.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 13:40:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 11:54:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
maxtdi napisał(a):
Dokładnie o ten gumowy jak go odepniesz na pracującym silniku to powinien ssać dość wyraźnie, jak dodasz gazu to podciśnienie będzie słabło i tak powinno być. Jeżeli tak jest to zaślep go jakąś śrubką żeby nie syczało i zrób diagnozę w jeździe.


OK :D Teraz do mnie dotarło :diabel:
Dzisiaj wieczorem tak zrobię...

Pozdrawiam

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 18:45:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Witajcie, bracia audimaniacy :D :D :D

Tajemnica rozwiązana...
Znalazłem i usunąłem problem. :D
Mam przyjemność przedstawić Wam prawidłowo pracujący zawór recyrkulacji spalin w moim AFB:

LOG 003 basic settings:

Obrazek

LOG 003 dynamiczny:

Obrazek


Jak myślicie, panowie prezesowie - co mogło być przyczyną ??? :diabel:
(zaznaczam, że EGR jak już wiecie nie był zaślepiony)

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 19:02:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
carlnova napisał(a):
Jak myślicie, panowie prezesowie - co mogło być przyczyną ??? :diabel:
(zaznaczam, że EGR jak już wiecie nie był zaślepiony)

Pozdrawiam :peace:


No dawaj kolego dośc tajemnic. :<

Jak znam Twoje szczęście to znów jakiś drobiazg - bubel nieszczególny. ;)

Może dziurka wielkości nakucia igłą w przewodziku podciśnieniowym :?:

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 19:17:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
bociek napisał(a):
carlnova napisał(a):
Jak myślicie, panowie prezesowie - co mogło być przyczyną ??? :diabel:
(zaznaczam, że EGR jak już wiecie nie był zaślepiony)

Pozdrawiam :peace:


No dawaj kolego dośc tajemnic. :<

Jak znam Twoją historię to znów jakiś drobiazg - bubel nieszczególny. ;)
Może dziurka wielkości nakucia igłą w przewodziku podciśnieniowym :?:


Bociek, nie psuj zabawy :D
Muszę zapowiedzieć tak jak Ty, że zwycięzcę czekają darmowe dwutygodniowe wczasy w nadmorskiej miejscowości (he, he...) albo przynajmniej browarowy spocik w Mielnie, Gąskach czy Dźwirzynie.
Muszę zrobić wypad z żonką na coś czego ja nienawidzę, a ona uwielbia (shopping). Po powrocie wszystko Wam opiszę, bo to dopiero jest opowieść z "mchu i paproci"... :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 20:55:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
źle podłączone przewody podciśnienia?
zaślepiony na przewodach?
odłączony AGR?



[+]
w każdym razie przyjmij najwyższe wyrazy uznania - za dociekliwość, wiedzę i konsekwentne dążenie do rozwiązania problemów.

:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 21:15:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
carlnova napisał(a):
[Bociek, nie psuj zabawy :D
Muszę zapowiedzieć tak jak Ty, że zwycięzcę czekają darmowe dwutygodniowe wczasy w nadmorskiej miejscowości (he, he...) albo przynajmniej browarowy spocik w Mielnie, Gąskach czy Dźwirzynie.
.... wszystko Wam opiszę, bo to dopiero jest opowieść z "mchu i paproci"... :diabel:


Uuups... :585:
Prowokacja z mojej strony przyniosła oczekiwany skutek :peace:
Wczasy,wczasy ... o to właśnie chodziło :!: :!: :!: tylko nie przesadzaj - kto wytrzyma dwa tygodnie paplaniny o V6 /no chyba , że ogórków nie zabraknie/. :diabel: :piwo:

Ja w swoim "konkursie" przewidziałem /pozwolę sobie przypomnieć/ - weekend i nie dlatego , żebym komuś żałował , ale po 2-tygodniach integracji musiałbym odjąć sobie jedno płuco - żeby zrobić miejsce dla wątroby :banan:

A tak zupełnie poważnie - moje gratulacje i słowa uznania dlo Twojej uporczywości i determinacji.
Cel był bardzo jasny - doprowadzić sprawę do heppy endu.

