.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 08:58:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 AAH LPG] - silnik gaśnie po wrzuceniu biegu jałowego
PostNapisane: 20.sty.2007 04:16:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.wrz.2006 20:25:28
Posty: 119
Lokalizacja: Gdynia
Przeszukałem wszystkie wątki dotyczące falowania obrotów i gaśnięcia, jednakże nie spotkałem wątku z silnikiem 2.8, także opiszę Wam swój problem :)

Od początku:
Odpalam samochód (automatycznie na benzynie), silnik chodzi ładnie, 850-950 obrotów), powoli się rozgrzewa, gdy osiąga temperaturę jakieś 40-50 stopni, przełącza się na gaz, jadę sobie normalnie bez problemów, ale czasem gdy wyrzucam na luz przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, obroty za nisko spadają. Czasem silnik sam wstaje, podbija szybko obroty i potem po ich spadnięciu stabilizują się na poziomie 850-950 (czasem aż 2x musi się podnosić pod rząd, czyli 300->1200->300->850), ale w połowie przypadków jednak nie zdąża sam się podnieść i gaśnie.

Problem występuje w zakresie temperatur (mniej więcej, wg wskazań na zegarach) 40-75, gdy silnik osiągnie swoją nominalną temperaturę (podaję z pamięci) ok 80 stopni, problem znika.

Planuje wyjazd do gazownika na przegląd instalki i wymianę filtrów. Instalacja jest włoskiej firmy REG, (sekwencja do 8 cyl). A właśnie, ciekawe czy ktoś ma podobną i może coś na jej temat powiedzieć?

Dodam, że zaczęło się tak dziać od ok 1-2 miesięcy.

_________________
---
Pozdrawiam
Zdzisiu


było: Audi 100 C4 2.8 Quattro Avant '94 Sekwencja
było: Audi A6 C4 2.8 Quattro Avant '96 Sekwencja
jest: szukam...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2007 17:48:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
na benzynie to też występuje ?

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2007 17:55:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.wrz.2006 20:25:28
Posty: 119
Lokalizacja: Gdynia
enduro7777 napisał(a):
na benzynie to też występuje ?

Na benzynie nie, chodzi dobrze. Tak samo jak na gazie gdy sie calkiem rozgrzeje.

_________________
---
Pozdrawiam
Zdzisiu


było: Audi 100 C4 2.8 Quattro Avant '94 Sekwencja
było: Audi A6 C4 2.8 Quattro Avant '96 Sekwencja
jest: szukam...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2007 18:27:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2004 14:10:49
Posty: 374
Lokalizacja: Ełk
U mnie też jest tak samo, ja obstawiam na lekką nieszczelność układu dolotowego. Bądz coś z instalacją gazową ,tyle ze ja mam instalacje 2 generacji i pewnie parownik już siada, ale nie mam czasu sie zająć tym i rozgrzewam do normalnej temperatury,a potem przełączam na gaz.

_________________
Audi coupe quattro B2 '87r KV 2.2 -sprzedane
Audi B4 2,8 AAH V6 quattro "92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2007 19:28:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 16:07:05
Posty: 138
Lokalizacja: Gdynia
A czy przypadkiem listwy wtryskowe nie zaczeły głośniej pracować? Jak długo masz gaz (ile km) i kiedy ostatnio wymieniałeś filtry.

_________________
B2 '81, B2 '84, Astra '97, A4 '96 1.6 ADP, a teraz A4 1.8T ANB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2007 23:18:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Mialem podobny problem.
Gazownik zamontowal mi takie urzadzenie (Emulator sie to nazywa) za chyba 100zl i po problemie. Obroty trzyma jak nic.
Podobno winny jest temu mechaniczny wtrysk paliwa.
Mam coprawda silnik AAR, ale moze u was jest to samo.
Dla zainteresowanych tu jest strona producenta.
http://www.protecdigital.pl/produkty.html#6

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2007 00:10:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2006 18:58:04
Posty: 2
Lokalizacja: Wolbrom
Mialem ten sam problem przy silniku 2.0 3a (mechaniczny wtrysk wielopunktowy) u mnie przyczyna tego byly zużyte membrany w reduktorze. wymieniłem i jak ręką odjął
pozdrawiam

_________________
Audi górą!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2007 09:17:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Krzysio napisał(a):
Mialem podobny problem.
Gazownik zamontowal mi takie urzadzenie (Emulator sie to nazywa) za chyba 100zl i po problemie. Obroty trzyma jak nic.
Podobno winny jest temu mechaniczny wtrysk paliwa.
Mam coprawda silnik AAR, ale moze u was jest to samo.

Po co doradzacie, jak nie znacie budowy silnika AAH. Jaki mech. wtrysk :galy:
Zdzisiu, ty nie planuj, tylko najpierw jedz do gaziarza. Jak nic nie znajdzie, to mozna wtedy gdybac na forum. Pozdro :peace:

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2007 11:27:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2007 10:45:22
Posty: 21
Lokalizacja: Tychy
Witam
Miałem podobny problem w dwóch samochodach zagazowanych. Przyczyną było wdmuchiwane powietrze w dolot. Musiałem go tak skierować lub przesłonić że musiał sam wciągać powietrze. Może spróbuj jakoś prysłonic dolot i sprawdź efekt


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2007 21:24:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 16:07:05
Posty: 138
Lokalizacja: Gdynia
Drodzy Panowie jeżeli kolega jak sam twierdzi ma sekwencyjny wtrysk gazu to żadne emulatory czy podmuchy powietzra w dolot nie będą tu miały większego znaczenia.

_________________
B2 '81, B2 '84, Astra '97, A4 '96 1.6 ADP, a teraz A4 1.8T ANB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2007 01:20:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.wrz.2006 20:25:28
Posty: 119
Lokalizacja: Gdynia
Odświeżam temat Panowie :)
W piątek byłem u gazownika na przeglądzie i regulacji. Wymienił filtry, pod komputer podłączył, jeździliśmy tak z tym podłączonym komputerem, coś regulował. Faktycznie podregulował lepiej program, bo autko lepiej przyspiesza na wyższych obrotach (wcześniej na gazie nieco się mulił). Niestety jak gasł przy dojeździe do skrzyżowania tak gaśnie.

Pojeździłem w między czasie nieco na benzynie (przed wizytą u gazownika zrobiłem na benzynie 240km). Problem gaśnięcia przy dojeździe również występował chodź trochę rzadziej niż na gazie. W tej chwili po regulacji na gazie i na benzynie problem występuje tak samo, czyli do momentu rozgrzania silnika do optymalnej temperatury (wystarczy, że jest o kilka stopni niższa - gaśnie).

Wymieniłem filtr powietrza, dolot sprawdziłem w miarę dokładnie. VAG błędów nie wywala. Coś polecacie? :)

Czytałem na forum o silniczku krokowym i o grzebaniu w nim. Mi się szczerze nie uśmiecha ustawianie na stałe obrotów na 1100. Przecież to prowizorka. Przyczyna musi być gdzieś indziej.

_________________
---
Pozdrawiam
Zdzisiu


było: Audi 100 C4 2.8 Quattro Avant '94 Sekwencja
było: Audi A6 C4 2.8 Quattro Avant '96 Sekwencja
jest: szukam...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: