.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 14:17:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 10:45:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
Jozef napisał(a):
Wydaje mi się, że ustawienie pompy jednak nie jest prawidłowe ;) Wychodzi na to że w vag-com 303 kąt jest zapisywany w konwencji +/- a w 409 BTDC/ATDC. W nowym logu kąt wymagany jest ok 2st ATDC a faktyczny ok 2st BTDC. Więc liczbowo są podobne lecz leżą po dwóch stronach gmp. I dlatego jest maksymalne wysterowanie ze strony komputera.

Pozdrawiam serdecznie


tak Jozef, masz absolutna racje.
przegladam moje starsze logi z AFB - rzeczywiscie, wszedzie jest ATDC przy umiarkowanym wysterowaniu.
to rowniez tlumaczyloby wysterowanie na 004BS rzedu 32% na Late, ktore faktycznie powinno byc mniejsze.

stad inne odczyty na 000.

carlnova, przy okazji jak bedziesz robic logi, zrob przy uzyciu 311.2 004 w BS. odnosze wrazenie, ze 303 mogl go inaczej odczytac, czym w pelni sie zasugerowalem.


Jasne, szefie...
Zrobię jeszcze dzisiaj logi w basic settings 000 i 004 przy użyciu VC 311.2
Wrzucę poprawiony 004BS po pracy, późnym popołudniem.
Napiszę także, czy zmieniły się wartości 04 i 10 w zblokowanym 000, do których mam zastrzeżenia.
Jak to możliwe, Mesz, że starsza wersja VAG - Coma odczytuje błędnie logi i wrzuca takie abstrakcyjne wartości ?
Mam nadzieję, że to tylko błąd VC, chociaż powracają myśli o pierwszych diagnozach z BOSCH Service z problemami z ustawieniem kąta wtrysku.
Jak pomyślę sobie o elektronice (sterowaniu) VP44 - włosy mi się jeżą na głowie.

...ale...

Jedna wróżka mi kiedyś mówiła, że trzeba myśleć tylko pozytywnie (he, he...)

meszrum napisał(a):
dla pewnosci powtorz 000 311.2.
jezeli bedzie tak samo, to wytlumaczeniem moze byc modyfikacja programu.
lecz czy ja masz, to pokaza nam bloki 003, 008 i 011 w tzw. pedzie...

:517:



Wszystkie logi dynamiczne zrobię jutro w sobotę rano, maestro i wrzucę je do oceny. Jestem bardzo zaintrygowany, czy z tym moim chipem to nie ściema...
Mam nadzieję, że wszystkie te "odchyły" są właśnie efektem modyfikacji programu.
Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 10:59:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
VC w zasadzie odczytuje wszystko poprawnie niezaleznie od wersji, roznica polega na kategoryzacji wartosci [czyli +, -, ATDC, BTDC, OT etc].
roznica odczytu 013 i 014 wynika z ich natury - wtryskiwacze zmiennymi sa ;) . kazdego dnia korekcja jest inna [oczywiscie, w niewielkich granicach].

wartosci 004 to prawdopodobnie [d]efekt wymiany rozrzadu - nalezy ustawic kat [vag + sila miesni].
z kolei wartosci 000 moga miec zrodlo w 004, ale takze w programie.

co powiedziano Ci w Bosch'u?


:517:



[+]
dlatego jestem zwolennikiem umieszczania logow na wszelakich forach. jezeli oceny logow dokonuje jedna osoba, to wielce prawdopodobne, ze nie oceni wszystkiego prawidlowo. w tym przypadku, Jozef zwrocil uwage na 004.
ostatnio, z jednym z forumowiczow posiadajacych 2.5TDI dociekalismy, dlaczego turbina w jego silniku przeladowuje w zasadzie juz od 2500rpm, co konczylo sie naturalnie pieknym notlaufem. wartosci, jakie ukazaly sie w dynamicznej w 003, 008 i 011 wskazywaly na zupelnie hartkorowy program [w 008 ogr. momentu sztywno na 80, ogr. dymienia na 60 przy 3000 rpm; lmm mierzacy ponad 1000 w 003 etc]. jednakze, w ocenie bardzo uznanego warsztatu program byl seryjny...
dlatego forumowicz, pelen watpliwosci uda sie do innego bardzo znanego warsztatu, celem rozstrzygniecia swego problemu.
odnosze wrazenie, ze prawidlowe czytanie logow [a przede wszystkim chec] jest dzis na wartosc zlota.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 19.sty.2007 13:18:15 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 11:58:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
VC w zasadzie odczytuje wszystko poprawnie niezaleznie od wersji, roznica polega na kategoryzacji wartosci [czyli +, -, ATDC, BTDC, OT etc].
roznica odczytu 013 i 014 wynika z ich natury - wtryskiwacze zmiennymi sa ;) . kazdego dnia korekcja jest inna [oczywiscie, w niewielkich granicach].