I to Ci się udało - jeszcze raz gratuluje i cieszę się razem z Tobą ze szcześliwego finału. :peace:

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 22:51:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Panowie, dziękuję za pochwały :D
Nie są potrzebne - gdyż więcej wiem i jestem pomysłowym dobromirem dzięki Wam.
Przyszedł czas na zapowiedź, jak w rozdaniu oskarów w hameryce:
... the winner is... :D :diabel:
Wygrał jak zwykle, mój nauczyciel Meszrum, (jestem pełen coraz większego podziwu i uznania). Wybierasz miejsce, przyjacielu i czas - a ja stawiam :D
Dodam, że chłodnego browarka w wakacje chętnie napiję się z Wami wszystkimi, braćmi z AKP. I jestem skłonny do tego celu nawet przeszczepić sobie watrobę :D (he, he...)
Ale do rzeczy:

meszrum napisał(a):

zaślepiony na przewodach?



Dokładnie... Kto by pomyślał do czego jeszcze są zdolni makaroniarze ? Znając moje szczęście (jak to powiedział bociek) - dzisiaj dokładnie sprawdziłem przewód podciśnieniowy pomiędzy sterującym ADR, a samym zaworem recyrkulacji spalin EGR (podziękowania Jozef, maxtdi) i wyobraźcie sobie moją zdziwioną gębę, gdy zauważyłem, że nie ma w nim podciśnienia w najmniejszym nawet wydaniu, czy to po przygazówce, czy to na wolnych obrotach, czy też na obrotach wysokich.
Dopiero wtedy zajrzałem do środka wężyka i oczom moim ukazała się...
MAŁA KULECZKA...niewiele większej średnicy od średnicy wewnętrznej przewodu - skutecznie jednak blokująca podciśnienie. Najśmieszniejsze w tym wszystkim było to, że zgrubienie było niezauważalne, zlokalizowałem ją dopiero zaglądając do przewodu...
Dobrze, że nie usunąłem jej wdecho - zassaniem, bo w tej chwili mnie trzeba by było reanimować, bo bym się zakrztusił kuleczką :diabel:
ADR mógł więc sobie sterować do samej śmierci - tylko czym ?
Mogłem sobie tez stosować podmianki i wychodziło na to samo...
Zastanawiam się nad bandyckim postępowaniem chip - majstrów ze słonecznej Italii i po raz drugi powtórzę słowa: niech oni zajmują się swoimi makaronami i gestykulacją, a nie porządnymi autami. :!!:
Mój przykład pokazuje, jak bardzo wartościowe są porady z AKP, jak wiele można zrobić dzięki Wam, Waszym podpowiedziom i wskazówkom - wcale nie jadąc do panów z Boscha :diabel:

Pozdrawiam wszystkich serdecznie :peace:

[+]

ze zwycięzcą poza kulisami ustalimy warunki "odbioru" nagrody głównej :D

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 23:27:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carl, można tylko Ci pogratulować konsekwencji.
ten wątek trafi do poradnika diagnostycznego - będzie jego cenną ozdobą.
po blisko 14 dniach doprowadziłeś AFB do stanu wzorcowego - nie ma wątpliwości, że 99% warsztatów nie zrobiłoby tego przez miesiąc.


:517:


[+]
wygrałem...?
:oops:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 10:19:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
No to fajnie że już wszystko gra :peace: . U mnie w tym miejscu jest aluminiowy nit i blaszka też jest na zaworze :diabel: .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 10:28:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):

po blisko 14 dniach doprowadziłeś AFB do stanu wzorcowego - nie ma wątpliwości, że 99% warsztatów nie zrobiłoby tego przez miesiąc.


:517:



Bardzo dziękuję za te ciepłe słowa. :D
Zrobiłem to dzięki Wam wszystkim - braciom z AKP - Waszym wskazówkom i podpowiedziom.
Muszę przyznać, że jestem niezmiernie zadowolony, z tego, że znalazłem się wśród Was i żałuję, że stało się to tak późno (A6 to moje trzecie audi :D )
Ale wszystko jest do nadrobienia... :diabel:
Forum AKP to miejsce niedoścignione jeżeli chodzi o merytoryczną pomoc, wskazówki i wymianę doświadczeń. Tutaj nie można stracić - można tylko zyskać wiedzę, doświadczenie, wymienić się poglądami - co w konsekwencji będzie powodem znacznego zaoszczędzenia domowych finansów :D
Są też i "ciemne strony" bycia użytkownikiem AKP: :D
Pierwsza to fakt, że za dużo wiedząc stajemy się "niebezpieczni" lub co najmniej dziwni dla naszych mechaników i serwisów, jesteśmy przyczyną ich złego samopoczucia.
Mało jest osób takich jak Aligator z Mastersa, czy p. Podkowiński z Nadarzyna - chętnie udzielających pomocy nawet w trakcie zwykłej rozmowy telefonicznej. Reszta patrzy na nas jak na nienormalnych, bo skoro tyle wiemy, dlaczego nie zrobimy sobie auta sami ? :D
Druga sprawa to fakt, że wiedząc za dużo - nie możemy spać, bezsenne noce to nasza przypadłość, nie możemy przestać myśleć o tym, co też może dolegać naszym niuniom i jak je uzdrowić. Tak było w moim przypadku, ale jestem pewny, że wielu z Was też ma takie "przygody"...
Ja jednak uwielbiam "ciemne strony" tego forum :diabel:

Tyle tytułem trochę zbyt długiego wstępu. Korzystając z okazji chciałem podziękować wszystkim tym, którzy przyczynili się do uzdrowienia mojej niuni, a w szczególności - mojemu nauczycielowi Meszrumowi oraz koledze Jozefowi i wszystkim userom, których wskazówki sprowadziły mnie na trafną i jedyną drogę: Waldimas, Maxtdi, Etronic, Jack i Bociek (jeżeli o kimś zapomniałem - przepraszam). Specjalne podziękowania dla ikony TDI południowej Polski - Wojtka Gołąbka za uzdrowienie z dolegliwości mojego ECU. Polecam korzystanie z jego usług - bo to gwarancja zadowolenia...

To tyle... Ze swojej strony moge obiecać, że zajmę sie jeszcze sprawą maksymalnego wysterowania przez ECU mojego kąta wtrysku w logu 004 poz.4
Dwie znane osobistości - Aligator i p. Podkowiński - jednoznacznie wypowiedziały się w tej kwestii, że może to być spowodowane nieprawidłowym ustawieniem VP44 - obaj jednocześnie potwierdzili, ze można z tym jeździć i nie powinno to mieć żadnego wpływu na pompę, ale...
Jak mnie zdążyliście już poznać - to ciąg dalszy nastąpi... :diabel:

Pozdrawiam wszystkich serdecznie :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 13:21:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
To tyle... Ze swojej strony moge obiecać, że zajmę sie jeszcze sprawą maksymalnego wysterowania przez ECU mojego kąta wtrysku w logu 004 poz.4
Dwie znane osobistości - Aligator i p. Podkowiński - jednoznacznie wypowiedziały się w tej kwestii, że może to być spowodowane nieprawidłowym ustawieniem VP44 - obaj jednocześnie potwierdzili, ze można z tym jeździć i nie powinno to mieć żadnego wpływu na pompę, ale...


Nie rozumiem w czym problem ... :galy: . W BS004 widać wyraźnie, że przy aktualnym ustawieniu początku tłoczenia "najniższe z możliwych" ATDC = 2.0 (przy maksymalnym wysterowaniu nastawnika = 100.2%). Dlatego - gdyby jeszcze leciutko opóźnić "zapłon" (mechanicznie), to wówczas zadane przez sterownik -> 2.0 ATDC -> pompa będzie osiągała przy mniejszym "wysterowaniu" (np. 70% zamiast 100%), ponieważ "rezerwa" nastawnika "na dole" będzie większa.
W związku z tym - skoro mistrzowie z serwisu nie dają rady, a Ty nie boisz się ingerować np. w "komputer silnika" i EGR, to jakim problemem byłoby dla Ciebie zdjąć górne osłony "rozrządu", leciuteńko poluzować trzy śruby na kole wałka i DELIKATNIE obrócić kołem na pompie "w lewo" ? W razie potrzeby - powtarzać do skutku. Mało tego - robiąc to po raz pierwszy w życiu - nawet "kontrolne" cechy zrobione mazakiem :): :diabel: (tak jak zrobił to warsztat) - będą w tym przypadku usprawiedliwone i dadzą możliwość powrotu do stanu "wyjściowego" :galy: :): :D . Moim zdaniem - w 1/2h będziesz gotowy, a wysterowanie zmniejszy się do 50-70%.
Np. tak jak to widać w logach Boćka :P .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 15:21:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):

Nie rozumiem w czym problem ... :galy: . W BS004 widać wyraźnie, że przy aktualnym ustawieniu początku tłoczenia "najniższe z możliwych" ATDC = 2.0 (przy maksymalnym wysterowaniu nastawnika = 100.2%). Dlatego - gdyby jeszcze leciutko opóźnić "zapłon" (mechanicznie), to wówczas zadane przez sterownik -> 2.0 ATDC -> pompa będzie osiągała przy mniejszym "wysterowaniu" (np. 70% zamiast 100%), ponieważ "rezerwa" nastawnika "na dole" będzie większa.
W związku z tym - skoro mistrzowie z serwisu nie dają rady, a Ty nie boisz się ingerować np. w "komputer silnika" i EGR, to jakim problemem byłoby dla Ciebie zdjąć górne osłony "rozrządu", leciuteńko poluzować trzy śruby na kole wałka i DELIKATNIE obrócić kołem na pompie "w lewo" ? W razie potrzeby - powtarzać do skutku. Mało tego - robiąc to po raz pierwszy w życiu - nawet "kontrolne" cechy zrobione mazakiem :): :diabel: (tak jak zrobił to warsztat) - będą w tym przypadku usprawiedliwone i dadzą możliwość powrotu do stanu "wyjściowego" :galy: :): :D . Moim zdaniem - w 1/2h będziesz gotowy, a wysterowanie zmniejszy się do 50-70%.
Np. tak jak to widać w logach Boćka :P .


Piotr, uwierz mi, że to żaden problem - ale dla mnie ważniejsze od pokazania, czy potrafię to zrobić sam - są pewne zasady...
Skoro tacy z nich profesjonaliści i wypruli mój portfel na naprawdę pokaźną sumkę (przypomnę: prawie 3300 PLN) - niech robią to teraz nawet 100 razy :D a ja za każdym razem będę logował 004 i sprawdzał sobie zbieżność kąta zadanego z faktycznym oraz procentowe wysterowanie nastawnika VP44.
Musi być jakaś kara :diabel:
Postaram się tym razem uczestniczyć w tym zabiegu i na własne oczy zobaczyć, z czym BOSCH Service ma takie problemy :D
Wcześniej przeszkadzał im hartkorowy program, zobaczymy co powiedzą teraz :D
Pozdrawiam :D

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 18:44:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Najczęściej powielanym błędem (w "serwisach") jest analiza wartości z nieodpowiednią temperaturą ... . Czyli najpierw oczekują aż chłodnica wystygnie żeby sobie rączek nie poparzyć podczas demontażu osłon "rozrządu", potem "na oko" przestawiają "zapłon" i natychmiast logują otrzymane wartości. Niestety - na "zimnym" silniku wysterowanie może wydawać się wręcz idealne, a dopiero po osiągnięciu >85C - ujawnia się "cała prawda" o "skopanej" usłudze. Być może dlatego się dowiedziałeś, że Twoja pompa jest niezwykle czuła (po pierwszej regulacji okazało się, że trzeba poprawić a temperatura silnika uległa zmianie podczas ponownej regulacji i tym sposobem uzyskane wyniki wydały się "mechanikom" "zbyt duże" ... ). Moim zdaniem (99,9999%) Twoje VP jest OK.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 19:00:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Cytuj:
Najczęściej powielanym błędem (w "serwisach") jest analiza wartości z nieodpowiednią temperaturą ... . Czyli najpierw oczekują aż chłodnica wystygnie żeby sobie rączek nie poparzyć podczas demontażu osłon "rozrządu", potem "na oko" przestawiają "zapłon" i natychmiast logują otrzymane wartości. Niestety - na "zimnym" silniku wysterowanie może wydawać się wręcz idealne, a dopiero po osiągnięciu >85C - ujawnia się "cała prawda" o "skopanej" usłudze. Być może dlatego się dowiedziałeś, że Twoja pompa jest niezwykle czuła (po pierwszej regulacji okazało się, że trzeba poprawić a temperatura silnika uległa zmianie podczas ponownej regulacji i tym sposobem uzyskane wyniki wydały się "mechanikom" "zbyt duże" ... ). Moim zdaniem (99,9999%) Twoje VP jest OK.

Dokładnie a jak by coś z nia było nie tak to już bys nie jeździł. 99% vp44 zalicza pada, a potem wyświetla błedy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 19:04:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Najczęściej powielanym błędem (w "serwisach") jest analiza wartości z nieodpowiednią temperaturą ... . Czyli najpierw oczekują aż chłodnica wystygnie żeby sobie rączek nie poparzyć podczas demontażu osłon "rozrządu", potem "na oko" przestawiają "zapłon" i natychmiast logują otrzymane wartości. Niestety - na "zimnym" silniku wysterowanie może wydawać się wręcz idealne, a dopiero po osiągnięciu >85C - ujawnia się "cała prawda" o "skopanej" usłudze. Być może dlatego się dowiedziałeś, że Twoja pompa jest niezwykle czuła (po pierwszej regulacji okazało się, że trzeba poprawić a temperatura silnika uległa zmianie podczas ponownej regulacji i tym sposobem uzyskane wyniki wydały się "mechanikom" "zbyt duże" ... ). Moim zdaniem (99,9999%) Twoje VP jest OK.


Całkiem możliwe... :D
Dlatego teraz nie dam im szans i postoję sobie przy aucie i popatrzę na rączki panom mechanikom. Nie dam się już zaprosić na kawkę i pogawędkę z bardzo atrakcyjną panią z biura obsługi klienta.
Będę twardy :diabel:
Co do czułości mojej pompy VP - podejrzewałem ściemnianie - tym bardziej, że tłumaczyli mi, że te ich zabiegi są na "grubość włosa" (he, he...) :D

Nawiążę jeszcze do sprawy omawianej kilka postów temu zwłaszcza z maxtdi - od wczoraj śmigam na nie zaślepionym i prawidłowo pracującym EGR, dzisiaj dosłownie katowałem auto po mieście i kilkadziesiąt kilometrów trasy.
Rzeczywiście w żaden sposób nie wpływa to na dynamikę auta, ale...
Na wolnych obrotach to jest nie to auto - pracuje zdecydowanie ciszej i równiej, wręcz go nie słychać jak na traktorka :diabel:
Dlatego zaświadczam niniejszym, że EGR ma zdecydowanie pozytywny wpływ na kulturę pracy silnika. Być może w najnowszych silnikach diesla nie jest on potrzebny - w AFB jego działanie jest zdecydowanie in plus (komforcik prawie jak na benzynce - to wręcz cykanie świerszczy w porównaniu do tego, co było wcześniej).
Każdy jednak ma prawo go sobie zaślepić lub udrożnić - jest demokracja :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 19:05:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Da radę zrobić ustawienie bez demontażu przodu??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 19:19:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
wowo napisał(a):
Da radę zrobić ustawienie bez demontażu przodu??


Wszystkie czynności = 15 do 30 minut (przy bezwzględnym warunku, ze temp. silnika >85C ) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 19:24:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Cytuj:
Nawiążę jeszcze do sprawy omawianej kilka postów temu zwłaszcza z maxtdi - od wczoraj śmigam na nie zaślepionym i prawidłowo pracującym EGR, dzisiaj dosłownie katowałem auto po mieście i kilkadziesiąt kilometrów trasy.
Rzeczywiście w żaden sposób nie wpływa to na dynamikę auta, ale...
Na wolnych obrotach to jest nie to auto - pracuje zdecydowanie ciszej i równiej, wręcz go nie słychać jak na traktorka
Dlatego zaświadczam niniejszym, że EGR ma zdecydowanie pozytywny wpływ na kulturę pracy silnika. Być może w najnowszych silnikach diesla nie jest on potrzebny - w AFB jego działanie jest zdecydowanie in plus (komforcik prawie jak na benzynce - to wręcz cykanie świerszczy w porównaniu do tego, co było wcześniej).
Każdy jednak ma prawo go sobie zaślepić lub udrożnić - jest demokracja

Będe musiał chyba obsłuchać jakąś zdrowa V6 z otwartym EGR :peace: .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 19:28:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Cytuj:
Nawiążę jeszcze do sprawy omawianej kilka postów temu zwłaszcza z maxtdi - od wczoraj śmigam na nie zaślepionym i prawidłowo pracującym EGR, dzisiaj dosłownie katowałem auto po mieście i kilkadziesiąt kilometrów trasy.
Rzeczywiście w żaden sposób nie wpływa to na dynamikę auta, ale...
Na wolnych obrotach to jest nie to auto - pracuje zdecydowanie ciszej i równiej, wręcz go nie słychać jak na traktorka
Dlatego zaświadczam niniejszym, że EGR ma zdecydowanie pozytywny wpływ na kulturę pracy silnika. Być może w najnowszych silnikach diesla nie jest on potrzebny - w AFB jego działanie jest zdecydowanie in plus (komforcik prawie jak na benzynce - to wręcz cykanie świerszczy w porównaniu do tego, co było wcześniej).
Każdy jednak ma prawo go sobie zaślepić lub udrożnić - jest demokracja

Będe musiał chyba obsłuchać jakąś zdrowa V6 z otwartym EGR :peace: .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 19:37:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
wowo napisał(a):
Da radę zrobić ustawienie bez demontażu przodu??


Wszystkie czynności = 15 do 30 minut (przy bezwzględnym warunku, ze temp. silnika >85C ) .


Potwierdzam... :D
Dzisiaj po Twoim poście rozebrałem to wszystko w 5 minut.
Dostęp do regulacji jak na dłoni :D (bywało gorzej)
Osobiście nie przeszkadzała by mi nawet temperatura, bo czegoż się nie robi dla ukochanej :diabel:
Imbusik, klucz bodajże 24 i moment byłoby po zawodach, ale...
Zobaczenie po raz kolejny ich zaskoczonych min będzie bezcenne (czego on znowu chce...) - nie mogę sobie tego odmówić.
Poza tym jak rozebrałem osłony - moim oczom ukazał się niecodzienny widok - mam tam różnokolorowych znaczków "jak mrówków" (he, he...) - nie miałbym wręcz gdzie postawić swoich :diabel:
Profesjonalizm serwisu przez duże "B" stanął więc pod wielkim znakiem zapytania :?: :?: :?:
Dlatego nie mogę im tego odpuścić - zgodnie z zasadami :D :D :D

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 81 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: