.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 14:09:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2007 14:51:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):


moj pomysl jest nastepujacy:

1. 011 > BS > postarac sie ustawic obroty na 1400 > obserwowac zmiane cisnienia i podac ja na forum > zobaczymy wtedy, czy osprzet dobrze chodzi;
2. wykasowac blad [choc bardzo nie lubie tego robic bez usuniecia usterki];
3. zrobic raz jeszcze probe dynamiczna 011 [ale tym razem TYLKO grupy 011 - bedzie wieksze sample ratio [ok. 2.6], czyli czestsze odczyty]. najlepiej byloby zrobic te probe na IV biegu, lecz do tego jest potrzebna autostrada / trasa szybkiego ruchu.
jednak na IIIce tez bedzie dobrze, pod warunkiem logowania tylko 011.
oczywiscie, wydarzenie to udokumentowac logiem i przedstawic go na forum.
4. sprawdzic, czy po probie dynamicznej pojawil sie blad.


takze drogi carlnova, masz zadanie domowe do wykonania ;)



Witam !!!

Meszrum, drogi przyjacielu !!!
Chciałeś się mnie pozbyć, czy co ? Masz dosyć pytań, które Ci zadaję i w ten sposób chciałeś rozwiązać problem (he,he...) :diabel:
Nie udało się - żyję :D
Zrobiłem logi wedle Twojego życzenia - 4200 rpm na IV biegu to w moim aucie - prędkość 200 km/h :!!: :!!: :!!:
Nie lada wyzwanie na naszych drogach - o mało co nie zakończyło się nieprzyjemnie - ponieważ ledwo wyhamowałem przed "suszareczką", którą rozstawili sobie w krzakach przemili panowie z naszego POLICE DEPARTMENT (he, he...)

Ale do rzeczy:

1. LOG 011 basic settings tym razem przy 1400 rpm. Trudno było utrzymać takie wartości, ponieważ ponad 1500 rpm, gdy przełączyły się kierownice turbiny wyskakiwał ERROR na VC. Ale zrobiłem i wrzucam pod Wasze krytyczne oko:

Obrazek

2. Błąd wykasowany i tutaj uwaga - nie było już 00575 (a bardzo dużo wczoraj jeździłem) tylko 00550 kąt początku wtrysku (standardzik jak wiecie w moim AFB)

3. LOGI DYNAMICZNE 011 na IV biegu, zrobiłem dwa na wszelki wypadek, bo w jednym przypadku zwątpiłem trochę wchodząc w delikatny zakręt po wewnętrznej z V=185 km/h. Ale chyba nie widać tego na logach...
Ewidentnie zaobserwowane przeładowanie ponad 2500 mbar już przy około 1800 rpm. Oto logi:

Obrazek

Obrazek

4. Mimo ewidentnych przeładowań przy próbie dynamicznej nie pojawił się błąd 00575, tylko standard 00550. Co Wy na to, panowie ?

Czekam na Wasze oceny i wskazówki :peace:

Na koniec jeszcze z uporem maniaka o artefaktach w VC (prośba o ocenę do Jozefa :D )
Ja to rozumiem tak:
Ewidentnie przy przyspieszaniu, kąt początku wtrysku ulega wyprzedzeniu, czyli jest 4...10* BTDC v.OT przed gmp, nie może być ATDC n.OT po gmp.
Spójrzcie na mój jeszcze raz wykonany przy okazji log 004 (VC 311.2), mimo prawie doskonałej korelacji między zadanym i rzeczywistym kątem VC wskazuje, że oba kąty (zadany i faktyczny) leżą po stronie ATDC, czyli na plusie juz za OT :!!: Co jest do jasnej anielki :?:
Dodam jeszcze, że log dynamiczny robiłem od około 1500 rpm na obrotomierzu, więc jak wtedy może być kąt ATDC ?
Wrzucam to pod Waszą rozwagę (jeżeli zbłądziłem - poprawcie :D )

LOG DYNAMICZNY 004 (VC311.2):

Obrazek

Na koniec podrzućcie panowie, jak najłatwiej wrzucić filmik do neta - zrobiłem dla Jozefa do oceny videostory z pracy mojej sztangi podczas logowania 011 w basic settings. Opowieść waży 30 MB, chociaż to tylko jedna minuta - będzie dostępna dla zainteresowanych.

Pozdrawiam :peace:

[+]

Meszrum, mój friendzie :!:
Jestem pod wrażeniem i wręcz nie mam słów, aby podziękować Ci za prezent :peace:
Zatkało mnie ze szczęścia...
Gdybym nie był żonaty - powiedziałbym Ci - I LOVE YOU (he, he...) :diabel:
Wyjaśnię od razu, że to tylko JOKE, żeby mnie zaraz nie zlinczowali...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 21.sty.2007 15:40:05 przez carlnova, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2007 15:35:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
carlnova napisał(a):
Na koniec jeszcze z uporem maniaka o artefaktach w VC (prośba o ocenę do Jozefa :D )
Ja to rozumiem tak:
Ewidentnie przy przyspieszaniu, kąt początku wtrysku ulega wyprzedzeniu, czyli jest 4...10* BTDC v.OT przed gmp, nie może być ATDC n.OT po gmp.
Spójrzcie na mój jeszcze raz wykonany przy okazji log 004 (VC 311.2), mimo prawie doskonałej korelacji między zadanym i rzeczywistym kątem VC wskazuje, że oba kąty (zadany i faktyczny) leżą po stronie ATDC, czyli na plusie juz za OT :!!: Co jest do jasnej anielki :?:
Dodam jeszcze, że log dynamiczny robiłem od około 1500 rpm na obrotomierzu, więc jak wtedy może być kąt ATDC ?


Patrząc na pozycję 4 w 004 widać że jest zgodność wymaganego i faktycznego kata wtrysku. Więc to musi być artefakt wynikający z momentu wpisania nagłówka do pliku. Dochodzę do wniosku, że do grupy 004 najlepszy jest vag-com 303 ;) Nie wiem dlaczego, ale miałem wrażenie że 311.2 stosuje konwencję +/-. Okazuje się że nie ;)

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Ostatnio edytowano 21.sty.2007 15:48:08 przez Jozef, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2007 15:35:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to chyba najbardziej hartkorowe logi, jakie widzialem :): ...

przeladowuje na samym dole. pelne doladowanie juz od 1600rpm...
u mnie jest dopiero od ok. 1900rpm.

na 004BS mam troszke mniejsze cisniena.
byc moze rzeczywiscie, jak zauwazyl Jozef, nalezaloby obejrzec turbine, co potwierdza takze agresywna proba ograniczenia cisnienia przez ecu [poz. 4].

w kazdym razie mamy 2 podejrzanych: turbina i program.
sprawdzic mozna jeszcze N75.
[stawiam na program].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2007 16:37:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Witam ponownie !!!

Nie mogę sobie poradzić z wrzutką tego videostory ze sztangą, więc wrzucę chociaż same jpegi "gruchy", śrub do jej regulacji oraz przy okazji mojej VP44.
Otóż, kolego Jozefie - nie zaobserwowałem nic niepokojącego w pracy sztangi podczas logowania grupy 011 w basic settings. Pracuje jednostajnie, miarowo, bez jakiegokolwiek przycinania w obie strony. Druga sprawa - jej śruby regulacyjne są "plombowane" farbą, nic nie wskazuje tutaj na jakąkolwiek ingerencję. Wrzucam jpegi do wglądu, mam nadzieję, że będzie to dobrze widać...
Przy okazji VP44 do wglądu, ponieważ intrygują mnie na niej żółte "plomby" - czy u Was też tak jest fabrycznie - czy wskazuje to na jakąś ingerencję zewnetrzną np. makaroniarzy już nie tylko w soft, ale w samo serce AFB ???
Prosze o ocenę:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam :peace:



[/list]

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2007 16:45:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
film wrzuc tutaj: http://rapidshare.com/
nie mam plomb na VP44.



[+]
prezent wart grzechu.
co prawda to 7gb... ale jaka radosc ;) .


[++]
naturalnie czekamy na film o gruszce i sztandze.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2007 17:53:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Dzisiaj jest mój happy day :597:

Oto, szanowne forum - rozwiązanie mojego problemu:
(specjalne podziękowania dla użytkownika o nicku jarejJM23)
Fachowcy z BOSCH Service już mi nie ściemnią, że nie ustawia się mechanicznie kąta początku wtrysku w AFB :D

Obrazek

Obrazek


Wyrazy szacunku dla Meszruma i Jozefa za "obstawanie przy swoim"...
Mieliście rację, panowie, teraz już nikt nie ma wątpliwości. :peace:

Link do filmiku z gruszką i sztangą w roli głównej:
(proszę o ocenę, czy jest OK)

http://rapidshare.com/files/12717275/S4023737.AVI

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2007 22:42:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):

to chyba najbardziej hartkorowe logi, jakie widzialem :): ...

przeladowuje na samym dole. pelne doladowanie juz od 1600rpm...
u mnie jest dopiero od ok. 1900rpm.



Hmmm... Powinienem być dumny, ale jakoś mnie to nie cieszy :D

meszrum napisał(a):

sprawdzic mozna jeszcze N75.



Jak sprawdzić ? Rozumiem, że tylko podmianka ? Ile N75 kosztuje w ASO ?

meszrum napisał(a):

stawiam na program



Powalczę najpierw z tym 550 i z firmą Bosch Service, przyjrzymy się temu jak kąty będą OK. Potem następny target: turbina i absorbuje mnie jeszcze - co cosa nostra grzebała przy mojej VP44 ?
Coraz bardziej skłaniam się jednak do powrotu do programu seryjnego w ECU - tylko skąd Ty wtedy weźmiesz materiał do badań (he, he...) ?
Miłej nocki...

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2007 22:54:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
sztanga porusza sie tak, jak w moim AFB. mniemam, ze jest to prawidlowy ruch.

napisze cos, czego prosilbym, zebys nie bral jako rade...
...lecz gdyby to bylo moje AFB, uczynilbym nastepujaco:
- poprawilbym VP44;
- podmienilbym N75 i zalogowal;
- kupilbym nowy lmm;
- wrocilbym do serii, zeby wyeliminowac przeladowania.

generalnie Twoj silnik i turbina jest bardzo ok.
to, co w chwili obecnej masz ze zle mierzacym lmm, bedzie sie rownac serii z dobrze mierzacym lmm [dynamika].
no i spalanie bedzie normalne...
i nie bedzie klopotu ze skrzynia...
;)


[+]
ale, tak jak prosilem, nie sugeruj sie tym.


[++]
N75 to koszt ok. 350pln.
niech Cie sila wyzsza broni przed zakupem bez sprawdzania - ja juz tak kiedys kupilem...
lmm mozesz brac spokojnie - mierzy jak stara skarpeta.


[+++]
wlasnie sie dowiedzialem, ze jeden z forumowiczow ktory mial podobny problem w AFB - ktore to mialem przyjemnosc diagnozowac [i postawic sluszna diagnoze :peace: ] zostalo uzdrowione powrotem do serii.
tip tez przy okazji odzyl.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2007 20:13:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):

wlasnie sie dowiedzialem, ze jeden z forumowiczow ktory mial podobny problem w AFB - ktore to mialem przyjemnosc diagnozowac [i postawic sluszna diagnoze :peace: ] zostalo uzdrowione powrotem do serii.
tip tez przy okazji odzyl.



Witaj, meszrumie :peace:

Dopiero wróciłem z Poznania...
Całą drogę myślałem o moim AFB.
Decyzja już została podjęta - powrót do serii i to natychmiastowy. Jak się uda to nawet jutro. Autko rano jedzie do panów serwisantów z BOSCHA na poprawienie kąta początku wtrysku i zdecydowane wyeliminowanie błędu 550, jeżeli tylko będą mieli oryginalny seryjny soft - zażyczę sobie przeprogramowania ECU... I tutaj rodzą się moje obawy - kto może wiedzieć, co Ci makaroniarze tam zdziałali ? Obawy wiążą się też z softem tiptronica. Boję się, że nabałagani się jeszcze więcej.
Ale decyzja jest nieodwołalna. Po ich jutrzejszym majsterkowaniu wrzucę logi i zobaczymy, czy coś się zmieniło. Oby na lepsze...
Jeżeli możesz, przyjacielu, podrzuć link do tamtego przypadku forumowicza z AFB, o którym wspominasz, chętnie sobie poczytam. :D
Jeżeli chodzi o lmm - sprawa nie podlega żadnej dyskusji - wymieniamy, ale za kilka dni, bo panowie z Boscha skutecznie wypatroszyli mój portfel w tym miesiącu.
Najwięcej oporów mam z zaworem sterowania turbiną N75, ponieważ nie mam żadnej możliwości podmianki na nowy, sprawny i zalogowania go na VC...
Nasze ASO nie jest takie liberalne pod tym względem.
Muszę więc go kupić, żeby zalogować - dlatego czekamy do wypłatki :D :D :D

Pozdrawiam :peace:

[+]

3,5 GB już jest moje, prezesie :diabel: jeszcze raz dzięki...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2007 20:36:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
drogi carlnova,
N75 jest na 90% dobry, gdyz w tych silnikach psuje sie niezwykle rzadko, poza tym uszkodzony powoduje notoryczne notluafy. mozesz go zostawic na koniec [choc pewnie i takiej potrzeby nie bedzie].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2007 20:59:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Szkoda że nie masz programu i interface bo w sumie wystarczy zmniejszyc mapy doladowani i pozostawic na normalnym a reszte niech bedzie taka jak jest bo koniki uciekna troche ale moze 10 max . Zwiekszy sie troche dymienie wtedy. Bawie się w takie coś sam i skoro wszystko jest dobrze zestrojone to nie ma prawa byc przepelnienia w stosie . Masz takie doladowanie jakby ten silnik byl wysterowany na ponad 200 konikow. Odejmij 0.2 bar i bedzie wszystko ok , no moze bedzie puszczac batorego podczas dobrego przyspieszania i zmiany biegow.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2007 21:19:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jack napisał(a):
Szkoda że nie masz programu i interface bo w sumie wystarczy zmniejszyc mapy doladowani i pozostawic na normalnym a reszte niech bedzie taka jak jest bo koniki uciekna troche ale moze 10 max . Zwiekszy sie troche dymienie wtedy. Bawie się w takie coś sam i skoro wszystko jest dobrze zestrojone to nie ma prawa byc przepelnienia w stosie . Masz takie doladowanie jakby ten silnik byl wysterowany na ponad 200 konikow. Odejmij 0.2 bar i bedzie wszystko ok , no moze bedzie puszczac batorego podczas dobrego przyspieszania i zmiany biegow.


Jack, napisz trochę więcej o tym zmniejszaniu map doładowań.
Rozumiem, że ten interface i program są jakieś specjalne :?:

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2007 21:34:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Jack napisał(a):
Szkoda że nie masz programu i interface bo w sumie wystarczy zmniejszyc mapy doladowani i pozostawic na normalnym a reszte niech bedzie taka jak jest bo koniki uciekna troche ale moze 10 max . Zwiekszy sie troche dymienie wtedy. Bawie się w takie coś sam i skoro wszystko jest dobrze zestrojone to nie ma prawa byc przepelnienia w stosie . Masz takie doladowanie jakby ten silnik byl wysterowany na ponad 200 konikow. Odejmij 0.2 bar i bedzie wszystko ok , no moze bedzie puszczac batorego podczas dobrego przyspieszania i zmiany biegow.


Jack, to doladowanie, poza overboostem w okolicach 1900-2500, jest zupelnie normalne. ta mapa jest skopana [pewnie gotowiec wrzucany do wszystkich 2.5TDI].

carlnova, odpusc temat map na razie...
...przyjdzie czas ;) .
najpierw wyprowadz AFB na prosta.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 22.sty.2007 23:44:41 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2007 22:48:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
meszrum napisał(a):
Jack, to doladowanie poza overboostem w okolicach 1900-2500 jest zupelnie normalne. ta mapa jest skopana [pewnie gotowiec wrzucany do wszystkich 2.5TDI].

carlnova, odpusc temat map na razie...
...przyjdzie czas ;) .
najpierw wyprowadz AFB na prosta.


Dokładnie - mapa doładowania jest widoczna w pozycji 2 a nie 3 i to chyba jest seria. Przeładowanie, wszystko na to wskazuje, to skutek podlania paliwem.

@carlnova - te kierownice chodzą, na tyle na ile widać na filmie, prawidłowo. Więc, tak jak sugerował meszrum, odpuść temat zaworka przynajmniej do czasy powrotu do ori softu.

@Jack - ON bez powietrza może zrobić dziurki w tłokach ;)

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 11:28:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Dziurke zrobi uboga mieszanka a zbyt duzo ON zostawi z tylu batorego ;)
Z tym softem to jest tak ze wgrywaja gotowca a faktycznie powinno sie zmieniac mapy w kilklu pozycjach. Wiadomo ze kazdy silnik jest inny tak samo jak stopien jego zuzycia. Wgrac soft to pol biedy ale zrobic to tak zeby tiptronick chodzil poprawnie i korbowod nie wyszedl bokiem to juz troche wiecej filozofii. Najlepiej zmieniac te parametry podczas jazdy odpowiednim oprogramowaniem , no chyba ze ktos ma hamownie to wtedy jest super. Masz implanta w ECU to mozesz sam sie bawic , wystarczy tylko oprogramowanie i interface ale to temat taboo bo fimy zajmujace sie tym nie chca na temat oprogramowania rozmawiac ale wystarczy wpisać w emmule i sciagnac samemu. Szkoda zabierac mocy z silnika, zobaczysz jaka bedzie roznica w jezdzie zwlaszcza latem. Alternatywa to hardcore/softcore przelacznik i wiele osob takie cos ma w swoich autach. Mozecie mi wierzyc to nie jest nic strasznego bawic sie w zmiane parametrow mocy silnika , wystarczy troche checi i logicznego myslenia oraz testow najlepiej na wlasnym silniku.Napisz czy cos sie zmieni ale mysle ze przyczyna tkwi gdzie indziej zwrciliscie uwage ze tam gdzie jest przeladowanie powyzej 2250 to wspolczynnik wypelniania impulsow n75 jest zbyt niski , praktycznie aby Ecu wysterowala odpowiednio turbine to powinno byc 45-95 . Reszta jest juz chyba jasna. Pozdrawiam

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Ostatnio edytowano 23.sty.2007 11:40:51 przez Jack, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 11:36:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Jack napisał(a):
Dziurke zrobi uboga mieszanka a zbyt duzo ON zostawi z tylu batorego ;)


Tak jest w otto ;) W dieslu to właśnie dymek podnosi temperaturę ;)

Jack napisał(a):
wystarczy tylko oprogramowanie i interface ale to temat taboo bo fimy zajmujace sie tym nie chca na temat oprogramowania rozmawiac ale wystarczy wpisać w emmule i sciagnac samemu.


To znaczy, znalazłeś na emulu damosy :?:

Podrawiam

PS. Dyskusja nieco off-topic ;)

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 11:44:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Widze ze nie zdazylem dopisac a juz jest nastepne pytanko. Wiec tak
Jozef masz calkowicie racje dlatego do aut chipowanych powinno zakladac sie dodatkowa chlodnice oleju i zmieniac wtryski a nie tylko sam soft(mam tak w swoim). Co do oprogramowania to mam pelne programy :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 14:53:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 17:31:05
Posty: 119
Lokalizacja: Bełchatów
witam carlnova

meszrum pisal o moim przypadku w ktorym przy mocnym wcisnieciu gazu turbina przeladowywala i wpadala w tryb awaryjny


Tu wielkie podziekowania dla meszruma za poswiecenie swojego cennego czasu na diagnostyke mojego motorka oraz za uzyczenie do podmiany swojego N75 i jak najbardziej trafna diagnoze czipa ktora wykluczyli bardzo znani fachowcy w dziedzinie Tdi.

Program do serii przywrocil mi oddzial mastersa w Katowicach po wgraniu oryginalnego programu turbina zaczela pracowac prawie normalnie pisze prawie dlatego ze cos musial sporo ten wirus namieszac bo z kazdym nastepnym przejazdem z max wcisnietym pedalem przeladowanie bylo mniejsze po zmianie progsa wynosilo 2200 i co pomiar i max to coraz mniej az zakonczylismy na 2160 z wirusem przepompowywala 2600.

Wrazenia po zmianie programu to takie ze na mocy raczej nie odczulem jakiejs znaczacej straty ale skrzynia zaczela znacznie lepiej pracowac mianowicie jak to powiedziala dzisiaj moja druga polowa ze lepiej sie zbiera na 1 i 2, przedtem przy np przyspieszaniu pod gorke nie zmienial biegow przez dluzszy czas w miare jak obroty rosly potrafil dwujke przeciagnac do 60 i dopiero zmienial na 3 a teraz robi to bardzo plynnie.

Moim zdaniem sa to bardzo wrazliwe silniki i nie warto psuc ich programami tym bardziej ze jednak malo kto potrafi je naprawiac i koszty sa niewspolmierne do korzysci z wirusa

pozdrawiam
waldi

_________________
W210 Avantgarde


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 16:43:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
waldimas napisał(a):
Tu wielkie podziekowania dla meszruma za poswiecenie swojego cennego czasu na diagnostyke mojego motorka oraz za uzyczenie do podmiany swojego N75 i jak najbardziej trafna diagnoze czipa ktora wykluczyli bardzo znani fachowcy w dziedzinie Tdi.


:oops:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 16:45:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
waldimas napisał(a):
Wrazenia po zmianie programu to takie ze na mocy raczej nie odczulem jakiejs znaczacej straty ale skrzynia zaczela znacznie lepiej pracowac mianowicie jak to powiedziala dzisiaj moja druga polowa ze lepiej sie zbiera na 1 i 2, przedtem przy np przyspieszaniu pod gorke nie zmienial biegow przez dluzszy czas w miare jak obroty rosly potrafil dwujke przeciagnac do 60 i dopiero zmienial na 3 a teraz robi to bardzo plynnie.

Moim zdaniem sa to bardzo wrazliwe silniki i nie warto psuc ich programami tym bardziej ze jednak malo kto potrafi je naprawiac i koszty sa niewspolmierne do korzysci z wirusa

pozdrawiam
waldi


Witaj, Waldi !!!
Dziękuję za podzielenie się cennymi wskazówkami - dotyczącymi, jak widzę - identycznego zagadnienia. U mnie objawy na tiptronicu są tożsame, zwłaszcza na nierozgrzanym silniku tip niesamowicie przeciąga - jak u Ciebie - silnik wyje, a ASB wrzuca mi trójkę przy około 60 km/h. Mnie osobiście bardzo to irytuje, bo zazwyczaj ludzie rozglądają się od razu za jakąś blondynką za kółkiem, albo trzęsącym się dziadkiem, nie mogącym dosięgnąć do wajchy (he, he...)
Gdybyś mógł waldi, opisz trochę bliżej samą procedurę zmiany softu na seryjny - bardzo mnie to interesuje i jednocześnie napełnia obawami.
Chodzi mi właśnie o wszystkie skutki uboczne, jak na przykład o to powolne (nie od razu) ustępowanie przeładowań. Czy nie było innych objawów ?

Pozdrawiam serdecznie :peace:

[+]

właśnie odebrałem telefon - śmigam po autko...
...ciekawe co wymyślą :?: :D

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: