Lukasik napisał(a):
mozesz pomierzyc jak ksztaltuje sie napiecie na potencjometrze przeplywomierza w momencie gdy faluje/niefaluje ?
Dzisiaj zmierzyłem napięcie na przepływomierzu i to co zobaczyłem to mnie zdziwiło. A mianowicie przekręciłem zapłon i zobaczyłem 0,04V, czyli za mało. Odpaliłem samochód i było jakieś 0,2V czyli też za mało. Przy 3tys. obr/min było jakieś 0,9V
Więc stwierdziłem, że jest źle ustawiony czujnik położenia przepływomierza co jest dziwne bo na kompie pokazywało, że przy wolnych obrotach wartość napięcia jest ok.
Wziąłem się za regulację i ustawiłem tak na 0,25V w fazie spoczynku, ale pojawił się problem tego typu, że obroty na biegu jałowym były bardzo niskie aż gasł silnik.
Więc ustawiłem tak, żeby chodził na równo na biegu jałowym i jest ok obroty nie falują trzyma równo 900 obr/min. Ale jak dodam gazu tak gdzieś do 2 tys. obr/min. To spadną na 1100 i za chwilkę na ok 600 obr/min po czym się podnoszą i jest 900. Czasami podczas jazdy samochód potrafi zgasnąć. Na biegu jałowym ma wtedy napięcie ok 0,9V a w fazie spoczynku 0,05V.
Jak mam to wyregulować żeby było dobrze
Dodam, że sam czujnik płynnie przenosi wartości napięcia bez żadnych skoków od samego dołu do samej góry, wszystko porusza się płynnie więc myślę, że jest sprawny.
Może mi ktoś napisze jak to ustawić żeby było dobrze
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)