.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 16:06:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 17:39:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Moim zdaniem wszystko rozbija się o fakt, ze torsen nie dzieli mocy tylko moment obrotowy. Jak pisałem, na tylnej osi można wygenerować bardzo niewiele momentu. Natomiast na przedniej co najwyżej trzy razy tyle, czyli wciąż prawie nic. Dlatego bez hamowania tylnych kół, torsen będzie tu działał praktycznie identycznie do otwartego mechanizmu różnicowego. Czyli cała moc silnika zostanie zmarnowana w poślizgu. Gdyby zamiast torsena w tym A8 był mechanizm różnicowy z visco, jak w subaru, albo płytkowa szpera, to nie byłoby najmniejszego problemy z wyjechaniem z rolek. W bmw jest sprzęgło które może na sztywno spiąć przednią i tylna oś. I dlatego to auto jedzie. Z drugiej strony, gdy tylko różnica przyczepności pomiędzy kołami nie przekracza proporcji 3:1 (czyli w większości przypadków) torsen będzie zapewniał znacznie więcej trakcji niż szpera reagująca na różnicę prędkości.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 18:39:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
po pierwsze w żadnych warunkach nie będzie 0 (zero) przyczepności, zawsze jakaś tam jest nawet na lodzie
po drugie dlaczego że torsen jest najlepszym i najgorszym? czytaj wyżej co napisałem, chyba że lecimy dwoma kołami po wiadukcie a dwoma obok wiaduktu ;) - wtedy to nawet matka boska nie pomoże :D

http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 19:38:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
papaj napisał(a):
To teraz pytanie czy z Haldexem ruszy? Mnie sie wydaje że tak.


Haldex dołącza tylną oś, więc test powinien polegać na podniesieniu osi przedniej. I haldex zda tutaj egzamin bo to, podobnie jak xdrive, zwykłe sprzegło które spina osie. Ale moim zdaniem brak centralnego mechanizmu różnicowego to raczej wada napędu. Może ktoś miał okazję porównać quattro i xdrive i się wypowie - nie sądzę aby komputer sterował tymi sprzęgłami wystarczająco szybko.

Przy okazji, widziałem kiedyś bardzo podobny test, tyle ze rolki miały jechać razem z autem. Całość była filmowana na kawałku prostej drogi. xDrive pojechał do przodu wcale nieźle. Quattro dosyć apatycznie ale jednak pojechało. Tutaj audi nie może wyjechać z rolek ze względu na ich krzywiznę - to tak jakby wyjeżdżać z niewielkiego dołka. Całość to i tak virtual reality bo co jak co, ale audi nie jest autem terenowym ;)

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 20:17:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
w sumie wystarczy pewnie że kierownik bmw trzymał na hamulcu ręcznym, bo trzeba zauważyć że przy drugim wjeździe chwile też mieli kołami podobnie jak a8 ;) a nagle się zatrzymują posłusznie i wyjeżdza - imo czas reakcji elekroniki powinien być krótszy :okulary:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 23:30:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2006 10:09:10
Posty: 28
A może panowie przed testem wyjeli z A8 bezpiecznik od ABS.
W tym modelu ABS zawiera też EDS ((Elektroniczna Blokada Mechanizmu Różnicowego) która wkracza w sytuacji, gdy koła jednej z osi obracają się w miejscu, przekazując moc na drugą oś.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 00:40:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
i poświęciliście kolejne dwie strtony na dyskusję o problemie którego wyjaśnienie macie w pierwszym poscie na drugiej stronie: nie zadzialala w audi (albo jej nie bylo) elektronika która przyhamowując koła tylniej osi - zasymulowalaby jej przyczepność, ot cała filozofia.
A BeeMa miała xdriva czy co one tam mają - wiskoza "zapięła" na sztywno i pojechało

jaśniej nie umiem :)

dla rozjaśnienia: audi z haldexem , golfy i skody syncro i podobne by wyjechały bez niczego, stare quattro bez torsena (B2q, C3q) po spięciu centralnej róznicówki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 00:57:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.paź.2006 17:03:22
Posty: 154
Lokalizacja: Starogard Gdański
dendrytus napisał(a):
A może panowie przed testem wyjeli z A8 bezpiecznik od ABS.
W tym modelu ABS zawiera też EDS ((Elektroniczna Blokada Mechanizmu Różnicowego) która wkracza w sytuacji, gdy koła jednej z osi obracają się w miejscu, przekazując moc na drugą oś.
Wątpliwa sprawa...
Na filmiku ewidentnie widac przy wjeżdzaniu A8 pomiedzy rolki pomoc przedniej osi inaczej bez nabrania rozpędu(którego nie było) na wzniesieniu nie wjechałby pomiedzy rolki. Podjechał pod rolke, stanął, cofnął dalej ale koła tylnej osi chwile zabuksowały przód pomaga i jest między rolkami.

-> Wniosek: przód ewidentnie działa

_________________
Suzuki Burgman AN400 - 2009 ->
Audi 80CD 2.3 5S - 1991 -> 2004
Audi A6q 2.5 TDI - 2004 ->
Audi ACO GT Typ85 - 2010 -> in progress 2.5T
Audi ACO 8B NG - 2011 ->

5 gang - beautiful noise
ObrazekPiszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 11:04:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
scob napisał(a):
i poświęciliście kolejne dwie strtony na dyskusję o problemie którego wyjaśnienie macie w pierwszym poscie na drugiej stronie: nie zadzialala w audi (albo jej nie bylo) elektronika która przyhamowując koła tylniej osi - zasymulowalaby jej przyczepność, ot cała filozofia.
A BeeMa miała xdriva czy co one tam mają - wiskoza "zapięła" na sztywno i pojechało

jaśniej nie umiem :)

dla rozjaśnienia: audi z haldexem , golfy i skody syncro i podobne by wyjechały bez niczego, stare quattro bez torsena (B2q, C3q) po spięciu centralnej róznicówki


Bmw nie ma viskozy tylko stały napęd na 4 koła realizowany przez zwykły międzyosiowy mechanizm różnicowy (normalnie 38 przód:62 tył) wyposażony dodatkowo w elekromagnetyczną blokadę 100%. Coś jak stare audi Quattro tylko że blokada załącza się samoczynnie bez udziału kierowcy. Do pokazanego na filmie testu takie rozwiązanie jest jak widać lepsze. Test z góry miał udowodnić wyższość bmw i na jego podstawie można powiedzieć, że bmw ma lepszy napęd... do wyjeżdżania z rolek ;)
Mogę powiedzieć na podstawie jazdy BMW 525 ix 95' i Audi S6 95' oba auta mają bardzo dobry napęd na 4 koła. Ale w audi jest on realizowany płynnie i bardziej naturalnie. W bmw jednak czuć było moment załaczenia blokady. Audi poprostu prowadzi się przyjemniej niż bmw i nie mówię tu o różnicy wynikającej z mocy ale o zachowaniu auta na w trudnych warunkach.

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 11:13:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
Z tego co zauważyłem na tym filmiku to przy drugim wyjeździe BMW widać jak by miał tylne koła zablokowane. Mało tego próbuje wyjechać na hamulcu(światał stopu) ale mu nie idzie to zaciągną ręczy.:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 11:22:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Jako ciekawostke dodam że ponoć torsen w nowych S i RS (40:60) potrafi rozdzielać moment nie do 75% ale nawet do 100% na oś. Co by znaczyło że takie Audi bez pierdnięcia wyjechało by rolek :peace:

Tak bynajmniej twierdzi Filip Brabec (Audi of America Product Planing Manager)

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 12:48:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Simpson napisał(a):
Jako ciekawostke dodam że ponoć torsen w nowych S i RS (40:60) potrafi rozdzielać moment nie do 75% ale nawet do 100% na oś. Co by znaczyło że takie Audi bez pierdnięcia wyjechało by rolek :peace:

Tak bynajmniej twierdzi Filip Brabec (Audi of America Product Planing Manager)


Czekam aż zrobisz podobny filmik i nam go pokażesz, tyle lat zbierasz na tą eskę więc to może dobry impuls... :peace: Swoją drogą każdy test jest tendencyjny i każdy można ustawić :)


Ostatnio edytowano 26.lut.2007 12:55:35 przez GrzesB, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 12:54:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
GrzesB napisał(a):
Simpson napisał(a):
Jako ciekawostke dodam że ponoć torsen w nowych S i RS (40:60) potrafi rozdzielać moment nie do 75% ale nawet do 100% na oś. Co by znaczyło że takie Audi bez pierdnięcia wyjechało by rolek :peace:

Tak bynajmniej twierdzi Filip Brabec (Audi of America Product Planing Manager)


Czekam aż zrobisz podobny filmik i nam go pokażesz, tyle lat zbierasz na tą eskę więc to może dobry impuls... :peace: Swoją drogą każdy test jest tendencyjny i każdy można ustawić :)

spoko, za 15-20 lat zamieszcze filmik :lol: :lol: :lol:

No chyba że wpadniemy do salonu Audi z rolkami i poprosimy o użyczenie jakiegoś autka na 20 min :):

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 12:56:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Mi się tam w sumie nie spieszy, poczekam :diabel:

Które BMW tak potrafi?
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... &q=quattro
:diabel: :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 13:00:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
GrzesB napisał(a):
Mi się tam w sumie nie spieszy, poczekam :diabel:

Które BMW tak potrafi?
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... &q=quattro
:diabel: :):

Ktore Audi tak potrafi?
http://www.youtube.com/watch?v=M0zAFoklUr0 :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 13:08:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Simpson napisał(a):
GrzesB napisał(a):
Mi się tam w sumie nie spieszy, poczekam :diabel:

Które BMW tak potrafi?
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... &q=quattro
:diabel: :):

Ktore Audi tak potrafi?
http://www.youtube.com/watch?v=M0zAFoklUr0 :peace:


http://www.youtube.com/watch?v=XNg3S7rdPoI :P

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 13:13:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Leo napisał(a):
Simpson napisał(a):
GrzesB napisał(a):
Mi się tam w sumie nie spieszy, poczekam :diabel:

Które BMW tak potrafi?
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... &q=quattro
:diabel: :):

Ktore Audi tak potrafi?
http://www.youtube.com/watch?v=M0zAFoklUr0 :peace:


http://www.youtube.com/watch?v=XNg3S7rdPoI :P

Spodziewalem sie że ktoś wrzuci ten film:
http://www.youtube.com/watch?v=hg7LDUMmB1A :):
Nie ma to jak mała prowokacja :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 13:25:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
dobro&zło napisał(a):
Bmw nie ma viskozy tylko stały napęd na 4 koła realizowany przez zwykły międzyosiowy mechanizm różnicowy (normalnie 38 przód:62 tył) wyposażony dodatkowo w elekromagnetyczną blokadę 100%. Coś jak stare audi Quattro tylko że blokada załącza się samoczynnie bez udziału kierowcy. Do pokazanego na filmie testu takie rozwiązanie jest jak widać lepsze. Test z góry miał udowodnić wyższość bmw i na jego podstawie można powiedzieć, że bmw ma lepszy napęd... do wyjeżdżania z rolek ;)


Mam wrażenie że nowe modele (xdrive) już nie maja mechanizmu różnicowego. Zamiast tego jest sprzęgło dołączające przednią oś. Normalnie jest proporcja bodajże 20:80 a przy poślizgu tylnej osi do 50:50, czyli spięcia na sztywno.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 17:21:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 26.sty.2004 15:12:14
Posty: 1133
Lokalizacja: top floor
maciu napisał(a):
oliwer78 napisał(a):
jest tu ktos kto napisze co sie stalo bez snucia teorii o podzialach momentach itd., bo to jakis cytaty wziete przrz ludzi pisane bez przekonania... Nie wiem co ma pochylenie auta do tego wszystkiego.... dla mnie to powinien byl wyjechac... achh ta elektronika.... znowu powiem co mowie zawsze... nowe audi to poprostu szajs :)
(dzisiaj zrobie podobny test pod domem)


nie skumałeś tego filmu pochylenie nie ma nic do rzeczy.... chodzi o brak
przyczepności na tylnej osi

starszego typu quattro z blokadą centralnego mechanizmu w/g mnie by
sobie z tym poradziło


nie no stary, przczytaj od poczatku watek i skumaj, ze napisalem to co Ty

_________________
2xEVO|3xSTI|4xM3|S6avant dailybioch
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 18:57:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
oliwer78 napisał(a):
maciu napisał(a):
oliwer78 napisał(a):
Nie wiem co ma pochylenie auta do tego wszystkiego....
(dzisiaj zrobie podobny test pod domem)


nie skumałeś tego filmu pochylenie nie ma nic do rzeczy.... chodzi o brak
przyczepności na tylnej osi

starszego typu quattro z blokadą centralnego mechanizmu w/g mnie by
sobie z tym poradziło


nie no stary, przczytaj od poczatku watek i skumaj, ze napisalem to co Ty


ja widzę co pisałeś ale jeżeli juz wiesz że pochylenie nie ma nic do rzeczy to ok ;)

jak tam test pod domem?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 19:23:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 10:12:56
Posty: 550
Lokalizacja: LBI
a mnie to dziwi tam cos nie tak hee

przeciez komp widzi ze przednie kola stoja a tylne sie kreca :!:
powinien jakos zareagowac :/

_________________
Alfa 156 2.4 20V
Audi B4 2.0 ABT LPG

Audi B4 2.6 ABC LPG ...
Audi B3 1.8 LPG...
Audi B3 1.6 LPG...
Alfa 156 2.4 JTD...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: