.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 04:02:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [c4 2,6 v6] czy to uszczelka głowicy??
PostNapisane: 05.lut.2007 21:37:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.kwi.2006 09:56:58
Posty: 57
Lokalizacja: Lewin Brzeski woj.opolskie
Witam, kupiłem audi c4 2,6 v6 i zauważyłem, ubywa oleju i że zostawiam krople oleju. Jak oglądałem silnik to jest cały mokry nie widać skąd cieknie. Wymieniłem uszczelki po pokrywami zaworów, nie pomogło choć jedna uszczelka była uszkodzona. Umyłem silnik i jak zauważyłem olej pojawił sie między głowicami pod kolektorem ssącym, lewa głowica poniżej uszczelki głowicy zrobiła sie mokra. płynu nie ubywa nie widać w nim oleju. Czy jest możliwość żeby spod kolektora mogła cieknąć. Silnik z tyłu jest cały zalany olejem razem z rozrusznikiem skrzynią biegów. Jakie mogą być najczęstsze wycieki oleju w takich silnikach.


Ostatnio edytowano 05.lut.2007 22:39:09 przez rough25, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 21:46:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
to jest właśnie najczęstszy wyciek oleju w abc i aah niestety.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 21:56:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.kwi.2006 09:56:58
Posty: 57
Lokalizacja: Lewin Brzeski woj.opolskie
tzn. spod kolektora czy głowicy??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 05:10:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 04:27:27
Posty: 383
Lokalizacja: Legnica
Masz wyciek spod głowicy tak jak kolega napisał wczesniej to jest wada 2.6 i 2.8 V6 olej wydostaje się spod głowicy od wewnetrznej strony później scieka w tylnej czesci i przy okazji jest niezły smród bo scieka na układ wydechowy. Trzeba wymienić uszczelke pod głowicą a najlepiej odrazu pod dwoma zeby mieć to z głowy.

_________________
Było Audi c4 2.8 quattro teraz A6 2.8
Jest i wymarzona A8 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 08:22:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Egzekutor30 -> nie wprowadzaj chłopa w błąd. na 99% nie cieknie ci spod głowicy. Je zostaw na razie w spokoju. Zdejmij kolektor ssący, pod nim jest prostokątna klapa - na bloku silnika. To spod niej najprawdopodobniej cieknie.
Nie jest to żadną wadą V6, tylko przypadłoscią poszczególnych modeli. Mi nic nie wyciekało.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 10:44:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
wowo napisał(a):
Egzekutor30 -> nie wprowadzaj chłopa w błąd. na 99% nie cieknie ci spod głowicy. Je zostaw na razie w spokoju. Zdejmij kolektor ssący, pod nim jest prostokątna klapa - na bloku silnika. To spod niej najprawdopodobniej cieknie.
Nie jest to żadną wadą V6, tylko przypadłoscią poszczególnych modeli. Mi nic nie wyciekało.

Potwierdzam :!: Na 99% jest tak jak napisał wowo ;)

U mnie miało to miejsce w obu autach :/

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 19:46:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 04:27:27
Posty: 383
Lokalizacja: Legnica
To była tylko podpowiedz z mojej strony co może byc przyczyna u Ciebie Wowo nie cieknie bo Ty masz A6 i wada uszczelki została wyeliminowana u mnie w A6 tez nie cieknie a w C4 ciekło i ten sam problem miało paru moich kolesi ale całkiem możliwe że jest tak jak piszesz.

_________________
Było Audi c4 2.8 quattro teraz A6 2.8
Jest i wymarzona A8 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 19:54:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
egzekutor30 -> przez ponad 4 lata katowałem coupe AAH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 19:56:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
egzekutor30 napisał(a):
u Ciebie Wowo nie cieknie bo Ty masz A6 i wada uszczelki została wyeliminowana

Ale wpadka :diabel:

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 20:23:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2005 05:48:11
Posty: 351
Lokalizacja: Heidenheim (Germany)
egzekutor30 napisał(a):
To była tylko podpowiedz z mojej strony co może byc przyczyna u Ciebie Wowo nie cieknie bo Ty masz A6 i wada uszczelki została wyeliminowana u mnie w A6 tez nie cieknie a w C4 ciekło i ten sam problem miało paru moich kolesi ale całkiem możliwe że jest tak jak piszesz.


Co to za stek bzdetow za przeproszeniem :peace: Kolega mial 2.8 w Coupe a teraz ma 2.5 V6 TDI w A6 :):

_________________
BMW E39-jest
Audi A4 2.6 bylo http://www.hasoo.mojewww.com/audi/
A6 2.4-Ojca wozidełko
Audi Coupe 2.0 było
Audi 100 c3 2.3 bylo
A4 2.5 V6 TDI Avant- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2007 23:37:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.kwi.2006 09:56:58
Posty: 57
Lokalizacja: Lewin Brzeski woj.opolskie
A wie może ktoś ile może w przybliżeniu kosztować wymiana uszczelek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2007 23:46:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.kwi.2006 09:56:58
Posty: 57
Lokalizacja: Lewin Brzeski woj.opolskie
Nie wiem czy to ma jakis zwiazek z uszczelką ale kilka razy w czasie jazdy a nawet podczas wygaszonego silnika przy włączonym zapłonie zapala się kontrolka oleju nad wyświetlaczem komputera i trzy sygnały dzwiekowe. Porzeedni właściciel twierdził że to czujnik oleju. I gdzie się znajduje czujnik oleju bo nie moge znaleźć??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2007 00:08:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Niebieska strzałka pokazuje gdzie znajduje się czujnik (po prawej stronie koła napędu osprzętu, patrząc od przodu, nad miską olejową, schowany lekko w głębi).
Jeżeli się mylę proszę o sprostowanie ;)
Na zdjęciu nie widac dokładnie miejsca spoczynku czujnika (zrobione w innym celu), ale będziesz wiedział gdzie szukac ;)
Dodam, że nie jest łatwo go zobaczyc, a tym bardziej się do niego dostac :/
Obrazek

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Ostatnio edytowano 08.lut.2007 00:20:33 przez staniek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2007 00:19:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
koszt roboty głowic cos koło 1500 zl.

Nowe szpilki wszystkie
Jak sciagniesz głowice to uszczelniacze prowadnice i planowanie głowic obowiązkowo.
Jaki masz przebieg w aucie, jak duzy tp najlepiej tez głowice dac do sprawdzenia.
dodatkowo dochodzo koszt uszczelek pod głowice, uszczelki pod kolektor, dodatkowo jak masz niedługo wymiane paska rozrzadu to wymień go przy robocie i znowu koszt rolek paska itd.

Jeden mechanik mi powiedział że V lubi sie pocić w tych miejscach.
Niektórzy robia tak że dociagaja głowice i problem ustepuje.

Jesli chcesz widzieć czy poci sie z głowic czy z dekla to zrób tak:

szmate ropa lub cos do myćia silnika , wymyj gdzie sie da pod kolektorem bez sciągania posmigaj i zobaczysz że jesli masz mokre miejsca pod głowcami to znaczy że głowice puszczaja ( nie bedzie plynu pobierał itd. ) jesli jest mokro tylko kolo dekla to znaczy że kolektor w góre i uszczelke zmieniaj.

JAk będziesz sciągał kolektor to nie zapomnij przed załózeniem wszystkiego porządnie umyc. Bo potem jak zacznie sie pocic bedziesz myslał czy dekiel dobrze dokrecony.

u mnie w poprzedniej V okazało sie że sie poci z głowicy ;/

co do wywalania błedu na fisie pierw zrób taki bajer, wyjmij zegar i do sprawdzenia czy zimnych lutów nie ma. ZA czujniki zabierz sie póxniej.

POzdrawiam

w razie pytań pisz na priv

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2007 00:26:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.kwi.2006 09:56:58
Posty: 57
Lokalizacja: Lewin Brzeski woj.opolskie
Właśnie mam zamiar umyć silnik i wtedy bedę lokalizował wycieki ale dzieki za rady.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 14:48:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.kwi.2006 09:56:58
Posty: 57
Lokalizacja: Lewin Brzeski woj.opolskie
jak się okazało wina tkwiła w uszczelkach głowic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 15:28:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.mar.2007 17:42:55
Posty: 119
Lokalizacja: slask
a ile kosztowala cie ta naprawa??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 15:36:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.kwi.2006 09:56:58
Posty: 57
Lokalizacja: Lewin Brzeski woj.opolskie
Jeszcze nie wiem jutro odbieram samochód ale wymieniałem tez cały rozrząd i wszystkie uszczelki uszczelniacze to części kosztowały mnie 900 zł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2007 19:41:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.kwi.2006 09:56:58
Posty: 57
Lokalizacja: Lewin Brzeski woj.opolskie
Jeszcze nie odebrałem ale na poczatku wymiana uszczelek i rozrzadu chciał 700 zł, robuiłem tam jeszce kilak innych napraw ręczny wachacz... to ma mnie kosztowac 1300 zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2007 18:22:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.kwi.2006 09:56:58
Posty: 57
Lokalizacja: Lewin Brzeski woj.opolskie
Wymiana uszczelek pod głowicami ze sprawdzeniem, wymiana uszczelniaczy wymianą tuleji tylnej belki i wachacza przedniego za robotę wziął 1000 zł


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: