.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 15:51:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3 1,8 PM] bogata mieszanka nierówna praca na wolnych
PostNapisane: 06.gru.2006 19:41:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2006 19:19:28
Posty: 11
Lokalizacja: Olsztyn
Witam.
Mam następujący problem z autem silnik pracuje w okolicach 500 odr/min z rury czarny dym wyrażnie bogata mieszanka bo i spalanie przerażające sonda lambda nowa bo stara była uszkodzona świece i przewody dobre kopułka też. Po odłączeniu wttyczki od czujnika temp. żadnej różnicy w pracy silnika podłączyłem więc potencjometr symulując czujnik praca się zmieniała ale nadal występowało kopcenie i czuć było paliwem nie spalonym. Podejrzewam jeszcze przestawiony zapłon lub rozrząd ale do tego modelu nie posiadam książki i nie wiem jak ustawić rozrząd jeżeli ktoś ma rospiskę to bardzo bym prosił mile widziane byłyby też jakieś sugestie co jeszcze sprawdzić w związku z tą usterką
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 12:08:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.kwi.2006 15:44:45
Posty: 126
Lokalizacja: Wroclaw
hej tutaj masz ksiazke http://www.tczew.net.pl/~lukasz/eBooks. ... iam.(86-91).www!OSIOLEK!com.rar (skopiuj caly link do pola adresy w przegladarce)

wystarczylo uzyc szukaczki i tak na marginesie koniecznie zajrzyj jeszcze tu http://www.audiklub.org/phpBB2/viewforum.php?f=4

_________________
A6 C4 AEL 1996 jest
Seat Cordoba SE 1999 jest
BMW E46 2000r jest
B3 '1991 1,8 S - SPRZEDANE
Opel Vectra A Diamond Edition - SPRZEDANE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 14:37:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2006 19:19:28
Posty: 11
Lokalizacja: Olsztyn
witam. to z tego linku mam i powiem tyle że nie przydatna ta książka a rozrząd już ustawiłem dalej czekam na sugestie w sprawie bogatej mieszanki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 14:56:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
piszesz, że sonda nowa, a sprawdzałeś ją czy działa??
Jeżeli nowa to nie znaczy że już się nie popsuje. Sprawdź co pokazuje. Może to być jej wina. Mogła się zaciąć i dawac sygnał że jest ubogo i dolewać paliwa. Jaki to jest silnik??

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 17:51:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 13:07:46
Posty: 81
Lokalizacja: Racibórz
Witam
Resecik ECU robiłeś ?

_________________
Audi 80 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 19:04:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2006 19:19:28
Posty: 11
Lokalizacja: Olsztyn
witam. Resecik robiony dziś i było ok sonda nowa pracuje prawidłowo a silnik jak w temacie postu 1,8 na jednopunkcie kod PM. Reset pomógł w pewnym stopniu na początku było ok auto chodziło jak złoto ale za jakiś czas zaczeły się problemy tyle że mniejsze a mianowicie: trochę przymulony na niskich obrotach (do 2500 obr/min) i czasami gdy puszczę gaz i wrzucę na luz obroty spadną do 500-700 obr/min ale zaraz wyrównują.
a i jeszcze jedna rzecz nie chciał ze mną porozmawiać migowymi :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2006 10:48:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Pytanie dodatkowe, masz LPG?

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 15:49:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2006 19:19:28
Posty: 11
Lokalizacja: Olsztyn
witam widzę że gdzieś wcieło moją odpowiedź, więc napiszę jeszcze raz
nie mam gazu w aucie i nigdy nie było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 18:27:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
No właśnie moją późniejszą też :( .
Jeśli nie ma LPG, to sprawdziłbym pompę paliwa, regulator ciśnienia paliwa, wtryskiwacz, czujnik temp. zasysanego powietrza (taki mały cycek przy wtryskiwaczu) i czujnik temp. silnika (na trójniku przy głowicy).

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 23:51:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2006 19:19:28
Posty: 11
Lokalizacja: Olsztyn
przepraszam że tak długo nic nie pisałem
sprawa wygląda w ten sposób po wymianie czujnika temp. i reseciku jest ok jak narazie
pozdrawiam wszystkich i życzę wesołych świąt


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2007 08:52:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2007 10:06:58
Posty: 3
goldwinger napisał(a):
przepraszam że tak długo nic nie pisałem
sprawa wygląda w ten sposób po wymianie czujnika temp. i reseciku jest ok jak narazie
pozdrawiam wszystkich i życzę wesołych świąt


A jak sprawdzić to wszystko?? Udało mi soę tylko stwierdzić że czujnik temp jest sprawny.

Mam taki sam problem i szału juz dostaje. Jeszcze jedno czy w tym silniku jest czujnik położenia przepustnicy?? Jak tak to gdzie on się znajduje??
Z góry dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2007 14:34:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Bandziorek TPS jest na zespole przepustnicy, pod "kapeluszem", z tyłu (stojąc przodem do auta).

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2007 15:08:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2007 10:06:58
Posty: 3
Znalazłem gnoja jest ok. sonda też i czujnik temp też zapłon ok. i już nie mam koncepcji.
Ratunku!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2007 19:12:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
A sprawdzales opory potencjometru przepustnicy na zimny (rano) i cieplym silniku. Bo moze gubi charakterystyke oporowa kiedy jest zimno. I sterownik to odbiera wiekszym otwarciem przepustnicy i dawaniem wiekszej dawki paliwa
POZDRAWIAM

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 20:54:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2006 19:19:28
Posty: 11
Lokalizacja: Olsztyn
jeżeli objawy takie jak ja opisywałem to uszkodzenie TPS-u nie pasuje
stawiam na uszkodzenie w obwodzie lambdy (zaraz dam przykład) lub czujnika temp.
a teraz obiecany przykład z mojego życia bo problemy nie skończyły się a wróciły ale doszedłem do tego co było nie tak, zacytuje swój post z innego forum:
"witam ponownie problem rozwiązany
powodem tych problemów było zwarcie przewodu sygnałowego od sondy do masy problem w wykryciu tego był taki że akurat gdy sprawdzałem przewody pod względem zwarcia było ok nawet ruszanie przewodammi nie pomagało, a po wpięciu ECU zwarcie no to zabrałem się za ECU wypinam z instalacji sprawdzam między pinami nie ma zwarcia dla pewności rozebrałem przejrzałem płytkę pod względem zimnych lutów itp. i nic podchodzę jeszcze raz do przewodów sprawdzam ponownie i... jest zwarcie jak się patrzy. Było ono w samej wtyczce do sondy (od strony instalacji) bo przewód do sondy jest z oplotem i jakimś sposobem we wtyczce zwarł oplot do sygnałowego i taki oto problem.
Pozdrawiam
Temat zamykam (mam nadzieję że nie będe musiał go otwierać)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: