosc zaczyna sie dopiero jak to wkrecisz wysoko
0,4s różnicy to nie jest tak mało. Dla mnie to bardzo istotne, ponieważ te auta na pewno nie mają juz w swoim wieku fabrycznych osiągów, a załozenie 17-nastek na oponach, co najmniej 215, to tylko kwestia czasu. I wtedy z 2.3 20V zrobi się blisko 9s d setki, a z 2.8 na pewno nie więcej niż 8,5, czyli osiągi nadal pozostaną w miarę dobre.
Co do dostępności momentu to jest jeszcze bardziej istotne. Lubię jak samochód ładnie brzmi, dlatego w mojej obecnej Coupecie jest tłumik sportowy i kilka modyfikacji w wydechu, w następnej też tak będzie. Moje obecne 2.3 10V na wysokich obrotach, na posotoju brzmi świetnie i rasowo, jednak przy normalnym użytkowaniu wykorzystanie 190 Nm kończy się wyciem silnika, bo poniżej 3-4 tys. obrotów te auto nie jedzie (190 Nm przy 4 tys. obr./min.). Chciałbym tego uniknąć przy kolejnym aucie, konieczności kręcenia silnika przy standardowej jeździe, aby wszystkie diesele nie zostawiały mnie 10 metrów za sobą.
Fakt, R5 ma fantastyczny dźwięk, w końcu użytkuję 2.3 od blisko 3 lat. V6 jest bardziej miękki, też ma coś w sobie, ale w porównaniu zdecydowanie przegrywa, choć nie wiem jak brzmi po przerobieniu wydechu.
Gazu nie będę zakładał na 100% ,wiec ten problem odpada.
W kwestii S2, to ...Panowie trochę inny poziom ceny zakupu w miarę sprawnego auta, doprowadzenia auta do odpowiedniego stanu, użytkowania.
Nie stać mnie na to.
Mimo wszystko nadal jestem trochę bardziej przekonany do 2.3 20V, to chyba przez dźwięk R5.