.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 13:40:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 23:40:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):

Wskaż mi, przyjacielu mniej więcej jego lokalizację - sam najpierw go obejrzę i sprawdzę, czy mam go fizycznie zaślepionego.




ależ proszę...

schemat
Obrazek

legenda 1
Obrazek

legenda 2
Obrazek

legenda 3
Obrazek

legenda 4
Obrazek


Cytuj:

razem z giftem for you, my teacher (nie rzucaj paczką :D )



wiesz dobrze, że to niepotrzebne...
:oops:
[czuję się zakłopotany]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 23:58:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Wybacz, Mesz - z tego szczęścia zapomniałem, że ja też mam ETKĘ.
Jutro się biorę za mój EGR...
Co do corrective actions w Twoim załączniku - to właśnie to mnie doprowadziło do zlokalizowania mojego niedopatrzenia :D
Kolejny ukłon...
Co do ostatniej sprawy, nie czuj się zakłopotany, mnie mama nauczyła, że trzeba odwdzięczać się ludziom, którzy okazują Ci serce, ot tak po prostu - zupełnie bezinteresownie.
Gdybym mógł to bym Cię ozłocił, za to co dla mnie zrobiłeś :D :peace:

Pozdrawiam i życzę dobrej nocki ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 09:36:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
W najszybszych dieslach w pl nie ma śladu po EGR. Więc jak masz zaślepiony to go zostaw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 10:31:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Witaj, maxtdi !!!
Przed chwilą dzwoniłem z podziękowaniami do Wojtka i opowiadałem mu jaką jestem "blondynką" z tą niedociągniętą wtyczką w ECU.
Co do samego EGR-u - dlaczego mówisz, że mam zostawić zaślepiony, skoro to nic nie daje ? Nie polepsza to dynamiki auta, ale pogarsza kulturę pracy silnika... W mojej ocenie również - nie ma sensu stosować zaślepienia EGR-u w zdrowym motorze z seryjnym softem. Ty u siebie masz zaślepiony, maxtdi ?
Mogę Ci obiecać, że najpierw sprawdzę jak chodzi bez zaślepienia i może wtedy ewentualnie założę to z powrotem.

Pozdrawiam :D

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 13:08:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Widzisz mogłeś spytać Wojtka w temacie EGR-Ujak z nim rozmawiałeś ;) . Z tą kulturą pracy to jest dyskusyjna sprawa, może w kiblowatym 1Z w budzie golfa III będzie głośniej bo i tak jest głośno to w twoim przypadku masz V6 w budzie A6 wiec gadanie o głośności jest jakby nie na miejscu. Pozatym jak ktoś by chciał mieć komfort akustyczny to tylko benzyna ewentualnie diesel na CR :D . Następną sprawą według mnie istotną jest EGT, zgodzę się że recyrkulacja spalin jest stworzona do obniżenie zawartości NO w spalinach ale nic poza tym. Nie ma mowy o jakimś chłodzeniu tłoków :galy: od tego jest olej a konkretnie natrysk na denko tłoka. Sam egr działa do 3tyś ob. potem się zamyka wiec co ma chłodzić. Jest tylko jedna przyczyna dla której ja go zaślepiam ,to syf w dolocie i puszczenie baka przy gwałtownym depnięciu na gaz ,no i pewność że mam jedno gów… mniej do zepsucia się.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 16:25:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
max, nie pomyslałeś o swoich dzieciach, które trujesz swoim śmierdziuchem z zamknietym EGR'em? o umierających kwiatach? [etc]

carlnova, przyszła mi taka myśl - jeżeli EGR nie jest zaślepiony fizycznie, to zamień miescami LDR [N75, szary] z AGR [czarny] i zaloguj 003BS.
być może AGR udał się do krainy wiecznych notlaufuff...
oczywiście po logowaniu niezwłocznie zamień je miejscami, tak jak być powinno.

:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 20:20:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Cytuj:
max, nie pomyslałeś o swoich dzieciach, które trujesz swoim śmierdziuchem z zamknietym EGR'em? o umierających kwiatach? [etc]

Bardziej bym się obawiał wyziewów z Kamazów, Jelczy, itp. badziewia którego jeszcze wiele jeździ. Ale i tak na coś trzeba umrzeć i pewnie „modyfikowana żywność” i rakotwórcza „mąka” szybciej coś w tym temacie rusza. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 21:45:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
max, nie pomyslałeś o swoich dzieciach, które trujesz swoim śmierdziuchem z zamknietym EGR'em? o umierających kwiatach? [etc]

carlnova, przyszła mi taka myśl - jeżeli EGR nie jest zaślepiony fizycznie, to zamień miescami LDR [N75, szary] z AGR [czarny] i zaloguj 003BS.
być może AGR udał się do krainy wiecznych notlaufuff...
oczywiście po logowaniu niezwłocznie zamień je miejscami, tak jak być powinno.

:517:


Witajcie !!!

Sprawdziłem moje autko - EGR nie jest zaślepiony fizycznie, przynajmniej tak mi się wydaje. Piszę tak, ponieważ rozumiem, że fizyczne zaślepienie EGR-u może zostać zrealizowane na metalowej rurze z plecionką zlokalizowanej między EGR-em, a kolektorem ssącym. Wymontowałem ją całą i nie ma tam żadnej "blokady". Jedyne co zauważyłem to ślady wilgotnej czarnej mazi w tej rurze bliżej kolektora ssącego, natomiast przy zaworze recyrkulacji rura była z czarnym nagarem - ale sucha. Niepokoi mnie ten jakby to nazwać mokry nagar, czy czarny syf w dolocie, jak to nazwał maxtdi... Czy to normalne ?
Jeżeli natomiast fizyczne zaślepienie EGR następuje w jego korpusie lub przed zaworem na rurze łączącej go z kolektorem wydechowym - to tam niestety nie sprawdzałem. To jest niemożliwe do wymontowania bez rozbierania turbiny, a tego nie chcę się dotykać.
Napiszcie mi proszę (Meszrum, Maxtdi) w których miejscach wy zaślepialiście ten zawór. Według mnie nie jest zaślepiony.
Ale to zaraz rodzi kolejne pytanie, ponieważ zamiana miejscami LDR z ADR również nie zmieniła logu 003BS. Zalogowałem tylko raz i zaraz zmieniłem na prawidłowe ustawienia i połączenia, żeby nie kusić losu...
Meszrum, napisz mi proszę o programowym przymknięciu EGR-u - jak mogę to sprawdzić ? Chyba, że nie ADR, a właśnie EGR udał się do krainy wiecznych notlaufów :diabel: Jak mogę go sprawdzić ?

[+]

sprecyzuję - wymontowałem rurę łączącą nr 7 (rysunek meszruma kilka postów wyżej), a fizyczne zaślepienie wydaje mi się, że najłatwiej można zrobić w miejscach uszczelek 4 i 4a przy tej rurze. Jeżeli się mylę to mnie poprawcie...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 22:20:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
W tym miejscu o którym piszesz jest to najłatwiejsze do zrobienia i ja tak mam. Co do tej mazi to tak ma być i jest tego więcej jak nie jest zaślepiony. Zawór ten mechaniczny jak by był uszkodzony to pewnie strasznie auto by kopciło wiec byś to zauważył.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 22:24:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
[meszrum zmęczony i napisał bzdury]

co do programowego zamknięcia EGR'u... tylko władca programu może wyjawić, czy coś ruszał...
wygląda na uszkodzony EGR [permanentnie zamknięty], bądź na ingerencję w program [nie sądzę].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 01.lut.2007 22:41:05 przez meszrum, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 22:32:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
maxtdi napisał(a):
W tym miejscu o którym piszesz jest to najłatwiejsze do zrobienia i ja tak mam. Co do tej mazi to tak ma być i jest tego więcej jak nie jest zaślepiony. Zawór ten mechaniczny jak by był uszkodzony to pewnie strasznie auto by kopciło wiec byś to zauważył.


Maxtdi, sprecyzuj jak możesz - kopciło by cały czas, czy tylko np. rano ?
... bo obserwuję takie kopcenie przy porannym rozruchu (delikatny biały dymek), jak na parę wodną trochę za długo się utrzymujący, kilka minut...
Po rozgrzaniu auta wszystko już jest OK, nie zaobserwowałem żadnego wręcz kopcenia.
Co do tej gów.....nej mazi w dolocie - to mnie to wkurza. Po wymontowaniu rury łączącej, włożyłem palec do kolektora dolotowego - było tam tego pełno. Rurę oczyściłem, a w kolektorze niestety zostało. Podejrzewam jednak problem z samą mechaniką tego zaworu...

meszrum napisał(a):
wygląda na uszkodzony EGR [permanentnie zamknięty], bądź na ingerencję w program [nie sądzę].


To samo podejrzewam Mesz - uszkodzenie EGR-a
Wspominałeś coś o błędzie, ktory by wyskakiwał - niestety nic nie zauważyłem. Ale nie skanowałem całego auta - tylko engine i tipa :D

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 22:43:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
hmm... może być jeszcze zaślepiony na rurze 3.


:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 22:47:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
hmm... może być jeszcze zaślepiony na rurze 3.


:517:


Meszrumie kochany !!!
To jest wręcz niemożliwe do zrobienia.
Jeżeli ktoś zaślepił go na rurze 3, musiał mieć rozebraną (przy okazji) turbinę.
Nie widzę innej możliwości wymontowania, czy chociażby wysunięcia EGR-u.
Śruby montażowe podstawy EGR-a przy rurze 3 są odkręcane od dołu.
Trzeba by było mieć zdolności Copperfielda, żeby to ruszyć...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 22:58:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, to prawda.
moja idea wynikła z faktu, że wyczerpały mi się pomysły...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 23:11:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
tak, to prawda.
moja idea wynikła z faktu, że wyczerpały mi się pomysły...


Może zostawić, prezesie, ten cholerny EGR i po prostu zacząć się cieszyć autem :?: :D
Blokuje mnie tylko myśl o umierających z mojego powodu kwiatach :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 23:14:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
(...) i po prostu zacząć się cieszyć autem :?: :D (...)


uważam, że to już najwyższa pora.
kwiaty zostaw ogrodnikom ;) .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 00:11:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Witam,

@carlanowa - po przegazówce zdejmij wężyk podciśnieniowy z zaworu i zobacz czy jest podciśnienie.

@maxtdi - nie twierdze że zatkanie egra zmniejszy zauważalnie żywotność silnika bo wiele ludzi tak jeździ ;) Jednak recyrkulacja wbrew pozorom zmniejsza temperaturę spalin a to raczej dobrze ;) Tym bardziej, że przy umiarkowanym obciążeniu egr pracuje. W sprawnym silniku, zalewanym dobrym paliwem i z seryjnym programem nie widze dla niego przeciwwskazań.

Pozdrawiam
Jozef

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 09:07:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Cytuj:
@maxtdi - nie twierdze że zatkanie egra zmniejszy zauważalnie żywotność silnika bo wiele ludzi tak jeździ Jednak recyrkulacja wbrew pozorom zmniejsza temperaturę spalin a to raczej dobrze Tym bardziej, że przy umiarkowanym obciążeniu egr pracuje. W sprawnym silniku, zalewanym dobrym paliwem i z seryjnym programem nie widze dla niego przeciwwskazań.

Zgadza się ale to zmniejszenie temp ma tylko i wyłącznie na celu zmniejszenie NO w spalinach i tylko przy częściowych obciążeniach silnika przy których to nie ma mowy o jakiejkolwiek szkodliwej temp. dla części motoru. To Jest poparte wskaźnikiem EGT który dokładnie pokazuje kiedy trzeba sobie dać spokój z pałowaniem, i naprawdę egr nic tu nie daje jak temp. spalin w mocno podkręconym aucie dochodzi do 1000C, gdzie seria ma ok. 800C.
Carlnova
Zrób jak Jozef pisze a potem zatkaj ten wężyk przy samym zaworze, tym na kolektorze i się przejedz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 09:31:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jozef napisał(a):
Witam,

@carlanowa - po przegazówce zdejmij wężyk podciśnieniowy z zaworu i zobacz czy jest podciśnienie.

Pozdrawiam
Jozef


Nie ma sprawy, kolego - w ten sposób wyeliminuję niesprawny EGR ? Dzisiaj wieczorem sprawdzę...
Jeżeli to wniesie coś nowego w nasze rozważania - to napiszę, że podczas wczorajszej podmianki LDR na ADR i rozłączania ich połączeń, a zwłaszcza wężyka pomiędzy ADR a EGR - zeszło powietrze w dosyć dużej ilości. Podciśnienie ma być w samym wężyku połączonym z ADR, czy też samym zaworze recyrkulacji EGR ? Sprawdzę i tu i tu :D

maxtdi napisał(a):
Carlnova
Zrób jak Jozef pisze a potem zatkaj ten wężyk przy samym zaworze, tym na kolektorze i się przejedz.


Maxtdi, który wężyk mam zatkać przy kolektorze ?
Rozumiem, ze mówisz o rurze łączącej metalowej z plecionką (przy kolektorze dolotowym) czyli o fizycznym zaślepieniu EGR-a.
Natomiast jeżeli mówisz o tym samym wężyku gumowym (podciśnieniowym) co Jozef, to on nie ma bezpośredniego połączenia z kolektorem (z jednej strony ADR - z drugiej strony sam EGR)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 11:44:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Dokładnie o ten gumowy jak go odepniesz na pracującym silniku to powinien ssać dość wyraźnie, jak dodasz gazu to podciśnienie będzie słabło i tak powinno być. Jeżeli tak jest to zaślep go jakąś śrubką żeby nie syczało i zrób diagnozę w jeździe.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: