.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 12:52:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [All] Leakdown test
PostNapisane: 23.sty.2007 20:58:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Czyli inaczej test utraty cisnienia.

Ktoś zna warsztat który ma do tego sprzęt i może robił to u siebie?

Wymaga specjalnego przyrządu np:

Obrazek

jestem ciekaw czy ktoś natrafił na coś takiego u nas

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [All] Leakdown test
PostNapisane: 23.sty.2007 22:03:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
maciu napisał(a):
Czyli inaczej test utraty cisnienia.

Ktoś zna warsztat który ma do tego sprzęt i może robił to u siebie?

Wymaga specjalnego przyrządu np:



jestem ciekaw czy ktoś natrafił na coś takiego u nas

Ale w czym? W listwie paliwowej benzyniaka? Do tego wystarczy zwykły manometr i zegarek odliczający 10 minut.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 22:36:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
napisze że chodzi o pomiar szczelności głowicy (uszczelka) , zaworów,
pierścieni i ocenę stopnia zużycia ogólnego zanim ktoś wpadnie
na pomysł że to może do ciśnienia w oponach

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 22:40:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
maciu, nie denerwuj się :) Z tego co wiem, to wszyscy robią zwykły test, czyli zaślepiają co idzie i zwykły manometr w dolot...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 23:10:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
no teraz to sie zdenerwuje.... :D

to się wkręca w miejsce świecy jak normalny test ciśnienia
z tą róznicą że nie kręci się silnikiem tylko testowany
cylinder ustawia w TDC aby wszystkie zawory były pozamykane
i wtedy puszcza cisnienie tym przyrządem i po pierwsze mierzy
ile ciśnienia nabitego ucieka a po drugie słucha/patrzy
gdzie to idzie...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 23:17:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
A to nie dawno ktoś pisał na forum, że mechanik sprawdzał mu w ten sposób szczelność cylindra, a z kolei ktoś inny znowu zbluzgał tą osobę żeby zmieniła mechanika. :)

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 23:22:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
jezeli robił to bez manometrów to tylko mogl wypatrzec
gdzie ucieka... czy zaworami czy pierścieniami czy przez uszczelke
do wody....

nie wydaje sie byc glupim pomyslem ale za oceanem tez nie jest
powszechną sprawą bo dodatkowo trzeba miec ten specjalny
przyrządzik...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 23:34:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
nikt nie mówi że jest głupia, ale wykonując próbę olejową sprawa jest bardziej oczywista :peace: Co do metody podanej przez maciu to przydałby się chyba jeszcze do tego stetoskop, bo tak na słuch to za dużo sie dowiedzieć nie da.

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 23:48:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
po zapodaniu ciśnienia masz słuchać: w dolocie, w kolektorze
wydechowym lub rurze na samym końcu, odpowietrzeniu skrzyni bądź
wlewie oleju, szukać bąbelków w zbiorniczku wyrównawczym...

ale ważne jest też to co ten przyrząd pokazuje - procent powietrza jakie nam ucieka z układu

a o tym że to głupia metoda to chyba pisał ten co mu kazał mechanika zmienić...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 23:49:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
ładujesz w trójnik manometr, nabijasz kilka barów (zal. jaki masz kompresor) i sprawdzasz spadek ciśnienia w osi czasu tyle... dowiesz się czy ucieka tędy czy tędy ew. łączysz to z próbą olejową to powie cusik wiecej o pierścieniach.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: