.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 19:51:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Bierze dużo oleju, czego mogę się spodziewać, proszę o pomoc
PostNapisane: 27.sty.2005 21:11:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 10:01:53
Posty: 174
Witam
Wiem że podobne tematy już były i wszystkie je czytałem ale mój przypadek jest trochę inny.
Kupiłem (sprowadziłem) wymarzoną niunię we wrześniu. Wszystko zrobiłem, wyminiłem rozrząd, oleje, filtry, świece itp.
W ksiązce serwisowej jest napisane że lany był olej Castrol 0W30 Long Life (wymiany były co 30tys, Belg robił je co 24tys)). Po zmianie oleju na Mobil 1 0W40 zrobiłem ok 900-1000 km. Zawsze wskazywał mi poziom oleju niezmiennie pod maxa. Ostatnio sprawdzając olej na miarce ubyło dwie krateczki (2 mm) na bagnecie. Było to jakieś 400km temu. Później sukcesywnie ubywało go w zaskakującym tempie. W sumie tak mniej więcej na te 400-500 ostatnich kilosów zżarł mi 0,3-0,4l oleju.
Jestem zszokowany :zly: , tym bardziej że przebieg oryginalny auta sprawdzany w historii auta w ASO to aktualnie 105 000 km z moim 1500km.
Do końca auto serwisowane w ASO w Belgii.
Dzisiaj kolega właściciel warsztatu (blacharskiego) nie bardzo znający się na silnikach obejrzał motor od spodu i z każdej innej strony - jest suchiutki. Jednak wsadził palucha w wydech i po zapachu mówił że to chyba przepalony olej ale nie był pewien. Dymek jest raczej biały tak jak na mrozie, później po rozgrzaniu zwykły.
Mam do Was prośbę czego mogę się spodziewać (tylko mnie nie straszcie bo i tak jestem silnie ;) wystraszony) i od czego zacząć sprawdzanie. Umówiłem się na poniedziałek w ASO na analizę spalin i ewentualnie poproszę o sprawdzenie ciśnienia w cylindrach.
Czy ktoś z Was mógłby pokusić się o jakąś diagnozę na podstawie tego co napisałem?
Dodam że auto to A6 99, silnik 2,4 APZ. Z informacji jakie mogą jeszcze się przydać to to że samochód stał jakieś 6 miesięcy od kupna do zrobienia (kolejka w warsztacie) i zapalany był może trzy razy. Świece wymieniane były trochę okopcone na czarno. Niunia zbiera się ładnie, silnik pracuje normalnie, żadnych problemów w czasie jazdy.

Wszystkim dzięki z góry za pomoc.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 21:42:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2004 18:58:41
Posty: 110
Lokalizacja: Swidnica
jezeli pomiar cisnienia i próba olejowa beda ok. to zastanow sie nad wymiana uszczelniaczy ewentualnie inny olej?półsyntetyk moze?

_________________
Audi Coupe GT 2,2 KV r.pr 1986 czarny metallic oczywiscie,ciemne szybki,-40mm,bezwypadkowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 22:53:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
ja bym zaproponował ci sprawdzić odme, jeżeli jest przytkana moze to miec wpływ na zużycie oleju, dlatego zacznij od jej oczyszczenia jezeli będzie potrzebne...

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 23:00:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
A ja bym nim pojeżdził pare tysięcy, na trasie co jakis czas przegonił z predkościa bliską maksymalnej i obserwował zuzycia. Nieraz auto najzwyczajnij w swiecie się zastoi i na poczatku zawsze bierze troche oleju.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 23:31:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
A autko stało u Ciebie te 6 miesięcy, czy w warsztacie??
To co pisze mały jest prawdą tak było u mnie pare miesięcy temu(traktor stał nie palony 2 miechy) dostał po dupie i wszystko wróciło do normy :):

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 23:50:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 10:01:53
Posty: 174
Autko stało u kolegi w warsztacie. Miał sporo roboty i musiałem czekać.
Właśnie on dzisiaj oglądnął autko i mówił mi dokładnie to samo. U niego w golfie po paromiesięcznym postoju na trasie 400km wlał 1,5 litra oleju teraz nie wlewa prawie nic.
Trochę się pocieszam bo dziś nieźle się wystraszyłem. Jak ktoś mi coś walnął o pierścieniach to pomyślałem k..wa w aucie ze 105 tys. przebiegu pierścienie? To w mojej ładzie 2107 przy 180 tys nie było żadnych pierścieni a oleju lałem z litr na 10tysi.
Jeszce myślę żeby zmienić olej na mobila 5W50 ale czy ma to sens?
Dzięki wszystkim za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 23:51:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
marek napisał(a):
ja bym zaproponował ci sprawdzić odme, jeżeli jest przytkana moze to miec wpływ na zużycie oleju, dlatego zacznij od jej oczyszczenia jezeli będzie potrzebne...
tez bym od tego zaczoł :|

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 23:54:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2005 11:17:11
Posty: 382
Lokalizacja: Rzeszow/Krosno
Auto: V8
tak jest olej musi sie porozchodzic po wszystkie zakamarki i czesc jego zostaje w nich i poziom sie moze z deka zmienic a jak stala tyle czasu to pogon ja faktycznie tylko niech ta maxymalna bedzie dostosowana do warunkow :diabel:
pozdr

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Yd7ZHqyUN50 szkoda ze dzwiek nie wyszed bo byl mocny hehe

punk's not death
byly rozne audi qutro i nie qutro ale bylo:
treseraudi super200 2.2turbo 20v quattro avant i to bylo audi...
MONTAŻ LPG MECHANIKA 602244068


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2005 00:28:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 10:01:53
Posty: 174
Mówicie o trasach i maksymalnej prędkości. Za bardzo nie mam gdzie się rozpędzić. :D W tych 1500km które zrobiłem są tylko dwie "trasy" po 100km tam i spowrotem a reszta to kręcenie się po mieście.
Mam jeszcze pytanie jak nazywa się fachowo ta odma i gdzie się znajduje? Czy z czyszczeniem jej poradzi sobie przeciętny mechanik. Wspomniałem dziś dla kumpla o tej odmie to wzruszył ramionami. Czy to coś skomplikowanego i dużo roboty przy tym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2005 08:56:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Odmy w tym silniczu wychodza podajrze z tyłu pokrywki zaworów i idą do tłumika hałasu (ostatni element przed przepustnicą) Są to plastikowa rurki wpinane na zatrzaski. Montaż i demontaż bardzo prosty, sam sobie poradzisz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2005 12:19:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2004 16:09:29
Posty: 367
Musze cię zmartwić. U mnie bral mniej więcej 0,8 litra oleju na 2000km.
Dwa miesiące temu wymieniałem uszczelka pod pokrywa zaworów (nic nie dało).
W tym tygodniu mechanik ściągnął mi głowice i:
Uszczeleniacze (tego się spodziewałem) -
Pierscienie (tego się spodziewałem)
Jeden tłok zarysowany (tego się niespodziewałem :) )
Przy okazji wymieniłem jeszcze panewki.


Bałem sie ,że to rurbina mi bierze, ale na "szczescie" sam silnik.
Tak więc jedź na sprawdzanie kompresji, albo najlepiej sciągaj odrazu głowice.

P.S.

Zrobiłem sobie jeszcze ekstra regeneracje tylnych zacisków, wahaczy, wymiane amorków przód (z tyłu wymieniłem 3 miechy temu), końcówki drażków, łączniki stabilizatora.

Został mi do wymiany tylko akumulator i chłodnica klimy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2005 13:46:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 10:01:53
Posty: 174
No tak ale przy takim przebiegu? Tym bardziej że poprzedni właściciel serwisował niunię do końca w ASO w Brukseli. Nie chce mi się wierzyć ale oczywiście nie wykluczam tego.
Dzisiaj kolega ściągał mi te odmy i są zawalone jakimś zbrylonym spalonym olejem., Nie wim czy to olej ale są to twarde kawałeczki czegośtam.
Nie wiem jak to doczyścić bo przy takim zaworku (taka beczułka) nie da się tego rozebrać.
Powiedzcie co mają wspólnego te odmy z braniem oleju?
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2005 14:21:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2005 14:10:02
Posty: 128
Lokalizacja: Leszno -wielkopolska
BOZZ napisał(a):
Tak więc jedź na sprawdzanie kompresji, albo najlepiej sciągaj odrazu głowice.


Nie popadajmy w paranoję, zużycie oleju w silniku jest zupełnie normalną sprawą. Fabryka dopuszcza zużycie 1 litra oleju na 1000 km, a wszystko zależy od tego jak obciążamy silnik, jeśli często to robimy to oleju ubędzie więcej. Przekalkuluj sobie koszty dolewanego oleju, a koszty ewentualnej naprawy. Moim zdaniem ta ilość oleju nie jest niczym niezwykłym. Daj mu czas, żeby się rozruszał.

_________________
Audi 100 '87 2.23(KZ) +LPG -Jeszcze sporo pracy do pełni szczęścia
Audi 100 '88 1.8(DS) +LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2005 18:47:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
Niewiem jak ale musisz udrożnic te odmy i tyle bo w przeciwnym razie mozesz niepotrzebnie wydać kase na poszukiwanie czegokolwiek...

odma ma za zadanie odpowietrzać dół silnika bo tam też występuje ciśnienie, jeżeli będzie zatkana odma to będzie to miało wpływ na prace silnka czyli moze powodować zużycie oleju; jest połączona z dolotem aby np opary dopalały sie w silniku (dla ekologii)...

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2005 22:04:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2004 16:09:29
Posty: 367
[quote="ukiwas Fabryka dopuszcza zużycie 1 litra oleju na 1000 km, a wszystko zależy od tego jak obciążamy silnik, jeśli często to robimy to oleju ubędzie więcej[/quote]

A swistak siedzi i zawija. Litr to sobie mozesz jak jest gorco oranzady na plazy wypic.
To co fabryka podaje to jest wynik dla mega geniuszy ktorzy po kupnie tak dotra silnik- to jest zabezpieczenie przed ewentualnymi reklamacjami. Auto u|ywane paroletnie nie powinno palic wiecej niz litr na 10000 km. A to co mowisz to sa bzdury poprostu.


Sorry za brak polskich liter, ale mi komp (a glownie IE) pada.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2005 17:10:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 10:01:53
Posty: 174
Panowie mam jeszcze pytanko.
Czy ma ktoś doświadczenia z olejami Mobil 0W40 a 5W50? Czy jest jakikolwiek sens zmieniać z pierwszego na drugi? Który z nich nadaje się lepiej na kręcenie się po mieście. Moje autko przez krótki okres jaki jeżdżę (ok 2 miechów - 1500km) może 5 razy miało rozgrzany olej do 90 stopni. Są to króciutkie podjazdy lub bardzo krótkie trasy (bynajmniej w zimę takie robie). Czy wówczas ma to znaczenie jaki olej jest zalany i który więcej będzie chlał motor?
Dzięki za pomoc.
ps. w poniedziałek sprawdzam ciśnienie w cylindrach, analizę spalin i wymieniam odmę (jest zasyfiała i w dodatku popękała przy demontażu :P ), zastanawiam się nad zalaniem 5W50 Mobila lub 5W40 QUAKER STATE.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2005 17:33:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Ja używam zamiennie tych dwóch typów oleju, albo Mobil1 0W40 Full Syntetic, albo Mobil1 5W50 Full Syntetic, jeżdżę na takich od lat i sprawują się rewelacyjnie, w zasadzie nie widzę różnicy między pierwszym, a drugim. Przy zmianie zalewam tym, który akurat mają na stanie. Auto nic mi nie bierze, po roku jak zmieniam stan jest dokładnie taki sam jak przy wlaniu, poza tym żadnych nalotów, nagarów czy innego masła nie zostawia.

Pozdrawiam

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2005 19:04:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2004 18:58:41
Posty: 110
Lokalizacja: Swidnica
BOZZ dobrze gada litr na 1000 km?????w Renault to juz podstawa do reklamacji silnika sorki za porownanie ale tam pracuje

_________________
Audi Coupe GT 2,2 KV r.pr 1986 czarny metallic oczywiscie,ciemne szybki,-40mm,bezwypadkowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2005 02:51:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
ukiwas moze się pomylił 1 litr na 1000 km to bardzo duzo .moj stary diesel lubial zjesc zaleznie od jazdy 0,5 - 0,7 litra na 1000- 1500 bo roznie bywalo czy jazda po miescie czy trasa .
Dla mnie bylo meczace to dolewanie non stop oleju tzn. nie tyle męczące bo to nie problem maske podnieść i przy okazij otwarcia maski zobaczyć czy nie ma wycieków jakichś lub innych defektów. Chodziło głównie o wydatek niby pare zl ten literek ale jak nie ma pieniedzy to sie to odczuwa ,a zlekceważyc wiadomo ze nie mozna tego i dolewke zrobic trzeba .
Zszedłem deko z tematu głównego ale chyyba coś wartościowego też napisałem :DDD mam nadzieje . Pozdrawiam

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: