.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 18:58:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.6 abc] amortyzatory kayaba i stuki zawieszenia
PostNapisane: 28.sty.2007 08:40:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
Witam,

Mam pytanie zwiazane z amortyzatorami kayaba, olejowymi. Kupilem je na allegro. Wedlug katalogu kayaba olejowe nie pasuja do silnikow 2.6 i 2.8, ale wedlug sprzedajacego owszem. Troche sie zdziwilem, gdy po ostrej walce z wyjeciem oryginalenego wkladu, ktory byl idealnie spasowany do calej kolumny, te sa o wiele ciensze. Na gorze maja jedynie pierscien centrujacy, kotry po zalozeniu i skreceniu calosci trzyma go niby na srodku. I tu pytanie czy przypadkiem tak ma byc? czy nie powinny tez byc spasowane tak jak poprzednie? Moze te gazowe kayaby, przeznaczone do tych silnikow maja szersza srednice, oznaczalo by to ze kolumny mc-personow w tych silnikach maja wieksza srednice? A moze poprostu tak ma byc :)

I pytanie drugie.

Niestety, wymieniliem juz wszystkie gumki i czesci (na whaczach, drazki stabilizatora, amortyzatory, lozyska i gumy na gorze mcpersona, sworznie wahaczy, koncowki drazkow) i dalej mi tlucze zawiecha. Ale to tlucze strasznie, jak sie wpada w jakis dol, albo jedzie po nierownej drodze to malo glowy nie urwie. Stad moje pytanie czy to moze byc zwalona przekladnia? Niby nie ma luzow, kieruje sie dobrze, nie czuc zeby cos bylo nie tak? A moze drazki kierownicze? Czy one maja jakies gumki od strony przekladni, kotre sie jakos zuzywaja? A moze poduszki na sankach?

Pomozcie, bo juz nie wiem co mam wymieniac :/

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Amortyzatory kayaba i stuki zawieszenia
PostNapisane: 28.sty.2007 14:32:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 12:35:23
Posty: 2
Zobacz w jakim sa stanie podzuszki na sankach czy nie sa za miekknie popekane lub wykruszone, po drugie na drazku stabilizatora masz dwie gumowe tulejki jezeli je wykrecisz (to sa zaledwie 4 śrubki) zdejmij je i sprawdz czy nie jest wyslizgany w miejscu gumek drążek jezeli srednica jest inna niz na reszcie stabilizatora wymiana gumek nic Ci nie da zawin w tych miejscach pasek gumy zgodny z szerokościa tychże tulejek a potem po prostu nalłóż je i poskrecaj. Trzecia opcja jest taka ze mozesz miec luz na tłoczysku amortyzatora ( to Ciebie nie dotyczy bo masz wymienione :] ). Jak to sprawdzić; w bardzo prosty sposób zdejmujesz pokrywke plastykowa w komorze silnika ktora jest na kielichu kladziesz palec na śrube ktora znajduje sie centralnie w kielichu bujasz samochodem, nie powinno być żadnego luzu.

_________________
AUDI 80 B4 2.0 94'

NIE SZTUKA ZABIĆ MUCHE PRZEDNIĄ SZYBĄ, SZTUKĄ JEST ZABIĆ JĄ SZYBĄ BOCZNĄ ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2007 18:00:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2005 04:11:28
Posty: 585
Lokalizacja: Hameryka NJ
Amorki powinne byc spasowane tak jak poprzednie. Powinny byc grubsze, tak jak np jest w przypadku twardszych w porownaniu do stockowych sachsa czy boge. Jezeli amorek jest cienszy, nie pasuje idealnie to znaczy ze jest nie do tego auta.

Mialem podobna walke u siebie z tylu w zawieszeniu jak chcialem zalorzyc krotsze i twardsze Bilsteiny ale wygralem bo wystarczylo zrobic tuleje 2mm dluzsze ;) :peace:

Jak nie jestes przekonany to wyslij maila do KYB - KAYABA z pytaniem czy taki model podchodzi do twojego auta.

Pozdrawiam, Jarek

_________________
OOOO S6 & A6
Obrazek
Hehehe Autocross Esssss ;) Psssss!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 09:20:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
Hmm, czy to oznacza ze to jakas wersja sportowego zawieszenia? Wedlug kayaby wszystkie typy amorkow do tego modelu maja ta sama srednice :/ Jezlei tak, to gdzie szukac odpowiednich amortyzatorow, a konkreteni jakiej firmy i zeby nie kosztowaly 300zl za sztuke :/ Zalozylem z jednej strony taki cienszy i na razie wydaje sie byc wszystko ok, pasuje w sumie dobrze, bo ma na gorze piersicen, ktory go pogrubia, a u dolu opiera sie o kolumne wiec tez jest ok. Moze po prostu tak ma byc :/

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 22:38:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Też miałem pierścienie centrujące i w przypadku Kayaby tak ma być, nie wiem czym to jest podyktowane. A wogóle te stare to były"gołe" czyli bez rury wkłady(rurą zewnętrzną była obudowa macpersona-czyli chyba były "od nowości"?)

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 22:51:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Tak patrze i czytam i widze że piszecie o jakichś tulejach, pierścieniach przy wymianie amorków :galy: . Czy jest taka opcja żeby nie pasowała średnica amortyzatora do średnicy obudowy :?: Może ktoś szerzej objaśnić o so chodzi, może jakieś fotki jeżeli ktoś ma :?: Bardzo bym prosił bo w najbliższy weekend zamierzam u siebie wymieniać zawieche H&R (-35) i do tego dokupiłem gazówki Kayaby excel-g. Prosiłbym o pomoc bo walkę z zawiechą mam zamiar zacząć w czwartek wieczorem, więc chciałbym byc przygotowany na jakiekolwiek utrudnienia. :)

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2007 09:29:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
uki napisał(a):
Czy jest taka opcja żeby nie pasowała średnica amortyzatora do średnicy obudowy


No wlasnie dziwne, ale opcja taka jest. O ile w moim przypadku mam problem bo wklad amortyzatora ma mniejsza srednice niz obudowa, o tyle w Towim przypadku srednica amorka moze byc wieksza z uwagi na jego sportowy typ. Do takich amorkow montowane byly specjalne (o wiekszej srednicy) kolumny mcpersonow. Zobacz na wklejce w kole zpasowym i posuzkaj oznaczenia typu zawieszenia jakie posiadasz:

1BA Seryjne podwozie
1BB Podwozie na złe drogi
1BE Podwozie sportowe niższe o 20mm

U mnie niby 1BA ale nie wiem co o tym myslec, chyba makaon ma racje

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2007 10:46:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
To mnie koledzy troche zmartwiliście. Sprawdziłem kod w bagażniku i jest napisane jak wół 1BA czyli seryjne zawieszenie, choć ja i bez tego kodu wiem że to seria. W Twoim przypadku kolego wiking1 problem może leżeć w tym że jednak amorki nie pasują do 2.6 i 2.8, a sprzedawcy wcisnąć mogą wszystko jak się ktoś za bardzo nie zna. :/ Ja kupiłęm amortyzatory od kolegi z forum i on mnie zapewniał, że te amortyzatory są do mojego modelu przeznaczone. Zobaczymy co pokaże życie. :)

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2007 10:58:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
Amorki pasuja do 2.6 i 2.8, na allegro kolesie faktycznie wypisuja czasem bzdury, ale wedlug katalogu kayaby te same amortyzotry gazowe, kotre podchodza do innych silnikow, pasuja rowniez do wersji 2.6, 2.8, quattro i sport. Malo tego prosilem sprzedawce zby pomierzyl srednice wersji gazowych do tego samochodu i maja one identyczna srednice jak wersje olejowe, wiec albo kayaba nie robi innych amorkow i po prostu musze kupic innej firmy, albo jak juz pisalem tak ma byc :)

A to ze pisza ze nie pasuje, to po prostu po to, ze jak ktos ma niby wersje 2.6 i 2.8 to od razu musi miec gazowe amorki (wedlug nich sportowe), czyzby od razu zakladali ze kazdy kto ma takei auto jest sportowcem :), nawiasem mowiac to tym silnikom daleko do sportowych osiagow, bo zwykle 1.9 tdi nowej generacji maja lepsze :)

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2007 21:41:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Witam :)

W końcu się zabrałem za wymiane amorów i po rozkręceniu kolumny Mcpehrsona zauważyłem, że nowy amortyzator ma około 3 mm luzu w kolumnie. W zestawie znalazłem tulejki które po założeniu na amortyzator likwidują ten luz. Zakładane są na górną cześć amortyzatora. I mam pytanie tak dla pewności: czy w dolnej części niczym się nie zabezpiecza amortyzatora przed "bujaniem" się w kolumnie :?:

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2007 22:16:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
no wlasnie witam w klubie, o to caly czas sie pytam :)

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2007 00:23:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
hehe, witam, witam :D . Jak u Ciebie wygląda ten pierścień :?: U mnie był w zestawie taki pierścień. Jutro zrobie fotkę to wrzuce bo dziś już mi sie nie chce iść do garażu. Tak sobie myslałem i może ten luz powinien być między kolumną a amortyzatorem, bo przecięż olej w amorku podczas pracy się grzeje i też potrzebuje chłodzenia. Gdyby amortyzator był dopasowany na "wcisk" to ścinka była by dość gruba i przy tym chłodzenie utrudnione. Standardowo to u mnie był wkład, jak odkręciłem nakrękę z kolumny trzymającej amortyzator(wkład) to wylał się olej. W takim przypadku jest jedna ścianka. Słyszałem też że można wlać trochę oleju do kolumny z powodów utrudnionego chłodzenia. Nie wiem czy dobrze kombinuje, ale może ktoś mnie poprawi, może udzieli się ktoś bardziej doświadczony niż my. :peace:

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2007 00:15:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
to żę mają trochę miejszą średnicę to norma po to są te tuleje centrujące .na dole się nie będzie tłukło bo dół jest półokrągły i wkład zostanie dociśnietyi ustabilizowany nakrętką . monroe też są cieńsze i w dodatku nie dają do nich tych tulejek trzeba sobie radzić za pomocą taśmy izolacyjnej lub poloplastrem. tak żę bez obaw nić się nie wytłucze najważniejsze to żeby go ciasno spasować i nie zapomnieć o 50 gramach oleju przed włożeniem wkładu

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2007 09:34:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
enduro7777 napisał(a):
... i nie zapomnieć o 50 gramach oleju przed włożeniem wkładu


po co wlewa sie tam ten olej, w celu lepszego chlodzenia?

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2007 18:33:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
enduro7777 napisał(a):
trzeba sobie radzić za pomocą taśmy izolacyjnej lub poloplastrem. tak żę bez obaw nić się nie wytłucze najważniejsze to żeby go ciasno spasować



że co :?: tulejka metalowa to rozumiem, ale po zastosowaniu do spasowania taśmy izolacyjnej może popewnym czasie wytworzyć się luz. Wydaj mi się że ta tulejka może zdawać egzamin, bo po dociśnięciu nakrętką raczej nie ma możliwości żeby amortator się przekrzywił.


Po wymianie zawiechy w samochodzie jest cicho. Nie słychać żadnych stuków. Przed wymianą słyszałem pukanie i winę za to ponosiła poduszka z łożyskiem w kolumnie mcphersona - tak mi się wydaj, bo był luz na łożysku, albo jeszcze rozklekotane amortyzatory. Elementy jakie wymieniłem to przód: sprężyny, amortyzatory, odboje, osłony i poduszki z łożyskami, tył: amortyzatory, sprężyny i osłony.

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 19:14:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
nic się nie wybije sprawdzone wielokrotnie .a tuleje dostarczane z amorem są z miękiego plastiku .podobnie jak pierścienie centrujące do felg tu chodzi o to by centrycznie to zamocować po doćiśnięciu nakrętką amor już się nie przesunie

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2007 21:58:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 19:35:05
Posty: 170
Lokalizacja: Łódź
Tym się właśnie różni Sachs od jakiejś tam Kayaby, że ten pierwszy robi tak jak fabryka przykazała, dopasowane do każdego modelu, a podrabiacze trzepią jeden amortyzator do wielu nie tylko modeli ale i marek samochodów, dodają tylko dopasowujące tulejki. W moim przypadku taka tulejka-opaska zsunęła się niżej i amorek nieżle sie przez to w kolumnie bujał. Chłodzenie poprzez powietrze też jest gorsze. Jedyna zaleta to łatwiejszy demontaz po kilku latach.

_________________
b49226v6zmrozemsekwalpgzawodowofotografujęspawamkwasówkęialuminium.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: