wlasnie podregulowalem co nieco
w sumie niedużo.
zatankowane 25l gazowni ze statoila do butli 50l.
Reduktora jak na razie nie ruszalem, bo nie bylo potrzeby. na przyspieszonych obrotach ~3000 znalazlem punkt przelamania bogata/uboga mieszanka duzym pokretlem i byl w okolicach 2,5obrotu wykrecenia, odkrecilem na wszelki wypadek jeszcze ~1/8obr i tak zostawilem. na wolnych obrotach dodatkową śrubką znalazlem tez punkt bogata/uboga i jeszcze delikatnie odkrecilem tez z 1/8obr dla pewnosci
w sumie jest wykrecona w granicach 1,5obr.
wolne obroty stoją jak u młodej kozy
zadnego gubienia zaplonow! z rury wydechowej kwiatki
zrobilem crash test na 3cim biegu od 1000obr . zmula, zmula, 2tys cos zaczyna ciagnac, 3tys juz milo(juz doladowuje) i tak przed 3,5-4tys pelny power (0,8bar boostu) i ciagne 5tys, 6tys jak nigdy
dociagnalem do 7 tyś, 4ka i dalej but tak do 180 i odpuscilem. Bylem milo zaskoczony, że w zadnym momencie nie zubożyło mieszanki!!! dociagnal do 7tys bez zająknięcia.
jedyne zubożenie bylo jak wystartowalem z 1000obr z jedynki i pelny but, na ulamek sek. w granicach 5tyś na uboga wskoczylo, ale nie bylo czuć przymulenia. podejżewam, że reduktor ma jakąś chwilę przejściową, ale i tak jest to duzo mniej odczuwalne niz na mieszaczu.
generalnie jestem zadowolony
bryka nigdy tak nie smigala
P.S. ciekawe ile smali
?
P.S2. kompensacje do reduktora mam wpiętą nie blisko blosa tylko troche dalej tak jakby na wlocie IC, bo mam IC z jakimś odejsciem chyba od silnika KG, to daje mi przy duzym przeplywie powietrza dodatkową roznicę ciśnienia (spadek na blosie + spadek na IC) co powoduje wieksze "wysterowanie" reduktora < tzn tak mi sie wydaje.
P.S3. na przewodzie reduktor-blos mam jedno łączenie na kolanku i w moim sprzecie nie ma to wpływu na zubożanie itp. zresztą kolanko nie ma mniejszego przekroju niż króciec na blosie, takze nie jest "wąskim gardłem"
***************************
dodane 24.07.07
mam wstepne dane odnośnie spalania.
mam lekki przepał w granicach 3l na 100km. zrobilem 380km w 4ry osoby z bagażem na trasie z predkoscią zazwyczaj 120km/h i kilkoma wyprzedzaniami, ale bez szoku i katow. spalil srednio 15,7/100. Myśle, że powinien palić idealnie w takich warunkach w granicach 12l. < ale nie martwie sie bo w zamian samochod jest bardzo żwawy, wystarczy muskac pedał gazu
dzisiaj następne regulacje. wygląda na to, że mam charakterystyke blos-reduktor tak ustawioną, że mieszanka wzbogaca się wraz ze wzrostem przeplywu. mam dość mocno rozkręcony reduktor (napięcie membrany wykrecone) i wydaje mi się że to on to powoduje.
P.S. przy wzbogaconej mieszance, da się zauważyć, że silnik mniej się nagrzewa. przy jezdzie ze stala predkoscia 120km/h wieczorem mialem temp w granicach 80-85st.
**************************
dodane 25.07.07
Wczoraj dokonalem regulacji i... okazalo sie, że ustawienia zupelnie sie rozjechaly, w sensie żeby uzyskac znowu prawidlowa dawke musialem wkręcić duza srube od blosa o 3/4 obrotu. Wszystko sie wzbogacilo. Wyglada na to, ze blos po zamontowaniu musi sie "ulozyc" i po pewnym czasie trzeba sprawdzic ustawienia.
takze skrecilem blosa, o okolo 3/4 obrotu, zeby ustawic mieszanke na skraju uboga/bogata z lekka przewaga na bogata. I dodatkowo skrecilem reduktor o dwa obroty, bo mialem nierowna charakterystyke:
tzn. robilem obroty 2tys i blosem delikatne skrecenie powodowalo wejscie na ubogą, ale juz przy 5tys musialem blosa wiecej skrecic zeby wejsc na ubogą, takze wykminilem, że ze wzrostem przeplywu mieszanka mi sie wzbogaca i skrecilem reduktor dwa obroty, aby uzyskac w miare rowna ch-ke.
Dodatkowo musialem po tym odkrecic dawke na wolnych obrotach tak z 1/4obr.
Po tych regulacjach samochod jest nadal zwinny jak wczesniej. Mam tylko nadzieje, że bedzie mniej smalil (co jest prawdopodobne po takim ukróceniu)