Witam! Nie wiem jak to jest dokładnie rozwiązane w 1.9 TDI ale miałem podobny przypadek z hamulcami w 2.5 TDI R5. Też zastanawiałem się z ojcem, czy to nie przypadkiem serwo. Okazało się, że winą słabych hamulców była pompa podciśnienia a dokładnie jeden z zaworków umieszczonych w środku. Jeśli dobrze główkuję to u Ciebie też powinna być taka pompa bo w kolektorze masz nadciśnienie a nie podciśnienie jak w wolnossących. Sprawdź też wszystkie wężyki czy nie mają jakiejś nieszczelności, czy nie są popękane. Serwo można łatwo sprawdzić, ja zrobiłem to za pomocą odkurzacza przystawiając rurę ssącą do przewodu podciśnieniowego wychodzącego z serwa a ojciec w tym czasie wciskał hamulec i stwierdził poprawę działania/zachowania się pedału hamulca. Idąc dalej rozebraliśmy pompę podciśnienia i znaleźliśmy uszkodzony jeden zaworek. Po wymianie zaworka hamulce są jak brzytwa.