wartosci 004 to prawdopodobnie [d]efekt wymiany rozrzadu - nalezy ustawic dynamiczny kat [vag + sila miesni].
z kolei wartosci 000 moga miec zrodlo w 004, ale takze w programie.

co powiedziano Ci w Bosch'u?


:517:


Wspominali coś o nastawniku pompy wtryskowej (jego przycinaniu się). Proponowali nawet jakiś specjalny preparat Castrola dodawany do ON, którego efektem stosowania mogłoby być rozruszanie powyższego.
Załamuje mnie fakt, że z informacji jakie posiadam, nastawnik może być prawidłowo zdiagnozowany tylko na stole probierczym Boscha, a to już niemałe wypatroszenie portfela.
Czy jakieś zanieczyszczenia mechaniczne mogą być powodem nieprawidłowej pracy nastawnika ? I czy może on bezpośrednio wpłynąc na taki własnie odczyt logów przez VC ?

Meszrum, co mialeś na myśli wspominając o dynamicznym kącie (vag + siła mięśni) - mechanicy z Boscha twierdzili, że mojej pompy VP44 się nie przestawia (nie ustawia się mechanicznie kąta wtrysku) - jeżeli coś pokręciłem - wybaczcie :D :D :D

Ostatnia sprawa - jeżeli te nieprawidłowe wartości w 004, zaobserwowane przez Jozefa, mogą być efektem niedawnej wymiany rozrządu w moim AFB - proszę Was o wszelkie mozliwe sugestie i wskazówki w tym temacie.
Będę to po prostu reklamował w Bosch Service.

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 12:30:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
Wspominali coś o nastawniku pompy wtryskowej (jego przycinaniu się). Proponowali nawet jakiś specjalny preparat Castrola dodawany do ON, którego efektem stosowania mogłoby być rozruszanie powyższego.
Załamuje mnie fakt, że z informacji jakie posiadam, nastawnik może być prawidłowo zdiagnozowany tylko na stole probierczym Boscha, a to już niemałe wypatroszenie portfela.
Czy jakieś zanieczyszczenia mechaniczne mogą być powodem nieprawidłowej pracy nastawnika ? I czy może on bezpośrednio wpłynąc na taki własnie odczyt logów przez VC ?

Meszrum, co mialeś na myśli wspominając o dynamicznym kącie (vag + siła mięśni) - mechanicy z Boscha twierdzili, że mojej pompy VP44 się nie przestawia (nie ustawia się mechanicznie kąta wtrysku) - jeżeli coś pokręciłem - wybaczcie :D :D :D

Ostatnia sprawa - jeżeli te nieprawidłowe wartości w 004, zaobserwowane przez Jozefa, mogą być efektem niedawnej wymiany rozrządu w moim AFB - proszę Was o wszelkie mozliwe sugestie i wskazówki w tym temacie.
Będę to po prostu reklamował w Bosch Service.

Pozdrawiam :peace:


od zawsze wiem, ze po wymianie rozrzadu podlaczamy vagostwo, sprawdzamy 004/004BS, po czym przy uzyciu narzedzi ogolnie dostepnych [poluzowujac sruby] i sily miesni, ustawiamy VP44...
nastepnie sprawdzamy vagostwem, czy jest dobrze*.
byc moze mechanicy pomylili AFB z silnikami PD gdzie, rzeczywiscie, wyglada to inaczej.


problem nastawnika to z kolei zupelnie inna dzialka - moze sie on zanieczyscic opilkami metalowymi [nie wiem jak lepiej to opisac], wowczas potrzebne jest jego wyczyszczenie.
zazwyczaj objawem zlej pracy nastawnika jest poszarpywanie podczas jazdy [czasem dosyc znaczne]. jezeli brak jest poszarpywania, to ja bym zostawil ten temat i poprosil tylko o korekcje 004.





*jezeli bladze, to prosze o wskazanie sciezki.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 12:46:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
carlnova napisał(a):
Meszrum, co mialeś na myśli wspominając o dynamicznym kącie (vag + siła mięśni) - mechanicy z Boscha twierdzili, że mojej pompy VP44 się nie przestawia (nie ustawia się mechanicznie kąta wtrysku) - jeżeli coś pokręciłem - wybaczcie :D :D :D

Gdzieś dzwoni ... ;)
Mechanicznie ustawiasz statyczny kąt - potrzebny przy rozruchu, jak przy okazji każdego klekota z układem wtryskowym opartym o pompę wtryskową.
Dynamicznym kątem wtrysku steruje jednostka i tutaj faktycznie masz niewiele do powiedzenia :)
Jedynie w PD nie reguluje się statycznego kąta wtrysku - tym rządzi jednostka.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 13:23:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):

od zawsze wiem, ze po wymianie rozrzadu podlaczamy vagostwo, sprawdzamy 004/004BS, po czym przy uzyciu narzedzi ogolnie dostepnych [poluzowujac sruby] i sily miesni, ustawiamy VP44...
nastepnie sprawdzamy vagostwem, czy jest dobrze*.
byc moze mechanicy pomylili AFB z silnikami PD gdzie, rzeczywiscie, wyglada to inaczej.

*jezeli bladze, to prosze o wskazanie sciezki.


OK...
A więc sprawa jasna, jeżeli podczas logowania VC 311.2 dzisiaj wieczorem wyjdą podobne odczyty - zrobię im niezłą jazdę.
Ustawią ten kąt w mojej obecności.
Druga możliwość - logi wyjdą prawidłowo na VC 311.2 - wtedy chylę przed nimi czoła. Jestem przekonany, że nie chce im się uświadamiać każdego klienta, być moze powiedzieli tak, aby mnie po prostu zbyć...
Jednakże, na tym forum są tony info o tym jak np. autoryzowany serwis audi stwierdza, że nie wymienia się oleju w ASB :): :): :):
Wyjaśnimy to...
Dzięki Wam jestem mądrzejszy (po szkodzie) :diabel:

meszrum napisał(a):

problem nastawnika to z kolei zupelnie inna dzialka - moze sie on zanieczyscic opilkami metalowymi [nie wiem jak lepiej to opisac], wowczas potrzebne jest jego wyczyszczenie.
zazwyczaj objawem zlej pracy nastawnika jest poszarpywanie podczas jazdy [czasem dosyc znaczne]. jezeli brak jest poszarpywania, to ja bym zostawil ten temat i poprosil tylko o korekcje 004.



Nie zaobserwowałem żadnego poszarpywania, ani jakichkolwiek innych perturbacji podczas jazdy. Auto jedzie płynnie, jest dynamiczne i ma niezłe osiągi. Za Twoją radą - raczej odłożę ten temat

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 13:58:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Obawiam się że wyjdzie to samo ale warto się upewnić :/ Odsyłam do stwierdzenia autorytetu w tej kwestii:
http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=3366

Być może (to tylko moje gdybanie) przy składaniu rozrządu gdzieś popełniono błąd i dlatego nie da się skorygowąc tego kąta. A może po prostu kąta nie sprawdzili.

Zastanawiam się, czy takie ustawienie nie powoduje wyskakiwania błędu 550. Gdyby wyskoczył, to pytanie czy auto nie wejdzie w tryb serwisowy :?:

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 14:14:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie sadze, zebys uzyskal inne odczyty [jezeli chodzi o wartosci] za pomoca 311.2. roznice beda tylko w sposobie opisu.
jest niemal pewne, ze kat musi byc poprawiony.

[dzis mam dzien wolny - mam sie uczyc, lecz, jak widac nie ucze sie]


spojrz, na te logi 004 [rozne 2.5TDI]:
AYM KRISOO
AYM meszruma
AFB meszruma
AFB jednego z forumowiczow

zauwaz, ze poziom wysterowania pompy [004, poz. 4] jest w normie [do 70]. ponadto w silnikach AFB jest ATDC, z kolei AYM BTDC [wynika to z faktu, ze to nieco inne konstrukcje].
u Ciebie z kolei zadany jest ATDC [czyli zgodnie z zalozeniem], a rzeczywisty BTDC... roznica jest wiec bardzo istotna...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 15:03:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Panowie !!!
Wybaczcie, ale czegoś tu nie rozumiem...
Mam wpływ na kąt statyczny i mogę go ustawić za pomoca VC i regulacji na śrubach. Nie mam jednak wpływu na kąt dynamiczny, ponieważ steruje nim jednostka.
W momencie, kiedy odpalam silnik - to juz nie jest kąt statyczny, tylko dynamiczny.
VAG-iem w basic settings w grupie 004 mierzę więc kąt dynamiczny.
W jaki więc sposób mam na niego wpływ ?
Czy wystarczy ewentualne ponowne sprawdzenie i ustawienie kąta statycznego ?

:D Wytłumaczcie mi, proszę, jak "krowie na rowie" :D

W nowym logu kąt wymagany jest ok 2st ATDC a faktyczny ok 2st BTDC. Więc liczbowo są podobne lecz leżą po dwóch stronach gmp. Czyli róznica między zadanym kątem, a kątem faktycznym jest aż 4* ???
Nieprawidłowe jest również maksymalne wysterowanie ze strony komputera.
W jaki sposób mozna to skorygować ?
Pytam, żeby panowie z Bosch Service mnie nie spławili. Zastanawiam się, czy mogli popełnić, aż tak karygodny błąd przy wymianie rozrządu ? Bo nie dopuszczam do siebie myśli, że nie chciało im się sprawdzić i ustawić kąta po wymianie rozrządu.
Proszę Was o wyjaśnienie mi tej kwestii - możliwie jak najdokładniej...

[+]
Jozef (jesteś wielki) - rzeczywiście pojawia się jakiś błąd 550 lub 552 nie pamiętam dokładnie numeru, ale dzisiaj jeszcze raz je odczytam i zapiszę...

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 16:13:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Tak jak piszesz - jest 4st różnicy. Jeżeli wyskakuje błąd początku tłoczenia to auto może wchodzić w tryb serwisowy. Ale nie jestem tego pewien - trzeba by sprawdzić na drodze. W trybie serwisowym jeździć się nie da bo z 180 koni będą jakieś resztki. A nawet jeśli nie wchodzi w serwisowy to moim zdaniem trochę bez sensu tak to zostawić.

W kwestii dynamiczny/statyczny. Ja rozumiem to troszkę inaczej - jest dynamiczne i statyczne ustawienie początku tłoczenia. Statyczne ustawianie to przy wyłączonym silniku za pomocą przyrządu zegarowego. W tym silniku o ile mi wiadomo tak się nie da. Dynamiczne to przy uruchomionym silniku i zablokowanym przestawniku kąta (nastawy podstawowe czyli basic settings) na podstawie odczytu z vaga. W obu wypadkach ustawiany jest ten sam kąt. Po to właśnie wchodzi się w nastawy żeby komputer nie regulował kąta wtrysku, tylko zablokował przestawnik. Przy nie zablokowanym przestawniku nie da się ustawić kąta.

Samo ustawienie wpływa na dwie kwestie. Po pierwsze, w pompie wtryskowej do prawidłowej regulacji kąta wtrysku konieczne jest ciśnienie paliwa. Przy rozruchu tego ciśnienia nie ma i dlatego przestawnik jest zablokowany. Auto zapala z kątem który wynika z ustawienia pompy. To na pewno dotyczy vp37 (z 1.9TDI).Wydaj mi się że w vp44 jest to rozwiązane inaczej – ale odpalanie chyba też zależy od ustawienia pompy. Po drugie, ustawienie pompy wpływa na zakres regulacji kata wtrysku przez komputer. Jeśli pompa jest nieprawidłowo ustawiona względem reszty rozrządu to nie będzie możliwości wysterowania bardzo wczesnego lub bardzo późnego kąta wtrysku. Tak właśnie tak jest w Twoim samochodzie - komputer nie potrafi wysterować późnego kąta. Tak jak gdyby pompa była ustawiona zbyt wcześnie (to nie utrudni odpalenia). Co do samej procedury ustawiania to trzeba tak skorygować aby kat późny wynosił 2st BTDC +/- 2st. Jak to sie dokładne robi od strony mechanicznej w silnikach z taką pompą to już nie wiem ;)

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 16:53:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Jozef napisał(a):
Co do samej procedury ustawiania to trzeba tak skorygować aby kat późny wynosił 2st BTDC +/- 2st.

Pozdrawiam


a nie przypadkiem ATDC?
carlnova ma juz wlasnie BTDC...

http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=3366
voss w tym topicu napisal wyraznie po, czyli A / nach.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 17:09:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
meszrum napisał(a):
Jozef napisał(a):
Co do samej procedury ustawiania to trzeba tak skorygować aby kat późny wynosił 2st BTDC +/- 2st.

Pozdrawiam


a nie przypadkiem ATDC?
carlnova ma juz wlasnie BTDC...

http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=3366
voss w tym topicu napisal wyraznie po, czyli A / nach.


Masz całkowitą rację 2st ATDC +/- 2st. Sam siebie już pogubiłem :oops:

Pozdrawiam!

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 18:59:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Witam ponownie !!!
Zgodnie z obietnicą wrzucam logi zrobione tym razem przez VC 311.2
Niestety niektóre wartości nie są zbyt zadowalające.
Zwróćcie uwagę na 000 w BS - poz. 2 i 10 (znacznie przekroczone dopuszczalne wartości)
Jeżeli chodzi o błędy odczytane ze sterownika to są to:

00550 - Start of Injection Regulation 08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku. Kontrola startu wtrysku

00575 - Intake Manifold Pressure 08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
Ciśnienie w kolektorze dolotowym. Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej

(ten drugi błąd podobno jest spowodowany chipem - tak przynajmniej twierdzili panowie z BOSCHA - czy to możliwe ?)

Proszę o analizę i wskazówki

Pozdrawiam :peace:

LOGI NORMALNIE:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

BASIC SETTINGS:

Obrazek

Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 19:36:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jozef napisał(a):
Jeśli pompa jest nieprawidłowo ustawiona względem reszty rozrządu to nie będzie możliwości wysterowania bardzo wczesnego lub bardzo późnego kąta wtrysku. Tak właśnie tak jest w Twoim samochodzie - komputer nie potrafi wysterować późnego kąta. Tak jak gdyby pompa była ustawiona zbyt wcześnie (to nie utrudni odpalenia). Co do samej procedury ustawiania to trzeba tak skorygować aby kat późny wynosił 2st BTDC +/- 2st. Jak to sie dokładne robi od strony mechanicznej w silnikach z taką pompą to już nie wiem ;)

Pozdrawiam


Rewelacyjnie to opisałeś, wręcz podręcznikowo... Dzięki, Jozef :D

Jak to się dokładnie robi od strony mechanicznej w silnikach z taką pompą ?
Prawidłowe ustawianie VP44 względem reszty rozrządu...
Czy ktoś mógłby mi pomóc ?

Jozef napisał(a):
Statyczne ustawianie to przy wyłączonym silniku za pomocą przyrządu zegarowego. W tym silniku o ile mi wiadomo tak się nie da.


Czy to w ogóle jest możliwe w AFB ?
Jeżeli VP44 nie ma tam żadnej regulacji mechanicznej, to jak to zrobić ?

baskecik napisał(a):

Mechanicznie ustawiasz statyczny kąt - potrzebny przy rozruchu, jak przy okazji każdego klekota z układem wtryskowym opartym o pompę wtryskową.



Baskecik, ratuj... Wiesz jak to jest z tym kątem w V6 ?

meszrum napisał(a):


od zawsze wiem, ze po wymianie rozrzadu podlaczamy vagostwo, sprawdzamy 004/004BS, po czym przy uzyciu narzedzi ogolnie dostepnych [poluzowujac sruby] i sily miesni, ustawiamy VP44...
nastepnie sprawdzamy vagostwem, czy jest dobrze*.

*jezeli bladze, to prosze o wskazanie sciezki.



Mesz - czyli z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć panom z BOSCH Service, że się mylą i mają mi opóźnić ustawienie pompy VP44, tak, aby jednostka sterująca miała możliwość ustawienia prawidłowego kąta wtrysku (zadany 2* ATDC i faktyczny 2* ATDC)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 20:58:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, dokladnie tak.
czynnosc polega na poluzowaniu 3 srub i przekreceniu ustrojstwem.
w 004BS ma byc 2* [+/-2*] ATDC; na 004 ma byc 2* ATDC dla wymagany i zadany.

00575 moze byc spowodowany [miedzy innymi] programem. wg mnie nie powinno byc tego bledu.


:517:

[+]
w tym miejscu, meszrum wstal i udal sie na impreze....

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 21:18:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Dla porownania logi zrobione na VAG 311 (podziekowania: Carlnova, Meszrum)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 23:30:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Garrett, a gdzie reszta logów ?
Wrzuć jeszcze normalny 004, i 000BS chcę zobaczyć jak to u Ciebie jest z tymi kątami.
Patrząc na Twoje logi 013 i 014 (korekcje dawek wtryskiwaczy) mam już własną teorię (wg meszruma) o prawdopodobnym przebiegu Twojego autka. Wrzuć później wskazania licznika - porównam go sobie z moimi spostrzeżeniami...

I ostatnia sprawa:

Nie logowałeś 011 w basic settings ? Zrobiłeś chyba nie zblokowane, bo nie pasują mi wartości czwartej pozycji - 76,1 stałe...
W prawidłowo zrobionym logu 011 wartość z poz. 4 powinna cyklicznie wzrastać i maleć w zakresie 100 jednostek.
To tyle...
Jeżeli się pomyliłem to mnie poprawcie, panowie...

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2007 09:47:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
By nie zakładać kolejnego tematu o V6 TDI mam prośbę do szanownych użytkowników w/w. Pomierzcie elastyczność swoich V6 w przedziałach:
40-80km/h - III bieg
60-100km/h - IV bieg
80-120km/h - IV bieg
80-120km/h - V bieg
przy założeniu, że jedziemy jednostajnie z początkową prędkościa i wraz z zaczęciem pomiaru czasu zaczynamy przyspieszać :)


Ostatnio edytowano 20.sty.2007 14:15:32 przez wowo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2007 10:37:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):

proba statyczna
samochod stoi, silnik wlaczony, robocza temp. silnika - temp. plynu chlodz. min 80*C [czyli 90*C na zegarach].

grupy normalnie: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018.
grupa 000 > basic settings: logujesz calosc;
grupa 004 > basic settings: logujesz przez 50s [pompa bedzie sie sama przestawiac];
grupa 011 > basic settings: obroty wzrosna do ok 1400 - notujesz wzrost cisnienia doladowania.


proba dymaniczna
samochod jedzie, III bieg [choc lepiej IV, ale zalezy czy jest to bezpieczne], przy 1500rpm wciskasz pedal w podloge [100%] i trzymasz az do 4200rpm; w tym czasie logujesz.
zalecam robienie tego we dwie osoby.


grupy normalnie: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011.



Garrett, dla Ciebie po raz kolejny łamię prawa autorskie meszruma (he,he...)
Na wszelki wypadek - dla przypomnienia :D :D :D
Koniecznie wrzuć logi - bardzo chcę je porównać z moimi...


wowo napisał(a):
By nie zakładać kolejnego tematu o V6 TDI mam prośbę do szanownych użytkowników w/w. Pomierzcie elastyczność swoich V6 w przedziałach:
60-100km/h - IV bieg
80-120km/h - V bieg
przy założeniu, że jedziemy jednostajnie z początkową prędkościa i wraz z zaczęciem pomiaru czasu zaczynamy przyspieszać :)


wowo, no problem, tylko podrzuć jak to się robi :D
jeszcze nie wiem wszystkiego :diabel:

zaraz idę pojeździć z moją blondi i robić logi dynamiczne (hmm...cokolwiek by to znaczyło)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2007 14:17:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Kurde, tylko przełącz tipa bo w trybie auto, na pewno bedziesz dużo do przodu :) poza tym masz virusa :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: