.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 13:47:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 11:16:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jozef napisał(a):

Punkt 4 bym zmodyfikował. Po wyeliminowaniu N75 winnego szukał bym w siłowniku. Prawdopodobnie sprężyna jest za słaba. Albo trzeba wydłużyć sztange. Sam tego nie rób bo będzie bieda ;)

Pozdrawiam


W niedługim czasie (jak tylko pogoda pozwoli) zrobimy logi dynamiczne na podmienionym,100 % sprawnym N75. Pozwoli to - albo wyeliminować jego błędną pracę i szukać dalej w siłowniku, albo potwierdzić jego bezsporną winę. Bardzo proszę o przyjrzenie się wtedy poprawionym logom (Meszrum, Jozef - wszyscy bracia).
Postaram się do oceny mieć także już zamontowany nowy lmm z ASO.
Myślę, że będzie to początek przyszłego tygodnia...
Co do wydłużenia sztangi - mogę Cię uspokoić - wiele rzeczy potrafię sam zrobić w swoim aucie, ale nie dotknę się do spraw, które mnie przerastają .
Wychodzę jednak z założenia, że dobrze jest posiadać przynajmniej podstawową wiedzę w interesującym zakresie. Stąd moje pytania...

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 12:14:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 17:31:05
Posty: 119
Lokalizacja: Bełchatów
pamieci sa juz na podstawkach i wg mnie podstawki sa wlutowane w plytke a kostki pamieci sa tylko wcisniete, wiec ze zmiana programu na serie bedzie to 10-15 minut roboty a i koszty malenkie

Pozatym robota profesjonalna a nie tak jak u mnie kosci byly po prostu wlutowane bez podstawek (teraz juz sa takie same jak Twoje)

_________________
W210 Avantgarde


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 12:45:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2006 11:45:59
Posty: 216
Lokalizacja: Bracknell
Mozesz bez problemu wyciagnac te co masz i wsadzic te z seryjnym softem. Mozesz takze zdobyc seryjny soft i po prostu przeprogramowac sobie te co masz chyba ze ktos nieudacznie wsadzil OTP (ale po co podstawki).
Co do damosow to sa takie tajemnicze pliki ktore sa baaardzo poszukiwane przez tych ktorzy wiedza do czego je wykorzystac ;) .

_________________
A6 C5 AFN 2000 + turbo AWX +0.216 -> 155PS/330Nm + felgi RS6 19'' + Pioneer AVIC D3 + iPod Mini + Bluetooth...

Chiptuning i diagnostyka VAG, Opel, BMW. Naprawa sterownikow airbag, licznikow, laptopow i innych urzadzen elektronicznych (TV itp.)

mob. 07746172658


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 13:51:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
waldimas napisał(a):
pamieci sa juz na podstawkach i wg mnie podstawki sa wlutowane w plytke a kostki pamieci sa tylko wcisniete, wiec ze zmiana programu na serie bedzie to 10-15 minut roboty a i koszty malenkie

Pozatym robota profesjonalna a nie tak jak u mnie kosci byly po prostu wlutowane bez podstawek (teraz juz sa takie same jak Twoje)


Bardzo mnie cieszy, to co piszesz, waldi, wpłynęło to bezpośrednio na moją decyzję...
A więc...
Punkt 1 przed punktem 2 (wg Meszruma i Wojtka z Mastersa).
Zrobię dokładnie tak jak u Ciebie, wyciągnę te kości, włożę nowe z seryjnym softem - doprowadzę mój AFB do porządku i wtedy dopiero pomyślę o ewentualnym nowym tuningowym sofcie na tych epromach...
Tylko wtedy, gdy odczuję znaczący spadek mocy :diabel:
Bo może pozostanę przy zdrowej serii - któż to wie :?: :D

etronic napisał(a):
Mozesz bez problemu wyciagnac te co masz i wsadzic te z seryjnym softem. Mozesz takze zdobyc seryjny soft i po prostu przeprogramowac sobie te co masz chyba ze ktos nieudacznie wsadzil OTP (ale po co podstawki).


Serdeczne dzięki za pomoc i wsparcie, etronic :D

carlnova napisał(a):

Znalazłem w necie namiary na oddział Master's Tuning w Poznaniu (do nich mam najbliżej):

Firma GEKOCARS
ul. Główna 23 POZNAŃ
tel. 061 8780197
kom. 509 856100



Proszę jeszcze raz o wypowiedzi na temat tej firmy, czy śmiało można powierzyć im autko, jeżeli chodzi o chip tuning :?:
Czy ktoś z Was korzystał już z ich usług ?

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 14:07:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie znam tego oddziału - znam tylko szyld ;)
uważam, że śmiało możesz przedzwonić do Marka Staszewskiego [prawdziwy Master/s] bądź do Wojtka [Master/s Katowice] i zapytać, czy Poznań zrobi to dobrze.

...zawsze można wysłać Wojtkowi chore kości, a on odeśle zdrowe...
Waldi ma rację - wszystko przygotowane na serię - wręcz na nią czeka.
jestem ciekawy, czy po powrocie do serii będziesz się, choćby, zastanawiać nad modyfikacją...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 14:11:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Jozef napisał(a):
Po wyeliminowaniu N75 winnego szukał bym w siłowniku. Prawdopodobnie sprężyna jest za słaba. Albo trzeba wydłużyć sztange. Sam tego nie rób bo będzie bieda ;)


Jozef pytanko do Ciebie w sprawie sztangi.

Powiedz do jakiej biedy prowadzić może manipulowanie przy niej.
Jak myślę w moim przypadku , grzebane było w tamtej okolicy. :zly: :galy:

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 15:25:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
nie znam tego oddziału - znam tylko szyld ;)
uważam, że śmiało możesz przedzwonić do Marka Staszewskiego [prawdziwy Master/s] bądź do Wojtka [Master/s Katowice] i zapytać, czy Poznań zrobi to dobrze.

...zawsze można wysłać Wojtkowi chore kości, a on odeśle zdrowe...
Waldi ma rację - wszystko przygotowane na serię - wręcz na nią czeka.
jestem ciekawy, czy po powrocie do serii będziesz się, choćby, zastanawiać nad modyfikacją...


Mesz, przyjacielu :peace:

Właśnie jestem po rozmowie telefonicznej z ikoną TDI południowej Polski, samym Aligatorem. Dogadaliśmy szczegóły, jutro wysyłam Wojtkowi ECU z mojego AFB - wrzuci mi kości z seryjnym programem i odeśle na mój adres.
Cena - rewelacyjna :!!:
...że też ja wcześniej na to nie wpadłem... przecież to takie proste :D
Mi jednak trzeba, jak "krowie na rowie" łopatą do tej pustej makówki :diabel:
Mój seryjny soft dedykuję Tobie, mój nauczycielu... :peace:

[+]
hej, mój ECU jest już spakowany i jutro skoro świt śmiga do Mastersa.
Jakoś mi tak smutno...
Eeehhh...Nostalgia za utraconymi konikami :cry2:

meszrum napisał(a):

jestem ciekawy, czy po powrocie do serii będziesz się, choćby, zastanawiać nad modyfikacją...



Ja też jestem bardzo ciekawy jak zakończy się moja "przygoda" z super profesjonalnym chip tuningiem rodem ze słonecznej Italii.
Furtkę zostawiłem sobie otwartą - po uzdrowieniu AFB, Aligator może zająć się indywidualnie moją modyfikacją, ale czy do tego wrócę ?
Zastanawiam się, czy zaobserwuję duży spadek mocy, i dopada mnie tęsknota za "rajem utraconym". Mimo, że były krytyczne przeładowania - auto tak przyjemnie (jak Ty to określiłeś) odjeżdzało spod pupy :peace:
Nie wiem, czy jest to możliwe, ale poprosiłem Aligatora, żeby, zanim wyjmie włoską "misterną" robotę - chociaz w przybliżeniu określił - ile to auto mogło mieć horsików. Tak z czystej ciekawości.
Bez sprawdzania na hamowni jest to chyba raczej niemożliwe, ale...

ECU wysłany do Mastersa, a moje autko stoi sobie w garażu, takie biedne - bez serca... Eeeehhh :/

W najbliższych dniach znowu zawrócę Wam głowę, bo moje cudownie uzdrowione ECU już wraca od Aligatora. Program został zmieniony na oryginalny soft D60 - dokładnie taki jaki powinien być w moim aucie.
W ocenie mistrza TDI - chiptuningu, moja furka na tamtej włoskiej "misternej" robocie wręcz nie miała prawa chodzić, wszystko było totalnie skopane i nie dopracowane, z moich starych kości mogę sobie ugotować zupę... :diabel:
Natychmiast jak tylko dostanę ECU - zamontuję go i zaloguję, żebyście mogli rzucić okiem, co się zmieniło.
I tutaj moje pytanie z tym związane do mistrzów analizy Meszruma i Jozefa. Dzięki bezinteresownej pomocy serdecznego kolegi jestem w posiadaniu nowego, 100% sprawnego N75 na podmiankę (jeszcze raz mu dziękuję).
Czy zakładać go od razu, czy też najpierw zalogować sam nowy seryjny soft i obserwować zmiany zwłaszcza w logu dynamicznym 011 ?
Jak uważacie, Panowie ?
I drugie pytanie do Meszruma: ECU ma nowy soft seryjny D60, natomiast soft tiptronica pozostał nietknięty - czy nie uważasz, że może to spowodować jakieś komplikacje w komunikacji pomiędzy ECU a tipem?
Będę wdzięczny za odpowiedź :D

[+]

baskecik wybacz - już naprawiłem swój błąd :D przez Ciebie nie mogę spać :diabel:
...chciałem się trochę podzielić odczuciami i spostrzeżeniami, ale to rzeczywiście nie jest forum dla "anonimowych alkoholików" ani terapia zajęciowa, a moje "problemy z psychą" spowodowane nieustannym myśleniem o uzdrowieniu mojej V6 - teczki powinienem rozwiązać poza AKP. Tak też zrobię... Poprawię się :peace:

Pozdrawiam serdecznie :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 30.sty.2007 09:45:04 przez carlnova, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 23:50:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
najpierw postaraj się zrobić diagnostykę na swoim N75, a następnie na moim.
stawiam na to, że efekty będą identyczne.

co do softu skrzyni, to na 90% nie masz się o co martwić - nie sądzę, by ktokolwiek go modyfikował.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2007 16:42:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 17:31:05
Posty: 119
Lokalizacja: Bełchatów
jest dokladnie tak jak pisze Meszrum mojego softu od tipa Wojtek tez nie ruszal i chodzi az milo zadnych bledow.

_________________
W210 Avantgarde


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2007 23:21:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):

co do softu skrzyni, to na 90% nie masz się o co martwić - nie sądzę, by ktokolwiek go modyfikował.



Niestety ja trafiłem chyba w to 10% :zly: Ręce mi opadają... Nie mam już siły do tego auta :/
Dzisiaj odebrałem moje ECU z Mastersa i pomyślałem sobie, że jakoś tak głupio będzie go logować ze źle mierzącym lmm.
Udałem się więc do ASO na zakupy. Jako, że życie nie może być usłane tylko różami - napotkałem nowy problem.
Mianowicie na moim starym lmm jest logo BOSCHA i nr kat. 0 281 002 429, nie ma znaczka Audi. Pan oczywiście powiedział, że mi go nie wymieni, bo musi być znaczek i nr kat. 059 906 461 E lub EX. Oczywiście przyniósł z magazynu nowy lmm, produkcji oczywiście Boscha, na którym widniały obydwa numery katalogowe. Pół godziny trwały słowne utarczki i dysputy o wyższości lmm Bosch ze znaczkiem COOO nad lmm Bosch bez tego znaczka. Myślałem, że mnie trafi szlag. W końcu jednak (o dziwo) Pan dał za wygraną i sprzedał mi lmm za 392 PLN zabierając stary z komentarzem, że na pewno mu nie uznają :D Cóż... Dostałem nawet 2 letnią gwarancję bez montażu ASO !
Prawdziwe problemy zaczęły się jednak po powrocie. Wrzuciłem lmm, wrzuciłem ECU i do logowania. Pojechałem rozgrzać autko i kolejny raz wskoczył tryb awaryjny tipa. Myślałem, że przypadek, ale za chwilę był drugi, trzeci i czwarty raz :/ Oczywiście słynny 18235 - błędny sygnał z ECU. Nie mam juz po prostu siły... Wcześniej tip wchodził w tryb awaryjny, bo szalał kąt wtrysku, a teraz co ??? Na myśl przychodzi mi tylko soft tipa.
Co do nowego softu - nie moge powiedzieć, że jestem zadowolony. Być może jest to okres przejściowy, jak u waldiego, sam już nie wiem...
Autko wyraźnie osłabło (zdecydowanie) - to jeszcze mógłbym przeżyć, bo rzeczywiście tiptronic pracuje bardziej miękko i delikatniej przełącza biegi. Wszystko byłoby OK, gdyby nie cholerny błąd komunikacji z ECU i dodatkowo nowy błąd, który się pojawił 01117 Generator Terminal DF Load Signal (sygnał obciążenia z zacisku alternatora DF) ? oraz zaświecająca się kontrolka od ASR-u na desce (wcześniej wszystko było OK). Nie wiem, czy to efekt nowego softu, czy jakieś skutki uboczne, po prostu juz mi się nie chce myśleć :/
Jeżeli chodzi o logi - zrobiłem dzisiaj wszystkie, ale wrzucę jej jutro - dzisiaj już opadły mi skrzydełka. Nie wiem, czy będą wiarygodne ze względu na te błędy. Jednak jak patrzę na nie tak pobieżnie - widzę tylko różnicę w 011 - nie ma już przeładowań i błędu 00575, pompa natomiast w 004 nadal wysterowuje na maxa. Ale zobaczycie to wszystko jutro sami, być może wpadnie Wam w oko coś, czego ja nie dostrzegam (na bank tak będzie). Dzwonię jutro do Aligatora zapytać się o nowe komplikacje wynikłe po zmianie softu...

Pozdrawiam

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2007 23:56:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Obrazek

to nie jest wina programu samego w sobie. wygląda na czysto fizyczną przyczynę problemów.
wiem, że spędza to sen [i spokój] w powiek, ale przyczyna może być błaha [spójrz na Corrective action].
może to mieć wpływ na problem ze skrzynią.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 00:39:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Dzięki, Mesz za słowa pocieszenia i otuchy...
Nie mieści mi się to juz po prostu w głowie, wczesniej wszystko było OK, więc dlatego powiązałem to ze zmianą softu, zwłaszcza ten ASR.
Wrzucę logi juz dzisiaj, bo nie będziesz wróżył z fusów, być może zwrócisz na coś uwagę. Nadmieniam, że lmm jest teraz nowy z ASO i proszę Cię, żebyś zwrócił uwagę na zachowanie N75. Jeszcze nie podmieniłem Twojego zaworka - logi są na moim starym.

LOGI NORMALNIE:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

LOGI W NASTAWACH PODSTAWOWYCH:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


LOGI DYNAMICZNE:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 31.sty.2007 11:21:51 przez carlnova, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 01:20:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
N75 zachowuje sie prawidłowo - tym bardziej, że był to [jak mniemam] IV bieg... [ponownie hartkor]
poza 004 [100%] zdumienie budzi 003BS - wygląda jakby EGR był zaślepiony / programowo zamknięty - przy On powinno być ok. 170, a przy Off - 430... być może samochód stał zbyt długo na jałowym biegu.
spróbuj zrobić raz jeszcze 003BS, lecz przed samą próbą zrób krótką przegazówkę [na jałowym].

zapytaj Wojtka o 004 [róznicę pomiedzy wymaganym a rzeczywistym *] oraz o wysterowanie pompy - moze podpowie coś konstruktywnego.
000 dynamiczny - wzorcowy.
000 statyczny - odrobine za duzo powietrza. być może to efekt długiego postoju na jałowym.

ponadto turbina jest świetna, lmm także.
008 jest prawidłowy.

teraz ma wzorcowe parametry.
usuniesz problem ze źródłem zasilania i będzie jak nowy.
[a jeżeli będzie zbyt wolny... ]


[+]
cały czas odnoszę wrażenie, że kąt z 004 nie jest prawidłowy.
nie sądzę by była to przyczyna jakichkolwiek problemów, nie mniej jednak - nie sądzę jednocześnie by kąt ten był prawidłowy
[nie odrzucam też powiązania tegoż kątu z trybem awaryjnym tiptronic'a].
zauważ, że w każdym 2.5TDI rożnice sięgają 0.2 bądź wyjatkowo 0.4 [sporadycznie]. w Twoim przypadku jest to permanentne 0.8.
uważam, że powinieneś się temu uważnie przyjrzeć - być może konieczny będzie telefon do Nadarzyna.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 11:45:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
N75 zachowuje sie prawidłowo - tym bardziej, że był to [jak mniemam] IV bieg... [ponownie hartkor]
poza 004 [100%] zdumienie budzi 003BS - wygląda jakby EGR był zaślepiony / programowo zamknięty - przy On powinno być ok. 170, a przy Off - 430... być może samochód stał zbyt długo na jałowym biegu.
spróbuj zrobić raz jeszcze 003BS, lecz przed samą próbą zrób krótką przegazówkę [na jałowym].

zapytaj Wojtka o 004 [róznicę pomiedzy wymaganym a rzeczywistym *] oraz o wysterowanie pompy - moze podpowie coś konstruktywnego.
000 dynamiczny - wzorcowy.
000 statyczny - odrobine za duzo powietrza. być może to efekt długiego postoju na jałowym.

ponadto turbina jest świetna, lmm także.
008 jest prawidłowy.

teraz ma wzorcowe parametry.
usuniesz problem ze źródłem zasilania i będzie jak nowy.
[a jeżeli będzie zbyt wolny... ]


[+]
cały czas odnoszę wrażenie, że kąt z 004 nie jest prawidłowy.
nie sądzę by była to przyczyna jakichkolwiek problemów, nie mniej jednak - nie sądzę jednocześnie by kąt ten był prawidłowy
[nie odrzucam też powiązania tegoż kątu z trybem awaryjnym tiptronic'a].
zauważ, że w każdym 2.5TDI rożnice sięgają 0.2 bądź wyjatkowo 0.4 [sporadycznie]. w Twoim przypadku jest to permanentne 0.8.
uważam, że powinieneś się temu uważnie przyjrzeć - być może konieczny będzie telefon do Nadarzyna.


Poprawiłem logi, bo wysypał się (nie wiedzieć czemu) ze stron fotosika 000dyn i 011bs.
Mesz, niestety logi robiłem na trzecim biegu ze wzgledów bezpieczeństwa. Ale jezeli to znacząca różnica w diagnozie samego N75, dzisiaj je powtórzę. Martwi mnie tez 003 BS, tym bardziej, że nie zrobiłem tego logu wcześniej na skopanym sofcie i teraz nie mam odniesienia. Dzisiaj wieczorem powtórzę ten log i wrzucę go do posta. Co do kąta wtrysku pojadę jeszcze raz do BOSCHA na jego ustawienie (beda ustawiali go przy mnie) i jezeli to nie pomoże zadzwonię do Nadarzyna (martwie mnie bardzo to wysterowanie na maxa, jak widac niezależne od softu).
I ostatnia sprawa 01117 - czy jakiekolwiek perturbacje w tym zakresie mogły zostac spowodowane odłączeniem ECU ? Rozłączyłem przed tą operacją klemy z akumulatora najpierw plusową potem minusową , auto po takim zabiegu wczesniej (demontaż do fotek) nie złapało żadnego błędu...
I na koniec...
Dzwoniłem do Wojtka, poprosił o wrzucenie linka do moich logów i zaraz się im przyjrzy, niejasna wydaje się sprawa softu tiptronica...
Eeehhh... Juz nie mam siły :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 12:25:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie martw się. nie ma ku temu podstaw.
po wyeliminowaniu problemu z 004 i 003BS [być może EGR jest fizycznie zaślepiony, a być może samochód stał długo na biegu jałowym] będziesz mieć bezpieczne 2.5TDI - które nigdy nie zawiedzie Cię podczas wyprzedzania.

co do 003BS, to zrób log zaraz po jeżdzie - tzn. przejedź się i po zatrzymaniu od razu zaloguj 003BS - wówczas bedzie wiadomo, co jest powodem.

co do 01117, to wykasuj błąd i zobacz, czy pojawi się ponownie.


[+]
usunąłem bzdury.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 15:26:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
nie martw się. nie ma ku temu podstaw.
po wyeliminowaniu problemu z 004 i 003BS [być może EGR jest fizycznie zaślepiony, a być może samochód stał długo na biegu jałowym] będziesz mieć bezpieczne 2.5TDI - które nigdy nie zawiedzie Cię podczas wyprzedzania.

co do 003BS, to zrób log zaraz po jeżdzie - tzn. przejedź się i po zatrzymaniu od razu zaloguj 003BS - wówczas bedzie wiadomo, co jest powodem.

co do 01117, to wykasuj błąd i zobacz, czy pojawi się ponownie.


[+]
usunąłem bzdury.


Witaj, Mesz !!!
Mam dzisiaj strasznie zabiegany dzień, dlatego odpisuję dopiero teraz, wybacz :D
Zrobię dzisiaj wieczorem tak jak mówisz, przyjacielu. 003 BS zaraz po jeździe i zatrzymaniu zaloguję EGR w nastawach podstawowych.
Co do 01117 - niestety błąd pojawia się również po wykasowaniu go ze sterownika - powiem więcej on daje się wykasowywać dopiero za którymś razem (wyskakują monity o braku możliwości połączenia ze sterownikiem lub po prostu nie daje sie wykasować). Pojawienie się tego błedu jest równoznaczne z pojawieniem się kontrolki kontroli trakcji ASR na szafie. Gaśnie tylko po zrobieniu reset kluczykiem.
Nie wiem dalej czy diagnoza N75 zrobiona na trzecim biegu jest miarodajna (tutaj tez chodzi o sample ratio czy o czas ?) Trochę się boję pomykac na czwartym biegu do 4200 rpm, bo to było na starym sofcie 200 km/h. :/ Troche nie za bardzo jest u nas pogoda na takie kaskaderskie popisy :D
Co do samego Aligatora:
Wojtek poprosił mnie, abym delikatnie podmienił kości na te stare załączone do przesyłki (mam je pięknie poznaczone), żeby wyeliminować całkowicie, albo potwierdzić zbieżność modyfikacji ECU do serii z pojawieniem się nowych błędów. Tak też zrobię...
Ale najpierw wieczorem spróbuję zalogować jeszcze raz 003 BS.
Być może w najbliższym czasie czeka mnie wycieczka do Katowic ?

Pozdrawiam serdecznie :D

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 16:11:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
meszrum napisał(a):
nie martw się. nie ma ku temu podstaw.
po wyeliminowaniu problemu z 004 i 003BS [być może EGR jest fizycznie zaślepiony, a być może samochód stał długo na biegu jałowym] będziesz mieć bezpieczne 2.5TDI - które nigdy nie zawiedzie Cię podczas wyprzedzania.

co do 003BS, to zrób log zaraz po jeżdzie - tzn. przejedź się i po zatrzymaniu od razu zaloguj 003BS - wówczas bedzie wiadomo, co jest powodem.

co do 01117, to wykasuj błąd i zobacz, czy pojawi się ponownie.


[+]
usunąłem bzdury.


Witaj, Mesz !!!
Mam dzisiaj strasznie zabiegany dzień, dlatego odpisuję dopiero teraz, wybacz :D
Zrobię dzisiaj wieczorem tak jak mówisz, przyjacielu. 003 BS zaraz po jeździe i zatrzymaniu zaloguję EGR w nastawach podstawowych.
Co do 01117 - niestety błąd pojawia się również po wykasowaniu go ze sterownika - powiem więcej on daje się wykasowywać dopiero za którymś razem (wyskakują monity o braku możliwości połączenia ze sterownikiem lub po prostu nie daje sie wykasować). Pojawienie się tego błedu jest równoznaczne z pojawieniem się kontrolki kontroli trakcji ASR na szafie. Gaśnie tylko po zrobieniu reset kluczykiem.
Nie wiem dalej czy diagnoza N75 zrobiona na trzecim biegu jest miarodajna (tutaj tez chodzi o sample ratio czy o czas ?) Trochę się boję pomykac na czwartym biegu do 4200 rpm, bo to było na starym sofcie 200 km/h. :/ Troche nie za bardzo jest u nas pogoda na takie kaskaderskie popisy :D
Co do samego Aligatora:
Wojtek poprosił mnie, abym delikatnie podmienił kości na te stare załączone do przesyłki (mam je pięknie poznaczone), żeby wyeliminować całkowicie, albo potwierdzić zbieżność modyfikacji ECU do serii z pojawieniem się nowych błędów. Tak też zrobię...
Ale najpierw wieczorem spróbuję zalogować jeszcze raz 003 BS.
Być może w najbliższym czasie czeka mnie wycieczka do Katowic ?

Pozdrawiam serdecznie :D



tak, próba na IIIcim biegu jest jak najbardziej miarodajna jeżeli chodzi o N75 - jest on jak najbardziej sprawny.
tym bardziej, że posiadasz automatyczną Vbiegową skrzynię.
czekamy zatem na wieczorny log 003BS.

[+]
nie zdziwiłbym się, gdyby wysterowanie pompy na 100% było związane z jej skrajnie złym ustawieniem, co w efekcie powoduje niemożność uzyskania kątu rzeczywistego zbieżnego z żądanym.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 21:00:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Hej :D witajcie, bracia :peace: (przekaz LIVE)
Nadaję na żywo z laptopa, z przydrożnego parkingu w ciemnym lesie...
Nie moglem już wytrzymać...
Na mojej gębie - banan od ucha do ucha :509:

muszę to obwieścić światu:
...mojej niuni już nic nie dolega :D
WSZYSTKO JEST OK (no może z wyjątkiem 003 BS)
Jestem w szoku, bo problem tkwił w drobnostce...
Jak dojadę do domku napiszę , co to było i wrzucę dwa logi

Mesz, przyjacielu, dzięki za podtrzymanie na duchu - tylko dzięki Tobie nie rzuciłem się na linę (he, he...)
Autko śmiga rewelacyjnie :!!: :!!: :!!:
Świat jest piękny :D :D :D

Otóż, cały problem polegał na nieprawidłowym podłączeniu jednej z małych wtyczek do ECU. Tam są takie specjalne zatrzaski dociągające, jeden z nich w pośpiechu był źle założony i nie dociskał całej wtyczki do złącza pin.
Mój ewidentny błąd, byłem taki "podjarany" nowym softem w ECU, że nie moglem się doczekać jego odpalenia i niezbyt należycie sprawdziłem ułożenie wtyczek w sterowniku... Co za pustak ze mnie :D Jak można było tego nie sprawdzić ?
Nie mam pojęcia jak ja to zrobiłem. No cóż - człowiek uczy się całe życie na błędach wlasnych i cudzych. Ja uczę się jak widać na własnych :diabel:
Nie ma już żadnych błędów w sterowniku, wszystko jest OK, zniknął błąd 01117 oraz 18265, nie zapala się kontrolka ASR-u, no i przede wszystkim nie załącza się tryb awaryjny tiptronica :!!:
Zaobserwowałem bardziej delikatne przełączanie biegów, tip robi to płynniej i szybciej, nie przeciąga już tak mocno na obrotach, na wyświetlaczu FIS-a znacząco maleje spalanie. Słowem rewelka :D Prawdziwa Ameryka :!:
Co prawda silnik osłabł, ale już mi to nie przeszkadza, 150 - konnym V6 jeździ się też rewelacyjnie.
Reasumując - moje auto uzdrowił powrót do serii. Dziękuję wszystkim, którzy mnie do tego namawiali :peace:
Jutro zadzwonię z podziękowaniami do Wojtka i wyjaśnieniem, jaka to ze mnie "blondynka" :diabel:

Jest jeszcze jedna sprawa, którą wrzucam jako ciekawostkę, zwłaszcza dla Meszruma i Jozefa. Otóż, z ciekawości zrobiłem dzisiaj log 004 normalnie i moim oczom ukazał się wytęskniony widok (różnica pomiędzy zadanym i faktycznym kątem 0,2* :!!: )
W załączeniu log 004, żebyście zobaczyli jak to się teraz rewelacyjnie układa (nic tam nie dotykałem - zmiana dokonana przez soft). Co prawda dalej wysterowanie na maxa, ale już teraz widać, że miał na to wpływ skopany włoski soft i wyjaśnia problemy jakie z ustawieniem mojego kąta początku wtrysku mieli mechanicy z BOSCHA. Jak uważacie, panowie - co teraz może być przyczyną takiego wysterowania ?

Spójrzcie jak to się pięknie teraz układa:

Obrazek

Co do logu 003BS - niestety pozostał on bez zmian, dlatego chciałbym się dowiedzieć więcej o fizycznym, czy programowym przymknięciu EGR - zaworu recyrkulacji spalin. Możecie podrzucić jakieś info dotyczące tego tematu ?

Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 22:43:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
:517:

możesz nie uwierzyć, ale ucieszyłem się jakby to był mój samochód...
[wszak namawiałem Cię do serii...]

wracając do 003BS, to skoro Wojtek przywrócił seryjne oprogramowanie, to pozostaje jedynie fizyczne zaślepienie EGR'u.
robi się to w prosty sposób - wsuwając blaszkę [wyciętą np.: z puszki od dóbr spożywczych], która zaślepia EGR.

EGR to zawór recyrkulacji spalin. idea została wdrożona przez koncerny mocą zaleceń EWG [a później UE]. w uproszczeniu polega na tym, że jadąc ze stałą prędkością silnik korzyta ze spalin zamiast z powietrza. EGR otwarty - jedziemy na spalinach, EGR zamknięty - jedziemy na powietrzu. zaślepienie powoduje, że jeżdzimy tylko na powietrzu. jazda na spalinach powoduje, z mojego doświadczenia, bardziej delikatna pracę V6.

poproś panów z Bosch'a - wskażą Ci EGR i wyciągną blaszkę.
[chyba, że jest popsuty - wówczas... ale raczej nie jest, gdyż zapisałby się błąd]

swego czasu zaślepiłem EGR, gdyż jak wieść gminna niosła, miało to dodać skrzydeł... skrzydeł nie dodało, pojawił się tylko klekot.


co do wysterowania na 004, to podpytaj Wojtka i zadzwoń, prócz tego, do Nadarzyna.

[+]
zauważ, że wyraźnie jest napisane tutaj, co było przyczyną;
meszrum pomógł :peace: :
Obrazek
...electrical wiring diagrams...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 23:10:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
:517:

możesz nie uwierzyć, ale ucieszyłem się jakby to był mój samochód...
[wszak namawiałem Cię do serii...]



Bardzo dziękuję, Mesz - to wszystko dzięki Tobie. :D
Wróciła mi radość życia :diabel:


meszrum napisał(a):

poproś panów z Bosch'a - wskażą Ci EGR i wyciągną blaszkę.
[chyba, że jest popsuty - wówczas... ale raczej nie jest, gdyż zapisałby się błąd]

swego czasu zaślepiłem EGR, gdyż jak wieść gminna niosła, miało to dodać skrzydeł... skrzydeł nie dodało, pojawił się tylko klekot.



Wskaż mi, przyjacielu mniej więcej jego lokalizację - sam najpierw go obejrzę i sprawdzę, czy mam go fizycznie zaślepionego.

meszrum napisał(a):

co do wysterowania na 004, to podpytaj Wojtka i zadzwoń, prócz tego, do Nadarzyna.



Jutro tak zrobię, najpierw rozmowa oko w oko z Aligatorem, potem telefon do Nadarzyna, jutro też, przyjacielu odsyłam Ci Twój N75 (nawet go nie dotknąłem) razem z giftem for you, my teacher (nie rzucaj paczką :D )

[+]

znalazłem trochę informacji o EGR...
Po co ktoś miałby u mnie go zaślepiać ?
Turbinka lekko mi pogwizduje - to efekt zaślepienia EGR-a ?
pozwoliłem sobie zacytować Jozefa:


Jozef napisał(a):
Zaślepienie EGRa
1. Nie zwiększy mocy czy dynamiki Twojego auta. Jeśli z zaślepionym EGR odczuwasz przyrost mocy, to najpewniej jest on uszkodzony.
2. Zmniejszy kulturę silnika - odczuwalne np tłukąc się w korkach. W mniejszym stopniu jadąc z średnimi obciążeniami na trasie
3. Nie wpłynie istotnie na funkcjonowanie Twojej turbiny - w tym aucie jest turbina na bypasie więc tam się na ma za bardzo co blokować/zapiekać
4. W teorii, może podnieść temperaturę denka tłoka - spaliny zmniejszają stężenie tlenu i tym samym (o ile mi wiadomo) zmniejszają temperaturę w trakcie spalania. Przy stabilnym, umiarkowanym obciążeniem (np na trasie) EGR dokłada sporo spalin więc myślę, że troszkę EGT zmniejsza
5. Zmniejszy tempo zachodzenia "glutem" kolektora dolotowego. Moim zdaniem jednak, trzeba się starać żeby zrobić w nim "zwężkę" która ograniczyła by moc - na dobrym paliwie i sprawnym motorze żadne ekscesy nie powinny się tam dziać.

Reasumując. Moim skromnym zdaniem, nie ma powodu aby zatykać sprawny EGR w sprawnym motorze.

Z ciekawostek które zauważyłem w AFNie - ilekroć zamknie mi się EGR na jałowym, turbinka zaczyna cicho pogwizdywać. Początkowo myślałem że to początek jej końca. Ale minęło kilkanaście tys km i nic się nie dzieje. Widziałem też kilka postów o gwizdaniu turbin po zaślepieniu EGRa. Pytanie czy taka praca bez obciążenia jest dla niej zdrowa :?:

Pozdrawiam

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: