.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 22:05:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 182 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 13:02:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Rogal napisał(a):
Witaj.

Nie hamowałem takiego auta i raczej nie będę tego robił. Problem polega na tym, że do poprawnego pomiaru należy zbadać opory toczenia a do tego w przypadku skrzyń automatycznych należy przełączyć ją na neutral na pewnym etapie pomiaru. To może zaszkodzić skrzyni chwilowym spadkiem ciśnienia oleju... może... nie musi... ale to jest za duże ryzyko tylko dla tego żeby mieć wykres.

Jeżeli chodzi o soft to robię go bez zmian w sterowniku skrzyni. Wbrew pozorom nawet na mocniejszych modyfikacjach skrzynie (tiptronik multitronik) dalej pracują poprawnie. Oszczędza to klientowi dodatkowego kosztu ingerencji w kolejny sterownik.

Pozdrawiam.


Teraz jasne jak słońce :diabel:
Dziękuję za szybką odpowiedź...
Gdyby nie sprawiło Ci to kłopotu - wrzuć na PW koszt takiego zabiegu u Ciebie, zaznaczam, że podstawki pod kości mam już wlutowane w ECU

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 13:14:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Carlnova -> zdaje sie, że miałeś u siebie już jakiś program?? Jak się jeździło? Rozumiem że nie masz nigdzie potwierdzenia jaką mocą dysponowałeś??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 13:33:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wowo napisał(a):
Carlnova -> zdaje sie, że miałeś u siebie już jakiś program?? Jak się jeździło? Rozumiem że nie masz nigdzie potwierdzenia jaką mocą dysponowałeś??


Widzę, że Ty też jesteś bardzo zajęty :diabel:
Jeździło się rewelacyjnie... :D
Nie mam nigdzie potwierdzenia ile to mogło mieć kucy i pewnie do końca pozostanie to dla mnie tajemnicą.
Dlatego tak bardzo interesują mnie Twoje logi wowo, bo chciałbym na zasadzie porównań chociaż w przybliżeniu to określić.
Boję się błędów tipa, bo inaczej z chęcią wróciłbym do virusa.
Znasz dokładnie moją historię - z perspektywy czasu wydaje mi się, że mój tryb awaryjny w tipie był spowodowany raczej tylko kątem wtrysku, a nie modyfikacją programu...
To by potwierdzało w całej rozciągłości słowa Rogala o współpracach zavirusowanych motorków z ASB typu tiptronic i multitronic nawet bez ingerencji w program sterownika skrzyni.
Mam te stare kości od Aligatora i korci mnie, żeby je włożyć do podstawek na próbę i pojeździć - obserwując tipa.
Docelowo jednak chciałbym mieć program dostosowany dokładnie do mojego AFB, a nie włoską, beznadziejnej jakości robotę.
Troche mi smutno, że nie będę mógł pochwalić się pięknym wykresikiem, ale nie to jest najważniejsze ;)
Ważniejsza jest przyjemność z jazdy...
Dlatego ja również proszę Cię o dzielenie się z nami wszystkimi wrażeniami z jazdy na wirusie (koniecznie plusy i minusy)
Powyższe dotyczy również kolegi SebMis

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 13:38:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Na razie wszystko na ++++++ :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 13:41:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
carlnowa: Wszyscy na forum analizuja logi :) . A soft można tak zrobić, że na vagu bedzie co innego a w realu co innego ;). Zresztą na wynik końcowy (przyrost) składa sie wiele parametrów, korelacja map po tuningu oraz myki których nie widac na VAGu a są zrobione w programie.

Prześlij mi zawartosć kości to powiem Ci ile mniej wiecej ten soft daje. Mam juz opanowane te silniki do tego stopnia, że mogę w dużym przybliżeniu powiedzieć ile dadzą zadane parametry w zdrowym silniku trzymającym parametry.

To co piszesz to kolejny przykład, że chip tuning chip tunigowi nie jest równy...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 13:55:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Rogal napisał(a):
carlnowa: Wszyscy na forum analizuja logi :) . A soft można tak zrobić, że na vagu bedzie co innego a w realu co innego ;). Zresztą na wynik końcowy (przyrost) składa sie wiele parametrów, korelacja map po tuningu oraz myki których nie widac na VAGu a są zrobione w programie.

Prześlij mi zawartosć kości to powiem Ci ile mniej wiecej ten soft daje. Mam juz opanowane te silniki do tego stopnia, że mogę w dużym przybliżeniu powiedzieć ile dadzą zadane parametry w zdrowym silniku trzymającym parametry.

To co piszesz to kolejny przykład, że chip tuning chip tunigowi nie jest równy...


No właśnie !!!
Więc jak to szczegółowo wygląda u Ciebie, przyjacielu :D
Jak mam Ci przesłać zawartość kości - do tego trzeba sprzętu - mogę wysłać do Ciebie same włoskie kości z kasą na wysyłkę powrotną, bo bardzo chciałbym się dowiedzieć - ile tam było kucy i koniecznie żebyś obejrzał mapy doładowania.
Czekam na propozycje na PW :D

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 14:00:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Cytuj:
Jak mam Ci przesłać zawartość kości - do tego trzeba sprzętu - mogę wysłać do Ciebie same włoskie kości z kasą na wysyłkę powrotną, bo bardzo chciałbym się dowiedzieć - ile tam było kucy i koniecznie żebyś obejrzał mapy doładowania.

Spytaj Wojtka przecież je przeglądał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 14:43:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
maxtdi napisał(a):
Cytuj:
Jak mam Ci przesłać zawartość kości - do tego trzeba sprzętu - mogę wysłać do Ciebie same włoskie kości z kasą na wysyłkę powrotną, bo bardzo chciałbym się dowiedzieć - ile tam było kucy i koniecznie żebyś obejrzał mapy doładowania.

Spytaj Wojtka przecież je przeglądał.


Nie pomyślałem o tym ;)
Już napisałem do niego maila.
...Aligator był jednak bardzo oszczędny w słowach - nie powiedział mi o nawet hipotetycznej mocy mojego auta na tamtych kościach, jedyne co stwierdził, ze zmiany wprowadzone przez "makaronów" były dokonane tylko w dawkach paliwa i mapach doładowań (a jednak)...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 15:00:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Znalazłem na razie dwa wykresy. Podaje je jako ciekawostkę odnośnie momentu rzędu 400Nm który da się nawet na nie do końca sprawnym silniku. Postaram się jeszcze o wykresy zdrowego motorka.
http://img120.imageshack.us/my.php?image=25tdi2su8.jpg
http://img68.imageshack.us/my.php?image=25tdi1td3.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 15:07:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
hmm moment faktycznie szpiczasty. Mocy troszke przymało.

Dziś auto mnie zaskoczyło - negatywnie :/. Na nierozgrzanym silniku co jakiś czas obtory na jałowym podnosiły się w okolice 1000obr. Gdy złapał 90*C było oki. Oczywiście zwagowałem i wywaliło błąd:
00522 Engine Coolant temperature sensor G62, 10-30 open or short to B+ Intermittent :/

Który to czujnik itp...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 15:18:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Colant sensor bedzie maił wpływ na obroty. Trzeba prześledzić drogę do czujnika, ew.zdiąć wtyczkę i sprawdzić kontakt.

Co do wykresów to niestety to typowy przykład tuningu pod tytułem zrób co się da z tego co mam pod maską. Auto jedzie w wąskim zakresie obrotów a do tego moment max. ma z za niskich obrotów :!:. Przyspieszając musimy szybko zmieniac biegi żeby dalej był efekt, że samochód jedzie...

Daltego każdy ma to co lubi i co chce mieć... są zwolennicy linii przebiegających jak najdłużej w poziomie są tez zwolennicy liczb.

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Ostatnio edytowano 19.lut.2007 16:13:59 przez Rogal, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 16:10:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
maxtdi napisał(a):
Znalazłem na razie dwa wykresy. Podaje je jako ciekawostkę odnośnie momentu rzędu 400Nm który da się nawet na nie do końca sprawnym silniku. Postaram się jeszcze o wykresy zdrowego motorka.
http://img68.imageshack.us/my.php?image=25tdi1td3.jpg


niby jest 400 Nm ale przez ~ 600 rpm ... zadna przyjemnosc z jazdy, trzeba mieszac biegami a i gorset na szyje by sie przydał .... :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 16:33:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Rogal napisał(a):
Co do wykresów to niestety to typowy przykład tuningu pod tytułem zrób co się da z tego co mam pod maską. Auto jedzie w wąskim zakresie obrotów a do tego moment max. ma z za niskich obrotów :!:. Przyspieszając musimy szybko zmieniac biegi żeby dalej był efekt, że samochód jedzie...


Moim zdaniem i tak i nie ;) To drugie autko ma od 2 do 4 tys rpm więcej mocy na kołach, wiec powinno lepiej jechać. Tylko kierowca zamiast na plecach musi skupić sie na prędkościomierzu. Oczywiście abstrahuje od kwestii obciążenia takim momentem motorowni i przeniesiania.

Rogal napisał(a):
Daltego każdy ma to co lubi i co chce mieć... są zwolennicy linii przebiegających jak najdłużej w poziomie są tez zwolennicy liczb.


Nie sposób sie nie zgodzić.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 17:57:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Już wyjaśniam :) . Oba wykresy dotyczą tego samego auta, wkleiłem je tylko po to aby pokazać że 400Nm to nic wielkiego w 2.5 tdi nawet przy nie sprawnym aucie :diabel: . No właśnie jak zauważyliście auto nie ma imponującej mocy na obu wykresach i jak widzicie da się przy tym spokojnie manipulować wartością momentu obrotowego bez ruszania wartości mocy. Jako ciekawostkę dodam że samochód osiągał te parametry mając dwie dźwigienki zaworowe luzem czyli na sprawnych 4 cyl. Silnik był mechanicznie seryjny. Po naprawie moc oscylowała w granicach 185ps przy 4600 i moment 405 przy 2600 a odcięcie paliwa następowało przy 5200obr i w tym momencie nastąpiła radykalna zmiana na + jeżeli chodzi o obroty użyteczne :peace: .
P.S.
Proszę zwróćcie uwagę na parametry serii tego silnika sam byłem w szoku że skaleczony motor ma jeszcze tyle PS.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 18:32:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wowo napisał(a):
hmm moment faktycznie szpiczasty. Mocy troszke przymało.

Dziś auto mnie zaskoczyło - negatywnie :/. Na nierozgrzanym silniku co jakiś czas obtory na jałowym podnosiły się w okolice 1000obr. Gdy złapał 90*C było oki. Oczywiście zwagowałem i wywaliło błąd:
00522 Engine Coolant temperature sensor G62, 10-30 open or short to B+ Intermittent :/

Który to czujnik itp...


wowo, nie czytasz forum... ;)
senior meszruma wojna z G62...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 19:58:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
meszrum -> doczytałem to już po napisaniu posta.
Co ciekawe temperatura na desce jest oki - 90*C, na Vagu około 75*C. Sprawdzająć błędy na gorącym silniku błędów brak.
Odstawiam motorek do przestygnięcia. Włączam zapłon temperatura na desce około 70*C a włącza sie grzanie świeczek i grzeje jakby była temp. na - :/ Odpalam motor i co jakiś czas podbija obroty do 1000obr.min. Sprawdzam błędy i tym razem jest.
Jutro wymiana.

maxtdi -> pierwszy wykres pokazuje serie?? To chyba nie AFB ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 20:07:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
na tym img.68 są dwa wykresy naniesione seria i modyfikacja.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 20:12:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Faktycznie nie przyjżałem się dokładnie.
Wartości seryjne są w zasadzie typowe dla 2.5 TDI.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 21:01:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wowo, AFB i AKN mają inne rozłożenie momentu - AKN bardziej ciągnie z dołu, lecz od 3000 nic się nie dzieje. z kolei AFB z dołu jest jak skarpeta, a im wyżej, tym lepiej...
moja matka miała A8 AKN [2000] w manualu - to najlepszy samochód do jazdy po mieście, jakim jeździłem - rwał od 1400.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 21:18:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
wowo, AFB i AKN mają inne rozłożenie momentu - AKN bardziej ciągnie z dołu, lecz od 3000 nic się nie dzieje. z kolei AFB z dołu jest jak skarpeta, a im wyżej, tym lepiej...


Mesz, co Ty opowiadasz :?: :diabel:
Moje AFB ciągnie od 1500 do 4500 rpm :D
Właśnie pozazdrościłem wowo wykresiku i wpiąłem stare wariackie kości do ECU i znów poczułem się jak SPACE RANGER :diabel: startujący Atlantisem (he, he...)
Ciągnie mnie do "złego"...
...ale nie loguję, bo nie chcę się denerwować :/
...na razie jest OK

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 182 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: