robiw napisał(a):
Wiec termostat do wymiany...
Jeśli chodzi o ruch sztangi EGR'a to jest on dość znaczny, z obserwacji na oko to moze okolo 2-3 cm..... może wystarczy go przeczyścić?? ew jakie podciśnienie powinno być na przewodzie z ADR'a??
Kolego robiw
Spróbuj jeszcze sprawdzić, czy po ostrej jeździe nie podniesie się temperatura w statycznym logu 007, może za szybko logowałeś auto ?
To jednak mało prawdopodobne, bo temperatura oleju jest jak najbardziej w porządku, czyli był rozgrzany.
Jeżeli chodzi o sam EGR - to trochę pomyliłeś zagadnienia
EGR to zawór recyrkulacji spalin zamontowany na specjalnych metalowych rurach z plecionką, pomiędzy kolektorem wydechowym, a dolotowym.
Steruje nim ADR (czarny)
To o czym mówisz to regulator ciśnienia w turbinie (z niego wychodzi sztanga), którym steruje LDR (szary - N75).
Tutaj zdecydowanie nic nie dotykaj
Problem zdaje się wskazywać na mechaniczne przycinanie się EGR-a.
Ja wymontowałbym rurę łączącą z plecionką pomiędzy EGR-em a kolektorem dolotowym - nr 7 na rysunku (cztery śruby - imbus) i zajrzał delikatnie do podstawy EGR-a (nr1), którą wtedy zobaczysz - może to jakiś syf powoduje przycinanie ?
[+]
jednocześnie sprawdzisz, czy nie masz go fizycznie zaślepionego w miejscach uszczelek 4 i 4a przy rurze nr 7
Wrzucam Ci edukacyjnie fotkę z lokalizacją (zwróć uwagę na dwie "gruchy" z przewodami - lewa to regulator ciśnienia sterujący turbiną, prawa to Twój "podejrzany" EGR