.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 21:37:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 10:03:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
carl, masz rację - kąt VP44 trzeba ustawić na 2*ATDC w 004BS [i zobaczyć, co wyjdzie na zwykłym 004 ;) ].


Dzięki, Meszrumie :D
A przyjrzałeś sie pozostałym logom ?
Jak coś powyżej napisałem nie tak - śmiało możesz po mnie "jechać" :diabel:
Człowiek uczy się całe życie... :D

@szanowny kolego robiw:
:kosci: wszyscy na tym forum brzydzą sie piractwem :kosci: - trzeba zakasać rękawy i uczyć się języków obcych :diabel:
te załączone wyżej obrazki dostałem od innego użytkownika...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 10:27:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2007 08:01:37
Posty: 31
Lokalizacja: Wieruszów
ok.... zrozumiełem....
Więc co proponujecie ?? od czego mam zacząć zabawe z moim AKN??
Tak przy okazji... czym roznią sie silniki AFB i AKN ??

_________________
Pozdrawiam
Robert

AUDI A4 B5 2.5 TDI V6 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 11:51:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
robiw napisał(a):
ok.... zrozumiełem....
Więc co proponujecie ?? od czego mam zacząć zabawe z moim AKN??
Tak przy okazji... czym roznią sie silniki AFB i AKN ??


Robiw :peace:
Proponuję zacząć od samego początku...
...początku kąta wtrysku :diabel:
Co do Twojego drugiego pytania - odpowiedź znajdziesz w tym poście (miłej lektury):

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ht=afn+akn

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 12:13:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2007 08:01:37
Posty: 31
Lokalizacja: Wieruszów
Rozumiem ze początek kąta ustawić wg załączonych screenów z ELSY..??
No i przydałoby sie też sprawdzić ten termostat, mniejwiecej w którym miejscu on sie znajduje??

_________________
Pozdrawiam
Robert

AUDI A4 B5 2.5 TDI V6 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 12:35:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
robiw napisał(a):
Rozumiem ze początek kąta ustawić wg załączonych screenów z ELSY..??
No i przydałoby sie też sprawdzić ten termostat, mniejwiecej w którym miejscu on sie znajduje??


Ad.1 Zdecydowanie TAK...
Ad.2 Tutaj Ci trochę współczuję, bo zabawy jest na kilka dobrych godzinek.
I do dzisiaj nie wiem, jak można to zrobić bez ruszania rozrządu :diabel:
Lokalizację dostałeś na maila - zagadaj o szczegóły do użytkownika o nicku wowo - kilka dni temu przerabiał ten temat w AFB

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 12:41:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
meszrum napisał(a):
carl, masz rację - kąt VP44 trzeba ustawić na 2*ATDC w 004BS [i zobaczyć, co wyjdzie na zwykłym 004 ;) ].


Dzięki, Meszrumie :D
A przyjrzałeś sie pozostałym logom ?
Jak coś powyżej napisałem nie tak - śmiało możesz po mnie "jechać" :diabel:
Człowiek uczy się całe życie... :D

@szanowny kolego robiw:
:kosci: wszyscy na tym forum brzydzą sie piractwem :kosci: - trzeba zakasać rękawy i uczyć się języków obcych :diabel:
te załączone wyżej obrazki dostałem od innego użytkownika...



no i 003 - nieotwierający się do końca EGR.
wygląda na uszkodzenie, gdyż w jakimś stopniu reaguje na sygnał otwarcia/zamknięcia.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 13:00:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2007 08:01:37
Posty: 31
Lokalizacja: Wieruszów
>>>1. Problemy z dogrzaniem silnika :!!: Termostat :?:

>>>Sprawdź najpierw, czy jest podciśnienie w przewodzie pomiędzy ADR i >>>EGR-em.


Sprawdziłem podciśnienie pomiędzy ADR i EGR... Jest. zasysa od strony ADR.

Termostat:
Po uruchomieniu zimnego silnika po okolo 4-5 minutach górny wąż podłączony do chłodnicy zaczyna robić się ciepły.. więc chyba termostat przepuszcza.. prosze mnie poprawić jeśli sie myle....

_________________
Pozdrawiam
Robert

AUDI A4 B5 2.5 TDI V6 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 13:08:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
robiw napisał(a):
Sprawdziłem podciśnienie pomiędzy ADR i EGR... Jest. zasysa od strony ADR.

Termostat:
Po uruchomieniu zimnego silnika po okolo 4-5 minutach górny wąż podłączony do chłodnicy zaczyna robić się ciepły.. więc chyba termostat przepuszcza.. prosze mnie poprawić jeśli sie myle....


Jeśli ADR wytwarza pociśnienie - powodem może być uszkodzenie samego EGR-a, jak wskazuje meszrum - zwróciłem dopiero uwagę na fakt, że jakiś sygnał z ADR-a dostaje, skoro przy ON i OFF delikatnie zmieniają się wskazania, jednak różnice są zbyt małe, żeby mówić o prawidłowym działaniu zaworu recyrkulacji spalin.

Co do termostatu... No właśnie - przepuszcza i się nie domyka skoro maksymalna temperatura jaką możesz osiągnąć to 81,9*C.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 13:17:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2007 08:01:37
Posty: 31
Lokalizacja: Wieruszów
Wiec termostat do wymiany...
Jeśli chodzi o ruch sztangi EGR'a to jest on dość znaczny, z obserwacji na oko to moze okolo 2-3 cm..... może wystarczy go przeczyścić?? ew jakie podciśnienie powinno być na przewodzie z ADR'a??

_________________
Pozdrawiam
Robert

AUDI A4 B5 2.5 TDI V6 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 13:36:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
robiw napisał(a):
Wiec termostat do wymiany...
Jeśli chodzi o ruch sztangi EGR'a to jest on dość znaczny, z obserwacji na oko to moze okolo 2-3 cm..... może wystarczy go przeczyścić?? ew jakie podciśnienie powinno być na przewodzie z ADR'a??


Kolego robiw :peace:

Spróbuj jeszcze sprawdzić, czy po ostrej jeździe nie podniesie się temperatura w statycznym logu 007, może za szybko logowałeś auto ?
To jednak mało prawdopodobne, bo temperatura oleju jest jak najbardziej w porządku, czyli był rozgrzany.

Jeżeli chodzi o sam EGR - to trochę pomyliłeś zagadnienia :diabel:
EGR to zawór recyrkulacji spalin zamontowany na specjalnych metalowych rurach z plecionką, pomiędzy kolektorem wydechowym, a dolotowym.
Steruje nim ADR (czarny)
To o czym mówisz to regulator ciśnienia w turbinie (z niego wychodzi sztanga), którym steruje LDR (szary - N75).
Tutaj zdecydowanie nic nie dotykaj ;)
Problem zdaje się wskazywać na mechaniczne przycinanie się EGR-a.
Ja wymontowałbym rurę łączącą z plecionką pomiędzy EGR-em a kolektorem dolotowym - nr 7 na rysunku (cztery śruby - imbus) i zajrzał delikatnie do podstawy EGR-a (nr1), którą wtedy zobaczysz - może to jakiś syf powoduje przycinanie ?

[+]

jednocześnie sprawdzisz, czy nie masz go fizycznie zaślepionego w miejscach uszczelek 4 i 4a przy rurze nr 7 :D

Wrzucam Ci edukacyjnie fotkę z lokalizacją (zwróć uwagę na dwie "gruchy" z przewodami - lewa to regulator ciśnienia sterujący turbiną, prawa to Twój "podejrzany" EGR :diabel:

Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 13:48:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
gwoli uściślenia: AGR.


:517:


[+]
robiw, uczyń tak jak carl wskazał.
przyczyną takiej reakcji EGR'u może być zwykłe przycinanie się klapy.
czytałem, że w tym silniku jest to możliwe.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 14:04:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
gwoli uściślenia: AGR.


:517:




EGR - Exhaust Gas Recirculation :peace:
AGR - jest w języku, którego nie lubię :D (Abgasrueckfuehrung)

[+]

mały cytacik z Diesel Centrum - Polska:

..."Zawór recyrkulacji spalin znajduje się w kanale łączącym kolektor wydechowy z dolotowym. Membrana zaworu sterowana jest popychaczem. Gdy nie ma podciśnienia, to zawór jest zamknięty.
Uszkodzenia zaworu związane są z utratą szczelności oraz z zatarciem popychacza na skutek osadzania się nagaru, zwłaszcza w dużych silnikach i tych o dużym wydatku spalin."...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 15:02:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
o coś innego mi chodzi.

zawór sterujący EGR'em, to AGR [a nie ADR].

legenda 3
Obrazek





:peace:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 11.lut.2007 15:08:37 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 15:08:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
o coś innego mi chodzi.

zawór sterujący EGR'em, to AGR [a nie ADR].

Obrazek




:peace:


Jasne, Meszrumie - przepraszam - mój błąd :D

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 18:25:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Jesteście kotami rormalnie!!! Z kąd ta wiedza, o ile Carlnova to mechanior jak mi sie zdaje, ale Meszrum bracie u Ciebie to nałóg jakiś te Viiii siks tedei :diabel: Czytam i podziwiam bo nadal widze "mojego" AKN-a przed oczami, a może byście tak mi rzekli dlaczego gaśnie mi czasami jedna turbawka w moim AGB, czy to tylko może być możliwość źle zrobionego spoftu( jezeli tak to dlaczego zaczęło się to dziać po jakimś czasie,a nie od początku uzytkowania?) Jeżeli Mod wypieprzy mojego posta to nie bede miał pretensji. Ot tak sje ja przyklejił :peace:

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 18:48:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Norbi - gaśnie? co się za tym kryje?
podłączyłeś swoje 316 pod vaginium w końcu?
nie jest tajemnicą, że 2.7BT jest bardzo trudne do prawidłowego modyfikowania.


co do viii sex ;) , to odkryłem, że laski na mnie lecą, jak opowiadam o turbinach, przepływomierzach etc. wczoraj na imprezie, koleżanka poprosiła mnie o przestawienie jej fury [jakiś egzotyk kręcący się do 9k rpm] - była zachwycona, jak zobaczyła, że potrafię wrzucić wsteczny...
...a kiedy powiedziałem jej [była pod wpływem], że potrafię ustawiać kąt w[y]trysku, to skończyłoby się bujaniem fury, gdyby nie -15*C... ;)
...sam widzisz...
:):

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 18:56:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
:) :D :diabel: :peace:

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 19:01:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
A pod vagine nie podłączałem a w zasadzie podłączałem tylko sie nie połączył :/

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 19:02:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to może czas najwyższy udać się do Marka?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 19:05:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Oj czas!!!

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 79 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: