.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 11:27:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 21:58:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jack napisał(a):
To troche Ciebie zmartwie 059145701c montowana byla w takim silniku jak masz a jej oznaczenie to gt2052v natomiast 059145701S lub E,F lub K,R jest do tych 180PS a te co maja oznaczenie w etka na koncu 702 to do 1,9 tdi a te 703,4 to do 2,7 tdi


Jasna cholera :D
...opadły mi skrzydełka :diabel:
...Wy to potraficie sprowadzić mnie na ziemię...

Max jeszcze raz sprawdziłem to w ETCE i rzeczywiście te z oznaczeniami 702 są do 1,9 TDi ale końcówki mają R, HX i RX.
W mojej ETCE w roczniku modelowym 99 dla AFB i AKN występują 702 D i DX, a nie 701 C.
Ale mniejsza o to...
Bardziej mnie interesuje i absorbuje mistrzu zjawisko, które się pojawiło po całym tym nowym POWER-ze, mianowicie odgłos podobny jak u Boćka tzw. sapnięcia dmuchawki, zwłaszcza podczas jazdy przy naciśnięciu akceleratora i nagłym jego puszczeniu...
Czy tym zjawiskiem też muszę się martwić ? Co to za objaw ?
Wcześniej tego nie było...

meszrum napisał(a):
carlnova napisał(a):
...moje AFB ma turbinę 059 145 701 C i dodatkowe oznaczenia VNT 20 i GS4


carl, to zamiennik... ;)
zwykły, zwyczajny, do najzwyklejszego w świecie AFB [studzę ekstazę].

http://www.motoarena.pl/


Meszrumie - "I HATE YOU"... :diabel: :kosci:

maxtdi napisał(a):
Niestety masz najstarszą ze sprężarek jaka była montowana w 2.5 v6 tdi, następna była 701G.
Ale spoko ona cię nie będzie blokować w modach bo główne ograniczenie w twoim wypadku to tiptronic. Na niej spokojnie śmigniesz 180ps i jedynie niuton będzie ograniczeniem dla dobra tipa max 370 bo na tyle go liczyli ;) .


To mnie bardzo cieszy, maxtdi
...i podnosi na duchu... :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 20.lut.2007 22:03:22 przez carlnova, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 22:03:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeżeli sapnięcia przypominają upuszczenie powietrza [pffff...], to jest to zasługą sprawnego N75.
z tym, że zjawisko to powinno występować w AFB podczas rozpędzania w okolicach 2200rpm [overboost], a nie z chwilą zdjęcia pantofla z pedału akcelaratora...

kości zostały [wy]rzucone, a Tyś je upchnął ponownie... :):



carlnova napisał(a):
Meszrumie - "I HATE YOU"... :diabel: :kosci:


carl, podrażnię Cię jeszcze... spójrz jakie turbo jest montowane w AYM...
...dokładnie to samo, które wędruje do AKE...

:kosci:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 22:15:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
jeżeli sapnięcia przypominają upuszczenie powietrza [pffff...], to jest to zasługą sprawnego N75.
z tym, że zjawisko to powinno występować w AFB podczas rozpędzania w okolicach 2200rpm [overboost], a nie z chwilą zdjęcia pantofla z pedału akcelaratora...

kości zostały [wy]rzucone, a Tyś je upchnął ponownie... :):



Niestety nie przypomina pffff tylko raczej jest to bardziej metaliczny wydźwięk - chrrrup :diabel:
Nadmieniam, że od razu sprawdziłem dzisiaj u mojego "kolegi" z BOSCHA na jego zvirusowanym AKE (podobno 205 PS) - jest identyczny odgłos :!:
Ciężko jest opisać ten odgłos - nie jest to takie chrupnięcie raczej sapnięcie z delikatnym metalicznym podtekstem (kierownice VTG ?)

Z turbiną już się poddałem Mesz :diabel:
...wywieszam białą flagę :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 22:22:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carl, nie vagowałeś może ciśnień na tej modyfikacji?
być może to by dało odpowiedź, szczególnie, co widać na 011 w chwili chrupnięcia...

w każdym razie, to chyba nie jest dźwięk, z którego powinieneś się cieszyć...
[ale to tylko dywagacja]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 22:24:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
U mnie nic nie chrupie i nie puffa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 22:31:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
carl, nie vagowałeś może ciśnień na tej modyfikacji?
być może to by dało odpowiedź, szczególnie, co widać na 011 w chwili chrupnięcia...

w każdym razie, to chyba nie jest dźwięk, z którego powinieneś się cieszyć...
[ale to tylko dywagacja]


Nie vagowałem, bo nie chcę się denerwować - ale jutro to zrobię, bo mi to nie daje spokoju.

moje AFB ma ten odgłos
BOSCH- owskie AKE ma ten odgłos
Boćka AKE ma ten odgłos
u wowo go nie ma, bo robił go profesjonalista ;)

Chodzi mi dokładnie o to co opisują maxtdi i bociek (pozwoliłem sobie zacytować):

bociek napisał(a):
maxtdi napisał(a):
No to trochę kupiasto z tą turbiną. A powiedz mi czy słyszysz czasem przy mocnym bucie i zmianie biegu takie sapnięcia, taki dziwny dźwięk. Generalnie mapy turbiny w sofcie są inne więc mogą być takie zachowania. Można ją jeszcze delikatnie podregulować sztangą.


Dokłądnie tak jak to opisałeś jest słyszalne takie sapnięcie i to nie tylko przy pałowaniu.
Dżwięk pojawia się też przy przegazówce na postoju , wystarczy podkręcić do 2000 i póścić gaz owe "sapnięcie" pojawia się w okolicach 1100 - 1200 obrotów.
Wcześniej było zdecydowanie gorzej , bo jednoćześnie z "sapnięciiem" tak jeszcze charczał-pochrumkiwał jak świnia , ale przy ostatniej reklamacji w bosch-u podregulowali mi podejrzewam właśnie sztangą turbinę i chrapanie ucichło.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 22:40:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Te dźwięki to jest to co już pisałem w paru postach. Sprężarki w tych silnikach to z deka niewypał. Niestety te dźwięki to chwilowe przeładowanie które pojawia się nawet w serii jak zauważył Meszrum a uwydatniają się właśnie w taki sposób jak u Ciebie przy źle napisanym sofcie. Jeżeli chcesz mieć moc i spokój to musisz wywalić to co masz w sterowniku i postarać się o soft pod twoje auto.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 22:52:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
maxtdi napisał(a):
Te dźwięki to jest to co już pisałem w paru postach. Sprężarki w tych silnikach to z deka niewypał. Niestety te dźwięki to chwilowe przeładowanie które pojawia się nawet w serii jak zauważył Meszrum a uwydatniają się właśnie w taki sposób jak u Ciebie przy źle napisanym sofcie. Jeżeli chcesz mieć moc i spokój to musisz wywalić to co masz w sterowniku i postarać się o soft pod twoje auto.


Więc może przyznam się mistrzu, że w serii ten odgłos także się pojawiał, ale bardziej stłumiony - a ja "biedny żuczek" po prostu wstydziłem się o tym pisać, bo pomyślałem, że wtedy to już całkiem potwierdzi moją nienormalność :diabel:
Czy to oznaka kończącej sie turbiny, maxtdi ?
Czy tak jak twierdzisz - porządnie napisany soft, dokładnie pod moje auto - z dokładnie dopasowanymi mapami rozwiąże ten problem definitywnie ?
W sumie mi to nawet nie przeszkadza tylko niepokoi ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 23:01:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Jak to występuje w serii to nie ma się czym zbytnio martwić. Z tego co mi wiadomo to masz jakiś chaos w sterowniku wiec takie szoki mogą być już szkodliwe dla sprężarki. Według mnie to wyluzuj, ja traktuję turbo jak część eksploatacyjną jak się rozleci to zawsze jest pretekst do wymiany na większe np.na takie z AKE.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 23:24:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
maxtdi napisał(a):
Jak to występuje w serii to nie ma się czym zbytnio martwić. Z tego co mi wiadomo to masz jakiś chaos w sterowniku wiec takie szoki mogą być już szkodliwe dla sprężarki. Według mnie to wyluzuj, ja traktuję turbo jak część eksploatacyjną jak się rozleci to zawsze jest pretekst do wymiany na większe np.na takie z AKE.


Tak zrobię prezesie :peace:
...po prostu wyluzuję... :diabel:
...a swoją drogą zrobię jutro z ciekawości bardzo dziwne logi 011 tak aby uwidocznić to przeładowanie w momencie wystąpienia tego zjawiska sapnięcia dmuchawki ;)

[+]
jutro jeszcze raz obejrzę dokładnie turbinę - może to 701 C to jest 701 S, a ja juz niedowidzę ? :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2007 17:52:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Wracając do sprawy dziwnych odgłosów w mojej turbince, rzeczywiście związane są z przeładowaniem.
Dziwne dzwięki opisywane wcześniej przeze mnie pojawiły się w okolicach 10 i 23 sekundy.
Teraz są w ECU zmodyfikowane kości, ale dlaczego ten odgłos pojawiał się także na programie seryjnym, gdzie nie było takich wielkich przeładowań ?
Jest chyba tak jak mówi maxtdi, te turbinki są do kitu ;)
Zobaczymy jak będzie na porządnie odjechanym programie :diabel:

Log 011 z dziwnymi odgłosami (dynamiczno statyczny :diabel: - cisnąłem i puszczałem gaz):

Obrazek

Log 011 dynamiczny na zvirusowanych kościach (tutaj nie było słychać już nic oprócz delikatnego gwizdu turbinki):

Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2007 18:25:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carl, zakop te kości.
szkoda turbiny.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2007 20:02:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Jutro zarzuce kilka logów swojego AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 16:17:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
carl, zakop te kości.
szkoda turbiny.


Dzisiaj miałem zamiar je zmienić...
Niestety nie zdążyłem :/
...ale o tym w innym temacie
...opadły mi ręce :(

chyba sprzedam to auto...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 16:21:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
meszrum napisał(a):
carl, zakop te kości.
szkoda turbiny.


Dzisiaj miałem zamiar je zmienić...
Niestety nie zdążyłem :/
...ale o tym w innym temacie
...opadły mi ręce :(

chyba sprzedam to auto...


carl, co się stało?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 20:12:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
carlnova napisał(a):
meszrum napisał(a):
carl, zakop te kości.
szkoda turbiny.


Dzisiaj miałem zamiar je zmienić...
Niestety nie zdążyłem :/
...ale o tym w innym temacie
...opadły mi ręce :(

chyba sprzedam to auto...


Może je chcesz zamienić na moje :)

Opowiadaj co sie dzieje :/

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 21:31:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
konrad_1977 napisał(a):
Może je chcesz zamienić na moje :)

Opowiadaj co sie dzieje :/


Zamienić nie chcę - mogę Ci sprzedać, Konrad :diabel:
Opowieść jest w topicu z VP44

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 17:45:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Może po naprawie już nie będe chciał zamieniać :)
No ale nie róbmy tu zamieszania. W środe odbieram autko i zobaczymy jak jeździ :) Ciekaw jestem jak wygląda sprawa odmy.

Pozdrawiam

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2007 14:07:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2007 16:26:04
Posty: 34
Lokalizacja: Wrocław
Witam czy mozna w temacie zamiesciec logi benzyniaka 2,4 ? Prosze o odp. bardzo mi na tym zalezy . Pozdrawiam .

_________________
www.kurkonet.wroclaw.pl

A3 8P 1.9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2007 14:13:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Bez obrazy kolego, ale załóż sobie nowy topic...
I tak juz jest niezły bajzel w tym temacie. :/
Poza tym 2,4 to nie 2,5TDI...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: