.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 19:06:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDI AKE]Zdjęcie dekli zaworowych
PostNapisane: 18.lut.2007 18:32:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
Witam !

Panowie, czy ktoś mógłby poratować informacją jak mocno skomplikowane jest zdjęcie pokrywy zaworów w silniku AKE, jakie czynności trzeba wykonać i jakie niestandardowe narzędzia są przy tym potrzebne. Mam nieszczelnośc na jednej z pokryw i chciałbym wymienić uszczelki. Czy są jakieś uszczelki bardziej godne polecenia niż inne ?
Po opisach pozytywnych zmian w pracy V6 TDI wymieniłem również u siebie świece (wszystkie spalone) i zauważyłem, że część z nich jest prawie sucha a część zaolejona. Od czego to zalezy ?


Ostatnio edytowano 18.lut.2007 20:19:10 przez hektor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 19:12:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Masz zaolejone świece, bo zapewne przeciekający olej spod dekla stał w gniazdach świec.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 19:30:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
wowo napisał(a):
Masz zaolejone świece, bo zapewne przeciekający olej spod dekla stał w gniazdach świec.


Słusznie ! Na to nie wpadłem. A jakie problemy napotkam podczas demontarzu dekli ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 20:05:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
hektor napisał(a):
wowo napisał(a):
Masz zaolejone świece, bo zapewne przeciekający olej spod dekla stał w gniazdach świec.


Słusznie ! Na to nie wpadłem. A jakie problemy napotkam podczas demontarzu dekli ?


Na żadne problemy nie napotkasz :D
Każdy dekiel 8 X nakrętka M6 ( na klucz 10 )
Przed zdjęciem musisz odkręcić przewody wysoko - ciśnieniowe na stożkach z wtryskiwaczy.
Zanim jednak zrobisz to wszystko - zaopatrz się w dwie oryginalne uszczelki i podkładki pod wtryskiwacze.
Nawet w ASO to śmieszny koszt - więc nie szukaj zamienników :diabel:
...i koniecznie obejrzyj wszystkie krzywki na wałkach rozrządu :D

Powodzenia :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 20:23:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
carlnova napisał(a):
Zanim jednak zrobisz to wszystko - zaopatrz się w dwie oryginalne uszczelki i podkładki pod wtryskiwacze.


Po dwie na wtryskiwacz czy dwie na głowicę ?
Sam jestem ciekawy tych wałków. Piotruś kiedyś mnie uspakajał, że możliwe iż u mnie ten problem nie występuje. Ale nie ma to jak samemu sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 20:35:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
hektor napisał(a):
carlnova napisał(a):
Zanim jednak zrobisz to wszystko - zaopatrz się w dwie oryginalne uszczelki i podkładki pod wtryskiwacze.


Po dwie na wtryskiwacz czy dwie na głowicę ?
Sam jestem ciekawy tych wałków. Piotruś kiedyś mnie uspakajał, że możliwe iż u mnie ten problem nie występuje. Ale nie ma to jak samemu sprawdzić.


Dwie uszczelki pod pokrywy zaworów (dekle) i komplet pod wtryskiwacze...
Nie chce mi się grzebać w ETCE - ile sztuk...
Powiedzą Ci w ASO :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 20:42:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
carlnova napisał(a):
Dwie uszczelki pod pokrywy zaworów (dekle) i komplet pod wtryskiwacze...
Nie chce mi się grzebać w ETCE - ile sztuk...
Powiedzą Ci w ASO :peace:


Zaryzykuje twierdzenie, że podkładek pod wtryski jest 6 sztuk. :578: Ale mogę się mylić ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 22:22:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Hej :).
Do sprawdzenia wałków nie musisz ściągać przewodów "wysokociśnieniowych" (moim zdaniem szkoda "niepotrzebnie" zapowietrzać pompę wtryskową). Wystarczy, że odkręcisz z wtryskiwaczy przewody przelewowe ale uważaj żeby nie "zgubić" malusieńkich miedzianych (?) podkładek (po 2 szt. na każdy przelew), bo gdyby przypadkowo wpadły w otchłań mechaniki głowic już nie byłoby fajnie.
Uszczelki pod deklami być może zniosą całą operację, a na wymianę zawsze będziesz miał czas (gdyby coś).
Gdyby olej na świecach pochodził z "przedmuchów", Twoje AKE stawiałoby potężną niebieską chmurę - IMHO Wowo ma rację :D, a "nibyzaolejone" świece pochodziły jak sądzę z "lewej" głowicy (strona kierowcy) :?: Chociaż ... jesli (hipoteza) jakiś "nygus" wyjmował filtr oleju bez pomyślunku, to i na prawej głowicy można znaleźć ślady oleju :galy: ... .

PS OT: Sorry, wiem co myślisz w "tamtej sprawie". Niestety - nie Ty jeden :/ .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 19.lut.2007 05:58:50 przez Piotruś, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 22:28:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
hektor napisał(a):
carlnova napisał(a):
Dwie uszczelki pod pokrywy zaworów (dekle) i komplet pod wtryskiwacze...
Nie chce mi się grzebać w ETCE - ile sztuk...
Powiedzą Ci w ASO :peace:


Zaryzykuje twierdzenie, że podkładek pod wtryski jest 6 sztuk. :578: Ale mogę się mylić ...


12 sztuk, kolego - czyli się mylisz :diabel:
2 szt. uszczelka po pokrywę - nr kat. b 059 198 025
12 szt. pierścieni uszczelniających - nr kat. +N 013 804 2

Piotruś napisał(a):
Hej :).
Do sprawdzenia wałków nie musisz ściągać przewodów "wysokociśnieniowych". Wystarczy, że odkręcisz z wtryskiwaczy przewody przelewowe (tylko uważaj żeby nie "zgubić malusieńkich miedzianych (?) podkładek (po 2 szt. na każdy "przelew").
Uszczelki pod deklami być może zniosą całą operację, a na wymianę zawsze będziesz miał czas (gdyby coś).

:peace:


Piotruś, kolega nie chciał tylko sprawdzić wałków, ale wymienić uszczelki pod pokrywami z uwagi na nieszczelności.
Jak to zrobić bez ściągania wysokociśnieniowych przewodów ?
Rozerwać uszczelkę :?: :diabel:
Jeżeli natomiast chodzi o te maleńkie uszczelki (pierścienie miedziane) na rurkach przelewowych - to mnie od zawsze uczyli, że nie zakłada się tych samych tylko nowe - tym bardziej, że kosztują grosze nawet w ASO...
Ale tutaj też mogę się mylić :D

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 10:22:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
carlnova napisał(a):
12 sztuk, kolego - czyli się mylisz :diabel:
2 szt. uszczelka po pokrywę - nr kat. b 059 198 025
12 szt. pierścieni uszczelniających - nr kat. +N 013 804 2


Dzięki !

carlnova napisał(a):
Piotruś, kolega nie chciał tylko sprawdzić wałków, ale wymienić uszczelki pod pokrywami z uwagi na nieszczelności.


Egzaktli.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 10:27:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
Piotruś napisał(a):
Do sprawdzenia wałków nie musisz ściągać przewodów "wysokociśnieniowych" (moim zdaniem szkoda "niepotrzebnie" zapowietrzać pompę wtryskową). Wystarczy, że odkręcisz z wtryskiwaczy przewody przelewowe ale uważaj żeby nie "zgubić" malusieńkich miedzianych (?) podkładek (po 2 szt. na każdy przelew), bo gdyby przypadkowo wpadły w otchłań mechaniki głowic już nie byłoby fajnie.


Jak rozumiem przewody ciśnieniowe odkręcam tylko od strony głowicy ? W jaki sposób miałyby zapowietrzyć pompę ?

Piotruś napisał(a):
PS OT: Sorry, wiem co myślisz w "tamtej sprawie". Niestety - nie Ty jeden


Piotruś nie bądź Prosiak, tylko znajdź coś i się odezwij. :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 11:14:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
hektor napisał(a):
Jak rozumiem przewody ciśnieniowe odkręcam tylko od strony głowicy ? W jaki sposób miałyby zapowietrzyć pompę ?


Uważam, że nie warto odkręcać przewodów ciśnieniowych od żadnej strony. Żeby "podejrzeć" wałki wystarczy miejsca "zanim" dekiel oprze się o przewody. Uszczelka pod deklem najprawdopodobniej pozostanie zdatna do ponownego użycia (tak na 80%).
Naturalnie nie jest problemem wykręcenie i odchylenie przewodów zasilających (żeby było profi powinieneś popuścić też nakrętki przy pompie oraz zluzować "trzymacze" na przewodach) . Co oczywiste zapowietrzenie VP44 nie będzie tak rozległe i groźne jak np. podczas nieumiejętnej wymiany filtra paliwowego ale powstanie zagrożenie, że do wtryskiwacza wpadnie jakiś brud - moim zdaniem zupełnie niepotrzebnie... . Reasumując - wybór należy wyłącznie do Ciebie :D i w kazdym przypadku będzie OK - jeśli zachowasz podstawowe zasady.
:peace:

hektor napisał(a):
Piotruś nie bądź Prosiak, tylko znajdź coś i się odezwij. :peace:


Taka sytuacja marzy mi się bardziej niż Tobie ... .
:peace:

PS: Teraz dopiero przeczytałem, że chcesz wymienić uszczelki pod deklami ze względu na nieszczelność. Nie będę już zmieniał poprzedniej treści tylko napiszę, że w tej sytuacji bez wykręcenia przewodów zasilających oczywiście nie ma szans.
Jeśli chodzi o podkładeczki pod przelewami - oczywiście trzeba założyć nowe. Nie kazałem Ci ich pilnować celem ponownego użycia tylko żeby uniknąć przypadkowego "wpadnięcia" do "przestworzy" w głowicy :!!: :!!:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 11:28:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
Piotruś napisał(a):
PS: Teraz dopiero przeczytałem, że chcesz wymienić uszczelki pod deklami ze względu na nieszczelność. Nie będę już zmieniał poprzedniej treści tylko napiszę, że w tej sytuacji bez wykręcenia przewodów zasilających oczywiście nie ma szans.


Zapytam ponownie: wystarczy odkręcić tylko od strony wtryskiwaczy czy konieczne będzie odłączenie ich od pompy ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 11:31:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
hektor napisał(a):
Piotruś napisał(a):
PS: Teraz dopiero przeczytałem, że chcesz wymienić uszczelki pod deklami ze względu na nieszczelność. Nie będę już zmieniał poprzedniej treści tylko napiszę, że w tej sytuacji bez wykręcenia przewodów zasilających oczywiście nie ma szans.


Zapytam ponownie: wystarczy odkręcić tylko od strony wtryskiwaczy czy konieczne będzie odłączenie ich od pompy ?


A to akurat napisałem wyraźnie powyżej :): . Od strony VP44 tylko luzujesz nakrętki, z wtryskiwaczy (co oczywiste) wykręcasz do końca. Nie zapomnij o poluzowaniu "trzymaczy" na przewodach.

PS: Hektor - następnym razem poprostu zadzwoń - będzie mniej niedomówień i zbędnego tłumaczenia tylko dlatego, że komuś bardzo zależy na znalezieniu na mnie jakiegoś "haka", niepotrzebnie mącąc przy tym wodę.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 11:45:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
Piotruś napisał(a):
A to akurat napisałem wyraźnie powyżej :): . Od strony VP44 tylko luzujesz nakrętki, z wtryskiwaczy (co oczywiste) wykręcasz do końca. Nie zapomnij o poluzowaniu "trzymaczy" na przewodach.


Sprawa jasna, dzięki ! ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 12:05:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
PS: Hektor - następnym razem poprostu zadzwoń - będzie mniej niedomówień i zbędnego tłumaczenia tylko dlatego, że komuś bardzo zależy na znalezieniu na mnie jakiegoś "haka", niepotrzebnie mącąc przy tym wodę.


Jeżeli "pijesz do mnie" - to jest mi bardzo przykro :/
Nie szukam na Ciebie żadnego haka...
Nie możesz przeżyć jak ktoś się z Tobą nie zgodzi, Piotruś ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 91 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: