.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 00:16:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 182 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 18:34:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wowo, nie bądź wiśnia...
opisz w najdokładniejszych detalach jak jeździ.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 20:41:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Jak jeździ hmmm...
Wcześniej jeździłem coupe 2.8 V6 i non sop porównuje te dwie V6. Seria jeździła nędznie. Przed hamowaniem byłem pełen obaw, bo sądziłem że 150PS powinno lepiej hulać. Niestety nie hula...
Po programie je zajeb.... Teraz czuć moc i moment obrotowy. Plecy kleją sie do fotela. Są duże problemy z trakcją. W tym momencie mogę stwierdzić, że jeździ sporo lepiej niż benzyna 2.8 (30V też sie w to zalicza :diabel: )choć do 1,9tys.obr nic się nie dzieje - tu wygrywa jednostka benzynowa. Powyżej 2tys.obr. jest taki mały sztanek :peace:
Mówię stanowczo nie serii w AFB. Praktycznie nie wysiadam z auta, aż chce się jeździć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 22:24:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wowo napisał(a):
Jak jeździ hmmm...
Wcześniej jeździłem coupe 2.8 V6 i non sop porównuje te dwie V6. Seria jeździła nędznie. Przed hamowaniem byłem pełen obaw, bo sądziłem że 150PS powinno lepiej hulać. Niestety nie hula...
Po programie je zajeb.... Teraz czuć moc i moment obrotowy. Plecy kleją sie do fotela. Są duże problemy z trakcją. W tym momencie mogę stwierdzić, że jeździ sporo lepiej niż benzyna 2.8 (30V też sie w to zalicza :diabel: )choć do 1,9tys.obr nic się nie dzieje - tu wygrywa jednostka benzynowa. Powyżej 2tys.obr. jest taki mały sztanek :peace:
Mówię stanowczo nie serii w AFB. Praktycznie nie wysiadam z auta, aż chce się jeździć.


Gratulacje wowo :D
Masz teraz prawdziwą torpedę ;)
Pozwól się bliżej przyjrzeć tej misternej robocie i wrzuć nowe logi - ciekawi mnie jak wyglądają dawki paliwa i jak zachowuje się turbinka w 011, jak mierzy teraz nowy lmm itd...
Co to znaczy problemy z trakcją ? Nie możesz utrzymać 185 horsików w ryzach ? :diabel:
Zapodawaj logi, kolego :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 22:31:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Moc bardzo ładna jest teraz jak na AFB , momentu trochę mało ale jak masz 5biegowego manuala to przy 400Nm mogło by drgac autko przy mocnym depnięciu na wysokich biegach. Na takim setupie zapewne nie ma dymu. Na twoim wykresie nawet nie widac spadku momentu powyżej 3000obr. co jest nagminne dla tych silników z powodu nędznej dmuchawki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 10:23:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
maxtdi napisał:
Cytuj:
Moc bardzo ładna jest teraz jak na AFB , momentu trochę mało ale jak masz 5biegowego manuala to przy 400Nm mogło by drgac autko przy mocnym depnięciu na wysokich biegach


Z tego co wiem, nie da sie z AFB wyciągnąć 400Nm.
Jakiegokolwiek dymu brak.

carlnova napisał:
Cytuj:
Pozwól się bliżej przyjrzeć tej misternej robocie i wrzuć nowe logi - ciekawi mnie jak wyglądają dawki paliwa i jak zachowuje się turbinka w 011, jak mierzy teraz nowy lmm itd...


Na dniach zloguje auto. Z tego co kojarze ciśnienie doładowania 1,3bara. Lmm nie mierzy :peace: - programowo oszukana. Na wykresie serii w końcowych obrotach widać dołek - nowe lmm jest tego sprawcą - zaniża dawki.
Wszystko zrobione w ten sposób, że w sterownik mam wlutowane podstawki i włożone nowe kości. Oryginał mam w kieszeni, więc w razie jakichś kłopotów z motorownią, w ciągu kilku minut mogę powrócić do seryjnego programu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 11:18:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wg mojego wyobrażenia o modyfikacji AFB, ta właśnie wygląda wręcz modelowo. 370 to wartość wg mnie optymalna [i chyba maksymalna] z uwagi na sprzęgło w manualu.
wowo, mam prośbę - czy mógłbyś w miarę eksploatacji odsłaniać tajemnice użytkowania? [+ i -]


[+]
jestem bardzo ciekawy, jak będzie znosić takie wartości silnik.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 12:29:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):

jestem bardzo ciekawy, jak będzie znosić takie wartości silnik.



Ja też :diabel:
...bo nie mogę żyć bez problemów :D
...i wrócę do Aligatora w wielkim stylu, jak już wszystko będzie OK
...ale ja zamierzam podnieść moc do 370 PS i moment obrotowy do 2 x 400 Nm, poprzez zamontowanie drugiego AFB w bagażniku :diabel:
...przecież to Avant :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 13:11:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
370Nm to może i jest optymalne w tiptronicu. AFB ,AKN spokojnie przyjmują po 420nm, to nie jest ALH po ostrych modach żeby były jakiekolwiek problemy z 2masem i sprzęgłem one wytrzymuje nawet 500nm ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 13:18:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
max, uważasz, że m pociągnie 400 bez efektu drżenia?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 13:42:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Długo miałem 415 i da się zrobić bez drgań.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 14:36:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
maxtdi napisał:
Cytuj:
AFB ,AKN spokojnie przyjmują po 420nm

No nie wiem. Musi to juz być naprawdę ostry program. Jakoś nie chce mi sie wierzyć w taki moment i nigdzie się z tym niespotkałem. Chyba że w opisach produktów.

Cytuj:
Długo miałem 415 i da się zrobić bez drgań.

Poprosimy o wykresy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 15:31:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Omawiacie tutaj moment obrotowy manuala.
A mnie bardzo ciekawi, maxtdi, - jaki jest max dla AFB ze skrzynią tiptronic, bo takową posiadam ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 16:12:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carl, poetkuj i sprawdź, czy skrzynie dla pierwszych AKE różnią się od tych dla AKN/AFB.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 18:03:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Coś poszukam i jak będę miał chwilę to jutro wkleję.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 18:27:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
carl, poetkuj i sprawdź, czy skrzynie dla pierwszych AKE różnią się od tych dla AKN/AFB.


Szukam i szukam i nic z tego nie wynika...
Różnią się oznaczeniami, a moje mało wprawne oko nic więcej nie może dostrzec... :D
Na bank różni się soft sterownika tipa AKE -> AFB/AKN, więc mam podstawy sądzić, że same skrzynie również...
Cała nadzieja w Maxtdi - będę czekał ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 19:22:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Jeśli ktoś posiada jakiekolwiek wykresiki, też proszę o wklejenie. najlepiej seria i mod. Z miłą chęcią pooglądam jak to powychodziło u innych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 10:41:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
mój, wkleiłem go w wątki tunig, ale mogę i tutaj :)
Obrazek
mi Rogal zrobił tak jak chciałem, żeby "ciągnął" do samego końca, a nie jak to było wcześniej tylko między 2 a 3 krpm. Teraz jest miodzik, a problemy z trakcją też się pojawiają czasem :diabel: trzeba mocno fajere trzymać :)

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 11:22:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Witam.

To może kilka słów ode mnie. Oczywiście da się zrobić mocniej !! i mocniejsze programy już robiłem, ale te przyrosty (kolegi Wowo i Sebmis`a) są spore i w zupełności zadowalające właścicieli. Przecież zawsze pytam czego kierowca po modyfikacji oczekuje i czy to co "dostał" to to czego pragnął ;) .

Znane są wszystkim bolaczki tych silników, w większości macie już 200-300kkm na licznikach myśle, że żyłowanie silnika dla 20Nm wiecej gdzieś na początku skali obrotów (zakres w którym generalnie nie jeździmy) nie ma sensu.

Parametry jakie zadaje silnikom są przetestowane przeze mnie juz na nie jednym aucie i mogę powiedzieć, że przy rozsądnym użytkowaniu dadzą cieszyć się bezawaryjną eksploatacją jeszcze przez wiele km. Kolejna sprawa to zadane parametry w sofcie a realia, jeden silnik drugiemu nie jest równy i każdy będzie dysponował inną mocą/momentem.

Na sam koniec dodam, że dysponuję hamownią która mierzy parametry auta pod obciążeniem i jest to hamownia, że tak powiem mało optymistyczna podająca realne przebiegi mocy/momentu czego nie robią w 99% spotykane rolkowe hamownie inercyjne (zawyżają w szczególności moment obrotowy).

Myśle, że jedynym adekwatnym testem porównawczym tego 415Nm Audi jest klasyczny sprint bądź sprawdzenie elastycznosci - auto koło auta - nie stoper.

Swoją drogą koledze MaxTDi gratuluje sprawności silnika...

Pozdrawiam.

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 12:13:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Rogal napisał(a):
Witam.

To może kilka słów ode mnie. Oczywiście da się zrobić mocniej !! i mocniejsze programy już robiłem, ale te przyrosty (kolegi Wowo i Sebmis`a) są spore i w zupełności zadowalające właścicieli. Przecież zawsze pytam czego kierowca po modyfikacji oczekuje i czy to co "dostał" to to czego pragnął ;) .

Znane są wszystkim bolaczki tych silników, w większości macie już 200-300kkm na licznikach myśle, że żyłowanie silnika dla 20Nm wiecej gdzieś na początku skali obrotów (zakres w którym generalnie nie jeździmy) nie ma sensu.

Parametry jakie zadaje silnikom są przetestowane przeze mnie juz na nie jednym aucie i mogę powiedzieć, że przy rozsądnym użytkowaniu dadzą cieszyć się bezawaryjną eksploatacją jeszcze przez wiele km. Kolejna sprawa to zadane parametry w sofcie a realia, jeden silnik drugiemu nie jest równy i każdy będzie dysponował inną mocą/momentem.

Na sam koniec dodam, że dysponuję hamownią która mierzy parametry auta pod obciążeniem i jest to hamownia, że tak powiem mało optymistyczna podająca realne przebiegi mocy/momentu czego nie robią w 99% spotykane rolkowe hamownie inercyjne (zawyżają w szczególności moment obrotowy).

Myśle, że jedynym adekwatnym testem porównawczym tego 415Nm Audi jest klasyczny sprint bądź sprawdzenie elastycznosci - auto koło auta - nie stoper.

Swoją drogą koledze MaxTDi gratuluje sprawności silnika...

Pozdrawiam.


Kolego Rogal :peace:
Czy mógłbyś przybliżyć kwestię, czy na Twojej hamowni (mało optymistycznej) da się zhamować AFB z tiptronicem bez żadnych zagrożeń dla tipa ?
I czy dokonujesz modyfikacji softu sterownika skrzyni, bo o to się najbardziej boję - współpracę zvirusowanego motorka z tipem :/
Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki :D

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 12:34:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Witaj.

Nie hamowałem takiego auta i raczej nie będę tego robił. Problem polega na tym, że do poprawnego pomiaru należy zbadać opory toczenia a do tego w przypadku skrzyń automatycznych należy przełączyć ją na neutral na pewnym etapie pomiaru. To może zaszkodzić skrzyni chwilowym spadkiem ciśnienia oleju... może... nie musi... ale to jest za duże ryzyko tylko dla tego żeby mieć wykres.

Jeżeli chodzi o soft to robię go bez zmian w sterowniku skrzyni. Wbrew pozorom nawet na mocniejszych modyfikacjach skrzynie (tiptronik multitronik) dalej pracują poprawnie. Oszczędza to klientowi dodatkowego kosztu ingerencji w kolejny sterownik.

Pozdrawiam.

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 182 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: