.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 16:50:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.0+LPG] - wolno schodzące obroty
PostNapisane: 25.sty.2007 23:42:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:15:02
Posty: 5
Witam!
Mam mały problem w Audi. Silnik przy niskiej temperaturze zewnętrznej zapala na obrotach ok 1800-2000 obr/min. Dojezdzam codziennie ok 4 km do pracy po mieście. Po dojechaniu do miejsca docelowego obroty sa praktycznie takie same. Po zgaszeniu silnika i odczekaniu powiedzmy 1h-2h i odpaleniu silnika obroty spadają do 1400-1500 obr min. a gdy jest cieplej na zewnatrz nawet do 1000 obr/min. Z kolei kiedy sporo jezdże powiedzmy po mieście(jazda-postój, jazda-postój) silnik rozgrzewa się szybko i spada do 800 obr/min. Jazda natomiast z większą prędkością na dłuższej trasie powoduje wzrost obrotów. Wymieniane przewody Wn, kopułka, palec, świece, pouszczelniane przewody doprowadzjące powietrze(zasysał troche "lewusa"). Mechanik wymienił silnik krokowy(poskutkowało tym że silnik startuje z 1500 obr/min zamiast z 1800 obr/min-reszta się nie zmieniła). Pdłaczenie do KTS-a Boscha nie powiodło sie. Komputer nie może skomunikowac się ze sterownikiem. Dodam jeszcze tylko że nie prawidłowo działa wskaźnik temp. na desce(tak twierdzi mechanik). Przy załączaniu wentylatora chłodnicy wskazówka raptem wchodzi na 50 st. Spalanie gazu przez ten problem 15l/100. Przy tym silniku to chyba troche za dużo, aczkolwiek kupiłem go z taką wadą więc trudno mi określić ile powinien spalać. Prośba o jakies sugestie. Mechanik twierdzi, że czujnik temp jest ok i całą wine widzi w silniku krokowym wolnych obrotów. Ale zamontowane dwa różne (jeden chyba nawet nie z audi) a problem się nie zmienił. Help!

GroobaS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2007 12:46:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Skoro masz tak na gazie to wina silniczka krokowego na wezu od gazu do mixera i zlego ustawienia wolnych obrotow na parowniku.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2007 21:10:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:15:02
Posty: 5
Mieszanka nie ma znaczenia.
Auto zachowuje sie tak samo na benzynie jak i na gazie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2007 22:47:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Witam! Proponuję sprawdzić jak będzie się zachowywać auto po zrobieniu resetu kompa benzynowego. Zdejmij klemę i odczekaj ok.30 min. Następnie odpal na zimnym silniku i sprawdz co się będzie działo, jeśli sytuacja się poprawi to znaczy, że przyczyną jest źle skonfigurowana instalacja gazowa co skutkuje łapaniem błędów przez komp benzynowy. Miałem tak kiedyś w swojej audiczce. Po resecie przez kilka dni było dobrze a potem znów wariował.
Co do spalania 15l/100 to wcale nie jest dużo na samochód o takiej masie. W B4 z 2 litrowym silnikiem spalanie latem mam na poziomie 12-13 w trybie miejskim. Podaj jaki to silnik (oznaczenie) oraz jaką masz instalację gazową.

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 10:38:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:15:02
Posty: 5
Oznaczenie silnika to AAD
A jeśli chodzi o instalację gazową to jest to instalacja starej generacji bez komputera, ale z taką instalacją auto kupiłem. Gdy byłem u gazownika na wymianie reduktora nie mógł sie nadziwić jak do takiego auta ktoś "zapakował" instalacje bez kompa.No ale niestety taka właśnie jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 12:35:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
No to ładnie ktoś poleciał po kosztach :diabel: A sprawdzałeś, czy chociaż jest emulator sondy lambda? Na twoim miejscu zainwestował bym te 300-400 zeta w komp gazowy i skończą się problemy z gazem. Proponuję Landi Renzo bo z tego co słyszałem to ma spore możliwości zestrojenia lub Bingo.
Zrób jeszcze próbę z resetem kompa benzyny i sprawdź co się dzieje z obrotami po tym zabiegu.

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 19:46:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:15:02
Posty: 5
Reset zrobiłem tzn. zdjąłem klemę na ok 3 godz.
Żadnych zmian.
Co do gazu zastanawiam się nad kompem chociaż nie sadze że akurat ten mankament jest z brakiem kompa gazowego związany, bo tak jak mówiłem na benzynie jest to samo.
Dzisiaj znowu odpaliłem autko na mrozie otworzyłem maske i próbowałem zdjąc przewód z czujników temp bo to mi tez zasugerował mechanik. Po złapaniu powietrza z zewnątrz obvroty podskoczyły momentalnie. Samochód pochodził może jakieś 10 min. czyli zdażył się troche zagrzać ale obroty nie spadły czyli standardowo 1800obr/min. Niestety nie udało mi się zdjąć przewodu z czujnika(strasznie mocno się trzymały-nie chciał bym czegoś urwać). Zgasiłem auto po czym po ok. godzinie odpaliłem ponownie bo musiałem gdzies jechać. Po odpaleniu miałem stabilne obroty 1000 obr/min. Dziwne to wszystko :(:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 20:17:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2007 18:48:59
Posty: 25
Lokalizacja: SZCZECIN
witam... ja miałem kiedys audiczke 1.8 z gazownią i też mialem takie objawy... wymienilem silniczek krokowy a inaczej zawór dodatkowego powietrza i skończyły sie problemy z zostawaniem na obrotach lub z powolnym schodzeniem z obrotów...
ja kupiłem uzywke na szrocie i smigałem do konca uzytkowania... rok temu dałem za to 80 zł...
jest sposób zeby to sprawdzic - zatkaj jakims korkiem wlot lub wylot powietrza z silniczka krokowego(zeby nie przepuszczało powietrza) załoz węże, odpal i wtedy zobaczysz czy cos sie zmienilo... ( na zimnym silniku bedzie Ci chodzil nierowno ale na cieplym powinno byc oki ). jak bedzie chodzil dobrze to juz wiesz!!!
przynajmniej ja tak kombinowalem i doszedlem do tego za krokowy do wymiany... pozdrawiam

_________________
obecnie:
szukam A4 TDI
było:
Audi100 C4 Avant 2.5 TDI (AAT) '94
audi100 C4 2.3 '91
audi 80 B3 1.8 '90


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 20:34:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:15:02
Posty: 5
Tyle tylko że zakładałem już inny(znaczy mechanik zakładał) silnik krokowy -oczywiście nie nowy - i jedyną zmianą było to że zamiast z 1800 obr/min. startował z 1500 obr/min. natomiast tempo zejścia obrótów było identyczne. Bardzo byłoby dziwne gdybym akurat trafił dwa walnięte silniki krokowe w ten sam sposób-chociaż... kto wie.
Główny ból jest w tym że komp nie chce skomunikować się z samochodem i nie mozna obejrzeć listy błedów. A może mi ktoś wytłumaczyć co to jest ten VAG(hasło które zauważyłem się na forach), bo ja próbowałem się podłaczyć do KTS-a Boscha.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 84 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: