.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 21:46:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3 1.8 PM] zła praca silnika POMOCY!
PostNapisane: 10.lut.2007 14:56:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2006 20:19:26
Posty: 72
Witam wszystkich
Mam dalej problem ze swoja audiczką a mianowicie żle chodzi na benie jak jest zimny ale najbardziej po nocy trzesie się cały silnik tak jakby nie chodził na wszystkie gary a jak przełacze na gaz to już jest prawie idealnie nie wiem już co to może być wymieniony czujnik temp. swiece ,przewody ,palec, kopułka nowa sonda, podstawa wtrysku jak sie nagrzeje to już jest prawie dobrze tylko obroty na ciepłum silniku są troszkę powyrzej 1000 ale chodzi dosć stabilnie
pozdrawiam :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2007 15:19:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Sprawdzales regulator cisnienia paliwa? Sprawdz tez wtryskiwacze a dokladniej ich obudowy - moze juz popekaly ze starosci.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2007 18:18:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Rozlącz akumulator na parę minut, pozniej odpal na benzynie, jak bedzie dobrze chodzil, to znaczy, ze szwankuje emulacja sondy lambda - silnik łapie błędy od instalacji gazowej.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 13:18:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2006 20:19:26
Posty: 72
PM jest na jednopunktowym wtrysku i jst jeden wtyskiwacz czy da sie coś zrobić żeby nie lapał błędów ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 14:00:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
jarob3 napisał(a):
PM jest na jednopunktowym wtrysku i jst jeden wtyskiwacz czy da sie coś zrobić żeby nie lapał błędów ?
Zalezy jaki masz sterownik gazowy. W tych lepszych, trzeba emulacje ustawic na " masa " lub "odlączona". Jesli to nic nie da, to pozostaje Ci co jakiś czas zdejmowac kleme z akumulatora w celu zresetowania ECU. Te wszystkie bajery typu automatyczne resety kompa, ktore gazownik będzie Ci proponowal, są nic nie warte.
Poprostu te systemy - Motronic, adaptują się do pracy na gazie, "zapominając" o benzynie.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 20:33:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2006 20:19:26
Posty: 72
dziś wymieniony regulator ciśnienia paliwa razem z całym wtryskiem i dalej podwyrzszone obroty na ciepłym silniku zobaczymy rano czy się coś poprawi jak nie to proszę o jakieś podpowiedzi co jeszcze sprawdzić ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 18:02:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2006 20:19:26
Posty: 72
rano jak zapaliłem dalej to samo silnik chodzi nie na wszystkie gary i wykręciłem świece i okazało się że na dwóch pierwszych cylindrach były brązowe swiece a na 3 i 4 były czarne okoopcone maże to coś od głowicy co wy na to?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 20:50:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2005 21:41:01
Posty: 238
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A4 B7
jarob3 to jest ogólny problem zagazowanych mono-motroniców. Tak jak pisał ZiPi podczas pracy na gazie rozjeżdżają się ustawienia ECU dla benzynki. Mój zachowuje się tak samo i jeszcze 2 auta kumpli. Możesz to sprawdzić w jeden sposób: odłącz klemę żeby zresetować ECU, potem pozwól mu rozgrzać się od zimnego do 90* na biegu jałowym, a potem pojeździj parę dni TYLKO na benzynie. Na gaz wogóle nie przełączaj i zobaczysz że auta nie poznasz. Z rana będzie odpalał elegancko i na wszystkie gary.

_________________
Pozdrawiam
Michał

Audi A4 B7 S-Line '06 2.0TDi (BRE)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 13:40:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Miszelo ja też mam Motronica (tyle, że w ABT) i po ustawieniu emulacji na "masa" mapa się nie rozjeżdża i wogóle nie czuję, że mam LPG. Warunek to obecność emulatora lambdy w sterowaniu LPG i jego ustawienie na "masa", albo idealne ustawienie czasów emulacji (zmoich doświadczeń, rzecz niemożliwa :( ). Podejrzewam, że u Ciebie (i kumpli) nie macie emulatora, albo jest źle ustawiony i stąd Twoje problemy. Co do resetu to owszem, żeby wyeliminować wpływ instalki LPG trzeba zrobić reset i adaptację do beny, jeśli problem zniknie to przyczyna tkwi w emulacji, jeśli nie, to instalacja LPG nie ma nic do rzeczy i przyczyny trzeba szukać w układzie benzynowym.
Jednak z mojej korespondencji z Jarobem wynika, z dużym prawdopodobieństwem, że to jednak nie emulacja.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 13:55:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2005 21:41:01
Posty: 238
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A4 B7
Cześć Danek.
Właśnie u nas jest problem z emulacją i wszyscy mamy sterowniki BINGO (3 auta: mój PM i 2 ABT) Próbowaliśmy i ustawień na masę i na przebieg przy różnych wartościach czasów stanu wysokiego i niskiego. Może to jest przypadłość tylko BINGO ale monoBosche rozjeżdżają się także przy ustawieniu na masę. Gdzieś na forum VW wyczytałem że gość w swoim golfie (1,8 na monowtrysku) ustawił czas Hi=350ms Lo=450ms i śmiga już rok bez żadnych problemów. Spróbujemy jeszcze ustawić na "odłączoną" może jak ECU nie wykryje wogóle lambdy to nie będzie kaszanił w mapach.

P.S.
Danek sporo czytałem Twoich postów na różnych forach i naprawdę dużo mi pomogły odnośnie ustawień LPG :peace:
Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
Michał

Audi A4 B7 S-Line '06 2.0TDi (BRE)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 07:52:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
A sprawdzałeś Miszelo czy nie Macie czasem sondy puszczonej bezpośrednio na ECU z pominięciem emulatora? Spotkałem się z takimi przypadkami. Rozjazd mapy niekoniecznie musi być spowodowany emulacją. To może być również problem czujników temp. albo samej lambdy (czasem jak jest na wykończeniu to objawy są podobne), może też być tak, że lambda nie czyta dobrze spalin (np. przez brak katalizatora lub jego wypalenie albo przypchanie). Co do czasów L i H to gaziarze czasem wstawiają "resetery" ECU i użytkownik wogóle o tym nie wie, ale nie jest to dobre rozwiązanie bo silnik praktycznie pracuje na adaptacji a to nie jest dobre no i spalanie beny rośnie.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: