.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 21:46:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 11:13:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Powiem tak jak na ten silnik wałki są jeszcze znośne, ale ja bym je robił bo „to” się już zaczęło. Tak z ciekawości skontroluj te gniazda hydro na tych krzywkach z których pospadały dźwigienki. Jeszcze mi tylko wyjaśnij na czym polega regeneracja dźwigienek bo wcześniej gdzieś wspomniałeś że Świątek to robi a ja o tym nie słyszałem. Przy tym elemencie to skłaniał bym się raczej do wymiany na nowe fabryczne. Co do hydro popychaczy to w intercarsie mają w fajnej cenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 14:33:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
konrad_1977 napisał(a):

Wałki już wczoraj spakowałem i teraz gonie je wysłać :) Inaczej by mi to nie dawało świętego spokoju.



Bardzo mnie to cieszy - właściwa decyzja :D

konrad_1977 napisał(a):


Tej odmy troszke nie chce mu sie ruszać jak widać gdyż jak twierdzi musiał by turbo zdejmować, ale pomarudze mu jeszcze. Jak coś to postaram sie sam to wykonać już po naprawie (być może została zmieniona gdy było wymienione turbo).



Hmmm... A jednak nie jestem osamotniony :diabel:


konrad_1977 napisał(a):

Carlnova - dzięki za info co do Twojej wizyty w Szczecinie. Jednak o tej porze bede w pracy i nie mam możliwości sie wyrwac :/



Jakoś przeżyję... :diabel: :): :peace:

Powodzenia z wałkami, Konrad ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 16:18:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
konrad_1977 napisał(a):
Tej odmy troszke nie chce mu sie ruszać jak widać gdyż jak twierdzi musiał by turbo zdejmować, ale pomarudze mu jeszcze. Jak coś to postaram sie sam to wykonać już po naprawie (być może została zmieniona gdy było wymienione turbo).


Pomijając całkowicie to, jakie czynności są niezbędne do zdemontowania filtra odpowietrzającego -> mam Ci do zakomunikowania coś dużo gorszego.
Oto z pełną odpowiedzialnością stwierdzam, że warsztat podejmujący się wymiany hydrauliki i wałków, a bagatelizujący zagadnienie "odmy" - to w moim przekonaniu sabotażyści i samobójcy w jednej postaci. Jeżeli tylko jest tak, że odma przestała pełnić swoje zadanie (a nikt bez rzetelnego sprawdzenia nie ma szans tego wykluczyć), to od pierwszego obrotu wału korbowego po naprawie - nowa hydraulika i wałki - natychmiast dostaną potworne ciosy. W takim przypadku istnieje ryzyko nie tylko ponownego wypadnięcia dźwigienek ale również zniszczenia nowych części w sposób nieodwracalny i bezpośrednio rzutujący na zagrożoną trwałość silnika.
Reasumując - skoro przed rozkręceniem silnika nie zmierzono dynamiki gazów, to uruchamianie silnika z naprawionymi glowicami przed sprawdzeniem odmy -> jest zabronione. Sprawa jest tak dalece istotna, że nawet gdyby wyjęcie odmy wiązało się nie tylko z demontażem turbiny (co oczywiście też jest bzdurą) ale nawet całego zespołu napędowego, to nie wolno tej czynności zbagatelizować :!!: :!!:

Fachowiec, a raczej "fachowiec", który nie rozumie tej prostej zależności (że padnięta odma = brak smarowania) - powinien utracić prawo wykonywania zawodu. Na zawsze.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 16:50:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Maxtdi - oni regenerują dźwigienki lecz te są za małe aby to mogli wykonać.
A wymieniam na oryginalną kpl. hydraulike.

Piotrusiu - teraz to aż mnie wystraszyłeś tą informacją i będe sie upierał aby sprawdził jaki jest zastosowany filtr. Jeśli dobrze pamiętam to wspominałeś że chyba da sie to sprawidzić bez demontowania. Możesz przybliżyć ten temat?

Carlnova - też postaram sie to jakoś przeżyć :D

Pozdrawiam

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 23:57:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
konrad_1977 napisał(a):
Piotrusiu -


Wystarczy "Piotrze" :): :peace: . Naprawdę ... :P .

konrad_1977 napisał(a):
teraz to aż mnie wystraszyłeś tą informacją


Przepraszam - tego nie chciałem. Zależało mi wyłącznie na zwróceniu Twojej uwagi w kierunku bezpośredniej przyczyny, która spowodowała wypadnięcie dźwigienek. A jak wielokrotnie zostało to powiedziane, dźwigienki wypadają z dwóch przyczyn:

- nadmierne zużycie powierzchni współpracującej z krzywką wałka (na tyle duże, że cisnienie oleju nie rekompensuje luzu)

- zanik ciśnienia oleju powodujący skutki jak powyżej. Jeżeli masz jeszcze "odmę" starego typu, mogła się kompletnie "zapchać" lub (o tym wspominał Meszrum) - rozpaść - zapychając kanał(-y) olejowy(-e).

Jeżeli dotyczy Cię drugi przypadek - nowa i "ciasna" hydraulika pozbawiona ciśnienia oleju - poprostu ulegnie natychmiastowemu zatarciu ze wszystkimi negatywnymi skutkami ... .

Jest jeszcze trzecia możliwość o której wspomina Maxtdi - najprawdopodobniej podejrzewający jakieś uszkodzenia mechaniczne spowodowane np. zerwaniem w przeszłości paska rozrządu ale to już wyłącznie moje domysły ... .

konrad_1977 napisał(a):
i będe sie upierał aby sprawdził jaki jest zastosowany filtr.


Słuszne i bezwzględnie wymagane ... .

konrad_1977 napisał(a):
Jeśli dobrze pamiętam to wspominałeś że chyba da sie to sprawidzić bez demontowania. Możesz przybliżyć ten temat?


To było wyłącznie w formie przypuszczającej, że gdyby udało się odczytać rok produkcji "na odmie", to na tej podstawie możnaby domniemywać jej generację. Niestety - ja ostatnią "odmę" wymieniałem z końcem 2004 roku i aktualnie pamiętam już tylko to, że na obudowie znajdowały się jakieś napisy. Nie pamiętam czy był to numer katalogowy lub coś innego i w którym miejscu "napisy" były umieszczone ... .

W dalszym ciągu nie pojmuję dlaczego niektórzy wzbraniają się przed wymianą "odmy" jak diabeł przed święconą wodą ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2007 11:19:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, Piotr ma zupełną rację.
to można jedynie porównać z wymianą klocków hamulcowych tylko po jednej stronie...

regeneracja wałków + wymiana hydrauliki zaworowej to usunięcie jedynie skutku, bez dotknięcia przyczyny...

[czyli bez sensu: to tak, jak zatkanie nosa wacikami u chorego pacjenta, zamiast wyleczenia go z kataru - efekt niby ten sam: nie leci z nosa...]


:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2007 19:04:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Witam.
Dzisiaj załatwiałem sprawy rejestracyjne autko (trafiły mi sie fajne numery :) ) i nie miałem czasu podjechać na warsztat. Uczynie to jutro i zlece zdemontowanie odmy choćby nie wiem co :) Nie ma co sie cackać z tym wszystkim. Prawie wszystko jest wywalone na zewnątrz i to jedyna okazja na łatwy dostęp i trzeba wkońcu pożądnie zaopiekować sie autkiem :)

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2007 20:24:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Witam ponownie :)
Wczoraj wróciły wałeczki. Tak jak mówili w firmie Świątek całość trwało 3 dni. Należą sie im brawa za terminowość. Jutro wałeczki wędrują do auta i miejmy nadzieje że długooooooo na nich pośmigam. Spytam odrazu co tam z tą odmą. Jaki jej typ i w jakim stanie.

Czy dobre by było zastosowanie po naprawie tego środka czyszczącego który jest dołączany do Motula?

Pozdrawiam
Konrad

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2007 21:05:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
konrad_1977 napisał(a):
Czy dobre by było zastosowanie po naprawie tego środka czyszczącego który jest dołączany do Motula?


Nie. Zdecydowanie nie będzie to dobre. Po dłuższym zastanowieniu doszedłem do wniosku, że skoro jakiś preparat potrafi w 15 minut rozpuścić szlamy i nagary, to znaczy że jest mocno agresywny. To bez wątpienia nie pozostanie obojętne dla gumowych elementów uszczelniających (np. dla "zimeringów").
Chyba, że skuteczność tegoż preparatu jest znikoma ale gdyby tak było, to zastosowanie również jest bezcelowe ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 09:43:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Dzięki.
A jaki jest zadany kąt wtrysku dla AKN-a? Czy tak samo jak dla AFB 2* ATDC? Miałem 0,8* ATDC i w serwisie mówili że prawidłowa wartość.

Pozdrawiam
Konrad

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 09:46:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, taki sam.
w serwisie powiedzieli prawdę [pod warunkiem, że sprawdzali 004 w BS].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 20:07:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
No to ok. Będe musiał ich przypilnować aby nie było tak jak u Carla. A jak już to też będe ich męczył do skutku :) Po naprawie jak lapka pożycze to wstawie tu logi z prośbą o weryfikacje szczególnie z Twojej strony Mesz :)

Pozdrawiam
Konrad

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2007 20:35:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Witam wszystkich po kilku dnach przerwy.
No i wkońcu stało się :) Co prawda miało to nastąpić w środe ale wynikły jeszcze pewne rzeczy. po złożeniu rozrządu okazało się że jeszcze jest padnęty tłumik drgań paska wielorowkowego. Taki mortyzatorek.

Carlnova - teraz możemy sie umówić na spocik przy okazji Twojej wizyty w Szczecinie :)

Silniczek chodzi elegancko i jest cichutki. Jeszcze w przyszłym miesiącu czeka mnie wymiana oleju itp. Jutro jade do kumpla podłączyć sie pod kompa i chciałbym abyśmy wspólnie ocenili logo. Niestety chwilowo bez dynamicznych bo nie mamy lapka.

Podczas wymiany jak już wiecie stwierdzono noweoryginalne turbo z gruszką oraz prawdopodobnie sterownik na VP44 lub ona mogła być regenerowana czy nawet wymieniona na nową. Silniczek teraz jest zdrowy i nic innego mi nie pozostaje jak cieszyć się jazdą.

Zapewne ciekawi jesteście jakie w wyniku całego zamieszania poniosłem koszty. Dla jasnego zobrazowania pozwole sobie rozbić je na składowe.

1. Termostat z ASO - 86 zł (niby miało być 70 zł - ciekawe czy wszystkie serwisy mają jednakową cene)

2. Paski rozrządu x2, paski wielorowkowe x2, rolki prowadzące x8, napinacz x2, pompa wody, uszczelniacze wałków rozrządu, uszczelki pokrywy zaworów x2 - 1690 zł

3. Robocizna - 1150 zł

4. Dodatkowo doszło: zestaw naprawczy mocowania napinacza paska wielorowkowego - 120 zł, tłumik drgań paska wielorowkowego - 515 zł, zaślepki wałków, oring termostatu - 40 zł

5. Hydraulika (24 dźwigienki + 24 popychacze hydrauliczne + 24 podkładki) - 1500 zł

6 Regeneracja wałków z wysyłką 1315 zł (sama regeneracja 1200)

Łączny koszt naprawy wyniósł 6360 zł Wydaje mi sie że już wystarczy. Mam tego dość.

Chce teraz zlogować silnik i aby wyszły one jak marzenie.
Czego wszystkim życze. Oczywiście bez takich napraw

Pozdrawiam
Konrad

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2007 22:07:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
konrad_1977 napisał(a):

Carlnova - teraz możemy sie umówić na spocik przy okazji Twojej wizyty w Szczecinie :)



Nie ma problemu - dam Ci znać jak będę śmigał do Szczecina.
...i żeby dać Ci fory wyciągnąłem moje super tuningowe kości :diabel:
Gratulację kolego, masz teraz autko marzeń - oby Ci śmigało długo i bezawaryjnie. ;) Tego Ci życzę...

Konrad, patrzę na Twoją rozpiskę i nie widzę odmy :/
Nie lekceważ tego, bo szkoda kasy, którą włożyłeś...
Widzę, że nie przekonałeś swojego mechanika. :(
Ale co tam - zrobisz sam we własnym zakresie.
Ja jestem akurat po zabiegu, w jedno popołudnie rozebrałem wszystko i wymieniłem odmę (wyciągnąłem oryginalną z 99 roku !!!), ale składam jutro, bo miałem przykrą niespodziankę, jak to ja z moim szczęściem :diabel: ;)
Urwał mi się klucz imbusowy w podstawie EGR-a i musiałem zdemontować cały kolektor ssący i teraz czekam na zamówione uszczelki.
Ale wyszło to na dobre, bo przy okazji wyczyściłem cały dolot z niemiłosiernego czarnego syfu, minus tylko taki, że nie mogę domyć rąk :/
Mam zamiar wrzucić jutro szczegółowe fotostory z wymiany odmy tak, aby każdy mógł to zrobić samodzielnie metodą a'la Adam Słodowy :diabel:
Trzeba sobie pomagać :D

Pozdrawiam, Konrad :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2007 22:22:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
Mam zamiar wrzucić jutro szczegółowe fotostory z wymiany odmy tak, aby każdy mógł to zrobić samodzielnie metodą a'la Adam Słodowy :diabel:
Trzeba sobie pomagać :D



:przytul2:

to będzie hit.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2007 22:45:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jasne, że będzie hicior :diabel:
Niestety jeszcze chwilę poczekamy, bo cholerne koszalińskie ASO ściągnie mi komplet zamówionych uszczelek dopiero we wtorek :!: :!: :!:
U Was też są takie nienormalne serwisy Audi :?:
Zastanawiam się - czy utrzymać kilka sztuk uszczelek w tzw. gotowości na półce magazynowej to taki ogromny koszt ???
A jak zapytałem o oring w przewodzie zasilającym turbiny - to panowie zrobili wielkie oczy i powiedzieli, że jestem pierwszym klientem, który o niego pyta :diabel:
Ręce opadają... :/
Muszę czekać zatem, a jako morał: kolejna nauczka na przyszłość - nie rozbieraj zanim nie kupisz wszystkich części, nawet jak to jest maleńka uszczelka czy oring wielkości złotówki ;)
Zastanawiam się, co oni robią jak potrzebują taką część pilnie dla klienta z autem stojącym w ich serwisie ?
Zakładają stare ? :galy:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 00:52:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
carlnova napisał(a):
Jasne, że będzie hicior :diabel:
Niestety jeszcze chwilę poczekamy, bo cholerne koszalińskie ASO ściągnie mi komplet zamówionych uszczelek dopiero we wtorek :!: :!: :!:
U Was też są takie nienormalne serwisy Audi :?:
Zastanawiam się - czy utrzymać kilka sztuk uszczelek w tzw. gotowości na półce magazynowej to taki ogromny koszt ???
A jak zapytałem o oring w przewodzie zasilającym turbiny - to panowie zrobili wielkie oczy i powiedzieli, że jestem pierwszym klientem, który o niego pyta :diabel:
Ręce opadają... :/
Muszę czekać zatem, a jako morał: kolejna nauczka na przyszłość - nie rozbieraj zanim nie kupisz wszystkich części, nawet jak to jest maleńka uszczelka czy oring wielkości złotówki ;)
Zastanawiam się, co oni robią jak potrzebują taką część pilnie dla klienta z autem stojącym w ich serwisie ?
Zakładają stare ? :galy:

bylbym baaaardzo ale to baaardzo wdzieczny za rade jakich czesci, podkladek i uszczelek potrzebuje do tej operacji, no i co musze zdemontowac, bo czeka mnie ta zabawa juz niedlugo i niestety bede mial tylko 2 dni na to co oznacza brak czasu na oczekiwania zwiazane z opoznieniami sprowadzanych czesci przez warsztaty.Na co jeszcze zwrocic uwage?

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Ostatnio edytowano 04.mar.2007 08:55:47 przez xslawox, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 07:56:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
I mi sie przydała by taka lista :)
Carl - po naprawie odpaliliśmy silnik i kompresja jest oki. Lekki dymek i nic nie zasysa ani nic nie dmucha. Silnik pracuje równo, cicho itp. Mam już niektóre logi i kąt wtrysku jest ustawiony na 1,8 ATDC i taki sam jest zadany. Wahania są w granicy 0,2 :) a wysterowanie jedn. sterującej na 60%. Musze jeszcze te logi przekonwertować w czylelną postać lecz nie wiem jak :(
Nie mogłem zrobić logów 000 oraz dynamicznych 000 jak i BS. Lub jeszcze nie wiedziałem co i jak. Może jakaś podpowiedź od przyjaciela :) ????

Co do odmy to oczywiście będe ją sprawdzał :) Wezme sobie pare dni wolnego zdemontuje wszystko i najpierw ją sprawdze a potem ewentualnie zamówie jeśli będzie starego typu bo coś mi sie wydaje że mogli już nowa wstawić podczas wymiany turbinki. Jak sądzisz? Niemieckie ASO jest aż takie dobre? :)

Martwi mnie korekcja dawki wtrysku. Największa wartość to 2,2 z minusem. Wszystkie posiadały wartości ujemnie :)

Mesz nasz mistrzu - jaki to oznacza przebieg?

Pozdrawiam i zabieram sie do "odkodowania" logów
Konrad

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 11:26:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
korekcja -2,2 tu już raczej nie wesoło :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 11:45:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
wowo napisał(a):
korekcja -2,2 tu już raczej nie wesoło :/


Spokojnie Wowo :): . Korekcja na taaakim poziome faktycznie nie jest pożądana :): ale podczas każdej naprawy z odkręconymi przewodami paliwowymi (i niestety najczęściej niezabezpieczonymi wtryskami ... ) istnieje zagrożenie, że wpadnie jakiś "syfek", który chwilowo/tymczasowo "przytnie" końcówkę wtrysku. Ja bym nie wpadał w panikę, tylko zastosował (maksimum) 0.3 litra mixol-a (na pełny zbiornik paliwa) i "poszedł" w ostrą (albo bardzo ostrą) trasę na dystansie nie mniejszym niż 300 km. (w miarę możliwości z ciężką przyczepą) . Po takim zabiegu korekcja ma szansę powrócić przynajmniej do granicznych wartości (-1.5), a czasem nawet do >1,0 . Warto tak się "pobawić" przed kolejną "demolką" dekli i wydaniem kasy na nowe wtryskiwacze i uszczelki. Sprawdzone wielokrotnie z pozytywnym skutkiem ale bez 100% gwarancji skuteczności. Wolny wybór :): ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: