meszrum napisał(a):
max, nie pomyslałeś o swoich dzieciach, które trujesz swoim śmierdziuchem z zamknietym EGR'em? o umierających kwiatach? [etc]
carlnova, przyszła mi taka myśl - jeżeli EGR nie jest zaślepiony fizycznie, to zamień miescami LDR [N75, szary] z AGR [czarny] i zaloguj 003BS.
być może AGR udał się do krainy wiecznych notlaufuff...
oczywiście po logowaniu niezwłocznie zamień je miejscami, tak jak być powinno.
Witajcie !!!
Sprawdziłem moje autko - EGR nie jest zaślepiony fizycznie, przynajmniej tak mi się wydaje. Piszę tak, ponieważ rozumiem, że fizyczne zaślepienie EGR-u może zostać zrealizowane na metalowej rurze z plecionką zlokalizowanej między EGR-em, a kolektorem ssącym. Wymontowałem ją całą i nie ma tam żadnej "blokady". Jedyne co zauważyłem to ślady wilgotnej czarnej mazi w tej rurze bliżej kolektora ssącego, natomiast przy zaworze recyrkulacji rura była z czarnym nagarem - ale sucha. Niepokoi mnie ten jakby to nazwać mokry nagar, czy czarny syf w dolocie, jak to nazwał maxtdi... Czy to normalne ?
Jeżeli natomiast fizyczne zaślepienie EGR następuje w jego korpusie lub przed zaworem na rurze łączącej go z kolektorem wydechowym - to tam niestety nie sprawdzałem. To jest niemożliwe do wymontowania bez rozbierania turbiny, a tego nie chcę się dotykać.
Napiszcie mi proszę (Meszrum, Maxtdi) w których miejscach wy zaślepialiście ten zawór. Według mnie nie jest zaślepiony.
Ale to zaraz rodzi kolejne pytanie, ponieważ zamiana miejscami LDR z ADR również nie zmieniła logu 003BS. Zalogowałem tylko raz i zaraz zmieniłem na prawidłowe ustawienia i połączenia, żeby nie kusić losu...
Meszrum, napisz mi proszę o programowym przymknięciu EGR-u - jak mogę to sprawdzić ? Chyba, że nie ADR, a właśnie EGR udał się do krainy wiecznych notlaufów
Jak mogę go sprawdzić ?
[+]
sprecyzuję - wymontowałem rurę łączącą nr 7 (rysunek meszruma kilka postów wyżej), a fizyczne zaślepienie wydaje mi się, że najłatwiej można zrobić w miejscach uszczelek 4 i 4a przy tej rurze. Jeżeli się mylę to mnie poprawcie...