.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 16:55:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4] jak odkręcic sruby zacisku? wymiana tarcz
PostNapisane: 25.sty.2007 18:06:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2005 12:57:50
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa
witam serdecznie. chciałem wymienic tarcze hamulcowe. sam zacisk zdjęcłem jak zawsze. ale za chiny niemoge ruszyc srub od tej ramki do której zacisk sie mocuje.

dodam ze mam zaciski Girling.

czym to ruszyc, wd40 niedziała, próbowałe oczkowym, płaskim, kluczem do kół chyba wszystkim.......jak to ruszyc?

_________________
niema to jak wypas furka !!! AUDI rządzi

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=23870

B4 ABT 2.0 +LPG 91r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 19:44:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Podchodząc do prawego zacisku przedniego skręć kołami w lewo, następnie załóż klucz oczkowy zaprzyj się nogami :diabel: i ciągnij (z dołu do góry). Musi pójść. Możesz spryskać WD ile się da i próbuj. Możę postukaj troche młotkiem w łeb śruby tylko tak aby jej nie uszkodzić. Albo się odkręci albo się urwie :peace: . Innej rady nie ma chyba że ktoś ma lepszy pomysł. Tylko podstaw coś pod samochód żeby Ci nie spadł z lewarka bo widziałem ostatnio sąsiada jak walczył ze swoim autem: podniósł go lewarkiem takim na jednej nóżce i się położył pod samochód i coś majstrował. Aż mi ciarki po plecach przeszły jak to zobaczyłem. Z lewym zaciskiem robisz to samo co w przypadku prawego tylko tam trzeba młoteczka konkretnego użyć bo będzie się odkręcać w drugą stronę (z góry do dołu). Jeżeli chodzi o tył to tylko pan mietek (młotek) i heja. :peace:

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 20:29:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Tylko dobrym oczkowym.
Jak nie pójdzie siłą reczna użyj młota :D .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 23:37:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2007 00:27:09
Posty: 2
Lokalizacja: Sochaczew
Śruby masz za pewne z klejem. I stąd takie problemy! jak dasz rade to podgrzej miejsce gdzie wkręcona jest śruba w ramce i to powinno Ci znacznie ułatwic odkręcenie. A jak nie dasz rady to jedź z tym do warsztatu bo jak ukręcisz śrube to będziesz musiał wymienić całą ramke.

_________________
80 B4 2.0E ABK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2007 00:24:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Tak jak uki napisal. Potem tylko zacisk hamulcowy dzwigasz do gory i wyciagasz klocki. Ja podpatrzylem kiedys jak robi to mechanik i od dawna sam wymieniam tarcze i klocki hamulcowe. Jutro wrzuce skan zacisku Girling co i jak. Sruby sa zapieczone od temperatury i dlatego trzeba postukac mocno mlotkiem :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2007 07:31:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Zwierz napisał(a):
Śruby masz za pewne z klejem. I stąd takie problemy! jak dasz rade to podgrzej miejsce gdzie wkręcona jest śruba w ramce i to powinno Ci znacznie ułatwic odkręcenie. A jak nie dasz rady to jedź z tym do warsztatu bo jak ukręcisz śrube to będziesz musiał wymienić całą ramke.


po co całą ramke :?: ramka jest przykręcona do piasty. Jeżeli ukręcisz śruby to ramka Ci bezproblemowo odchodzi i w takim przypadku rozwiercasz tą urwaną śrubę w piaście - dobry jest wtedy dostęp. Przez ramkę śruba przechodzi przelotowo (tak mi się wydaje), a jeżeli nie to masz jeszcze prostszą sprawę bo wkręcasz ją w imadło i wtedy to już wogóle masz komfort przy "wykręcaniu" urwanej śruby :peace:

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2007 09:50:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
uki napisał(a):
Zwierz napisał(a):
Śruby masz za pewne z klejem. I stąd takie problemy! jak dasz rade to podgrzej miejsce gdzie wkręcona jest śruba w ramce i to powinno Ci znacznie ułatwic odkręcenie. A jak nie dasz rady to jedź z tym do warsztatu bo jak ukręcisz śrube to będziesz musiał wymienić całą ramke.


po co całą ramke :?: ramka jest przykręcona do piasty. Jeżeli ukręcisz śruby to ramka Ci bezproblemowo odchodzi i w takim przypadku rozwiercasz tą urwaną śrubę w piaście - dobry jest wtedy dostęp. Przez ramkę śruba przechodzi przelotowo (tak mi się wydaje), a jeżeli nie to masz jeszcze prostszą sprawę bo wkręcasz ją w imadło i wtedy to już wogóle masz komfort przy "wykręcaniu" urwanej śruby :peace:


Lubisz sobie roboty robić :?: :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2007 12:06:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Jak nie idzie sruby odkrecic, to uzywam palnika ( w miare mozliwosci). Jesli umiejetnie sie rozgrzeje to zadna sie nie oprze :diabel:

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2007 17:17:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
ADAM 12 napisał(a):
Lubisz sobie roboty robić :?: :/


w mojej wypowiedzi chodziło mi o to że po urwaniu śruby nie trzeba wyrzucać ramki :peace: , a jeżeli chodzi o odkręcenie zapieczonej śruby to się zgodze z kolegami że można ją podgrzać i powinno wtedy pomóc.

opperator napisał(a):
Jesli umiejetnie sie rozgrzeje to zadna sie nie oprze :diabel:

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2007 19:34:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2005 12:57:50
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa
oddam chyba do mechaniora, bo sam niemam palnika a próbowałem rozmaitymi kluczami, do kół, oczkowym, płaskim, nasadowym...... kluczami z rurka i tylko klucze sie gieły, młotkiem, WD40, i lipa........

_________________
niema to jak wypas furka !!! AUDI rządzi

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=23870

B4 ABT 2.0 +LPG 91r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 00:02:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Obrazek

Zacisk po odkreceniu wypychasz do wnetrza nadkola ruszajac nim gora dol. Potem niech swobodnie wisi na przewodzie hamulcowym. Oczysc dokladnie wnetrze zacisku i metalowego elementu ktory odprowadza cieplo i chroni przed pylem tloczek. Wyciagasz klocki i potem tarcze. tarcze trzymaja tylko sruby po zalozeniu kola.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 15:50:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Miałem podobny problem w C3. "Ramka" nie pozwalała na zdjęcie tylnej tarczy hamulcowej. Śruby były na klucz "inbus". Jedna się odkręciła, druga nie. Ściąłem łeb śruby "flexem" i zsunąłem ramkę. Nie wiem, czy gdyby trzeba było ściąć obydwie śruby, ramka by się "zdjęła"? Po wyjęciu tarczy hamulcowej był dostęp, więc zapieczoną śrubę przewierciłem i usunąłem.
Pozdrowienia.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 11:09:43 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
A czym zdjąć zapieczoną na piaście tarczę hamulcową? Tylne tarcze z tego co widziałem to siedzą mocno jak cholera.... :/

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 11:15:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Maridk napisał(a):
A czym zdjąć zapieczoną na piaście tarczę hamulcową? Tylne tarcze z tego co widziałem to siedzą mocno jak cholera.... :/

deska i mlotek

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 15:59:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2005 12:57:50
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa
jedyny sposób to włąsnie albo scinac, i rozwiercac.....albo palnik i próbowac....


a poniewaz niemam ochoty sie w to bawic, oddam do wrsztatu....zbyt czasochłonne, i brak niektórych narzedzi....

_________________
niema to jak wypas furka !!! AUDI rządzi

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=23870

B4 ABT 2.0 +LPG 91r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 17:15:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
może nie wiele to da, ale możesz też psiuknąc dla zasady WD 40 na łączeniu piasty z tarczą przez wszelkie otwory :)

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 18:52:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
można spróbować odkręcić przecinakiem i młotkiem albo lewostronną gwintowaną tuleją - takie specjalistyczne narzędzie odwrotność wykrętaka jak narzynka lewostronna w tulei. tak np odkręcam śruby kół gdy mają uszkodzony łeb albo zabezpieczenia antykradzieżowe kół gdy nie ma klient klucza do nich

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: