.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 16:25:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1,8 T] Wycinamy katalizator.... ciekawy temat
PostNapisane: 06.sty.2007 15:19:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Powinno to zainteresować...

http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=39338

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 21:08:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
W tych silnikach grzebanie przy układzie wylotowym może najwyżej pogarszyć parametry a nie polepszyć. Założenie końcowego tłumika uniwersalnego np. K&M tylko zmniejszy a nie zwiększy ilośc koni.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 03:48:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
Jeżeli chodzi tylko i wyłącznie o 1.8T nie wiem, nie miałem.
Ale doświadczenia z wycinką kata jako-takie mam:
1. strumienica+stożek w przypadku saxo vts: przyśpieszenie + ; prędkość -
2. zwykła rura w przypadku bravo 100 td: przyspieszenie +
3. zwykła rura w przypadku 2.5 tdi+soft tylko i wyłącznie polepszenie wszystkiego ,
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... sc&start=0
Ps.Ad 3. Dużo było na forum, powinienem zacząć od wycinki, ale obawiałem się 4 x więcej Stefka, a jest chyba lepiej niż z[/b]

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 09:55:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
2.5TDI16V napisał(a):
Jeżeli chodzi tylko i wyłącznie o 1.8T nie wiem, nie miałem.
Ale doświadczenia z wycinką kata jako-takie mam:
1. strumienica+stożek w przypadku saxo vts: przyśpieszenie + ; prędkość -
2. zwykła rura w przypadku bravo 100 td: przyspieszenie +
3. zwykła rura w przypadku 2.5 tdi+soft tylko i wyłącznie polepszenie wszystkiego ,


Na jakiej podstawie tak twierdzisz ?

Robiłeś pomiary czy tylko subiektywne odczucie.... ?

Cytuj:
Już sam wygląd katalizatora odstrasza (brrrr...), po samych zdjęciach gotów byłbym dać +10KM. Do tego dochodzą wrażenia z jazdy - auto dostało fajnego basowego pomruku na niskich obrotach - 10KM przybyło jak nic. Może więcej.

Temu człowiekowi też się wydawało....

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 11:16:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Robiliśmy kiedyś testy w 2,2t 10V z silnikiem MC przy użyciu g-techa. Urządzonką często zaniża lub zawyża różne parametry, ale idealnie nadaje się do sprawdzania przed i po zmianami w aucie. Nie pamiętam dokładnie wartości jakie były - badaliśmy przyspieszenia i elastyczność. W MC po wywaleniu kata i wstawieniu pustej puszki zmieniła się trochę elastyczność i przyspieszenie na plus, ale mało. Puszka niepotrzebnie zakłucała bieg spalin. Rura zamiast kata - tu było znacznie lepiej, a wstawioenie między portkami a ostatnim tłumikiem rury 2,5 cala poprawiło znacznie. Wartości przyspieszenia poprawiły się ponad sekundę a elastyczność jeszcze lepiej. Także moc wzrosła na bank. Ale...
Ten sam numer w autach z dwiema sondami lambda robił błąd, pali się check jak u Elberotha. Tylko zwykle się nie kończy na tym, bo komputer albo przechodzi w tryb awaryjny albo robi jakieś jaja z wtryskiem lub zapłonem. Auto jest słabsze. Pomagał emulator sondy z instalacji lpg albo przespawanie sond bliżej kolektora, z tym że jedna musiała być dalej od pierwszej. Skończyło się na powierceniu całych portek zanim doszliśmy do pożądanego efektu.
Podsumowując...
W autach z jedną sondą daleko od kata jest zawsze ok, z sądą przy kacie to ruletka, ale gdy przeniesiemy sondę bliżej kolektora, to jest ok. Ale gdy są dwie sondy...to już ciężki temat i nie zawsze uda się poprawić osiągi. Efekty zwykle są jak przy stożku...lepiej słychać ale gorzej jedzie.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 12:54:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
[quote="bezduszny"]

Na jakiej podstawie tak twierdzisz ?

Robiłeś pomiary czy tylko subiektywne odczucie.... ?

[quote]

Jeżeli chodzi o dwa pierwsze auta, odczucia subiektywne choć jak pisałem w cytrynie po zmianach nie osiągał juz takiej predkości jak wcześniej.

Jeśli chodzi o Audi - poparte logami
patrz I log 011 chip z katalizatorem
patrz ostatni log 011 chip bez katalizatora
To auto nie chciało jechać
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... c&start=20
były problemy z mocą, podejrzenia: nieszczelny dolot, N75, przepływomierz, turbina.
Problemem okazał się zatkany katalizator

Po własnych doświadczeniach (tdi) wiem, że zwiększenie mocy (a co się z tym wiąże DUŻO większe ilości spalin) bez wycięcia kata nie ma sensu.
Aby być 100% że nie będzie zawirowań i innych dziwnych rzeczy, wstawiłem rurę tej samej średnicy co reszta wydechu.

Pozdrawiam

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 09:33:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 15:30:20
Posty: 22
Lokalizacja: Chełm
Miałem taki motorek i z konieczności wyciołem kata.W miejsce kata wstawiłem rure o takim samym przekroju co reszta i nie zauważyłem jakiś negatywnych skutków.

_________________
Wiem co miałem i czym jeżdzę.
Audi 80 1.6-było
Audi 80 1,6 automat- było
Audi 80 2.0- było
Audi B4 1,9 TDI Avant- było
Audi A4 1,8T Avant-poprzednio
Audi A6 2.8 V6 Quattro-obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 11:10:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Bylo juz sporo dyskusji na ten temat, wiec jesli chodzi o sam fakt wywalenia kata to jeszcze nie jest tak zle i najlepiej jest wstawic rure, ale jesli ktos chce kombinowac np. ze strumiennicami, czy podnosic moc np. czipem, to sprawa sie komplikuje i moze sie skonczyc porazka.
Prawda jest taka, jak pisze kefir 200. Sprawe najbardziej komplikuje sonda a dokladniej, miejsce jej umieszczenia, bo po usunieciu katalizatora zmienia sie srodowisko jej pracy, stad bledne odczyty i przechodzenie silnika w tryb awaryjny.
Dodam jeszcze, ze jesli odetkamy wydech, to powinnismy odetkac dolot ( zastosowac odpowiedni filtr stozkowy itp. ), bo przy projektowaniu silnika brano pod uwage cisnienie i podcisnienie w ukladach ssacym i wydechowym a to musi wspolgrac ! Do tego dochodza tzw. zjawiska falowe, ktore maja duzy wplyw na dynamike silnika.
Slowem im bardziej skomplikowany silnik, tym latwiej cos w nim spieprzyc, chociazby takim glupim wywaleniem kata. I pozniej pretensje pseudotuningowcow, ze temu czy tamtemu, np. po zamontowaniu strumiennicy, zamiast kata, czy jakiegos stozka na dolocie wypalilo uszczelke pod glowica :galy:

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 11:21:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
ZiPi - w turbodoladowanym silniku o cisnieniu w dolocie nie decyduje filtr powietrza ;)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 11:36:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
ZiPi napisał(a):
Sprawe najbardziej komplikuje sonda a dokladniej, miejsce jej umieszczenia, bo po usunieciu katalizatora zmienia sie srodowisko jej pracy, stad bledne odczyty i przechodzenie silnika w tryb awaryjny.


Na SR ktos opisal co sie dzieje z drugą sonda w 1.8T po wyjeciu kata. Ona jest tam tylko do kontroli poprawnosci dzialania kata, a nie ma wplywu na prace silnika. poprostu moze sie zaswiecic check bo ecu uzna, że kat jest juz uszkodzony. furka bedzie nadal smigac jak fabryka (ew. chip) dala :)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 15:20:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2005 14:10:02
Posty: 128
Lokalizacja: Leszno -wielkopolska
Lukasik napisał(a):
Na SR ktos opisal co sie dzieje z drugą sonda w 1.8T po wyjeciu kata. Ona jest tam tylko do kontroli poprawnosci dzialania kata, a nie ma wplywu na prace silnika. poprostu moze sie zaswiecic check bo ecu uzna, że kat jest juz uszkodzony. furka bedzie nadal smigac jak fabryka (ew. chip) dala :)

Będzie śmigać albo i nie bedzie. Czasem sterownik nawet z powodu głupiego sygnały z drugiej sondy wchodzi w tryb awaryjny i wtedy kicha. Jedyne rozsądne rozwiązanie jaki mi się nasuwa to załozenie emulatora sondy od LPG i wtedy nie powinno być problemów.

_________________
Audi 100 '87 2.23(KZ) +LPG -Jeszcze sporo pracy do pełni szczęścia
Audi 100 '88 1.8(DS) +LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: